וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה המושלמת היחידה, ארויו כיכב

הקטלאנים ניצחו 56:63 ביוון את פנאתינייקוס. 83:90 לאקס מכבי (22 נק' ו-9 אס') וגלאטסראיי על ז'לגיריס. ניצחון גם לקובאן

אנטה טומיץ' שחקן ברצלונה לפני אנטוניס פוטסיס שחקן פנאתינייקוס. Panagiotis Moschandreou, GettyImages
ההגנה של ברצלונה עשתה את ההבדל. אנטה טומיץ' מול אנטוניס פוטסיס/GettyImages, Panagiotis Moschandreou

אחרי שהמחזור החמישי ביורוליג נפתח אמש (חמישי) עם הפסד בכורה של מכבי תל אביב בטופ 16 במדריד, הערב הוא נסגר עם ארבעה משחקים נוספים, ובראשם קרב אחד נהדר, בו ברצלונה שמרה על מאזן מושלם עם 56:63 בחוץ על פנאתינייקוס. אפס איסטנבול המשיכה את המומנטום עם 66:72 בחוץ על קוצ'ה ויטוריה. בבית של מכבי תל אביב: גלאטסראיי השיגה ניצחון שני ברציפות כשגברה בביתה 83:90 על ז'לגיריס, בעוד לוקומטיב קובאן חזרה מבלגרד עם ניצחון 81:87 על פרטיזן.

בית ה'

פנאתינייקוס - ברצלונה 63:56

ניצחון משכנע לברצלונה בדו קרב היוקרתי בין שתיים מענקיות הכדורסל האירופי. הקטלאנים ידעו לשמור על המאזן המושלם שלהם בבית ה', ועשו זאת בזכות ערב הגנתי נפלא בו מנעו מפנאתינייקוס לעבור את רף 10 הנקודות בשני רבעים שונים (השני והאחרון). היוונים דווקא היו חזק בעניינים עם פיגור 24:23 בתום 10 דקות, אך נעצרו על 9 בלבד ברבע השני וראו את מרסלו הוארטס מארגן בריחה של ברצלונה. פנאתינייקוס צמצמה וחזרה למשחק עם הקהל שלה ברבע השלישי ל-55:51 בלבד, אך הוארטס שוב התעלה וסגר עניין עם 17 נקודות במשחק כולו. קוסטאס פפאניקולאו סייע לו עם 14, כשמנגד דימיטריס דיאמנטידיס וסטפון לאזמה קלעו 13 כל אחד.

קוצ'ה לבוראל ויטוריה - אפס איסטנבול 72:66

סל הניצחון המדובר של זוראן פלאניניץ' (שלשה משלושת רבעי מגרש) לא הכניס את אפס איסטנבול לאופוריה מוגזמת, והיא ידעה להמשיך את המומנטום ולהנחיל לקוצ'ה ויטוריה הפסד רביעי ברציפות. המארחים הוליכו 20:27 בסיום הרבע הראשון, אבל נעצרו על 7 נקודות בלבד ברבע השני ונקלעו כבר לפיגור דו ספרתי לאחר ההפסקה. למרות ניסיונות אחרונים לחזור למשחק, הבאסקים הצליחו רק להקטין את ההפרש ושוב אכזבו את אוהדיהם. קוסטאס וסיליאדיס ומילקו בייליצה בלטו עם 15 כל אחד עבור אפס, כשפלאניניץ' תרם 12 משלו, כמו ג'מון גורדון. טיבור פלייס הגרמני קלע 14 לקוצ'ה.

פרננדו סן אמטריו שחקן קוצ'ה ויטוריה (מימין) מול ג'מון גורדון שחקן אפס איסטנבול. Rafa Rivas, GettyImages
המומנטום של אפס נמשך. ג'מון גורדון לפני פרננדו סן אמטריו/GettyImages, Rafa Rivas

בית ו'

גלאטסראיי - ז'לגיריס קובנה 83:90

הטורקים שמרו על חלום העלייה להצלבה בעזרת ניצחון שני רצוף. אחרי שחזרה עם ניצחון ממינכן, גלאטסראיי ידעה שהיא חייבת להנחיל הפסד חמישי לז'לגיריס ואכן הוציאה אותה מתמונת העלייה. דווקא הליטאים פתחו מצוין והוליכו 17:25 בסיום הרבע הראשון בזכות 12 נקודות של רוברטס יבטוקאס, אבל גלא חזרה בגדול ברבע השני בהנהגת קרלוס ארויו, ואף ירדה להפסקה ביתרון 35:40. אנדר ארסלאן כבר יצר פער דו ספרתי לזכות הטורקים, אך יבטוקאס והצלף מרטינס פוצ'יוס (5 מ-9 מחוץ לקשת) כפו משחק צמוד כשהקטינו ל-80:78 עם ארבע דקות על השעון, לפני שארויו דאג להבטיח ניצחון. אקס מכבי תל אביב הצטיין אצל גלאטסראיי עם 22 נקודות ו-9 אסיסטים, ג'נק אקיול קלע 13 וזוראן ארצג ואנדר ארסלאן הוסיפו 12 כל אחד. פוצ'יוס הוביל את ז'לגיריס עם 26 ויבטוקאס סיים עם 21 ו-9 ריבאונדים, אבל ג'סטין דנטמון נעצר על 6 בלבד.

פרטיזן בלגרד - לוקומטיב קובאן 87:81

גם משחק שיא של טרנס קינסי לא הספיק לפרטיזן בלגרד כדי להשיג ניצחון שני בטופ 16. אחרי התבוסה בתל אביב, הסרבים חזרו הביתה ונהנו מיום נדיר של הזר, שקלע לא פחות מ-32 נקודות, קטף 5 ריבאונדים וחטף 3 כדורים. קינסי כפה משחק צמוד ואף השווה עבור פרטיזן במהלך הרבע השלישי, אך קובאן ברחה עם שלשות של קרונוסלב סימון וסימאס יסאיטיס, שאפשרו לאלכס מאריץ' לחגוג ניצחון על האקסית. סימון הוביל את קלעי קובאן עם 18, כשריצ'רד הנדריקס סיים עם 9 ו-7 ריבאונדים. מלך הסלים בוגדן בוגדנוביץ' הסתפק ב-16 בשורות פרטיזן, כולל 0 מ-5 מחוץ לקשת. קובאן עלתה למאזן 2:3.

קרלוס ארויו שחקן גלאטסראיי לפני ג'סטין דנטמון שחקן ז'לגיריס קובנה. Huseyin Caglar, GettyImages
לקח את גלאטסראיי על הגב. קרלוס ארויו לפני ג'סטין דנטמון/GettyImages, Huseyin Caglar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully