וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "אנשים ימשיכו לדבר, אני אמשיך לקחת גביעים"

קפטן מכבי ת"א הגיב לביקורות אחרי הנפת הגביע. בלאט: "יש לי צוות מצוין, אני בר מזל". קטש: "לא פשוט לשמור על בלו"

צילום ועריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב חגגה הערב (חמישי) זכייה בגביע המדינה אחרי ניצחון 73:80 על הפועל אילת. זה הגביע ה-41 של הצהובים והחמישי בתולדותיהם, והקפטן גיא פניני שקיבל אותו מידי נשיא המדינה שמעון פרס, הניף אותו ביחד עם חבריו לקול תשואות האוהדים.

אגב, אלפי אוהדים נכנסו למשחק באיחור, חלקם רק במהלך הרבע השני. כשל במחשבים של משרד הכרטיסים "לאן" גרם לכך שאוהדים שהזמינו כרטיסים, לא היו יכולים להוציא אותם מהקופות האלקטרוניות. האוהדים ניגשו לקופות הרגילות, אבל גילו שרק שלוש מהן מאוישות וכך נוצרו תורים ארוכים. בסופו של דבר התקבלה החלטה שכל מי שהגיע לקופות עם תדפיס שהוא הזמין כרטיסים, ייכנס למשחק. באיגוד הכדורסל יבדקו את העניין.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכיה בגביע המדינה. ברני ארדוב
הפעם ה-41 שלה. מכבי תל אביב חוגגת/ברני ארדוב

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, אמר בסיום: "הבאתי שישה גביעים ברציפות, אבל זה לא אני אלא הצוות שלי ובעיקר גיא גודס שעובד איתי בארבע השנים האחרונות. מחמאות גם לאלון שטיין ואבי קובלסקי. אני בר מזל. אני רק צריך לבוא ולעשות את המעט שאני עושה". על המשחק עצמו אמר המאמן: "דיברו הרבה על מה שאילת הולכת לעשות, אבל אמרתי שצריך לשים לב למה שאנחנו הולכים לעשות. ידענו שאנחנו הולכים להשתמש בלנדסברג. הוא בא כמו גדול ואני שמח בשבילו. הוא עובד קשה ולא מקבל הרבה, ולמרות זאת הוא לא הוריד את הראש ונתן תרומה גדולה היום. יש לנו שחקנים ישראלים אדירים".

במסיבת העיתונאים הוסיף המאמן המנצח: "אני רוצה להגיד מברוק גדול לאילת שעברו פה מסע הרבה יותר קשה כדי להגיע לגמר - ניצחו את חיפה והפועל תל אביב - לנו הלך יותר קל, אבל טוב שבאנו למשחק בצורה טובה וניצחנו. אני מצדיע לאילת. היה ערב מהנה בצורה בלתי רגילה. לגבי סילבן, מגיע לו הרבה קרדיט. הוא סובל די הרבה זמן מחוסר דקות, הוא לא אשם בזה. הוא בא לעבוד כל יום, מתאמן בצורה יוצאת מן הכלל. דוגמא טובה לאיך להיות מקצוען, לא להוריד את הראש, לא לחפש תירוצים, לא לוותר. ג'ו אינגלס היה עם 39 מעלות חום, לא ידענו אם הוא מגיע למשחק. הייתה הזדמנות, סילבן תפס אותה בשתי ידיים ונתן הופעה יוצאת מן הכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
"דיברו הרבה על מה שאילת הולכת לעשות, אבל אמרתי שצריך לשים לב למה שאנחנו הולכים לעשות". בלאט/ברני ארדוב

גיא פניני התייחס לכך שהוא מונה מחדש לתפקיד הקפטן ולפיכך הניף את הגביע: "דיברו על ההנפה כל כך הרבה וכל כך לא מעניין אותי מה אמרו. זה הגביע השביעי שלי היום. שיבדקו לכמה שחקנים או מאמנים פעילים יש שבעה גביעים. אנשים ימשיכו לדבר, ואני אמשיך לקחת גביעים. אני משחק כדורסל, זה הדבר שאני עושה הכי טוב. אני בתקופה טובה, אני בקבוצה טובה, ולקהל המדהים הזה מגיעים כל הניצחונות".

דיוויד בלו, שהצטיין עם 22 נקודות, אמר: "היה ממש כיף. אני שמח לחזור לפה ולהשיג את אחת המטרות שלנו - הגביע. יש לנו עוד כמה העונה. הסוד היום היה שלקחתי הרבה זריקות מתחת לסל בחימום, ואחרי זה נכנסתי לקצב של המשחק".

קפטן מכבי תל אביב גיא פניני. ברני ארדוב
"אני משחק כדורסל, זה הדבר שאני עושה הכי טוב". פניני/ברני ארדוב

מאמן אילת, עודד קטש, סיכם: "הייתה לנו הזדמנות לחזור למשחק. אני חושב שבאופן יחסי, מבחינה הגנתית פרט לכמה דקות ברבע הראשון עשינו את העבודה, אבל מבחינה התקפית לא היינו טובים. ידענו שכדי לנצח את מכבי תל אביב אנחנו צריכים אקסטרה התקפית והגנתית. אני בטוח שהקהל מרגיש שעשינו את המקסימום. אני מאוד גאה בשביל המועדון וגאה בקהל שלנו שבא ואני מקווה שהם מבינים שזאת חוויה, ושהם נהנו ממנה".

על היכולת של דייויד בלו והחולשה בריבאונד הוסיף קטש: "יש להם יכולת לשחק בהרכבים של פורוורדים, יש להם הרבה כלי נשק ומאוד קשה לעצור את הכול. הם מרווחים את המשחק עם המון קלעים. ניסינו לבוא עם תכנית משחק, אבל ההרכבים השתנו בגלל המחצית הראשונה. זה לא פשוט מול מכבי, בטח לא כאן. זה לא פשוט גם לשמור על בלו, שעשה את זה כל מול קבוצות יותר מנוסות מאיתנו".

על כך שניב ברקוביץ' קיבל הערב שתי דקות בלבד ויובל נעימי קיבל 13 דקות, אמר המאמן: "אנחנו מאוד מעריכים אותו. לכל קבוצה יש את הסגנון שלה, נגד הפועל תל אביב הרגשתי שאני מאוד צריך אותו, את היכולת ההגנתית שלו, והיום שיחקנו נגד קבוצה גם חכמה, ששמרה אותנו טוב עם הרכב מסוימים. הייתי צריך את השחקן שיצור לנו יתרון מפיק אנד רול. נשתמש בניב, יובל ואפיק בהמשך, לא היה להם יום גדול. אין לי ספק שיובל נעימי עוד יעזור לנו בהמשך".

אפיק ניסים אמר: "באנו עם תכנית משחק מאוד ברורה. קודם כל לעצור את המתפרצות שלהם, אבל הם רצו ובלו עשה כמה שלשות. כשהם מתחילים למסור מצד אחד לצד שני ולקלוע באחוזים גבוהים, זה קשה. מכבי תל אביב בין הקבוצות הטובות באירופה, היא יודעת איך לסיים משחק. אם היינו מורידים ל-3 או 2 נקודות ההפרש, הלחץ היה עובר אליהם. לצערי החטאנו ולא הצלחנו להפוך את המשחק".

ניצן חנוכי הוסיף: "הם לקחו עלינו 17 ריבאונד התקפה, שזה הרבה יותר מדי. איבדנו ריכוז ונתנו להם לברוח, וכשרודפים אחריהם הרבה יותר קשה. חבל".

מאמן הפועל אילת עודד קטש עם יינסי גייטס. ברני ארדוב
"לא פשוט מול מכבי, בטח לא כאן". קטש/ברני ארדוב

בתום המשחק נלקחו ריקי היקמן וטייריס רייס ממכבי תל אביב וטרנס רודריק ויובל נעימי לבדיקת סמים שגרתית.

שרת הספורט, לימור לבנת, בירכה את מכבי תל אביב: "שיחקתם אותה הערב והפגנתם על הפרקט ספורטיביות ו-ווינריות, בזכותן הנפתן את הגביע בפעם החמישית ברציפות וה-41 במפעל, ומילאתם את לב האוהדים שלכם אושר וגאווה. מילים חמות מגיעות גם להפועל אילת בניצוחו של עודד קטש, שלראשונה בתולדותיה הגיעה למעמד זה, והפגינה נחישות ורצון עז לנצח לאורך כל הדרך".

שחקני הפועל אילת מאוכזים. ברני ארדוב
נשארו עם המחמאות. שחקני הפועל אילת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully