וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקב עונתי: עוז בלייזר

3.11.2013 / 14:42

הנחישות הפכה להססנות, הביטחון העצמי לאנמיות. אחרי ההצגה מול נתניה, עוז בלייזר נעלם מול מכבי חיפה. מדור המעקב העונתי של שקדי על הכישרון הצעיר והלא יציב של בני הרצליה

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור הרביעי בחרנו את עוז בלייזר, קפטן נבחרת העתודה לשעבר, בהזדמנות ראשונה בליגת העל. עקבנו אחריו במשחק בו ניצחה מכבי חיפה את בני הרצליה 81:85 במסגרת המחזור הרביעי.

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה. ניב אהרונסון
ההצגה מול נתניה זיכתה אותו בתואר הישראלי של המחזור. בלייזר/ניב אהרונסון

איך הגיע למשחק?

בלייזר היה שחקן נוער מוכשר שבגלל הגובה שלו (1.99 מטר) לא נלקח בחשבון לליגת העל בתחילה, אך פילס את דרכו בשנתיים מצוינות בעפולה בדרך לצ'אנס הראשון שלו. במשחקי ההכנה הוא היה נראה לא רע, אבל במחזור הפתיחה קיבל רק 9 דקות נגד הפועל תל אביב והגיב עם 2 נקודות. במחזור השני נגד הפועל ירושלים הוא כבר קיבל 15 דקות, וקלע 6 נקודות, ובשבוע שעבר צלף שיא קריירה של 22 נקודות ב-27 דקות בניצחון הענק על נתניה, מה שזיכה אותו בתואר השחקן הישראלי של המחזור.

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה. ניב אהרונסון
באנו לראות אותו כשהוא חם. בלייזר/ניב אהרונסון

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 2 נקודות (1 מ-1 ל-2) ו-2 ריבאונדים ב-15 דקות.

כשהיה על המגרש: 29:29

כשלא היה על המגרש: 52:56 למכבי חיפה

הפורוורד מהעמק קיבל לפני המשחק את גביע איש המחזור מאחותו של רענן כץ, אך נכנס למשחק רק דקה בתוך הרבע השני, אחרי שג'אקים דונלדסון ביצע עבירה שנייה. הפעולה ההתקפית הראשונה, והיחידה שלו למעשה, מגיעה אחרי 2 דקות, כשהוא סיים מתפרצת בלייאפ אחרי חסימה גדולה של אנדודי איבי, וחתם ריצת 0:8 של הרצליה. בצד ההתקפי הפגין בלייזר בעיקר אנמיות, במשך דקות רבות לא נגע בכדור, למרות שניסה להיות אקטיבי ולהילחם על ריבאונד ההתקפה, התקשה מול השחקנים הגדולים של חיפה. כשכבר קיבל את הכדור על קשת השלוש שחקני חיפה היו קרובים מאוד אליו והוא לא לקח זריקה מבחוץ.

באספקט ההגנתי התמונה קצת משתנה. במהלך ההגנתי הראשון הוא מונע כדור בצורה יפה מאלכס צ'וברביץ', שגבוה ממנו ב-13 סנטימטר, ולאחר מכן מקבל את אייק אופייבו ובריאן רנדל, השחקנים ששיחקו בעמדה מספר 4 בחיפה. כשהיה על המגרש, הצליחו הפורוורדים האמריקאים של חיפה לקלוע רק 2 נקודות, כשגם הם היו בספק עבירת תוקף על בלייזר, כשבסיומה קיבל מכה מאופייבו ונשכב על הפרקט למספר דקות. בלייזר, אולי בהשראת החוסם הגדול אנדודי איבי שמשחק לידו, לא פחד לנסות ולקפוץ פעמיים לחסימות, לא הצליח, אך ניסה.

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה שומר על אייק אופייבו שחקן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
עבודה יפה בהגנה, אך בהתקפה הירוקים "כיסו" אותו. בלייזר/ניב אהרונסון

מסקנות

השם של בלייזר הופיע ברשימת 17 השחקנים שנבדוק עוד לפני תחילת העונה, אבל בעקבות ההצגה הגדולה שלו בשבוע שעבר, החלטנו להקדים ולראות אותו כשהוא חם. כששחקן מגיע אחרי הצגה גדולה למשחק עוקב, אפשר לצפות ממנו לעלות עם יותר ביטחון, או לנסות לקחת קצת יותר על עצמו, אבל בלייזר כשחקן משלים לוקח את מה שהמשחק נתן לו, וחיפה פשוט לא נתנה לו כלום. העובדה שהוא נתקל כל הזמן בשומרים גדולים ממנו הפריעה לו לקחת את הזריקות החופשיות שקיבל מנתניה, והוא מצא את עצמו כשחקן לא אקטיבי, על גבול האנמי, במשחק ההתקפי של הרצליה.

אפי בירנבוים אוהב את השחקנים הישראלים שלו לוחמים, כאלה שעובדים בשביל הקבוצה ובשביל הכוכבים הזרים. בגלל התכונות הללו הוא מאוד אהב את ניצן חנוכי שהלך איתו במשך הרבה שנים. לבלייזר יש את הפוטנציאל להיות בדיוק השחקן הזה – הוא זכור מנבחרת העתודה כריבאונדר יוצא מן הכלל שגם מול שחקנים גבוהים ממנו הצליח לסיים משחקים עם מספר דו ספרתי של ריבאונדים, הוא שיפר את המשחק ההתקפי שלו בזכות שנתיים מלאות דקות משחק בליגה הלאומית, והוא בעיקר בא רעב.

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה. ניב אהרונסון
רק המעז מנצח. בלייזר/ניב אהרונסון

אז עם כל התכונות הללו, והביטחון שצבר במשחק נגד נתניה, היה צריך לצפות מבלייזר לקצת יותר במשחק נגד חיפה. בהגנה הוא היה טוב, אפילו קצת יותר מזה, ועשה עבודה טובה מול שחקנים שנחשבים ברמה הגבוהה בליגת העל, אבל אחרי משחק טוב, הוא חייב להעז יותר. ככל שתתקדם העונה, יבינו קבוצות הליגה מה הפורוורד של בני הרצליה עושה בהתקפה, לאן הוא אוהב ללכת עם הכדור ואת זה שהוא לוקח את הזריקות לשלוש כשנותנים לו. את הטעימה הראשונה הוא קיבל ממכבי חיפה.

באופן כללי מדובר בשחקן בעל פוטנציאל גבוה להיות ברמות הגבוהות של ליגת העל למשך הרבה שנים. יש לו נתונים פיזיים מרשימים, הוא כל הזמן מתקדם, ולפי מה שהמאמנים שלו לאורך השנים אומרים, יש לו גם את הגישה הנכונה למשחק. את ההנחה שמדובר במשחק מול הקבוצה הטובה בישראל היום, וכי מדובר במשחק הרביעי בלבד שלו בליגת העל הוא מקבל, אבל במהלך העונה כשנבוא לצפות בו בשנית, נצפה לראות ממנו עוד התפתחות בצד ההתקפי, ואולי גם לנסות ולהפתיע במשחק גדול.

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה. ניב אהרונסון
בעל פוטנציאל גבוה להיות ברמות הגבוהות של ליגת העל למשך הרבה שנים. בלייזר/ניב אהרונסון

מה אמרו עליו

אפי בירנבוים: "כמובן שנתנו לעוז את השחקן המצטיין של מחזור הליגה בשבוע שעבר, אבל השחקן המצטיין בתוך הקבוצה היה אבירם זליקוביץ' שגמר את יהוא אורלנד, וגם היום שהוא שיחק הקבוצה רצה. אני לא בודק קבוצה לפי שחקן כזה או אחר, אנחנו קבוצה, בכל יום מישהו אחר צריך להיות יותר טוב".

על הציפיות שלו מהשחקן הצעיר הוסיף המאמן: "אני מצפה מכולם שיוציאו לפועל, ושאנחנו נהיה באותה שורה התקפית והגנתית. בשבוע שעבר הוא היה יותר פנוי לקליעות, והשבוע כבר שמו לב אליו. שחקן צריך ללמוד שביום אחד אתה טוב ואז ישימו לב לדגשים ההתקפיים שלך. גם עוז, וגם זליקוביץ' וגם זלמנסון הם שחקנים שדורכים פעם ראשונה בליגת העל. יש לנו חבורה צעירה שצריכה ללמוד מכל משחק, ואנחנו לא כאן רק כדי לגדל שחקנים, אכפת לנו מהשחקנים, אבל אכפת לנו קודם מהקבוצה".

עוז בלייזר שחקן בני הרצליה  עם אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה. ניב אהרונסון
"שחקן צריך ללמוד שביום אחד אתה טוב ואז ישימו לב לדגשים ההתקפיים שלך". בלייזר מול בירנבוים/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully