וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוטו הודיע: נעביר מלגות חודשיות היישר לספורטאים

המהלך נעשה בתגובה להודעת הוועד האולימפי על הקפאת הגדלת המלגות: "לא נתערב בעקרונות המקנים זכאות למלגות"

צחי פישביין מנכ"ל הטוטו ווינר. קובי אליהו
תגובת הטוטו. פישביין/קובי אליהו

לאחר שאמש (שלישי) הודיע הוועד האולימפי בישראל כי הוא מקפיא את הגדלת המלגות לספורטאי הסגל האולימפי, כתוצאה לטענתו, מקיצוץ פתאומי וללא התראה של 15 אחוז בהקצבות הטוטו, הגיע כעת תגובתו של הטוטו לדברים.

היו"ר צחי פישביין אמר היום: "הטוטו מתכוון להחיל את החוק החדש להעברת כספי תמיכה ישירות גם על המלגות החודשיות המוענקות לספורטאי הסגל האולימפי של ישראל, ולא באמצעות הוועד האולימפי. עם זאת, הטוטו אינו מתכוון להתערב בעקרונות המקנים זכאות למלגות ואלה ימשיכו להיקבע על ידי הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי, כפי שנעשה כיום".

פישביין הוסיף כי לאחרונה הטוטו החליט להגדיל משמעותית את היקף התמיכה הניתן לספורטאים האולימפיים בישראל ב-2014. הגידול הזה בא לידי ביטוי ביישום עקרונות ועדת לובצקי והגדלת התמיכה לעשרה איגודים, שנקבעו כמקצועות ספורט אולימפיים מועדפים.

מן הוועד האולימפי נמסר בתגובה: "אם הטוטו רוצה להעביר את הכסף ישירות לספורטאים, לא נעמוד בדרכו".

חבר כנסת יואל רזבוזוב. ניב אהרונסון
גם הוא בקלחת. רזבוזוב/ניב אהרונסון

אתמול אמר ח"כ יואל רזבוזוב: "הספורטאים הם לא כלי משחק במאבקים של הוועד האולימפי. במקום לתת את התמיכה, הוועד האולימפי מאיים על הספורטאים שהוא יפסיק להם את ההקצבה. חלק מאנשי הוועד האולימפי בכלל לא יודעים, וכנראה שחלקם הנוסף כבר שכח, איך זה להיות ספורטאי שחי, מתאמן, ומנסה להגיע להישגים עבור המדינה, במשכורת של גרושים.

כשסוף סוף הצלחתי להגיע להסכמה עם האוצר והטוטו בתמיכת שרת הספורט, והשגנו לספורטאים המצטיינים מיליון שקל נוספים, היתה לי מטרה: שהספורטאים לא יצטרכו לעבוד יותר, בכמה עבודות בו זמנית. מהרגע הראשון היה ברור לכולם שהכסף נועד בשביל שספורטאי ההישג יקבלו יותר, ולא בשביל שהוא יהיה קלף מיקוח של הוועד האולימפי.

אם הוועד האולימפי צריך, מכל סיבה שהיא לקצץ בשכר – זה חייב להתחיל קודם כל, במשכורות ההנהלה. הספורטאים הם לא בני ערובה. אי אפשר להגיד להם פעם אחת – "יש כסף", פעם אחרת – "אין כסף". כולם חייבים לדעת לאן הולך הכסף בוועד האולימפי. זה גוף שנתמך על ידי המדינה, ולכן הניהול הכלכלי שלו חייב להיות שקוף לציבור. למה אין ספורטאי אחד בישראל שיכול להגיד למה משמשת הקרן המסתורית של התרומות, שמגיעות לוועד האולימפי?

מספיק עם גופי צינור. אדרוש שהכסף יעבור ישירות מהטוטו לספורטאים. ספורטאי שיורק דם, ומתקיים ממשכורת דלה, רק כדי לייצג את המדינה, צריך לקבל את מה שמגיע לו. אחי הספורטאים, אני לא אתן לאיומים האלו להתממש, אני אלחם כדי שכל ספורטאי וספורטאי יקבל את כל הכסף שהוא אמור להרוויח".

בתגובה לדבריו של רזבוזוב מסר הוועד האולימפי:" הגיע הזמן שחבר הכנסת הנכבד יפעל למען הספורטאים , ויפסיק לעסוק בהטלת דופי בגופים העושים למען קידום הספורט בישראל. לדבר על קרן מיסתורית של הוועד האולימפי, גוף מבוקר על ידי כל גופי הביקורת הרשמיים של המדינה, היא במקרה הטוב, נסיון שלא לעסוק ענינית בנושא המרכזי - הקיצוץ שעשה הטוטו בכספי הספורטאים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully