וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי הקפיא את הגדלת מלגות ספורטאי הסגל

הצעד נעשה בתגובה לקיצוץ פתאומי של 15% בהקצבות הטוטו. בוועד זועמים וטוענים כי זה "עונש" על הגשת בג"צ נגד הטוטו

יעל ארד. יוסי ציפקיס
בוועד האולימפי זועמים. ארד/יוסי ציפקיס

הוועד האולימפי בישראל הקפיא את המלגות החודשיות לספורטאי הסגל האולימפי. הצעד נעשה, על פי הודעת הוועד, בשל קיצוץ חסר תקדים בהקצבות הטוטו. גם תוכנית החוסן המנטלי, שהייתה אמורה לצאת לדרך בימים הקרובים, הוקפאה נכון לרגע זה.

מהוועד נמסר כי בעקבות קיצוץ בלתי צפוי של 15 אחוזים בהקצבת הטוטו לפעילות הספורט ההישגי של הוועד האולימפי בישראל, המליצה ועדת הכספים של הוועד על ההקפאה. לאחר שכבר הוחלט על הגדלה משמעותית בסך כולל של 800 אלף שקלים בשנה במלגות לספורטאי הסגל, דבר שקיבל את אישור משרד הספורט ומועצת ההימורים, הופעתו כעת בוועד לגלות כי ההקצבה השנתית של הטוטו קוצצה ללא הודעה מראש או התראה.

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, דיווח היום (שלישי) לועדת הכספים: "תקציב הטוטו ל-2014 אושר בדצמבר 2013 ולא נמסה לנו הודעה בעל פה או בכתב על הכוונה לקצץ. פנינו לטוטו בבקשה להסבר... לא קיבלנו כל מענה, כך שאין בידינו להסביר את הסיבות לדבר".

יעל ארד, יו"ר ועדת הספורט של הוועד האולימפי בישראל, הוסיפה הערב: "לא יעלה על הדעת שהטוטו יתעדף מימון תוכנית שעדיין לא הוגדרה ועוסקת בטיפוח ילדים ברחבי הארץ, שחלקם יהפכו לספורטאים עוד 15 שנים, על פני השקעה בספורטאים המצטיינים העכשוויים של ישראל וכל זאת, כאשר נותרו רק כשנתיים להכנות למשחקים האולימפיים בריו 2016".

במהלך הישיבה של ועדת הכספים אמרו מספר חברים בה: "מאחר ולא התקבל כל הסבר לקיצוץ חסר תקדים זה, עלתה האפשרות שהטוטו מנסה 'להעניש' את הוועד האולימפי על שהגיש בג"צ נגד התנהלותו במשך יותר משנה".

תגובת הטוטו תובא כאשר תושג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully