וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה כולה שלהם

גולדהאר הספיק להיכשל לפני שהצליח, אוסקר הלך, סוזה בא. אבל ג'ורדי קרויף, שחגג אמש יום הולדת 40, הוא סימן ההיכר האמיתי של מכבי תל אביב המודרנית. אורן יוסיפוביץ על משחק עונה שכולו חזון הולנדי, ועל ההפסד הכי פחות עצוב של הפועל באר שבע

one

ועדת ביקורת

לרווחת הצופה: "הכדורגל הישראלי כולו ניצח היום", אמר מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה, בסיום משחק העונה, וצדק. בפעם השנייה העונה, שתי הקבוצות הטובות במדינה שיחקו אותה.

קהל מכבי תל אביב: הצהובים שביציע שוב עשו את ההבדל כבר בפתיחה. החבר'ה מבאר שבע עושים תוצאות מצוינות בחוץ, אבל הם עדיין לא שיחקו בחוץ של בלומפילד. זה פשוט קשה מדי, האווירה הזו, הרעש הזה, הבליץ הזה. מכבי תל אביב שיחקה 11 משחקי בית בבלומפילד - ובמשחקים אלו היא כבשה שישה שערים ב-8 הדקות הראשונות. פסיכי. ציון: 9

קהל הפועל באר שבע: את השינוי אפשר לראות ברכש של אלונה, בסבלנות של אלישע, בחזרה של ברדה ובפריחה של בוזגלו. אבל השינוי הוא קודם כל הקהל. 1,800 אדומים שלא עלו מדרגה אלא עפו במעלית אל העננים. עידוד גם בפיגור, ובטח שבסיום. קלישאתי, דביק, אבל אין ברירה - במידה מסוימת, גם הפועל באר שבע ניצחה אתמול. ציון: 9

בפינת האנקדוטה: זו היתה הפעם הראשונה שבה ערן זהבי מחמיץ פנדל בליגה. כשאתה בועט פאננקה, אתה תמיד תהיה גאון או שחצן. אין בין לבין, ואין אולי. הפעם יצא שחצן, מול פרנקפורט יצא גאון. אבל אל תתנו לפנדל לבלבל אתכם. ערן זהבי סידר אתמול את כל שלושת השערים של מכבי. שתי קרנות והמספרת שהגיעה לפריצה. גם ההכשלה על השבדי הגיעה מכדור נהדר שלו. אז אל תדברו על דעיכה, לא כשאתם מדברים על ערן זהבי.

צפו: מכבי תל אביב ניצחה את הפועל באר שבע 1:3

יצחקי: "הקבוצה הטובה יותר ניצחה"

ציוני המשחק: דור מיכה המצטיין

בוזגלו: "לא חושב שחלום האליפות מתרחק"

***

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
בין הפאב לחגיגות הניצחון עברו שעות רבות, אבל במהלך 90 דקות ניתן היה לראות מה ג'ורדי קרויף שווה למכבי תל אביב/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

ג'ורדי קרויף ישב בפאב האהוב עליו, אי שם בצפון תל אביב, עם הקולגה דומינגו מארין ועוד כמה חברים וחברות. ההולנדי נהנה מכוס יין, ומעוד כמה פינוקים, וכל שיר היה יותר יפה מהשני. בחצות הרמקולים ניגנו "סאנה חילווה", וכולם הרימו כוסית לכבוד יום ההולדת ה-40 של קרויף. הוא המשיך ליהנות ולצחוק, השעון כבר מזמן אחרי 1 בלילה, ולקראת 2 החבורה התקפלה - בכל זאת, בעוד כמה שעות הפועל באר שבע מגיעה לבלומפילד. קרויף צעד בעדינות אירופית לעבר היציאה, וגם אחרי חגיגה לעניין, הפאסון שלט.

21 שעות לאחר מכן, כשעל הדשא הקבוצה שלו חוגגת עוד ניצחון חשוב, קרויף ירד מעמדת התצפית הגבוהה שלו בבלומפילד. בדרך למגרש הוא נעצר שוב ושוב. בכל מטר אוהד אחר דרש להצטלם, כולל לא מעט אוהדי הפועל באר שבע. ג'ורדי לא סירב לאיש. וגם כשהאייפון של הבחור המבוגר מהנגב לא הצליח לצלם, קרויף חיכה בסבלנות עד הקליק. הוא המשיך לרדת למטה, וכשסוף סוף הצליח לחדור את ים האנשים, חיכתה לו עוגת יום הולדת. תמונתו התנוססה במסך הענק, הכרוז סידי דקלם את הברכות וקרויף נראה נבוך.

הוא עמד ללכת לאזור חדרי ההלבשה, אבל שרן ייני לא נתן לו. הקפטן החל למשוך את הבוס, שמיאן לשחרר. כשכל הקבוצה הגיעה, הוא כבר לא הצליח להישאר על הקרקע והורם באוויר, כשליאם פריצה הזאטוט קופץ לצד המעגל ושחקנים מתיזים על קרויף מים מבקבוקים. שער 11 דרש אותו, וסידי ניסה לשכנע. קרויף חרג ממנהגו והתקרב לעבר האוהדים, אבל רק קצת. חמישה מטרים בלחץ - את הפאסון צריך לשמר.

בין הפאב לחגיגות הניצחון עברו שעות רבות, אבל במהלך 90 דקות ניתן היה לראות מה ג'ורדי קרויף שווה למכבי תל אביב. השער הראשון של ראדה פריצה, אחד החלוצים הכי טובים שנחתו כאן, חלוץ שהרבה אנשים מהרבה מדינות היו יכולים לשים עליו את ידם אבל רק ג'ורדי שם.

השער השני של קרלוס גרסיה, משוגע ספרדי עם דיפלומות, מועמד מוביל לתואר שחקן העונה ואחת הרכישות הכי חשובות של קרויף בישראל. אחת הביקורות על ההולנדי היא בנושא צירוף הזרים. אז הנה, הצמד הזה הראה קצת אחרת. והשער השלישי של ברק יצחקי. אותו יצחקי שקרויף העז, במהלך שנראה קיצוני ומשוגע, להעיף לשנת שבתון בקפריסין; אותו יצחקי שקרויף החזיר, ובכך הראה שהוא איש מקצוע נטו, ולא סוגר חשבונות.

קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב חוגג (משמאל) איתו יואב זיו. ברני ארדוב
מזל טוב", איחל קרלוס גרסיה בסיום. "אני רוצה להגיד לך, ג'ורדי, שזו הזדמנות טובה להזמין את כל הצוות והשחקנים לארוחה". גרסיה וזיו/ברני ארדוב

מיטש גולדהאר הוא האבא של מכבי תל אביב, אבל גם הוא פישל לפני שסוף סוף הצליח. אוסקר גרסיה עצר עשור שחון וסלל את הדרך, פאולו סוזה חורך אותה ב-120 קמ"ש ואת התרומה של הקהל הצהוב כבר ציינו. אבל מעל כולם ניצב קרויף. כי מיליארדרים כבר היו כאן וגם מאמני-על, אבל ההולנדי שינה את הכדורגל הישראלי לתמיד. ההתנהלות שלו, השליטה בחומר, היד על הדופק, הביזנס הקר והמדויק. הרכישות, השחרורים, החלפת המאמנים והתכנון לעתיד. הוא ממש לא פוגע בינגו בכל החלטה, אבל הוא הכי קרוב שיש לכך.

בכמעט שנתיים בצהוב ג'ורדי קרויף קבע עובדה - מועדונים שירצו פירורים מהעוגה שנקראת מכבי תל אביב, יצטרכו לחקות את המקור או להישאר מאחור. קרויף הוא ההבדל בין מכבי לשאר הליגה, בין ישראל לאירופה ובין תוהו ובוהו לעתיד ורוד.

"מזל טוב", איחל קרלוס גרסיה בסיום. "אני רוצה להגיד לך, ג'ורדי, שזו הזדמנות טובה להזמין את כל הצוות והשחקנים לארוחה". גם הקפטן ייני הצטרך לברכות. "לאיזו מצלמה להסתכל?", שאל, ואז פנה לבוס האמיתי שלו באנגלית: "ג'ורדי, אנחנו אוהבים אותך, אנחנו רוצים שתישאר כמה שאפשר. תבלה הלילה".

כולם במכבי תל אביב, מגולדהאר ועד להוא שבפינה של שער 8, יודעים מי איש המפתח במנגנון הצהוב והדופק, מי האיש היחיד שאין לו ממש תחליף. ג'ורדי קרויף חגג יום הולדת, אבל המזל הטוב הוא כולו שלהם. בצל השמועות על המראה אפשרית של ההולנדי המעופף, הם היו עושים הכול כדי להשאיר אותו כאן עד תום הימים. אפילו מביאים את מרלין מונרו בעצמה, כדי שתשיר לו: האפי בירת'דיי, מיסטר פרזידנט. האפי בירת'דיי טו יו.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
כולם במכבי תל אביב, מגולדהאר ועד להוא שבפינה של שער 8, יודעים מי איש המפתח במנגנון הצהוב והדופק, מי האיש היחיד שאין לו ממש תחליף. ג'ורדי קרויף חגג יום הולדת, אבל המזל הטוב הוא כולו שלהם/ברני ארדוב

***

זה היה אחד ההפסדים הכי לא עצובים בהיסטוריה של הפועל באר שבע. קידוש הפסדים בכבוד זה דבר מסוכן, אבל בואו נבדוק מה היה לנו כאן. משחק חוץ במגרש הכי קשה בארץ. ארבעה שחקני הרכב פצועים, שלושה בנים צעירים בהגנה. שער מוקדם, פנדל ואדום (מאשימים את אלגרבלי? נראה אתכם עוצרים את פריצה בלי איפון). עצרו כאן, ושימו כל קבוצה בישראל במקומה של הפועל באר שבע. כל קבוצה. זה ייגמר בחמישייה. האדומים לא רק שלא התפרקו, גם השוו זמנית מאחד השערים הכי יפים שנכבשו העונה.

שם, מבחינתם, המשחק נעצר. השער האומלל שנייה לפני הירידה למחצית גמר את סיפור המשחק, אבל הטיל של גליינור פלט סימן וי ענק בפנקס של אלישע. הקבוצה שלו בלתי שבירה. כי חייבים להיות הוגנים. בכוחות הנוכחיים, הפועל באר שבע לא יכולה לנצח בבלומפילד. כדי לעשות זאת, מול סגל מלא ורחב של מכבי, היא צריכה תנאים אופטימלים. 100 אחוזי כשירות ו-11 שחקנים על הדשא. ובדיוק בגלל שלא היה לה את אלו, אין טעם לבכות אלא להתעודד. ראשית, כי כבר היה בין הקבוצות פער של שש נקודות. ובלי קשר לטבלה, עם סבלנות וקהל כזה אדיר, ההצלחות יגיעו. בוודאות.

"מכבי תל אביב עוד תאבד נקודות וגם הפועל באר שבע", קבע מאור בוזגלו בסיום, "ומי שתאבד פחות תיקח את התואר. אקח מהמשחק הזה את העידוד של הקהל, את הכדורגל קצת פחות. באר שבע הוכיחה את עצמה היום מבחינת אופי, מנטליות. אנחנו לא מתייאשים גם עם 10 שחקנים נגד מכבי, בבלומפילד".

אליניב ברדה סיכם: "הקהל שלנו נתן הצגה. בדקה השלישית להיות בפיגור ואז הפנדל והאדום - זה יכול לגמור אותך. לא נעים להתנחם בדברים אחרי הפסד, אבל כן, יש על מה. היום ראינו שאנחנו קבוצה חזקה. אנחנו קבוצה".

קבוצה-קבוצה.

אליניב ברדה, דויד הובר שחקני הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לא נעים להתנחם בדברים אחרי הפסד, אבל כן, יש על מה. היום ראינו שאנחנו קבוצה חזקה. אנחנו קבוצה". ברדה/ברני ארדוב

***

יום יום אני תולש מהלוח דף
יום ראשון עצוב
יום שני אני שמח
ויום שלישי הוא יום חדש.

ובכל יום ויום, דור מיכה הזה הוא פשוט שחקן נהדר. תחפשו מסירה אחת לא לעניין שלו. לא תמצאו עד מחר.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

שלט לכבוד ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
שלט לכבוד ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully