וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזה: "אני מכבד את כל שחקניי, לכולם מגיעה הזדמנות"

28.1.2014 / 23:44

מאמן מכבי ת"א דחה את הטענות על הרכב חלש: "זה פשוט לא היה היום שלנו". מרציאנו: "אם עברנו את זה, אפשר לעבור הכל". חלק מהאוהדים הצהובים השליכו אל עבר בנייני מגורים של אוהדי אשדוד

one
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה. קובי אליהו
תואר אחד כבר הלך. פאולו סוזה/קובי אליהו

שוב זה קורה למכבי תל אביב. בפעם התשיעית ברציפות, הודחו הצהובים לפני שלב רבע הגמר של גביע המדינה, והערב (שלישי) זה קרה אחרי הפסד דרמטי במיוחד 2:1 למ.ס. אשדוד כבר בסיבוב ח' של המפעל. אחרי שהפסידה אשתקד לבית"ר ירושלים בשמינית הגמר ולפני כן הודחה מול הפועל ירושלים בסיבוב ח', שוב הקבוצה מקרית שלום צונחת והופכת לאחת האכזבות הגדולות של המפעל.

הפעם, בדומה לעונה שעברה, הסיפור הגדול שוב הגיע רגע לפני שריקת הפתיחה, בדמות ההרכב: פאולו סוזה בחר לפתוח בין היתר עם ברק לוי, גאל מרגוליס וריף פרץ, הותיר על הספסל חלק גדול מכוכביו, וראה את אשדוד משתלטת לגמרי על המשחק. ערן זהבי שקם מהספסל עוד הצליח לכפות הארכה עם שער בדקה ה-87, אולם בדקה ה-113 השלים רועי בקל צמד מהנקודה הלבנה ולמעשה קבע את תוצאת המשחק. לא ייאמן.

בסיום המשחק אירעה תקרית חמורה, כשאוהדי מכבי תל אביב השליכו מהיציע חפצים אל עבר בנייני מגורים במטרה לפגוע באוהדי אשדוד.

ערן זהבי מכבי תל אביב חוגג שער. קובי אליהו
כאן הוא עוד חגג. זהבי/קובי אליהו

סוזה: "אני מכבד את כל השחקנים, לכל אחד מגיעה הזדמנות"

פאולו סוזה לא התרגש בסיום, וסירב להתייחס לטענות על ההרכב הפותח בו בחר: "אנחנו נותנים את כל הכבוד ליריבות. אני מכבד את כל השחקנים שלי וצריך להיזהר עם שאלות על זה. לכל שחקן צריכה להיות הזדמנות לשחק. כמה הזדמנויות היו לנו? הגיע לנו לנצח? עם כל השחקנים ששיחקנו היום, עשינו הכול כדי לנצח. זו הייתה הופעה מצוינת, בעיקר במחצית השנייה. שלטנו, הגענו להמון מצבים והכדור לא רצה להיכנס יותר מפעם אחת. היינו טובים יותר מהיריבה, יצרנו יותר מצבים, זה לא היה היום שלנו".

סוזה נשאל מה לא עבד במכבי תל אביב. "זה לא היה היום שלנו. לדעתי זה היה אחד המשחקים שבהם הגענו להכי הרבה הזדמנויות שלנו העונה. אנחנו מאוד מאוכזבים מזה, כי אני מרגיש שהשחקנים עשו הכול כדי לנצח, ולצערנו זה לא קרה".

סוזה הסביר מדוע פתח עם לא מעט שחקני ספסל בהרכב: "אני לא חושב שזאת הסיבה לזה שלא ניצחנו, כי אם ראיתם את המשחק, היינו דומינטיים במרבית שלבי המשחק, הגענו להרבה מאוד מצבי הבקעה ואם היריב היה טוב מאיתנו היה אפשר להגיד שבגלל ההרכב הפסדנו, אבל זה לא היה המקרה הפעם".

"במחצית הראשונה ניסינו למצוא שחקנים מאחורי קו ההגנה שלהם וזה לא עבד", הוסיף סוזה, "במחצית השנייה היינו יותר אינטנסיביים, ראשונים לכל כדור והגענו למצב אחרי מצב אחרי מצב ואני כבר לא זוכר לכמה מצבים הגענו ולא כבשנו. זה היה מספיק כדי לנצח. בשבילי החשיבות של הגביע היא חשיבות שאני מעניק לכל משחק, זה בדיוק אותו דבר, אני רוצה לנצח בכל משחק בבכל מפעל וזאת גם המנטליות של מכבי".

לסוזה גם לא היו טענות כלפי השיפוט: "זו הייתה ההופעה הכי טובה של שופט העונה. היה משחק קשה, החלטות קשות לקחת, אבל אני חושב שהוא לקח החלטות נכונות".

ערן זהבי נשאל על ההרכב המפתיע ואמר: "מה לא בסדר? הם שחקני מכבי תל אביב ואם הם היו בהרכב כנראה שמגיע להם. אם המאמן יחשוב שזה ההרכב שצריך לעלות גם נגד באזל אז מגיע להם. אני גאה בשחקנים, גאה במה שעשינו היום, במיוחד במחצית השניה בה הגענו לאינספור הזדמנויות. עפנו מהגביע, שזה מפעל שמאוד רצינו, אבל יש גם ימים כאלה ונעבור גם אותם. רצינו לזכות בכל התארים, אבל נתרכז בליגה ובליגה האירופית". לביקורות על התקופה שעוברת על הצהובים אמר זהבי: "מי במקום הראשון? אז איפה הבעיות?"

ניר קלינגר מאמן מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
סיבה למסיבה. קלינגר/קובי אליהו

מרציאנו: "אם עברנו את זה, אפשר לעבור הכל"

המאמן המנצח, ניר קלינגר, נראה מאושר בסיום: "קודם כל חלום. זו לא סנסציה, אני חושב שידענו שבבית אנחנו חזקים, דיברנו על זה לפני המשחק. ההגרלה לא הייתה נוחה לשתי הקבוצות. הגול בדקה ה-88 היה אכזרי, לא רצינו הארכה, אבל זה מה יש. אני חושב שאנחנו קבוצה טובה, מאורגנת ומוכשרת. בכל זאת, מכבי תל אביב היא הכי טובה בארץ. אנחנו צריכים לשפר את היכולת במשחקי החוץ ונעשה את זה, אבל אני מאושר. אין לי מילה אחרת. שיחקתי הרבה משחקים נגד מכבי, הפסדתי וניצחתי, זו חלק משגרת החיים שלי כמאמן. צר לי שזה קרה מול מכבי ובשלב כל כך מוקדם. מתישהו בגביע צריך לפגוש קבוצה חזקה וטובה, אני מניח שזו רק תחנה ראשונה".

"אני לא חושב שפאולו סוזה זילזל", הוסיך קלינגר. "ידענו שהוא ישחק עם שלושה בלמים ואני גאה בשחקנים על ההיערכות. ברמה הטקטית, כשאתה לא יודע לאיזו שיטה להתכונן, זה מאוד קשה. המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת שלנו, אבל לא האמנו מספיק וזה הביא אותנו להארכה מיותרת".

"זכיתי במספיק גביעים בקריירה ואני מכיר את ההרגשה. אני חולם יותר בשביל השחקנים מאשר בשביל עצמי, רוצה שהם ייקחו גביע, אבל הדרך עוד ארוכה. כרגע לא רציני לדבר על זה".

רועי בקל שהצטיין במשחק עם צמד גדול אמר: "אני חושב שזה הניצחון הכי גדול בקריירה שלי. בדיוק אמרתי לגיא צרפתי שאין הרבה רגעים שמחים כאלה בקריירה, ואני מאושר. אתמול באימון תרגלנו פנדלים וכבשתי 2 מ-2, וצרפתי סיפר לי שבעונה שעברה היו לו שני פנדלים והוא בעט אותם לאותה פינה, וזה מה שעשיתי ואני שמח שהם נכנסו. זה היה משחק הירואי שלנו, אני מאוד מאמין בקבוצה הזאת ובעבודה שאנחנו עושים, רואים את זה משבוע לשבוע. אם עברנו את מכבי תל אביב אולי תגיע לקבוצה קלה יותר בהמשך, ונוכל לעשות דברים יפים גם בגביע. ניר קלינגר מחדיר בנו ווינריות ואטרף, ואולי נניף איתו גביע בסוף העונה".

אופיר מרציאנו, שרשם הופעה מצוינת בין הקורות: "יש לנו קבוצה מצוינת השנה, במיוחד בבית. כשקיבלנו את מכבי בבית, זה נתן יותר מוטיבציה. הייתה לי אמונה שאפשר לעשות את זה ולא נשברנו, גם כשספגנו בדקה כואבת".

על ההצלות: "כל שוער יגיד שלא חושבים במצבים כאלה. אנחנו עובדים על דברים כאלה במהלך השבוע ומחדדים את זה כמה שאפשר. לא חשבתי, רק פעלתי. אם עברנו את המשוכה הזו, אפשר לעבור כל משוכה".

שוער מ.ס אשדוד אופיר מרציאנו. קובי אליהו
הצגה נהדרת. מרציאנו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully