וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצור בתותחן: מה עובר על מסוט אוזיל?

19.2.2014 / 7:30

אחרי הפתיחה המצוינת, הגיעה הנפילה הגדולה של מסוט אוזיל, שנדרש להוביל את ארסנל ולא עמד בכך. התותחנים מקווים לקאמבק, התקשורת קוראת לו "ארשבין החדש" ומעלה אפשרויות על טרייד לבאיירן והגרמני עצמו, רגע לפני המונדיאל, יודע שמדובר במבחן אופי. איך זה ייגמר?

מסוט אוזיל שחקן ארסנל. GettyImages
איפה מסוט?/GettyImages

אפילו רובן לופטוס צ'יק, ילד הפלא בן ה-18 של היריבה הגדולה ביותר, צ'לסי, הרשה לעצמו להסתלבט ולעקוץ בטוויטר: "אוזיל, פה זה הפרמיירליג, חבר. אין כאן יותר נייס-נייס". זה קרה דקה אחרי שנשמעה השריקה האחרונה באנפילד לפני כשבוע וחצי וארסנל ירדה מהמגרש עם תבוסת 5:1 משפילה מול ליברפול. לכולם היה ברור שאף אחד משחקני התותחנים לא ממש הגיע למשחק, בו התוצאה עמדה על 0:4 מדהים למארחת כבר בדקה ה-20 ובכל זאת, האצבע המאשימה של רוב המבקרים וביניהם גם של לופטוס צ'יק הצעיר, הופנתה לנעלם מספר אחת. מה קרה למסוט אוזיל? ולאן נעלם השחקן שכבש בסערה את אנגליה רק לפני מספר חודשים, אחרי המעבר תמורת 50 מיליון יורו מריאל מדריד? אולי המפגש מול באיירן מינכן יצליח לספק תשובות או לשנות דברים.

ארסנל מול באיירן מינכן בשמינית הגמר (21:45, ספ' 5)

המספרים של באיירן מינכן ממחישים את עוצמתה

רובן לופטוס צ'יק שחקן צ'לסי. GettyImages
לופטוס צ'יק הצעיר הרשה לעצמו לעקוץ/GettyImages

אוזיל נחת באצטדיון האמירויות בהעברה מפתיעה בשני בספטמבר, בדיוק בזמן בו גארת' בייל עשה את הדרך ההפוכה, מלונדון למדריד. 12 ימים לאחר מכן, ערך הקשר הגרמני הופעת בכורה במדי הקבוצה של ארסן ונגר וכבר בדקות הראשונות של המשחק מול סנדרלנד הוא נראה חד ובישל שער מצוין לאוליבייה ז'ירו. השטף נמשך ובתשעת משחקיו הראשונים בפרמיירליג, אוזיל מצא את הרשת שלוש פעמים, בישל ארבעה שערים והוביל את ארסנל לפסגת הטבלה. דווקא אז, החלה הנסיגה. זו לא הייתה צניחה פתאומית או מיידית, אלא דעיכה מתמשכת, שכולם מנסים להבין מדוע התרחשה ולהצביע על נקודות המפתח שלה.

תחילה, הייתה התבוסה 6:3 בחוץ מול מנצ'סטר סיטי. אוזיל היה לא רע, אפילו בישל שער, אבל בסיום המשחק עשה את דרכו היישר אל חדר ההלבשה, במקום ללכת למחוא כפיים לאוהדי הקבוצה, שעשו את הדרך הארוכה מהבירה. הצעד הזה עלה לו בצרחות מכיוונו של בן ארצו פר מרטסאקר, שסיפק לעיני המצלמות שיעור חינוך מהיר על תרבות הכדורגל באנגליה. אוזיל התנצל במהרה בפני האוהדים וחיסל את הפרשה, אולם מיד לאחר מכן הגיעה פציעת כתף, שהשביתה אותו משני משחקים במהלך מחזורי חג המולד, הימים בהם רוב קבוצות הפרמיירליג מתחברות יותר מכל.

אוזיל התקשה לחזור לעצמו ובתשעת משחקי הליגה האחרונים שלו, לא כבש כלל ובישל רק שער אחד, אבל כל עוד הקבוצה רצה היטב, אף אחד לא התלונן יותר מדי. אחרי ההשפלה מול ליברפול לעומת זאת, הקולות כבר היו שונים. אוהדי ארסנל זעמו על השחקן וטענו שהמשחק שלו היה "עצלני" ואכן, לאורך 60 הדקות שלו על המגרש, אוזיל, שאמור להיות אחד השחקנים הטובים בעולם בניהול והעברת המשחק מרחבה לרחבה, נגע בכדור רק ארבע פעמים בחצי המגרש של ארסנל. הוא לא בא לקבל את הכדור ולא ניסה לקחת על עצמו שום אחריות, אלא בחר להיעלם כמו כל הקבוצה. אוזיל אומנם סיים את המשחק עם 89 אחוזי דיוק במסירה, קצת מעל הממוצע העונתי שלו, אבל מסר רק 36 כדורים. זה בלט בעיקר על רקע ההצגה של קוטיניו מן העבר השני. הקשר המרכזי של ליברפול נגע בכדור כמעט בכל נקודה על המגרש והניע את הקבוצה שלו בצורה פנטסטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פליפה קוטיניו שחקן ליברפול. GettyImages
החולשה של אוזיל בלטה על רקע היכולת של קוטיניו/GettyImages

אפילו לואיס סוארס, שחקן המטרה של המייטי רדז, עזר יותר להוציא את המשחק קדימה, כשהוא מסיים עם תשע נגיעות בכדור בחצי המגרש של ליברפול, למעלה מפי שניים מאוזיל. אם לא די בהיעלמות, הרי שגם בהגנה אוזיל לא התאמץ במיוחד. בשער השלישי של ליברפול, ג'ורדן הנדרסון ברח לו כאילו הוא לא קיים ושלח את המתפרצת קדימה ואילו בשער הרביעי הוא מסר היישר לקוטיניו, שמיד השאיר את סטארידג' מול השוער. ב"טלגרף" מיהרו בסיום לפרסם קריקטורה של הגרמני, לבוש בבגדי "איפה אפי" תחת השאלה "איפה אוזיל?" ואילו בבלוג של "יורוספורט" נכתב: "קשה לציין לטובה שחקן כלשהו של ארסנל במשחק הזה, אבל האכזבה הגדולה ביותר היא מאוזיל. ההופעה שלו הייתה איפשהו בין עלובה ללא קיימת בכלל". ג'ייסון בארט מה"טלגרף" לא ריחם: "אוזיל לא רק נראה עייף, אלא גם חסר עניין. ונגר חייב להוציא אותו מההרכב, כדי שיטעין מחדש את הסוללות שלו".

לראשונה בקריירה, אוזיל נדרש להתמודד עם התקשורת האנגלית המתישה, שכבר העלתה את השאלה האם במקום דניס ברגקאמפ חדש, ארסנל למעשה הביא אנדריי ארשבין חדש, כזה שירשים לרגע וייעלם לחלוטין בהמשך. ברדיו ה-BBC דנו ביכולת של הגרמני ותקפו: "הוא לא יכול להיחשב כאחד הטובים בעולם. הוא מסוגל להרוג יריבות חלשות, אבל לא נכנס אפילו לרשימת 20 השחקנים הטובים בפרמיירליג העונה".

למרות כל הביקורות, כדאי לבחון את התמונה במבט רחב יותר והמבט הזה יגלה שעם כל הכבוד לציפיות מאוזיל, הממוצעים שלו העונה מזכירים מאוד את אלה של השנה שעברה, זאת למרות שהוא משחק בליגה קשה יותר. אם בעונה החולפת בריאל מדריד הוא סיים 56 משחקים עם עשרה שערים ו-20 בישולים, הרי שעד היום, ב-31 משחקים במדי ארסנל, יש לו חמישה שערים ו-11 בישולים. הוא במקום השני בפרמיירליג בבישולים, עם שמונה כאלה, כאשר רק לוויין רוני וסטיבן ג'רארד יש אחד יותר ממנו. מעבר לכך, על פי נוסחת שיקלול היכולת של אתר הפרמיירליג, אוזיל מדורג שביעי בליגה כולה וראשון מבין שחקני ארסנל, כך שהמילים "כישלון" או "פלופ" שנזרקו בהקשר שלו בשבועות האחרונים קצת מחמירות איתו, לפחות בינתיים.

אנדריי ארשבין שחקן ארסנל ב-2010. GettyImages
"ארשבין החדש"/GettyImages

המנג'ר ארסן ונגר, שעבר הרבה שחקנים והרבה פרויקטים לאורך הקריירה, יצא להגנה: "במשחק בליברפול הוא לא היה ברמה הרגילה שלו, אבל אף אחד מהשחקנים שלנו לא היה. מול מנצ'סטר יונייטד הוא כבר שיחק הרבה יותר טוב. לפעמים מצפים ממנו שיעשה הכול לבד, רוצים שהוא ייקח כדור וישים אותו ברשת, אבל הוא יותר מוסר מאשר שחקן שמסיים התקפות". למרות זאת, הודה ונגר: "אני לא ממש יודע מה עובר עליו לאחרונה. אני בטוח שהוא יתאושש".

כאשר מדובר באוזיל, שעל פי נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, נמכר מהקבוצה כי היה "אובססיבי לנשים", כדאי תמיד לעשות "שרשה לה פאם", לחפש את האישה שמאחוריו, אבל הפעם, בניגוד לרומנים שלו מהעבר, דווקא מתגלה בת זוג יציבה יותר בדמות מנדי קפריסטו, זמרת גרמניה יפהפייה בת 23, שהופכת אט אט לכוכבת בארצה. אולי הפעם, בניגוד ליחסים הסוערים שהיו לו על פי השמועות עם איידה יאספיקה, מיס ונצואלה לשעבר, יחסים שהובילו לדעיכה שלו במדריד, קפריסטו תצליח להיות זו שמייצבת אותו. בארסנל בטח שישמחו לראות את זה קורה.

אחרי הכסף הגדול ששולם עליו, התותחנים לא רוצים לראות את אוזיל "רק" משחזר את היכולת שלו ממדריד. הם רוצים ממנו הרבה יותר, רוצים שיהפוך למה שסוארס נותן לליברפול, סרחיו אגוארו למנצ'סטר סיטי או אדן הזאר לצ'לסי, שיספק ערך מוסף. כבר במשחק הגביע מול ליברפול, בו ארסנל השיגה סוג של נקמה והתקרבה צעד נוסף לעבר זכייה בתואר ראשון מאז 2005, אוזיל נראה טוב יותר. הוא אחד הבודדים בסגל של ונגר שיודע איך זוכים בתארים ובקבוצה מקווים שהמשחק מול באיירן, בו יש לו הרבה מה להוכיח מול כמה מחבריו לנבחרת, יוציא אותו לדרך חדשה.

לואיס סוארס שחקן ליברפול חוגג שער. GettyImages
מה עם קצת ערך מוסף כמו של לואיס סוארס?/GettyImages

אוזיל עצמו לא מתכחש לתקופה החלשה שעוברת עליו ולקראת המפגש מול אלופת אירופה הוא אמר: "אני אוהב את המשחקים האלה, יש לי המון כבוד לבאיירן והם רק השתפרו מאז הזכייה בעונה שעברה, אבל אנחנו לא מפחדים והכול אפשרי בשני המשחקים האלה. אני עובר מבחן אופי גדול בימים אלה, אבל יש לי המון ביטחון במשחק שלי. צריך רק להתרגל לאינטנסיביות של הפרמיירליג". בעוד שבריאל מדריד בערך חצי ממשחקי הליגה היו קלילים וכמעט לא דרשו ממנו מאמץ, הקצב בפרמייליג שונה לחלוטין. בנוסף, אוזיל לא רגיל להוביל קבוצה. בריאל הוא היה צלע משלימה מושלמת לכריסטיאנו רונאלדו, האיש שכעס יותר מכל אחד אחר על עזיבתו. בארסנל של תחילת העונה, אוזיל נכנס מצוין אל תוך המכונה שרצה עוד מהעונה שעברה, אבל כאשר ארון ראמזי ותיאו וולקוט, שסחבו את התותחנים, נפצעו לתקופות ממושכות, אוזיל לא הצליח לעשות את הצעד קדימה ולהתייצב במרכז הבמה. באנגליה אפילו נפוצו לאחרונה שמועות על טרייד אפשרי בקיץ הקרוב, שישלח את אוזיל לבאיירן מינכן תמורת טוני קרוס.

לאחר הנסיקה הגדולה והנפילה הגדולה, זה הזמן המושלם עבור אוזיל לחזור לעצמו, רגע לפני שלבי ההכרעה של העונה ופחות מארבעה חודשים משריקת הפתיחה של המונדיאל בברזיל: "כשאתה מתכונן למשהו כל כך הרבה זמן, אי אפשר להסתפק במקום שני או שלישי. אנחנו רוצים לזכות בטורניר", הוא אמר. ב"דיילי מייל" נכתב: "יכול להיות שהוא עוד צריך זמן התאקלמות באנגליה (זה התירוץ של רוב השחקנים הזרים) וכולנו יודעים כמה מסוכן הוא יכול להיות. ה-1:4 של גרמניה על אנגליה במונדיאל 2010 היה דוגמה לכך. אבל ארסנל מחפשת אליפות ראשונה מאז 2004 ותואר ראשון מאז הגביע ב-2005. תפשיל שרוולים, מסוט. המועדון שלך צריך אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully