וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייני: "אנחנו יודעים איך באזל תשחק, ומקווים להפתיע"

19.2.2014 / 19:30

הצהובים מתכוננים למפגש הנוסף מול השוויצרים, הפעם בליגה האירופית (חמישי, 22:05, ערוץ 9 וספורט1 HD), גולדהאר יגיע למשחק. הקפטן: "אני לא חושב על הפנדל שגרמתי, הסקתי מסקנות". המאמן פאולו סוזה: "הסכום שבו סלאח נמכר שווה יותר מכל הסגל שלנו ביחד"

שרן ייני קפטן מכבי תל אביב, ומאמן הקבוצה פאולו סוזה צופים באימון באזל. קובי אליהו
סוזה: "המחיר שבו נמכר סלאח שווה יותר מכל הסגל שלנו ביחד". המאמן והקפטן שרן ייני מרגלים באימון באזל/קובי אליהו

מכבי תל אביב השלימה את הכנותיה למשחק העונה שלה - הקרב הראשון מול באזל במסגרת שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית (חמישי, 22:05, ערוץ 9 וספורט1 HD). כזכור, הצהובים הודחו מול אלופת שוויץ במוקדמות ליגת האלופות מוקדם יותר העונה עם הפסד כולל של 4:3, והערב קיים המאמן פאולו סוזה מסיבת עיתונאים בה התייחס לסיכויים של קבוצתו לעבור את קבוצת הפאר, והחשיבות של השגת תוצאה טובה במשחק הבית לקראת הגומלין.

"בכל יום אני דורש מהשחקנים שלי הרבה משימות טקטיות, אישיות וקבוצתיות", פתח סוזה את דבריו. "המשחק הזה שונה לחלוטין מהמשחק שהיה פה מול באזל בקיץ (3:3). מזג האוויר הנוח יותר ישחק תפקיד, ויגרום לשינוי. זה יהיה גם שונה כי באזל תשחק פה במשחק הראשון, בניגוד למפגש הקודם. אנחנו מקווים לשמור על שער נקי ולכבוש שערים. מי שעוקב אחרינו יודע שבכל משחק אנחנו יוצרים הרבה הזדמנויות, ואני מקווה שמחר נמשיך לאיים ולכבוש בהזדמנויות שלנו".

בהמשך נשאל סוזה על השחקנים שלא ישחקו במדי באזל, מוחמד סלאח שנמכר לצ'לסי, ושחקנים נוספים. "סלאח כבר לא בבאזל, הוא נמכר, ורק לפי המחיר שלו אתה מבין כמה הסגל של באזל חזק", אמר סוזה. "המחיר שבו נמכר גבוה יותר מהמחיר של כל הסגל שלנו ביחד. אבל מהיום הראשון שהגעתי הבהרתי לכולם מה השאיפות שלנו. הם הפייבוריטים אבל אנחנו נילחם על העלייה, ואנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעלות".

"כל המפעלים תמיד חשובים, אבל כפי שאמרנו, הליגה חשובה יותר מכל", הוסיף המאמן. "בעשר השנים האחרונות באזל זכתה בשבע אליפויות, בארבע השנים האחרונות הם היו בצ'מפיונס ליג או בליגה האירופית. בשנה שעברה הם הפסידו לזוכה, בחצי הגמר. הם רגילים להיות במעמדים האלה, אנחנו צריכים להיות רגילים גם. בעשר השנים האחרונות זכינו באליפות אחת. אנחנו רוצים לשלוט בליגה המקומית ולהיות רגילים להתחרות ברמות האלה". "אסור לשכוח שיש שני משחקים", סיים סוזה, "ואנחנו נילחם על העלייה בשני המשחקים האלו".

שרן ייני הוסיף: "בסגל של באזל יש המון שחקנים טובים, אלו לא רק השחקנים שלא מגיעים. גם בהתקפה יש להם שחקנים טובים אחרים. ננסה לעשות מולם את העבודה. כמובן שהניסיון של סוזה במפעלים האירופים כשחקן טוב לנו, ומוסיף לנו, והיתרון שלנו הוא בהכנה למשחק".

"המטרות שלנו מתחילת העונה היו להיאבק על כל התארים, וללכת כמה שיותר רחוק באירופה", הוסיף הקפטן. "כמובן שלא חלמנו להגיע לשלב כזה באירופה, אבל אנחנו מקווים להמשיך בדרך ולהשיג תוצאה טובה. אנחנו לא חוששים מהמשחק, אנחנו יודעים איך באזל תשחק. התכוננו, אני לא יכול לפרט יותר מזה, ואנחנו מקווים להפתיע אותם".

מהראן ראדי, אימון מכבי תל אביב. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
ראדי וטל בן חיים באימון מכבי תל אביב/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

על פי האימונים האחרונים מסתמן שהמאמן פאולו סוזה יפתח במערך של שלושה בלמים, זהה למערך שהביא למפנה הגדול במשחק הבית הקודם נגד באזל במוקדמות הצ'מפיונס, אז חזרו הצהובים מפיגור 0:3 לשוויון 3:3 דרמטי. קרלוס גרסיה, איתן טיבי ושרן ייני צפויים לשחק בקו אחד, כאשר דור מיכה אמור להיות מתופקד בצד ימין, בין ההגנה להתקפה. ההתלבטות הגדולה יותר היא בצד שמאל, שם מתמודדים רמי מרבאל, עומרי בן הרוש ויואב זיו על חולצת ההרכב. בקישור יש לסוזה אופציות רבות, אולם נראה כי שניים מבין השלושה - אלברמן מיטרוביץ' וראדי - יפתחו בסופו של דבר בהרכב. בחלק הקדמי מובטח מקומם של ערן זהבי וראדה פריצה, כאשר טל בן חיים או ברק יצחקי יפתחו גם הם בהתקפה.

כל הכרטיסים למשחק נמכרו.

הרכב משוער: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, רמי מרבאל (עומרי בן הרוש, יואב זיו), דור מיכה, ניקולה מיטרוביץ', מהראן ראדי, ערן זהבי, ברק יצחקי (טל בן חיים), ראדה פריצה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מוראט יאקין מאמן באזל לקראת המפגש מול מכבי תל אביב. קובי אליהו
מאמן באזל מוראט יאקין באימון באזל/קובי אליהו

סוזה וייני ביקרו בדירת אקי"ם

לפני מסיבת העיתונאים, ביקרו מאמן הקבוצה פאולו סוזה והקפטן שרן ייני בדירה של אקי"ם לבעלי מוגבלויות שכליות בצפון תל אביב. דירה נפתחה לפני מספר ימים וביום שני האחרון נורו יריות לעבר הדירה בנוסף להתנכלות ממנה סבלו הדיירים בימים שעברו מאז פתיחתה. סוזה סיפר לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "אפליה הינה אחת המחלות הגדולות ביותר של העולם כיום. הופתעתי כאשר שמעתי הבוקר מאנשי המועדון על המקרה. הגענו כדי לתמוך ולהעביר מסר כי אפליה היא דבר פסול שיש לעקור מהשורש. פגשתי אנשים מקסימים עם שמחת חיים, אהבה והמון כבוד לזולת. כדי לקבל כבוד צריך לכבד את האחר. אני שמח כי ניתנה לנו ההזדמנות לגרום להם אושר לאחר היממה האחרונה שהם עברו". ייני הזמין את דיירי הבית למשחק הצהובים נגד הפועל חיפה ביום ראשון בנתניה ואמר: "חשנו צורך לשמח ולחבק את האנשים המדהימים האלו".

שחקני באזל מתאמנים בבלומפילד לקראת המפגש מול מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתמתחים. שחקני באזל בבלומפילד/קובי אליהו

יאקין: "באזל קבוצה שונה לגמרי עכשיו"

באזל עברה שינוי מאז הביקור הקודם שלה בישראל, אז סיימה ב-3:3 בבלומפילד ועברה את מכבי תל אביב בדרך להופעה טובה בשלב הבתים של ליגת האלופות. אלופת שוויץ ניצחה פעמיים את צ'לסי, אבל איבדה לטובת הקבוצה האנגלית את כוכבה מוחמד סלאח ושינתה את סגנונה מאז עזיבתו.

המאמן מוראט יאקין, שגם הוא היה מועמד להתקדם לקבוצה גדולה יותר בינואר, האריך לבסוף את חוזהו וגם החתים את הבלם מארק סוכי והקשר דוידה קאלה (לא רשאי לשחק באירופה). באזל ניצחה בארבעת משחקיה מאז הפגרה (שלושה בליגה, אחד בגביע) ומובילה את הטבלה ביתרון של חמש נקודות על פני יאנג בויז, מולה חזרה מפיגור 2:0 לניצחון 2:3 במשחק העונה לפני כשבוע וחצי.

הקפטן מרקו שטרלר לא הגיע עם הקבוצה בגלל פציעה, כאשר בשוויץ טוענים כי הפציעה לא כל כך חמורה ואם היה מדובר במשחק חשוב יותר הוא היה משחק. יאקין העדיף לשמור אותו לקראת משחק הליגה מול גראסהופרס ביום ראשון. פרט לשטרלר, גם צמד הבלמים פביאן שר ואיבן איבנוב לא עומד לרשותו של יאקין, שיפתח במרכז ההגנה עם הארגנטינאי גסטון סאורו והרכש סוכי, שכבר שיתפו פעולה במשחקים האחרונים.

פביאן פריי שחקן באזל באימון בבלומפילד. קובי אליהו
פביאן פריי מתכונן/קובי אליהו

יאקין אמר במסיבת העיתונאים: "באזל קבוצה שונה לגמרי עכשיו. שחקנים עזבו אותנו, שינינו שיטה, יהיה משחק אחר ולכן אי אפשר להשוות בין המשחקים הקודמים מול מכבי למשחק הזה. למכבי חשוב להשיג תוצאה טובה כי זה משחק בית שלה, אבל גם לנו יש מטרות ואנחנו רוצים לעלות שלב. אנחנו מקווים קודם כל לא להפסיד ואז לנצח".

בראנג ספארי, המגן השבדי ממוצא אירני, הוסיף: "ראינו בפעם הקודמת שגם יתרון 0:3 בתל אביב לא מספיק. מכבי חזרה מולנו ל-3:3 והוכיחה שהיא קבוצה טובה. הפעם נצטרך להיות עירניים, מצפה לנו משחק קשה".

הרכב משוער: יאן זומר, פיליפ דגן, מארק סוכי, גסטון סאורו, בראנג ספארי, טאולנט ג'אקה, מרסלו דיאס, מתיאס דלגאדו, פביאן פריי, ולנטין שטוקר, ג'ובאני סיו.

שרן ייני ופאולוס וזה. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
ייני בביקור/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully