וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדם שבטנק ינצח: דירוג המצטיינים בליגות הבכירות באירופה

4.2.2014 / 19:16

טיאגו קבע שיא נדיר, מאטיץ' הבריק בבכורה בהרכב צ'לסי, דייגו קוסטה הזכיר לאתלטיקו את עונת הדאבל ופגולי השפיל את ברצלונה, אבל לקו הגמר בדירוג המצטיינים השבועי הגיעו צ'רלי אדם ו"הטנק" חרמן דניס. מי במקום הראשון?

פייר אמריק אובמיאנג שחקן דורטמונד. Stuart Franklin, GettyImages
תמיד אפשר לצפות ממנו שיכבוש. פייר אמריק אובמיאנג/GettyImages, Stuart Franklin

10. פייר אמריק אובמיאנג - דורטמונד

צרות? מיני-משבר? בדורטמונד לא ידעו איך בדיוק להגדיר את התקופה הרעה שעברה על הקבוצה. ניצחון בודד בשישה מחזורים הרחיק את סגנית אלופת אירופה עד כדי 17 נקודות מיריבתה באיירן מינכן ואף הוריד אותה למקום השלישי. גם המשחק ביום שישי מול נועלת הטבלה בראונשוויג לא היה פשוט, אבל למזלה פייר אמריק אובמיאנג היה שם כדי לעשות לזה סוף ולהרגיע את יורגן קלופ עם שלוש נקודות. הסילון מגאבון חזר להרכב בגלל פציעתו של קובה בלאשצ'יקובסקי, נגח את הראשון אחרי מבצע קבוצתי יפה והכריע את המשחק עם בעיטה חדה מצד שמאל שהעלתה את מאזנו ל-11 שערי ליגה. "הוא עבר שינוי דרסטי לעומת הקבוצה הקודמת שלו ולכן לא תמיד פתח בהרכב, אבל תמיד אפשר לצפות ממנו שיכבוש. ככה זה כשמדובר בשחקן יוצא דופן", החמיא המאמן קלופ. "הוא עוד צעיר ויתקדם איתנו".

9. רובן קסטרו - בטיס

מה לא עבר בחצי השנה האחרונה על כוכבה של בטיס? דווקא בסיומה של עונת שיא בה כבש 18 שערי ליגה והיה על סף זימון בכורה לנבחרת ספרד, רובן קסטרו נעצר בחשד לתקיפת חברתו. כשהתגבר על הסיפור הזה, פתח את העונה החדשה עם פציעות חוזרות בגב ולמעשה חזר רק בסוף נובמבר, כשבטיס כבר הייתה על הקרשים. הקבוצה לא ניצחה מאז ספטמבר, המאמן האהוב פפה מל סיים את דרכו והסיכוי להישרדות עדיין קטן, אבל לפחות עכשיו יש תקווה. אחרי שהבקיע צמד בהפסד 4:2 לסלטה ויגו, רובן קסטרו עשה זאת מחזור שני ברציפות, הפעם בדרך ל-0:2 על אספניול ולנקודות ראשונות עם המאמן השלישי העונה, הארגנטינאי גבריאל קלדרון. החלוץ בן ה-32 העניק לקבוצתו ניצחון ראשון מאז המחזור השביעי, כשהפער מחוף מבטחים עומד כעת על שמונה נקודות. למרות זאת, הוא משוכנע: "מסע ההינצלות החל".

צ'לסי ניצחה 0:1, מנצ'סטר סיטי כבר לא מושלמת בבית

ריאל זועמת על הרחקת רונאלדו, אתלטיקו מקדישה לארגונייס

טיאגו אלקנטרה שבר את שיא הנגיעות בכדור בבונדסליגה

טיאגו אלקנטרה שחקן באיירן מינכן. GettyImages
מיסטר פרפקט. טיאגו אלקנטרה/GettyImages

8. דייגו קוסטה - אתלטיקו מדריד

59 מחזורים ברציפות הייתה ברצלונה בראש טבלת הליגה הספרדית. אתלטיקו מדריד הייתה צמודה אליה בחלקים רבים, אבל לא הייתה שם לבד. עד יום ראשון. 0:4 ביתי על ריאל סוסיאדד בודד את הקולצ'ונרוס בפסגה, לראשונה מאז מחזור הסיום של עונת הדאבל הבלתי נשכחת ב-1995/6. ההישג הפך מרגש יותר עם הקדשתו ללואיס ארגונייס המנוח, וביום שאחרי כולם דיברו על דייגו. חלקם התכוונו למאמן דייגו סימאונה, אחרים לרכש החוזר דייגו ריבאס, אך את תואר איש המשחק קיבל דייגו קוסטה. בצורת 2014 של החלוץ הברזילאי הסתיימה עם השער במשחק הגביע בבילבאו, ומול הבאסקים האחרים הוא תרם בישול לדויד וייה וקינח עם שער הליגה ה-20 שלו. וביום רביעי הוא שוב בסנטיאגו ברנבאו. זוכרים איך זה נגמר במפגש הקודם? כי דייגו קוסטה לא שכח.

7. טיאגו אלקנטרה - באיירן מינכן

בזמן שברצלונה מנסה להבין מה לא עובד אצלה, המכונה של פפ גווארדיולה ממשיכה לכתוש. באיירן מינכן מצליחה לשלב בצורה יעילה ושובת עין בין הכדורגל המסורתי שלה לפילוספיית המשחק אותה הביא המאמן הקטלאני, כשעל הגנת מורשת הטיקי-טאקה אחראי בעיקר טיאגו אלקנטרה. באמצע השבוע הבקיע הרכש מברצלונה שער ניצחון מרהיב לרשת שטוטגרט, במספרת בתוך תוספת הזמן. היה זה שער ליגה ראשון שלו בבונדסליגה, ובחלוף ארבעה ימים הוא גם רשם לזכותו שיא ליגה. מריו גצה, פרנק ריברי ומריו מנדז'וקיץ' ציינו כל אחד שער ובישול ב-0:5 הקליל על פרנקפורט, אך מי שניווט את המשחק באלגנטיות היה טיאגו. הקשר הברזילאי-ספרדי בנה את ההתקפות מאחור ונגע בכדור לא פחות מ-185 פעמים (26 יותר משיא הליגה הקודם של בסטיאן שווינשטייגר) וגם ניפץ את שיא המסירות המדויקות עם 159 כאלו במהלך המשחק, כולל 18 מסירות ארוכות על פני יותר מ-16 מטרים. בגרמניה כבר קוראים לו "מיסטר פרפקט".

שחקן מנצ'סטר סיטי אדין דז'קו מול שחקן צ'לסי נמניה מאטיץ'. AP
תואר איש המשחק בהופעת הבכורה בהרכב? אי אפשר לבקש יותר. נמניה מאטיץ', מימין/AP

6. נמניה מאטיץ' - צ'לסי

ז'וזה מוריניו ביצע בינואר שתי תוספות משמעותיות לסגל שלו. אחת (מוחמד סלאח) מתוך דאגה לעתיד, השנייה (נמניה מאטיץ') לצורך מיידי. הקשר הסרבי בן ה-25, שבינואר 2011 נשלח לבנפיקה כחלק מעסקת הבאתו של דויד לואיז, נרכש בחזרה על ידי צ'לסי ב-21 מיליון ליש"ט ובמשחק הליגה הראשון שלו בהרכב נדרש לשתף פעולה עם אותו ברזילאי, ועוד מול יריבה שעדיין לא שמטה נקודה במגרשה הביתי. הציוות הזה עבד נפלא. הקישור המרכזי של צ'לסי ניצח בנוקאאוט את זה של מנצ'סטר סיטי, כשמאטיץ' רץ ללא הפסקה ודואג לחפות על הבלמים. הקשר ביצע ארבעה תיקולים מוצלחים, חטף כדורים ודייק ב-85 אחוזים מהמסירות שלו. ממושמע, מבין את המשחק וטכני. "אין אף אחד אחר שיכול היה לעשות את זה ליאיא טורה", פרגן הפרשן ג'יימי קראגר, לאחר שמאטיץ' וצ'לסי הנחילו לסיטי הפסד ביתי ראשון בליגה מאז דצמבר 2012. הוא כמעט כבש עם טיל מ-30 מטרים שנעצר בקורה, אבל גם תואר איש המשחק מסכם בכורה מוצלחת ביותר בהרכב הראשון.

5. אלכס אוקסלייד צ'מברליין - ארסנל

אחרי פארסת קים קלסטרום ולאור ההיעדרויות של ג'ק ווילשר, מתיו פלאמיני ובעיקר ארון ראמזי, ארסנל נזקקה למישהו שימלא את החלל במרכז המגרש. ארסן ונגר בחר באלכס אוקסלייד צ'מברליין, ופגע בינגו. הקיצוני הדינמי תפס בדרבי מול קריסטל פאלאס את העמדה של ראמזי, ונתן בדיוק את מה שנתן הקשר הוולשי בחציה הראשון של העונה - הנעת כדור, הצטרפות מהקו השני והבקעת שערים. האנגלי בן ה-20, בסך הכול במשחק הליגה הראשון שלו בהרכב מאז אוגוסט, הראה שהפציעה מאחוריו וכבש בהקפצה נהדרת את שערו הראשון מאז דצמבר 2012. בהמשך הוא גם השלים צמד אישי בפריצה סוחפת, וחתם הופעה שנותנת הרבה תקוות גם לנבחרת אנגליה. "הוא הוכיח שהוא יכול לשחק גם בצדדים וגם באמצע", הדגיש ונגר. "תמיד טענתי שהעתיד של אלכס נמצא במרכז". ארסנל שוב בפסגה.

סופיאן פגולי שחקן ולנסיה לפני ג'ורדי אלבה שחקן ברצלונה. GettyImages
ג'ורדי אלבה לא ישכח אותו כל כך מהר. סופיאן פגולי/GettyImages

4. סופיאן פגולי - ולנסיה

יותר מעשור חלף מאז הניצחון האחרון של ולנסיה בקאמפ נואו. רפא בניטס עמד על הקווים והצעיד את ולנסיה לזכייה באליפות, כשבדרך, במחזור השישי, הכניע ריקרדו אוליביירה את ויקטור ואלדס ונתן לעטלפים 0:1 יוקרתי בברצלונה. ואלדס וצ'אבי היו שני היחידים שחוו גם את ההפסד הנוכחי, כשמי שגנב למארחים את ההצגה היה סופיאן פגולי. האלג'יראי הרגיש מקופח אצל מירוסלב ג'וקיץ', אבל המאמן החדש חואן אנטוניו פיצי נתן לו את הביטחון, ואין כמו משחק בקאמפ נואו כדי להצדיק זאת. אחרי דקות ההתרגשות, ולנסיה הבינה שיש הזדמנות להפתיע ועשתה זאת בעיקר דרך פגולי, שלא הפסיק לסכן את השער עם פריצות באגף הימני. הקשר בן ה-24 סחרר את ג'ורדי אלבה, בישל את השער הראשון והשלישי, בנה את השני וגם סחט את האדום מהמגן שמולו, כדי לארגן עוד קאמבק של פיצי בקאמפ נואו. הפעם על חשבון ברצלונה.

3. רמי קאבלה - מונפלייה

הנה שחקן שאמור היה לעבור בחלון ההעברות של ינואר ובסופו של דבר לא זז. רמי קאבלה היה חזק על הכוונת של ניוקאסל, שהתלהבה מההתקדמות העצומה שעשה בשתי העונות האחרונות. מונפלייה הצליחה לשמור על היהלום שלה, ובשבת הוא הראה מדוע נלחמו עליו כשהוביל את קבוצתו לניצחון חוץ 2:4 בריימס. הצטרפותו של אמבאיי ניאנג ממילאן הוציאה את מונפלייה לדרך חדשה ושחררה גם את קאבלה לתפקיד נוח יותר, כקשר ההתקפי מאחורי החלוץ. החופש באמצע אפשר לו לחזור לכבוש אחרי יותר מחודשיים, עם שתי הקפצות נהדרות תוך תשע דקות. כשריימס עשתה קולות של קאמבק וצימקה ל-3:2, קאבלה דאג להוסיף לצמד שלו גם בישול לניאנג שסגר עניין מול שער ריק. הכישרון הצרפתי יכול להתגאות כבר בשלב זה בעונת השיא שלו, כשבמאזנו שמונה שערי ליגה ושישה בישולים. תג המחיר ממשיך לעלות.

צ'רלי אדם, שחקן סטוק. GettyImages
רק נראה בן 40. צ'רלי אדם/GettyImages

2. צ'רלי אדם - סטוק סיטי

כן, הוא נראה בן 40 ולאוהדי ליברפול יש אינספור בדיחות בנושא, אבל כשצ'רלי אדם מניף את רגל שמאל כדאי לתפוס מחסה. הקשר הסקוטי - רק בן 28, למרות מראהו המטעה - נמצא בעונה הכי טובה שלו מאז ימיו בבלקפול. באנפילד זה לא הלך וגם העונה הקודמת בסטוק לא הייתה מזהירה, אך העונה אדם חזר לתת את הערך המוסף ובשבת העניק לקבוצתו ניצחון ראשון על מנצ'סטר יונייטד מאז מחזור הבוקסינג דיי של 1984 - שנה לפני שהוא עצמו נולד. השליטה של הסקוטי האנרגטי במרכז השדה רק המחישה עד כמה הקישור של השדים האדומים בעייתי. חואן מאטה אולי כאן וגם ויין רוני ורובין ואן פרסי חזרו, אבל אין להם גב אמיתי מאחור. אדם ניצל זאת היטב, כבש שער ראשון מקרי ואז הפציץ את אחד השערים היפים של השבוע כדי להשלים צמד אישי ראשון מאז 2011. 1:2 לפוטרס, שקפצו בן רגע למקום ה-11 וברחו קצת מהתחתית. ומנצ'סטר יונייטד? היא כבר סופרת שמונה הפסדי ליגה.

1. חרמן דניס - אטאלנטה

אדי רייה מאוד רצה לראות את חרמן דניס אצלו בלאציו. גם לאחר משחקי המחזור וסגירת חלון ההעברות, עלו השניים לשידור טלוויזיוני במקביל ומאמן לאציו פנה אל החלוץ: "חרמן, תגיד שאתה מגיע לשחק אצלי בנאפולי. אה, סליחה, התכוונתי שתגיע לרומא". רייה תיקן את הטעות הפרוידיאנית, אבל הבדיחה הייתה על חשבונה של נאפולי. רייה הדריך את החלוץ הארגנטינאי בנאפולי ונהנה משירותיו, עד שהוחלף על ידי רוברטו דונאדוני. האחרון לא נתן אמון בדניס, שנדד לאודינזה ולאחר מכן מצא בית חם באטאלנטה. ביום ראשון, עם סרט הקפטן על זרועו, "הטנק" היה שם כדי לנצל כל טעות בהגנת נאפולי וסיים את המשחק עם שני שערים ובישול למקסי מוראלס. היה זה צמד שני של דניס העונה - שניהם מול האקסיות אודינזה ונאפולי. רק הבן שלו לא השתכנע מההופעה המרשימה, וכשנשאל בסיום מי החלוץ המועדף עליו בליגה האיטלקית, בחר בטבס על פני אביו. האוהדים בברגמו חושבים אחרת. השבוע, אנחנו איתם.

חרמן דניס שחקן אטלאנטה חוגג. GettyImages
נאפולי לא רצתה אותו וגם הבן שלו מעדיף את טבס, אבל הוא שחקן השבוע. חרמן דניס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully