וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבוגר האחראי: סיכום השבת בליגת העל

9.2.2014 / 6:30

למרות שהייה קצרה מאוד בחו"ל, אוהד קדוסי חזר לבני יהודה משויף יותר, ועשוי להתברר כרכש הכי חשוב של אבוקסיס. בטטת הכורסה מדמיינת מה היה קורה למאור בוזגלו לו חזר למכבי תל אביב ומסבירה למה הצהובים חייבים לנצח הערב

אדריאן הרבשטיין

הגיחה של השחקן הישראלי לאירופה כבר מזמן הפכה למושא ללעג. בכל פעם שאחד מכוחותינו מועמד למסע מעבר לים, מתחיל חידון "מי הסוכן שלך?" ויחד אתו ההימורים על פרק הזמן שבו יישאר השחקן בקבוצתו החדשה. סיפורי הצלחה כמו יוסי בניון, דודו אוואט ואליניב ברדה הם עסק נדיר. בדרך כלל, במקרה הטוב, דוגמת מאור מליקסון או עדן בן בסט, מתפתחת מזה קריירה מעניינת. במקרה קצת פחות טוב, כמו דודו ביטון או שלומי ארבייטמן, מתקיים מאבק הישרדות חסר פשרות ביבשת הישנה. במקרה הגרוע ביותר, אותו רכש מוצא את עצמו על מטוס בכיוון אחד לנתב"ג כבר אחרי מספר חודשים.

אוהד קדוסי הוא דוגמה מצוינת לתסריט האחרון. ביוני טס ללוזאן, בינואר כבר היה על המטוס חזרה. וכשרואים באיזה מקום לוזאן נמצאת בליגה השוויצרית (אחרון, עשר נקודות פחות מסיון שמעליה), מבינים את עומקו של הכישלון.

אוהד קדוסי, שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
לכאורה בדיחה, אבל יש לו מה להוסיף לבני יהודה. קדוסי/ברני ארדוב

כמעט מתבקש לפסוק שקדוסי עשה, כמו רבים לפניו, סיבוב דאווין חסר תוחלת, אבל התרשמות מהמשחק של בני יהודה מול בית"ר ירושלים מלמדת שאולי בכל זאת יש משהו שנשגב מעינינו, שבחצי השנה הזו הוא הפך לשחקן טוב יותר. כחלוץ, התפקיד של קדוסי הוא להבקיע. בדקה ה-56 הגיע לאחד על אחד ובעט לקורה של אריאל הרוש, ושם נגוזה לה ההזדמנות הטובה ביותר של בני יהודה במשחק. אלא שדווקא ההתקפות שבהן קדוסי לא בעט את הכדור האחרון מלמדות שיש בו משהו קצת אחר. כמעט כל הזדמנות של הזהובים במשחק עברה דרכו, כל כדור שהגיע אליו שוחרר בנגיעה אחת לשחקן פנוי. לא בכדי התמסר לו הקהל בדקה ה-60 עם שירי עידוד. גם הוא מבין שיש פה סיכוי לשינוי.

בני יהודה, ואת זה ראינו גם נגד בית"ר, היא קבוצה טובה יותר משהייתה לפני חודש, אבל קצב צבירת הנקודות שלה עדיין מדאיג (היא לא ניצחה בבלומפילד ממחזור הפתיחה), הנאיביות שם חוגגת ואלמלא טובה ענקית של איתן שמואלביץ שוב הייתה סופגת סמוך לשריקת הסיום. לקדוסי יש ניסיון בתחתית, הוא יודע מה צריך לעשות כדי להשאיר קבוצה בליגה. ייתכן מאוד שמכל מסת הרכש שעשו הזהובים, הוא יתברר כשחקן החיזוק הכי חשוב של יוסי אבוקסיס בחורף הזה.

מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
ידע שלמלחמות תחתית צריך שחקן שמנוסה בהן ומצא אותו. אבוקסיס/ברני ארדוב

גם מאור בוזגלו עבר בחו"ל תקופה קצרה לפני שחזר לישראל. במקרה של בוזגלו, נשפכו טונות של שמחה לאיד כשלא הלך לו בבלגיה, ועוד קצת כשהגיע לבאר שבע. בינתיים הוא הסיר את החיוך מפניהם של כל המלעיזים. הלילה תהיה לו הזדמנות להעצים את המומנטום החיובי שצבר.

בכל פעם שרק מנסים למצוא חוט מקשר בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע, באופן כמעט אינסטינקטיבי עולה השם של בוזגלו. הרי אי אפשר שלא. בוזגלו שעזב את מכבי תל אביב ב-2011 היה עדיין בגדר פוטנציאל שלא מומש עד תום, ילד סורר עם ראש שאולי לעולם לא יסתדר. בוזגלו של באר שבע, לעומת זאת, הוא אחד משלושת השחקנים הכי טובים בארץ, שחקן ואדם בוגר ומחושל יותר, וירטואוז ששער כמו זה שכבש מול מ.ס. אשדוד הפך עבורו לעניין שבשגרה ויותר מכך – הפך לקלף מנצח. כי שער כזה של בוזגלו היה פעם קוריוז, העונה הוא שובר שוויון. לקינוח, וזה אולי מה שמניע את העסק, רואים שתחת אלישע לוי הוא נהנה מכדורגל. נהנה כמו שלא נהנה מעולם בקריירה המקצוענית שלו. אולי פעם, בבני סכנין. אה, סליחה, גם שם היה לו את אלישע לוי.

אחרי שנים ארוכות שבהן דשדש. בוזגלו לקח על עצמו את עמדת הסגן, מספר 2, כשהבין סופסוף שהוא לא חייב להיות במרכז העניינים. התובנה הזו השתלמה לכולם ביג טיים. דבר אחד בטוח: מאור בוזגלו של הפועל באר שבע טוב בהרבה ממאור בוזגלו של מכבי תל אביב.

השאלה, ההיפותטית בשלב זה, היא האם מאור בוזגלו של הפועל באר שבע יכול לחזור היום למכבי תל אביב.

מאור בוזגלו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
האם הוא יכול לחזור ללבוש צהוב ולהיות אותו בוזגלו?/קובי אליהו

מעבר לטיפול שהוא מעניק לבוזגלו, צריך לזכור שהכלים של אלישע לוי מצומצמים יותר מאלה של פאולו סוזה. בבאר שבע בוזגלו הוא באנקר. במכבי תל אביב לא רק שלא היה הופך בשום צורה למספר 2 (לפחות ערן זהבי, ברק יצחקי, שרן ייני וגם ראדה פריצה וקרלוס גרסיה היו מקדימים אותו בהיררכיה), סביר להניח שהיה מתחרה על מקום בהרכב עם טל בן חיים, מהראן ראדי ודור מיכה. מקצועית הוא לא נופל מאף אחד מהם, אבל סוזה נתן מזמן את המושכות לזהבי והשאר הם סוסים תומכים ובעיקר מתחלפים .

לפני שלוש שנים מאבק כוחות וחוסר מקום מובטח בהרכב היה גורר פנימה את הפה של אבא, אבל יעקב היום שותק. יכול להיות שהוא הבין שהבן שלו לא מתאים לבאיירן או ליובנטוס, אולי מאור הוא זה שהצליח לנטרל את אביו. האפשרות השלישית, הסבירה והפשוטה ביותר, היא שיעקב בוזגלו רואה את הילד פורח וגזר על עצמו שתיקה. לא בטוח שכך היה עושה במקרה שבאר שבע נקלעה למשבר או שמאור נשלח אל הספסל.

זה בדיוק מה שהופך את חידת בוזגלו למורכבת. מכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף היא לא מקום שיכול להכיל את יעקב בוזגלו, אבל תמיד מקדם בזרועות פתוחות שחקנים כמו מאור. האם בוזגלו הגיע לנקודה שבה הוא יכול להילחם על מקומו ב-11 בלי להיכנס לקרבות אגו ולקבל חיבוק דוב מלמעלה? האם היה רוצה בכלל לחזור למכבי תל אביב בידיעה שמה שהיה בקדנציה הקודמת שלו במועדון הוא לא מה שקורה בו היום, לטוב ולרע? לכל אחד יש את הפרשנות שלו לכך, אבל את התשובה המלאה נוכל לקבל רק אם וכאשר האפשרות הזו תעלה לשולחן.

בוזגלו רק בן 26, סביר שעוד יהיו הזדמנויות לשידוך בין הצדדים. הצגה גדולה שלו במיוחד הערב ויציבות בהמשך העונה יהפכו את האופציה להרבה יותר ממשית.

שחקן העבר יעקב בוזגלו. ברני ארדוב
כשטוב לילד טוב גם לו. יעקב בוזגלו/ברני ארדוב

עוד קטנה על משחק העונה

מתבקש לדבר על רמת היצירתיות בעונש שספגה מכבי תל אביב מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל (בינתיים, בהתאחדות הבינו את גודל הפארסה וניסו למזער את הנזק), אבל הרבה יותר נכון לציין את ההשלכות המיידיות של פסק הדין על המשחק הערב. אם לא תשונה ההחלטה, מכבי תל אביב תקיים את ששת משחקיה הקרובים מחוץ לבית (גם דרבי חוץ הוא עדיין דרבי חוץ) ותחזור לבלומפילד למשחק העונה הבא מול הפועל באר שבע (אם תסיים ראשונה), במחזור השני של הפלייאוף.

העניין הזה מייצר הרבה לחץ על השחקנים של סוזה. גם הקבוצה הטובה ביותר מתקשה להתמודד עם רצף כל כך ארוך של משחקי "בית" בחוץ, מה גם שבלומפילד (בניגוד לווסרמיל, למשל) נותן למכבי תל אביב ערך מוסף. זה אומר שמכבי תל אביב תצטרך מקדמה רצינית לקראת החודש וחצי הקרובים. ממשחק שבו גם תיקו ישרת את המטרות שלה, ההתמודדות הזו הופכת למאסט ווין עבורה. שלוש נקודות ופעמיים באזל באמצע מעולם לא נראו שבירות יותר.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (משמאל) עם שרן ייני. ברני ארדוב
תיקו לא יספיק הפעם לייני, זהבי ויואב זיו/ברני ארדוב

בין השורות

מאמן מ.ס. אשדוד ניר קלינגר: "כל משחק הוא מעתה משחק עונה בשבילנו"

רוצה לומר: בחיי שניסיתי להיות פחות קלישאתי. מצטער, אשתדל יותר בפעם הבאה.

מאמן מכבי פתח תקווה ייטב לוזון: "רוצים לדפוק את משפחת לוזון".

רוצה לומר: לא לקח הרבה זמן עד שאתחיל להתנהג ולדבר כמו כל אחד מהמשפחה.

מאמן מכבי חיפה אריק בנאדו: "קיוויתי שנשחק יותר טוב במחצית השנייה".

רוצה לומר: בערך מאוגוסט אני מקווה שזה יקרה.

הודעת ההתאחדות לכדורגל בעקבות ביטול החובה של מכבי תל אביב לארח משחקי רדיוס במגרשי הקבוצות האורחות: "אין לוועדת ליגה וגביע לפגוע חלילה בעצמאות בתי הדין".

רוצים לומר: לא בעצמאות, אבל עדיף לצמצם את ההיגיון העקום שחוגג שם.

מאמן הפועל ניר רמת השרון חיים שאבו: "אם נמשיך ככה, נשיג את הנקודות בהמשך העונה".

רוצים לומר לך: לא, לא, חביבי, אם תמשיכו ככה אתם כנראה תהיו בלאומית כבר במחזור ה-28.

ייטב לוזון עם קובי רפואה מאמני מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
גם אני כבר מתחיל להשתמש בשם שלי כשקורים דברים רעים. ייטב לוזון/ברני ארדוב

לא ייאמן ש...

מכבי חיפה הצליחה לנצח את הפועל רעננה.

חיים רמון רוצה לקצץ לשחקני הפועל תל אביב בשכר (איפה הבושה?)

איתן שמואלביץ' ממשיך עם מניירות של שופט אירופי וניהול משחק של שופט גרוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully