וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה לעונת 2013/14

הקבוצה של בלאט ניצחה 73:80 את הפועל אילת והניפה את הגביע בפעם החמישית ברציפות וה-41 בתולדותיה. בלו היה ענק (22 נק'), ערב מוצלח גם לאוחיון (15). מנגד, קטש יכול להיות גאה בקאמבק של קבוצתו, אך היא תישאר עם המחמאות בלבד. צפו בתקציר

עריכה: טל רזניק

הגביע צהוב. שוב. מכבי תל אביב זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה לעונת 2013/14 אחרי שניצחה בגמר את הפועל אילת 73:80. הצהובים הניפו גביע חמישי ברציפות ומספר 41 בתולדות המועדון והפכו את חגיגת הכדורסל ביד אליהו למתוקה מאוד מבחינתם, כשערב גדול של דייויד בלו עם 22 נקודות סייע להם ליצור יתרון כבר מהרבע הראשון, עליו שמרו עד לסיום. אחרי אובדן האליפות בעונה שעברה, מכבי תל אביב הייתה נחושה לזכות בתואר השני בחשיבותו בכדורסל הישראלי ועשתה זאת.

מכבי תל אביב חוגגת זכיה בגביע המדינה. ברני ארדוב
עוד תואר לארון. פניני וג'יימס חוגגים/ברני ארדוב

הרבה מחמאות מגיעות להפועל אילת. הקבוצה מהעיר הדרומית הופיעה הערב בגמר גביע המדינה הראשון בתולדותיה, ולמרות שפיגרה החל מאמצע הרבע הראשון ורדפה אחרי הצהובים, היא סיפקה הרבה לחימה ורשמה הופעה מכובדת. 2,500 אוהדים צבעוניים שעשו את הדרך הארוכה מאילת דחפו את עודד קטש ושחקניו, אבל מכבי תל אביב הייתה גדולה עליהם. לפני המשחק נערך טקס מרגש כשהנשיא שמעון פרס קיבל גופייה של נבחרת ישראל, לקראת פרישתו מהתפקיד בקיץ הקרוב. בסיומו, העניק הנשיא פרס את הגביע לקפטן מכבי תל אביב במשחק גיא פניני, ויחד עם שון ג'יימס, השניים הניפו את ה-41 של הצהובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול הפועל אילת. ברני ארדוב
הגביע הזה רשום בעיקר על שמו. דייויד בלו/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
פתיחת המשחק הייתה מבולבלת ולחוצה מצד שתי הקבוצות/ברני ארדוב

רבע 1

החמישייה של מכבי תל אביב כללה את יוגב אוחיון, ריקי היקמן, גיא פניני, דווין סמית וסופוקליס שחורציאניטיס. הפועל אילת פתחה עם אפיק ניסים, קווין פאלמר, טרנס רודריק, אלישי כדיר ויינסי גייטס. המשחק נפתח באיבודי כדור מצד שתי הקבוצות, ורק אחרי יותר משתי דקות אילת קלעה סל ראשון. שתי הקבוצות הלכו פנימה, וגייטס הוליך ריצת 0:8 של אילת, והעלה אותה ל-8:14. בלו, רייס וטיוס נכנסו במכבי והצהובים הפכו מהירים יותר. בלו, בדקות מצוינות, הוליך ריצת 2:9 של מכבי תל אביב, שהוליכה 16:21 בסוף הרבע הראשון. דייויד בלו קלע 7 נקודות ברבע,, מכבי עמדה על 3 מ-4 לשלוש, אילת רק על 1 מ-7 מחוץ לקשת.

שחקן הפועל אילת, ניצן חנוכי, מול שחקן מכבי תל אביב, דווין סמית'. ברני ארדוב
רבע ראשון צמוד שנגמר ביתרון צהוב. חנוכי שומר על סמית/ברני ארדוב

רבע 2

הרבע השני נפתח בשלשה של דייויד בלו, ועודד קטש הזעיק פסק זמן כשההפרש תפח ל-10 נקודות ומכבי השלימה ריצת 2:18 מאז אמצע הרבע הראשון. קטש הכניס את נעימי כדי לקבל נקודות, אבל האגרסיביות של מכבי תל אביב גרמה לאילתים לזרוק זריקות רעות. עוד שלשה של בלו, העלתה את מכבי ל-18:33 והורידה את אילת לקרשים. קטש חזר מפסק הזמן עם הגנה אזורית ואילת הצליחה לצמק. פאלמר ביצע עבירה שלישית וירד לספסל, סמית קלע, חנוכי השיב בשלשה, ודקות טובות של אוחיון ולנדסברג שמרו על יתרון הצהובים. 1:40 למחצית האווירה התחממה כשגייטס ביצע עבירה לא ספורטיבית על אינגלס. אילת רצה, פאלמר סיים מתפרצת בעוד שתי נקודות ובמחצית הוליכה מכבי תל אביב 30:43.

מכבי תל אביב הוליכה 2:14 מנקודות מהזדמנות נייה ושלטה 11:22 בריבאונד. הצהובים קלעו 6 מ-11 משלוש, אילת רק 1 מ-8. דייויד בלו הוליך את קלעי מכבי עם 13, יינסי גייטס קלע 9 לאילתים.

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול שחקן הפועל אילת טרנס רודריק. ברני ארדוב
גרם לאילת לרדוף. דייויד בלו עולה לעוד שלשה/ברני ארדוב

רבע 3

סל ועבירה של יוגב אוחיון עוררו את אוהדי מכבי תל אביב בתחילת הרבע השלישי. אילת הייתה אגרסיבית, ניצלה את השמירה האישית של מכבי, ושתי החטאות רצופות של בלו אפשרו לקטשים להוריד למינוס 10. שלשות של רודריק ופאלמר השאירו את אילת קרובה, רייס איבד כדור ומכבי תל אביב נראתה לחוצה. אבל אילת המשיכה להחטיא מחוץ לקשת ומכבי תל אביב הוליכה 48:58 בתום הרבע השלישי.

שחקן הפועל אילת, אפיק ניסים, מול שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
ההתקפה של אילת נעצרה ברבע השני ומכבי תל אביב ברחה. ניסים מול אוחיון/ברני ארדוב

רבע 4

בלו לא מצא את הטבעת בתחילת הרבע הרביעי, ואילת ניצלה פתיחה מהוססת של הצהובים לצמק למינוס 7. אילת שוב הפקירה את בלו והפעם חטפה שלשה. גייטס פירק את האזורית של מכבי עם דאנק אדיר, ואחר כך הוסיף עוד האלי-הופ ממסירה של רודריק, ואילת הורידה למינוס 5. הלחץ נתן את אותותיו על שחקני שתי הקבוצות, המאבקים מתחת לסל הפכו חריפים ויוגב אוחיון העלה את הצהובים ליתרון 9. אילת לחצה על כל המגרש בשלוש הדקות האחרונות, וכשההפרש הפך לדו-ספרתי הקהל הצהוב ביציעים פתח בשירה אדירה. אילת לא אמרה נואש. איבוד כדור של לנדסברג אפשר לניסים לקלוע במתפרצת ולצמק ל-73:67. אבל זאת הייתה שירת הברבור מבחינת אילת. נקודות של בלו, לנדסברג והיקמן סגרו עניין ומכבי תל אביב ניצחה 73:80 והניפה את גביע המדינה בפעם ה-41 בתולדותיה.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
הגיע למאני-טיים עבור הצהובים. אוחיון/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלו 22 (3 מ-5 ל-2, 4 מ-8 ל-3), יוגב אוחיון 15 (4 ריבאונדים, 5 איבודים), סילבן לנדסברג 11, דווין סמית' 10 (10 ריבאונדים), ריקי היקמן 8 (3 איבודים), טייריס רייס 4 (1 מ-5 מהשדה, 4 אסיסטים), אלכס טיוס 4 (6 ריבאונדים), ג'ו אינגלס 3, סופוקליס שחורציאניטיס 3, גיא פניני שותף (8 דקות) ולא קלע.

קלעו להפועל אילת: יינסי גייטס 15, טרנס רודריק 13 (2 מ-7 ל-3, 6 אסיסטים), קווין פאלמר 12 (6 ריבאונדים), אפיק ניסים 11 (2 -11 מהשדה), כריסטיאן ווטפורד 8 (1 מ-4 ל-3), ניצן חנוכי 8, יובל נעימי 4 (13 דקות), אלישי כדיר 2 (3 איבודים). ניב ברקוביץ' שותף (2 דקות) ולא קלע.

אוהדי הפועל אילת. ברני ארדוב
2,500 אוהדים מאילת חגגו בהיכל. כבוד/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 46 (18 מ-39), הפועל אילת 56 (19 מ-34)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 35 (7 מ-20), הפועל אילת 29 (7 מ-24)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 79 (23 מ-29), הפועל אילת 70 (14 מ-20)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 43 (17 בהתקפה), הפועל אילת 25 (6 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 11, הפועל אילת 14

חטיפות: מכבי תל אביב 7, הפועל אילת 10

חסימות: מכבי תל אביב 3 , הפועל אילת 0

איבודים: מכבי תל אביב 16, הפועל אילת 11

מכבי תל אביב חוגגת זכיה בגביע המדינה. ברני ארדוב
החמישי ברציפות וה-41 בתולדות המועדון. מכבי שוב חוגגת/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', סילבן לנדסברג, דייויד בלו, מול שחקן הפועל אילת אלישי כדיר. ברני ארדוב
כחומה בצורה. סמית, לנדסברג ובלו חוסמים את כדיר/ברני ארדוב
מיקי ברקוביץ', שמעון פרס, דורון ג'מצ'י, נדב הנפלד. ברני ארדוב
הנשיא פרס מקבל מהקפטנים לשעבר של נבחרת ישראל גופייה למזכרת/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
גם הם סיפקו מופע. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב
מכבי תל אביב חוגגת זכיה בגביע המדינה. ברני ארדוב
החמישי ברציפות/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully