וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוז לתמורה: מדור המעקב השבועי אחרי עוז בלייזר

17.2.2014 / 11:00

הוא לא פחד מטזמין מיטשל וג'ייק כהן ושמר עליהם מצוין, לא חשש מהמאני טיים וקלע שלשה גורלית והיה מהאחראיים לעצירת הרצף העגום של הקבוצה שלו. מדור המעקב השבועי חזר לעוז בלייזר, שמוכיח שיש תמורה לשיתוף הישראלים של אפי

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון, השני ובפלייאוף. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, אבל גם זרים בולטים בליגת העל. השחקן החמישי שאנחנו חוזרים אליו הוא עוז בלייזר (21, 1.99 מ') הפורוורד של בני הרצליה שפתח את העונה בצורה יוצאת מן הכלל. עקבנו אחריו בניצחון של הרצליה במשחק התחתית החשוב מול מכבי ראשון לציון במסגרת המחזור ה-19 79:84.

שחקן בני הרצליה עוז בלייזר. מגד גוזני
יש תמורה לשיתוף הישראלים. עוז בלייזר/מגד גוזני

תקציר המעקב הקודם ואיך הגיע למשחק:

בפעם הקודמת שעקבנו אחרי בלייזר הוא רשם משחק חסר ביטחון מול מכבי חיפה, שבוע אחרי שיא עונתי מול ברק נתניה. ביקשנו מהפורוורד של אפי בירנבוים להציג יותר תעוזה במשחק שלו ולהראות אקטיביות, ובהחלט בכמה משחקים ראינו אותו מצטיין עם תצוגות שיא מול נס ציונה ואשדוד בחוץ, הפועל תל אביב בבית. בשבועות האחרונים הוא לא הצליח לשמור על יציבות, למרות משחק טוב מאוד מול מכבי תל אביב בהרצליה. הממוצעים שלו עד כה העונה: 7.2 נקודות ו-3.5 ריבאונדים ב-16.7 דקות בממוצע.

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה. ניב אהרונסון
הגנה אגרסיבית, התקפה מפוזרת. עוז בלייזר/ניב אהרונסון

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 12 נקודות (3 מ-3 ל-2 נקודות, 2 מ-5 ל-3 נקודות) ו-2 ריבאונדים ב-25 וחצי דקות. סך הכל 9 נקודות מדד.

כשהיה על המגרש: 51:55 לבני הרצליה

כשלא היה על המגרש: 28:29 לבני הרצליה.

בניגוד לשני המשחקים הקודמים לאחר הפציעה של אבי בן שימול, הפעם בלייזר פותח על הספסל, ונכנס למגרש דקה וחצי לסיום הרבע הראשון. כבר בפתיחה הוא מראה הגנה חזקה על טזמין מיטשל, שנמצא בכושר התקפי ומוציא כדור לשלשה. המהלך ההתקפי הראשון שלו הוא זריקה פנויה מחצי מרחק, לחם קל עבור הילד שגדל בגלבוע/מעיינות. בהמשך הרבע הוא המשיך לשמור אגרסיבי על מיטשל, אבל בהתקפה היה קצת מפוזר. זה התחיל כשתוך כדי חדירה לקח זריקה קשה והחטיא, והמשיך בשלשה פנויה אחרי ריבאונד התקפה שגם לא נכנסה. למרות זאת, העבודה ההגנתית על מיטשל, שאמנם קלע עליו, אבל לקח זריקות קשות, הקנו לו דקות משחק מאפי בירנבוים.

את המחצית השנייה הוא כבר פתח על המגרש, וקיבל בהתחלה על ג'ייק כהן. את היכולות המגוונות שלו בהתקפה הוא הראה בשלשה גדולה על הראש של אור סולומון, כשמיד לאחר מכן הוא עושה תנועה יפה ללא כדור, מקבל מצב נוח מתחת לטבעת וקולע. לצד המחמאות על ההגנה, הגיעה טעות כשביצע עבירה על החדירה של דווין ווייט שהמשיך גם לנקודות. הנדנדה שלו בין הספסל למגרש ברבע האחרון מנעה ממנו לייצר יותר מדי מהלכים, אבל דקה לסיום החטיא שלשה קריטית וביצע עבירה שכמעט ועלתה להרצליה במשחק.

למרות הטעות, אפי בירנבוים המשיך להאמין בו גם בהארכה, וזה חזר אליו בגדול. העבודה האגרסיבית על טזמין מיטשל נתנה להרצליה את מרווח הנשימה הדרוש, ודקה לסיום בלייזר לא חשש לקחת שלשה קשה נוספת, הפעם קלע אותה, והכריע למעשה את המשחק.

אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה. מגד גוזני
המשיך להאמין בבלייזר גם בהארכה. אפי בירנבוים/מגד גוזני

מסקנות

בפעם הקודמת שעקבנו אחרי עוז בלייזר ביקשנו ממנו שני דברים. הדבר הראשון היה לא לפחד לנסות ולהעז, הדבר השני היה להיות יותר אקטיבי ואגרסיבי בשני צידי המגרש. אם לוקחים את קלטת המשחק ההיא נגד מכבי חיפה, ורואים את המשחק הנוכחי נגד מכבי ראשון לציון, אפשר לראות התקדמות מצוינת לשחקן צעיר תוך כדי עונה לחוצה מאוד. המשחק הנוכחי של בלייזר היה הטוב ביותר שלו בסיבוב השני, ואין ספק שהוא היה הישראלי המוביל של הקבוצה לצד ההצגה של שלושת הזרים מייקל אומה, פרנק האסל ובעיקר סטנלי בורל.

אז מה ראינו מבלייזר? קודם כל הוא נכנס למשחק בשני אספקטים חשובים לעתיד שלו. הראשון הוא הפיזיות מול שחקנים שאמורים להיות חזקים ממנו. טזמין מיטשל וג'ייק כהן ניסו יותר מפעם אחת להשתמש בכתפיים שלהם בחדירות מול בלייזר שנראה בעמדת נחיתות מולם, אבל עמידה נכונה ועבודה נכונה עם הרגליים מנעה מהם להגיע למצבים נוחים. את הסלים שהם הצליחו לקלוע עליו, הם עשו אחרי סיום קשה. הדבר השני שבלייזר עשה טוב היה לקחת זריקות פנויות. מתוך שמונה הזריקות שלקח במהלך המשחק, רק אחת הייתה במצב לא פנוי יחסית או לא על סוף שעון. כשהוא נתן למשחק להגיע אליו, אבל לא פחד לקחת אותו, הביטחון מתחיל להיצבר.

שתי שלשות לקח קפטן העתודה לשעבר במאני טיים של המשחק. הראשונה לקראת סוף הזמן החוקי, והשנייה לקראת סוף ההארכה, שגם נכנסה. למזלו, החברים שלו הצליחו להביא את המשחק למצב שהוא יכול לקלוע שלשה גדולה שגמרה את הסיפור. למרות זאת, אי אפשר לבוא אליו בטענות על ההחטאה, העובדה שהוא קיבל כדור יחסית נוח הכריחה אותו לקחת את הזריקה. ביקשנו מבלייזר לנסות, לא לפחד, והוא הראה שיש לו ביצים. לא כל שחקן לוקח זריקה מכריעה במשחק, ובטוח לא שחקן בשנתו הראשונה בליגת העל. הילד חייב להמשיך לזרוק.

ולסיום כמה מילים על המצב בו נמצאת בני הרצליה. אין ספק שאף אחד לא ציפה מהקבוצה להגיע לתחתית, במיוחד לאור הגידול בתקציב והמאמן על הקווים. אפשר היה לצפות שאפי בירנבוים ישתמש יותר בשחקנים המנוסים בשלב הזה של העונה, אבל גם בגלל העובדה שאין לו יותר מדי ניסיון בקבוצה מכריחה אותו לתת לבלייזר, אבירם זליקוביץ', גיא לביא ועידן זלמנסון מעל 93 דקות במצטבר, והוא קיבל מהם בתמורה 27 נקודות ו-8 ריבאונדים. אפי קוצר עכשיו את מחיר הדקות שהשחקנים הללו קיבלו בשלבים המוקדמים של העונה, כנראה בדרך לעונה נוספת בליגת העל.

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה. ניב אהרונסון
הראה שיש לו ביצים. עוז בלייזר/ניב אהרונסון

מה אמרו עליו

אפי בירנבוים: "בלייזר שמר את מיטשל בצורה יוצאת מן הכלל, ואם ציינו אותו מתחילת העונה ולכד את העין בהתקפה אז אני מצפה ממנו גם בהגנה. השחקנים האלה לא יצברו ניסיון בחודש, אבל הם יעשו טובים יותר. מה שיש לבלייזר יש לו, והוא מה שצריך להוסיף זה מה שהוא עשה טוב מאוד. הוא שחקן צעיר וחדש בליגה. הוא עובד כל הזמן ומרוכז, וזה חשוב להתקדמות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully