וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שמיר: "מתייחסים פה למכבי תל אביב כמו לריאל מדריד"

17.2.2014 / 17:44

הכבוד שרוחשים לצהובים ("מכבי תל אביב ההיסטורית והנוכחית זה היינו הך"), העבודה לצד אטורה מסינה ("זה שונה מאשר עם גרשון או בלאט"), ההדחה מהגביע ("זו קריאת השכמה"), והמטרות ("כולם יודעים לאן צסק"א צריכה להגיע"). דן שמיר מדבר לקראת המפגש עם מכבי תל אביב

מאמן צסק"א אטורה מסינה, ברקע דן שמיר. GettyImages
נהנה מכל רגע. דן שמיר, מאחורי אטורה מסינה/GettyImages

פחות מ-24 שעות אחרי ההדחה ברבע גמר הגביע הרוסי, דן שמיר יושב אחרי לילה עם מעט שינה במשרדי הקבוצה ומתכונן לקראת אימוני השבוע הקרוב. הקבוצה שלו ספגה אמש (ראשון) את אחד ההפסדים הקשים שלה העונה, 84:73 בבית לקרסני אוקטובר וולווגראד, בגומלין רבע גמר הגביע, ומד הלחץ, שגם ככה צפוי לעלות לקראת המפגש המסקרן עם מכבי תל אביב ביום שישי, רק עולה.

"הפסד כזה נובע רק מהגישה למשחק, במשחקים כאלה יש לפעמים בעיות שקשורות לכדורסל, ויש בעיות שקשורות לגישה", הוא מתייחס בראיון לוואלה! ספורט להפסד בגביע, "יש כמה קבוצות, והיא ביניהן, שיש לה שחקנים טובים ואתמול השחקן המרכזי שלה (וון ווייפר, א.ש) נתן הצגה ב-12 הדקות האחרונות, אבל מבחינה מקצועית זה לא משהו שאנחנו לא יכולים להתמודד איתו. זה בעיקר עניין של גישה, משחקים שאנחנו באים אליהם בהרגשה שאנחנו מנצחים בקלות, ואתמול ההפסד נבע מהדבר הזה. בסיטואציות כאלה צריך לטפל במה שצריך לטפל. אנחנו רק יום אחרי המשחק, ואי אפשר לדעת איך נהיה בשישי בערב, אבל מבחינתנו אנחנו מתכוננים לאחד המשחקים הקשים שלנו העונה, בלי קשר להדחה מהגביע. היחס פה למכבי תל אביב ההיסטורית ולמכבי תל אביב של העונה, הוא אותו דבר".

אם מישהו חושב שבצסק"א מוסקבה יודעים לקבל פה ושם הפסדים, בניגוד למכבי תל אביב למשל, טועה בגדול. "בצסק"א אסור שיקרו דברים כאלה", שמיר מאשר, "אסור להפסיד לוולווגראד. יש לקראת כזה משחק אווירה נינוחה ואנחנו חושבים שאנחנו יכולים לנצח את המשחק הזה גם בהילוך שלישי וזה לא נכון אף פעם, אסור שזה יקרה. וכשזה קורה, זאת הסיטואציה שנוצרת".

לפני מכבי תל אביב: צסק"א הודחה במפתיע מהגביע הרוסי

צפו ב-10 המהלכים היפים של מחזור היורוליג האחרון

סרגיי ביקוב שוחרר מלוקומוטיב קובאן

מאמן הפועל חולון דן שמיר לצד המנהל המקצועי פיני גרשון. קובי אליהו
"העבודה עם מסינה שונה". שמיר וגרשון/קובי אליהו

הסטנדרט הגבוה ביותר שקיים

בחודש יוני השנה החל דן שמיר להתכונן לעונה נוספת בהפועל חולון, אלא שאז הגיעה שיחת טלפון ממוסקבה: על הקו היה אטורה מסינה הגדול, שהציע לו להיות עוזרו בצסק"א מוסקבה. שמיר קפץ על ההזדמנות. אחרי יותר מחצי עונה בתפקיד, כשהמשפחה נמצאת בארץ, הוא כבר התרגל לנסיעות הארוכות, ללחץ הגדול ולעבודה לצד אחד מגאוני המשחק בתולדות הכדורסל האירופאי.

"כל מקום הוא שונה, לכל מקום יש את המאפיינים שלו", הוא מספר על החוויה בצסק"א, "באופן טבעי עושים השוואות, אבל זאת חוויה חזקה מאוד. לעבוד עם הטובים ביותר, עם אחד המאמנים הגדולים ביותר, בסביבה מאוד תובענית אז מן הסתם זה מאוד מעניין וקשה, עם הרבה לחץ. יש תנאים מאוד טובים וככל שהמקום הוא יותר תובעני כך גם הציפיות והלחץ והאמוציות בניצחונות וההפסדים. ההתמודדויות והקשיים זה סלט אחד גדול. אני מאוד נהנה, זאת הזדמנות בלתי חוזרת, לא הייתי מוותר על זה בשום מצב, אבל אתה תופס אותי היום בקשיי היום יום. אנחנו מתמודדים עכשיו עם ההתמודדויות הרגילות של קבוצות הכדורסל שצריכות לדעת להתמודד עם סיטואציות לא טובות. אנחנו בסך הכל בתקופה טובה, שיחקנו כדורסל טוב, עשינו ניצחונות יפים במקומות לא פשוטים, אבל זה לא מבטיח שום דבר. והנה קריאת ההשכמה שלנו. זה אפילו לא הספיק לנצח את וולווגרד"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ברוסיה רוחשים כבוד ליריבה. בלאט/ברני ארדוב

אתם משתתפים בשני מפעלים גדולים - יורוליג וליגת ה-VTB (ליגת מזרח אירופה). לפעמים יש לכם מסעות לשני הקצוות של אירופה תוך כמה ימים, איך מתמודדים עם זה?

"זה סטנדרט פה, המערכת מנוסה בדבר הזה. חוץ משני משחקי חוץ, מול טריומף וחימקי מוסקבה, שהן פה ממוסקבה, אז כל המשחקים באותו הנוהל. טיסה יום לפני, טיסות ארוכות בין שעתיים לחמש שעות. הכל סיפור של יומיים או יומיים וחצי מחוץ לבית, זה מאוד אינטנסיבי. לשמחתנו ומזלנו יש לנו את הפריבילגיה לטוס בטיסות פרטיות, אז זה הרבה יותר נוח. לוח הטיסות נקבע על ידינו, אין לנו תורים בכלל, זה רק אנחנו בטיסה והמטוס מאוד נוח, אז אפשר לנוח או לעבוד. מצד שני, לא כל אחד יכול לשחק בצסק"א מוסקבה. ראינו את זה השבוע. אחת הבעיות שהיו לנו אתמול הן שביום שישי בלילה התחלנו לשחק ב-10 וחצי שעון מוסקבה, משחק קשה שהוציא ממנו המון אנרגיות. טסנו כל הלילה והגענו לכאן בבוקר, וביום ראשון בשעה חמש כבר שיחקנו משחק נוסף. לא כל אחד יכול לעמוד בדבר הזה, וככה זה כל שבוע. זה יכול להיות שתי טיסות או טיסה אחת וזה לא פשוט להתמודד עם זה, עם השינה ובכלל. בגלל זה יש לנו סגל די רחב, כדי שנוכל לדעת להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות, כמו לנצח את ריאל מדריד בלי סוני ווימס וקייל היינס. לא הרבה קבוצות יכולות להתמודד עם זה".

כשהוא נשאל על העבודה הצמודה עם אטורה מסינה, הוא נשמע רציני וממוקד מאוד. ממש לא כמו מישהו שנמצא באמצע חלום. "אני מרגיש בר מזל שיצא לי לעבוד עם המאמנים הגדולים ביותר - פיני גרשון, דיוויד בלאט ואטורה מסינה. זאת הזדמנות בלתי חוזרת, להיות פרטנר ולבלות כל כך הרבה שעות ביחד. יוצא לנו הרבה זמן לדבר על הרבה דברים, על החיים, על הקבוצה וחוויות מכל מיני סוגים. זה כיף גדול בשבילי. זה מאוד אינטנסיבי, לא כל אחד יכול לעבוד בסטנדרטים האלה, אבל ככה גם היה עם פיני ודיוויד. ככה זה בטופ של היורוליג, מקומות שבהם כל דבר קטן הופך להיות דבר גדול. זה שונה אצל כל בן אדם, העבודה שונה מהמאמנים האחרים שעבדתי איתם. אני מאוד נהנה, זה מושפע מאיך שאנחנו נראים. יש ימים יותר טובים וימים פחות טובים. מסינה לא במקרה השיג את ההישגים שהוא השיג, ולא במקרה הוא נמצא איפה שהוא נמצא. יש הרבה מה ללמוד משנה אחת יחד איתו".

צפו בניצחון של צסק"א על גלאטסראיי מהמחזור האחרון

"מתייחסים פה למכבי תל אביב כמו לריאל מדריד"

ביום שישי הקרוב תעלה צסק"א לפרקט באולמה הביתי גם כדי להשיב את הכבוד שאבד בהדחה המשפילה מהגביע, וגם כדי לעלות לראשות הבית בטופ 16 ביורוליג. הקבוצה הרוסית יודעת שניצחון על הצהובים ישים חותם ראשוני על ההצלחה עד כה בטופ 16, אבל דן שמיר, גם מניסיונו האישי בתקופה במכבי תל אביב, וגם ממה שלמד עד כה בקבוצתו החדשה, יודע שלא בטוח שמה שמספיק טוב כרגע, יהיה מספיק טוב לסוף העונה.

"בתקופה האחרונה הראינו שאנחנו יכולים להיות טובים. ניצחנו את ברצלונה ב-15 הפרש, את ריאל מדריד ועוד משחקים חשובים בחוץ", הוא מסביר את העלייה ביכולת בטופ 16, שהחלה מאז ההפסד לפרטיזן בלגרד בחוץ. "יש הרבה שחקנים שמראים יותר ממה שהם יכולים לעשות, וזה לא היה ככה בתחילת העונה. כל הדברים האלה לא עונים על שום דבר. אנחנו בתחילת הטופ 16, אבל זה לא אומר שום דבר. אנחנו לא יכולים להתייחס להפסד בבלגרד כמעידה חד פעמית, יש הרבה משחקים לפנינו כדי להגיע לאיפה שאנחנו צריכים להיות. לסטטיסטיקה טובה או כמה ניצחונות טובים ב-9-10 לפברואר אין שום משמעות מבחינתנו, נצטרך להיות יציבים וטובים כדי להיות איפה שאנחנו צריכים להיות. כל מי שיודע ומכיר כדורסל יודע שיש לנו את היכולת, אבל הידיעה הזאת לא מבטיחה לנו שום דבר".

גם מכבי נמצאת בכושר טוב, עד כמה הם נראים טוב ממבט מבחוץ?

"הדבר היחיד שאני יכול להגיד לגבי מכבי תל אביב שזה משחק מאוד חשוב מבחינתנו, משחק מאוד קשה, אחד הכי קשים שהיו לנו עד עכשיו, וזה אומר הכל. אני קורא ושומע את ההתייחסויות של אנשים למכבי, אנחנו מתייחסים למכבי תל אביב כאחד המשחקים הקשים ביורוליג. מבחינתנו, זה כמו לריאל מדריד".

אמרת שאתם עדיין רחוקים מהמקום בו אתם רוצים להיות. מה המקום הזה? מה המטרה שלכם?

"אני שונא לענות על זה. כל מי שקשור לכדורסל האירופאי יודע מה המטרות של צסק"א מוסקבה ומה נחשב הצלחה לצסק"א. מן הסתם, זה לא בפברואר אלא במאי".

שחקני צסק"א מוסקבה במהלך פסק זמן. GettyImages
חשיבות עצומה לספסל. שחקני צסק"א עם מסינה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully