וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י, היום הראשון: ביורנדאלן השווה את שיא כל הזמנים

8.2.2014 / 20:00

אחד מספורטאי החורף הגדולים בכל הזמנים זכה בזהב השביעי, שתי אחיות קנדיות זכו בזהב ובכסף. וגם: התמונות היפות של היום

הגולש האמריקאי סאג' קרוצנבורג. GettyImages
מברוק. קרוצנברג/GettyImages

אחרי טקס פתיחה מרשים באצטדיון בסוצ'י, יצאו הבוקר (שבת) לדרך באופן רשמי משחקי החורף האולימפיים, כשהגמר הראשון התקיים בערים המושלגים שמחוץ לעיר והיה גמר הסנובורד סלופסטייל. מדובר בקטגוריה חדשה של תחרויות הסנובורד במתכונת האולימפית, שבה כל גולש יורד במורד עם מכשולים ורמפות, וצריך לבצע את הקפיצות עם התרגילים המרשימים ביותר. לכל גולש בגמר היו שתי ירידות במורד, והציון הגבוה ביותר מבין שתיהן הוא הקובע.

* אחד הגולשים הראשונים בגמר היה סאג' קרוצנברג האמריקאי בן ה-20, שכבר בתרגיל הראשון שלו סיפק ביצוע כמעט מושלם וזכה לציון משוקלל של 93.50 נקודות, ולפחות בסיבוב הראשון אף אחד ממתחריו לא הצליח להתקרב לציון הזה. קרוצנברג הוא אמנם לא אלוף העולם, האלוף אפילו לא הצליח לעלות לגמר בסוצ'י, אבל הטכניקה שלו הופכת אותו כנראה לגולש הסלופסטייל הטוב מכולם והיום זה הוכח. עוד גולש צעיר ולמעשה בן גילו של האמריקאי, סטאלה סנדבק הנורבגי, הצליח להתגבר על תרגיל ראשון איום וביצע תרגיל שני נהדר שזיכה אותו בציון של 91.75 נקודות. מרק מקמוריס הקנדי שהוא סגן אלוף העולם סיים במקום השלישי עם 88.75 נקודות.

* שעה לאחר מכן, נורבגיה כבר התבססה בראש טבלת המדליות, אחרי הגמר השני שהיה הסקיאתלון לנשים. מדובר במרוץ סקי ל-15 הקילומטרים, שאת החצי הראשון שלו מבצעים בסגנון קלאסי של סקי ואת החצי השני בסגנון חופשי, אחרי שמחליפים מגלשיים בדרך. אחרי קרב צמוד שכלל חמש גולשות ב-7 הקילומטרים האחרונים הייתה זו מרדית ביורגן הנורבגית שהצליחה לעקוף לפני הישורת האחרונה את שרלוט קאלה השבדית ולנצח. ביורגן זכתה בשלוש מדליות זהב בונקובר 2010, ונראה שגם הפעם היא מתכננת הסתערות על טבלת המדליות. בת ארצה של ביורגן, היידי וונג, זכתה במדליית הארד. אגב, זמנה של המנצחת ביורגן היה 38:33 דקות.

אולה איינאר ביורנדאלן, סוצ'י 2014. Clive Mason, GettyImages
יום היסטורי. ביורנדאלן/GettyImages, Clive Mason

* האירוע המרגש של יום התחרויות הראשון בסוצ'י התרחש ללא ספק במסלול הביאתלון. אולה איינאר ביורנדאלן הנורבגי, שנחשב בעיני רבים לספורטאי החורף הטוב ביותר בכל הזמנים, פתח את הופעתו האולימפית האחרונה עם זכייה במדליית הזהב במקצה הספרינט לעשרה קילומטרים. ביורנדאלן בן ה-40 היה אחד המזנקים הראשונים למירוץ שהוא נגד השעון, וסיים אותו בצורה מושלמת כשחצה את קו ללא שום החטאה ואחרי גלישת קרוס קאנטרי ברמה הגבוהה ביותר כמו שרק הוא יודע לעשות. אחרי שחצה את קו הסיום הוא המתין בדריכות לראות את שאר מתחריו הגדולים, וראה את מרטין פורקאד הצרפתי שהיה הפייבוריט מסיים במקום השישי בלבד. זו הייתה מדליית הזהב האולימפית השביעית בקריירה של ביורנדאלן, וה-12 בסך הכל. בכך הוא השווה את שיאו של גולש הקרוס קאנטרי הנורבגי ביורן דאהלי. אם ביורנדאלן יזכה במדליה נוספת בסוצ'י, הוא יהפוך לספורטאי החורף בעל כמות המדליות הגדולה ביותר בכל הזמנים, רגע לפני פרישתו.

* פודיום נוסף שנקבע היום היה בתחרות ההחלקה המהירה ל-5,000 מטרים לגברים. סבן קרמר, שהוא ללא ספק המחליק הטוב בעולם למרחקים הארוכים יותר ואחד משני המחליקים הטובים בעולם יד עם שאני דייויס האמריקאי, קבע שיא אולימפי חדש וניצח בזמן של 6:10:76 דקות כשאף מתחרה אחר לא היה קרוב אליו. הולנד הוכיחה את עצמה כמעצמת החלקה מהירה כשהמחליקים שלה זכו גם במדליות הכסף והארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משמאל: קלואי דופור לאפוין, ג'סטין דופור לאפוין, חנה קירני, סוצ'י 2014. Mike Ehrmann, GettyImages
האחיות דופור/GettyImages, Mike Ehrmann

* מחזה מיוחד במינו נראה בחלוקת המדליות האחרונה ליום התחרויות הראשון בסוצ'י. בגמר הסקי במהמורות לנשים (מוגולס) עמדו במקומות 1 ו-2 שתי אחיות קנדיות. האחות הצעירה יותר, גס'טין דופור לאפוין בת ה-19 היא האלופה האולימפית החדשה בענף הספורט האקסטרימי הזה, בעוד שאחותה קלואי (22) זכתה במדליית הכסף. האנה קירני האמריקאית, האלופה האולימפית מונקובר 2010, זכתה במדליית הארד.

* בסיומו של היום הראשון נורבגיה מובילה את טבלת המדליות עם 2 זהב, 1 כסף ו-1 מארד. גם ארצות הברית והולנד השיגו מדליית זהב כל אחת. המארחת רוסיה לא זכתה במדליה ביום התחרויות הראשון.

התמונות של היום

תחרות סקי קרוס קאנטרי, סוצ'י 2014. Harry How, GettyImages
מפורקים על קו הסיום/GettyImages, Harry How
קפיצות סקי פריסטייל, לאורה גרוסמן, סוצ'י 2014. Cameron Spencer, GettyImages
נאחז באוויר/GettyImages, Cameron Spencer
קפיצות סנואובורד, סייג' קוטסנבורג, סוצ'י 2014. Cameron Spencer, GettyImages
קופצים לניצחון/GettyImages, Cameron Spencer
נבחרת הוקי ארה"ב, סוצ'י 2014. Bruce Bennett, GettyImages
חוגגות על הקרח/GettyImages, Bruce Bennett
סוון קרמר, החלקה מהירה על הקרח, סוצ'י 2014. GettyImages
מהירות האור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully