וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אילת הוכיחה שהיא יכולה להתמודד בכל רמה"

5.2.2014 / 19:00

מאמן מכבי ת"א דרוך לקראת גמר הגביע. קטש: "מכבי היא אחת החזקות באירופה, זה משחק יורוליג לכל דבר" (ה', 20:45, ער' 1)

עריכה: יותם בן דוד

גמר גביע המדינה לעונת 2013/14 ייערך מחר (חמישי, 20:45, ערוץ 1 ו-HD) ויפגיש את מכבי תל אביב והפועל אילת. הצהובים מגיעים למשחק כדי לנסות ולזכות בגמר החמישי ברציפות שלהם, כשהם נמצאים בכושר נהדר. במכבי לוקחים את היריבה ברצינות רבה, במיוחד לאור הניצחון הדרמטי על הקבוצה הדרומית בסיבוב הראשון ביד אליהו. לאחר שפחות מ-2,500 אוהדי מכבי הגיעו למשחק חצי הגמר מול ראשון לציון, לקראת הגמר כ-6,000 צהובים יתנו לשחקניו של דיוויד בלאט הרגשה ביתית.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט התייחס ללחץ שמגיע עם העובדה כי קבוצתו מגיעה כפייבוריטית למעמד: "אנחנו די רגילים להיות פייבוריטים. אנחנו צריכים לחשוב על איך לשחק נכון וטוב. זה דבר גדול לשני המועדונים להגיע למעמד הזה. הגביע הוא דבר ייחודי ואנחנו שמחים להיות פה, ושמחים לשחק מול קבוצה איכותית עם מאמן מצויין, ועם עתיד שמתאים למעמדים האלה. ההתרגשות היא גדולה וגם השמחה". כשנשאל האם התכונן לאילת אמר בלאט: "ביומיים אתה לא משנה את הכל. אתה יכולים לעשות התאמות, אבל באופן עקרוני אתה מסתכל על עצמך וחושב איפה היתרון שלך מול היריבה. זה לא קל מול אילת, כי היא הפגינה כושר טוב ביום שני והוכיחה שהיא יכולה להתמודד בכל רמה".

קפטן מכבי תל אביב, גיא פניני אמר: "אנחנו בכושר טוב ומרגישים טוב עם עצמנו. היו לנו עליות ומורדות העונה, אבל הגענו לגמר בכושר הנכון. אנחנו פוגשים קבוצה מצויינת עם סגל איכותי שעשתה ניצחון גדול בחצי הגמר. אני בטוח שיהיה ערב ספורטיבי ומהנה לקהל, ואנחנו רוצים לבוא ולהשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו בתחילת העונה וזה להביא גביע". על כל הטענות שעלו נגדו על כך שהוא קפטן הקבוצה למרות הפרשה עם יונתן שולדברנד בעונה שעברה ועם מאריץ' העונה, אמר פניני: "אני עושה את העבודה שלי על המגרש, וזה הדבר החשוב מבחינתי".

גיא פניני, דיוויד בלאט, מכבי תל אביב; עודד קטש, אפיק ניסים, הפועל אילת. ברני ארדוב
מי יסיים עם הגביע? בלאט, קטש, ניסים ופניני/ברני ארדוב

הפועל אילת מגיעה לגמר הראשון בתולדותיה לאחר תצוגת שיא הגנתית בחצי הגמר מול הפועל תל אביב. באילת מודאגים ממצבו של הפורוורד האמריקאי טרנס רודריק, שחלה בבוקר שלאחר הניצחון על האדומים, ולא השתתף אמש באימון השחרור באולם זיסמן ברמת גן. באילת מקווים להמשיך את המומנטום, ובונים על יכולת שחקני הפנים שהצטיינו מול האדומים. כ-2,500 אוהדי אילת אמורים להגיע למשחק בשישה מטוסים ו-16 אוטובוסים שייצאו במהלך היום מהעיר הדרומית.

מאמן הפועל אילת, עודד קטש התייחס למעמד ואמר: "כל מי שעוסק בתחום שואף להגיע למעמד הזה, וזה צריך להוציא מאיתנו את המיטב. אני שמח להיות במקומות האלה, ואני שמח בשביל המועדון והשחקנים, עבור חלק מהם זה גמר ראשון. 2,500 צופים שיגיעו מאילת זה ניצחון לפני שהמשחק התחיל". על היריבה הקשה שמולו אמר המאמן: "אנחנו משחקים מול אחת הקבוצות החזקות באירופה, ומכבי יודעת שזה משחק יורוליג לכל דבר. דווקא בגלל זה אנחנו צריכים לבוא מרוכזים יותר ולקוות שההתרגשות תעבוד לטובתנו ותביא לנו את האנרגיות".

כוכב הפועל אילת, אפיק ניסים הוסיף לקראת המשחק: "אין ספק שאנחנו מאוד נרגשים מהמעמד. אנחנו שמחים מאוד להיות פה ושמחים לשמוע על כמות הקהל שיגיע מאילת. זה דבר מאוד גדול עבורינו. לשחק מול מכבי בנוקיה זה תמיד קשה". על האפשרות שיניף בסיום הערב את הגביע אמר ניסים: "אין הרבה הזמנויות לזכות בתואר, ואני שמח שזכיתי לעשות זאת בחו"ל, ועכשיו אנחנו פה. אנחנו רוצים לעשות את זה, למרות שזה יהיה קשה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עודד קטש, מאמן הפועל אילת; דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מעמד שכולם רוצים להגיע אליו. קטש ובלאט/ברני ארדוב

המספר הנוסף

0 - משחקי גמר להפועל אילת בכדורסל הישראלי עד היום.

3.5 - נקודות בממוצע לניצן חנוכי בשתי הופעות בגמר גביע המדינה במדי בני השרון ומכבי ראשון לציון.

22 - נקודות לגיא פניני בסיבוב הראשון מול אילת, משחק השיא שלו מאז סוף עונת 2009/10.

40 - הפרש ניצחה מכבי תל אביב את מכבי חיפה בגמר 1985, הפרש השיא למשחק גמר.

45 - משחקי גמר למכבי תל אביב עד היום, מתוכם הפסידו רק בחמישה.

יעמוד למבחן: אפיק ניסים. הכוכב הישראלי של אילת מגיע למעמד שיא ראשון בכדורסל הישראלי, וינסה להשיג תואר במדינה שלישית בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully