וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ריאל מדריד ניצחה את מכבי תל אביב 68:74

הצהובים של דיוויד בלאט נתנו פייט ענק לקבוצה הטובה ביבשת במגרשה הביתי עם מטווח שלשות ענק של גיא פניני וערב נפלא של שחורציאניטיס, אך נכנעו לבסוף וראו את הרצף הנהדר שלהם נעצר אחרי 17 ניצחונות

עריכה: גדי ויינסטוק
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול רודי פרננדס. GettyImages
הפסידו, אבל כל המחמאות מגיעות להם. שחורציאניטיס מול פרננדס/GettyImages

נתחיל מהסוף: מכבי תל אביב לא הצליחה להפוך הערב (חמישי) לקבוצה השנייה באירופה שגברה על ריאל מדריד. הצהובים נכנעו 68:74 בספרד והפסידו לראשונה בשלב הטופ 16, אבל אם יצאה בשורה כלשהי מהערב הזה הרי שהקבוצה של דיוויד בלאט מסוגלת ללכת רחוק העונה, מאוד רחוק. מכבי תל אביב, שהגיעה ללא הקפטן שלה, שון ג'יימס, הצליחה למתוח ולתסכל את הקבוצה הטובה באירופה מזה שנים במשך 40 דקות, הכניסה ללחץ את כל יושבי הפלאסיו דה דפורטס והפסידה רק בשניות הסיום. הצהובים מאבדים את רצף 17 הניצחונות הרצופים שלהם, אבל דווקא מהמשחק הזה הם אולי הרוויחו הכי הרבה - את הביטחון העצמי שיכול להביא אותם עד לפיינל פור.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. GettyImages
הפסידו את המשחק, הרוויחו אופי. בלאט/GettyImages

לא מעט מילים נכתבו העונה על מכבי תל אביב. התעסקו עם ההפסדים המוזרים שלה בליגה, עם נפילות המתח בשלב הבתים הראשון של היורוליג ולאחרונה בחיזוק שהיא תביא או לא תביא במקומו של שון ג'יימס. אלא שבשבועות האחרונים עוברת סגנית האלופה הישראלית תהליך יסודי, במסגרתו היא כבר העמידה 17 ניצחונות רצופים, והערב היא הוכיחה לכל מספידיה כי גם עם תקציב נמוך משל אריות אירופה, באופי היא לא נופלת מאף יריבה. הקבוצה של בלאט קיבלה הצגה ענקית מגיא פניני שלהט מחוץ לקשת (5 מ-7 לשלוש, 15 נקודות) ומסופוקליס שחורציאניטיס (15 נקודות) שלקח את האחריות בהתקפה, ואם היא תמשיך ביכולת כזו היא לא רק יכולה לחלום על הפיינל פור, היא צריכה לחלום עליו.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול ריאל מדריד. GettyImages
משחק חייו לא הספיק. פניני צולף מחוץ לקשת/GettyImages

רבע 1

טיוס פתח עם דאנק מהדהד עבור הצהובים, בורוסיס השיב עם דאנק משלו, אך טיוס הוסיף דאנק אפילו מרשים יותר, ועם ג'אמפ נוסף על היווני קבע 4:6 לזכותה של מכבי. רודי פרננדס נכנס ומיד קלע שני לייאפים, יול הוסיף שלשה והעלה את המארחים ל-6. אוחיון רשם גג גדול והוביל נקודות במתפרצת של שחורציאניטיס, אך סל ועבירה נהדר של רודריגס הותיר את הלבנים מלפנים. שחורציאניטיס המשיך להעניש בצבע, אינגלס הוסיף שלשה ואת הרבע הראשון סיימה מכבי ביתרון 19:20 מפתיע.

שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס מול שחקן ריאל מדריד טרמל דארדן. GettyImages
כמה שזה היה קרוב. אינגלס מול דארדן/GettyImages

רבע 2

פניני פתח את הרבע השני עם שלשה שהקפיצה את יתרונה של מכבי ל-4, אך הספרדים הלכו פנימה לפיליפה רייס, וסל יפהפה של סלוטר השלים את המהפך. מכבי החלה להיתקע בהתקפה, אוחיון ופניני איבוד כדורים, וריאל החלה לרוץ, כשיול ופרננדס הטיסו את הלבנים ליתרון 7. היקמן חדר היטב, לאסו זעם על השופטים וחטף עבירה טכנית ומכבי צימקה, לפני שדראדן הוריד את ריאל ביתרון מינימלי אל המחצית, 35:39.

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס מטביע. GettyImages
נתן הצגת דאנקים בפתיחה. טיוס/GettyImages

רבע 3

דארדן צלף שלשה פנויה ומירוטיץ' כבר העלה את ריאל ל-8, אך פניני הוסיף שלשה נוספת למאזן, סמית' מצא נקודות ראשונות לערב ושחורציאניטיס עשה עבודה נהדרת בצבע וקבע 44:44. פניני המשיך להדהים וצלף את השלשה הרביעית שלו ללא החטאה, ואחת נוספת של אוחיון הטיסה את מכבי ליתרון 46:50 מדהים. פניני, מי אם לא, הדהים את יושבי ההיכל עם השלשה החמישית שלו והצהובים עלו ליתרון 7, הגבוה שלהם בערב. פרננדס ניסה להחזיר במו ידיו את חבריו העצבניים, ויחד עם רייס צימק ל-57:56 בסיום הרבע השלישי.

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס מול שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס. GettyImages
התעוררו בדקות הסיום. פרננדס/GettyImages

רבע 4

הבלאנקוס המשיכו להיראות רע מאוד בהתקפה, החטיאו סלים קלים לפני שפרננדס צלף שלשה שהעלתה את קבוצתו ליתרון. מכבי מנעה מיריבתה לברוח כשהיקמן הפגיז שלשה פנויה ושחורציאניטיס קבע 64:64. ריאל הקשיחה את ההגנה שלה, פניני חטף גג ויול עם שלשה ענקית השיב את היתרון ללבנים. שחורציאניטיס איבד את הראש, יול הקפיץ את הקהל המקומי עם שלשה נוספת והוסיף גם שתיים מהקו כדי להעלות את המארחים ל-6 הפרש, 42 שניות לסיום. משם כבר לא הצליחה מכבי לחזור, וריאל נשמה לרווחה עם 68:74 לחוץ במיוחד. מכבי נותרת רק עם המחמאות.

שחקן ריאל מדריד טרמל דארדן זורק. GettyImages
לא משחק שהם ישכחו בקרוב. דארדן מול אינגלס/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: סרחיו יול 20 (4 מ-7 לשתיים, 3 מ-7 לשלוש, 4 אסיסטים, 4 איבודים), רודי פרננדס 16 (4 מ-4 לשתיים, 1 מ-4 לשלוש, 8 ריבאונדים), ניקולה מירוטיץ' 9, פליפה רייס 8 (6 ריבאונדים), סרחיו רודריגס 8, טרמל דארדן 6, מרכוס סלוטר 3 (6 ריבאונדים), יואניס בורוסיס 2, דונטאיה דרייפר 2. דניאל דיאס שותף ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 15 (5 מ-7 לשלוש), סופוקליס שחורציאניטיס 15 (7 מ-12 מהעונשין, 5 ריבאונדים), ריקי היקמן 11 (4 איבודים), ג'ו אינגלס 7 (כולן ברבע הראשון), אלכס טיוס 6, טייריס רייס 4, דווין סמית' 4, דייויד בלו 3, יוגב אוחיון 3 (1 מ-8 מהשדה, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 איבודים). סילבן לנדסברג שותף (דקה) ולא קלע.

שחקן ריאל מדריד מרכוס סלוטר חוגג. GettyImages
חגגו בסיום. סלוטר/GettyImages

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

ריאל מדריד 46% (15 מ-32)
מכבי תל אביב 51% (15 מ-29)

אחוזים ל-3

ריאל מדריד 31% (7 מ-22)
מכבי תל אביב 36% (9 מ-25)

אחוזים מהעונשין

ריאל מדריד 71% (23 מ-32)
מכבי תל אביב 57% (11 מ-19)

ריבאונדים

ריאל מדריד 33 (8 בהתקפה)
מכבי תל אביב 32 (7 בהתקפה)

אסיסטים

ריאל מדריד 15
מכבי תל אביב 15

איבודים

ריאל מדריד 11
מכבי תל אביב 14

חטיפות

ריאל מדריד 11
מכבי תל אביב 6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully