וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: ואוורינקה בגמר, יחכה לפדרר או נדאל

השוויצרי המצוין ניצח 3:6, 7:6, 6:7, 6:7 את ברדיך ויפגוש את פדרר או נדאל. ציבולקובה הפתיעה את רדוואנסקה ותפגוש את לי בגמר

סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. AP
האמת? מגיע לו. ואוורינקה/AP

הגרנד סלאם הראשון של השנה סיפק לנו שפע של הפתעות ודרמות, והבוקר (חמישי) הגיעה אחת נוספת כשדומיניקה ציבולקובה המשיכה בתנופה הנהדרת שלה והדיחה גם את אגניישקה רדוואנסקה בחצי הגמר. יריבתה בגמר תהיה נה לי שעשתה את העבודה מוקדם יותר מול מפתיעה אחרת, יוג'יני בושאר. סטניסלס ואוורינקה המשיך את השבוע המצוין שלו ועלה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלו אחרי ניצחון על תומאס ברדיך 3:6, 7:6, 6:7, 6:7 ויחכה כעת לראות את חצי הגמר השני שייערך בשישי בין רפאל נדאל לרוג'ר פדרר. האם סוף סוף נקבל גמר כל שוויצרי ביום ראשון?

דומיניקה ציבולקובה טניסאית סלובקית. AP
סוף סוף גמר גרנד סלאם. דומיניקה ציבולקובה/AP

תומאש ברדיך (7) - סטאניסלס ואוורינקה (8) 6:3, 6:7, 7:6, 7:6

מה שקרה לסטאס ואוורינקה השבוע יכול היה בקלות להסתיים עם מחמאות בלבד. אחרי הניצחון הגדול על נולה, השוויצרי עלה למשחק חשוב נוסף על הזכות לשחק לראשונה בקריירה בגמר גרנד סלאם, ולמרות שהוא קיבל פייט מיריבו הצ'כי הנהדר, הוא עשה את המוטל עליו וניצח במשחק ששלוש מארבע המערכות בו נגררו לשובר שוויון. כעת נוכל לקבל גמר כל שוויצרי ביום ראשון, וזה יקרה אם פדרר יגבור על נדאל ביום שישי.

זו הפעם ה-14 שואוורינקה וברדיך נפגשו, והסטטיסטיקה עבדה לזכותו של השוויצרי שמוביל כעת 3:9 במפגשים ורושם ניצחון רביעי ברציפות. ברדיך, שהעפיל בפעם השלישית בקריירה לחצי גמר גרנד סלאם, לא הצליח הפעם לעבור את המשוכה הזו למרות שהפגין טניס מצוין. אבל עם כל הכבוד לצ'כי, הסיפור הגדול של השבוע הזה הוא ואוורינקה שגדל בצילו של שוויצרי גדול אחר, וכעת מקבל הזדמנות להוכיח לכולם שהוא מסוגל לעשות את קפיצת המדרגה המשמעותית. נותרה לו רק עוד משוכה אחת.

מהלך המשחק

השניים פתחו את המשחק בצורה טובה ושמרו כל אחד על ההגשות שלו כאשר את המשחקון השישי פתח הצ'כי עם שני אייסים שבהמשך כפו 3:3. דווקא מהנקודה הזו השוויצרי השיג שני משחקונים רצופים אחרי שהשיג שבירה קריטית שהעלתה אותו ל-3:5 ומשם הוא דהר לניצחון 3:6 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה נפתחה שוב בצורה צמודה כשהפעם ברדיך ניצל את הסרבים המעולים שלו כדי לקחת את משחקוני ההגשה, בעוד השוויצרי לדאג להישאר בתמונה ורדף אחרי יריבו עד שובר השוויון. ברדיך פתח חד את שובר השוויון, ואחרי 1:1 הוא זכה בכל שאר הנקודות בדרך ל-1:7 ו-1:1 במערכות.

במערכה השלישית שוב קיבלנו משחק נטול שבירות, כשברדיך עם הגב אל הקיר קינח את המשחקון ה-12 עם אייס בדרך לשובר שוויון. ואוורינקה הוביל 0:2, ומשם הוביל לכל אורך שובר השוויון עד שהשלים 3:7 ועלה ל-1:2 במערכות.

הקהל שהגיע לרוד לייבר ארינה לא ראה שבירה גם במערכה החמישית, ואחרי משחקון ארוך במיוחד שנמשך 16 דקות והסתיים עם ניצחון של הצ'כי, משחקון רדף משחקון עד לשובר השוויון. השוויצרי עלה ל-0:3 קליל. ברדיך החל לנצל את הניסיון שלו והשיג שתי נקודות כדי לצמק ל-4:2, אבל השוויצרי סגר את הסיפור עם 5:7.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תומאש ברדיך טניסאי צ'כי. AP
למרות משחק מצוין, הדהירה שלו נעצרה. ברדיך/AP

נה לי (4) - יוג'יני בושאר (30) 2:6, 4:6

לי בת ה-31 נתנה שיעור לבושאר בת ה-19. הסינית המנוסה, שהפסידה בגמר במלבורן פעמיים בשלוש השנים הקודמות, שעטה ליתרון 0:5 בתוך 14 דקות משחק, וסגרה את המערכה הראשונה עם 2:6 חלק, במערכה בה חבטה 13 ווינרים לעומת 2 בלבד של בושאר. במערכה השנייה הקנדית המבטיחה הראתה מעט מהפוטנציאל שלה ואף השיגה שבירה שנתנה לה אופטימיות, אבל לי לא התרגשה והגיבה עם שבירה קריטית משלה בדרך לניצחון 4:6 במערכה ועלייה נוספת לגמר.

נה לי טניסאית סינית. AP
גמר שלישי בארבע שנים. נה לי/AP

דומיניקה ציבולקובה (20) - אגניישקה רדוואנסקה (5) 1:6, 2:6

הסלובקית החיננית מעולם לא עברה אפילו את שמינית הגמר באוסטרליה, הישג השיא שלה בטורנירי גרנד סלאם היה העפלה לחצי גמר הרולאן גארוס אי שם ב-2009, וההערכות היו שהיא תסתפק בסנסציה מול מריה שראפובה ולא תפריע לרדוואנסקה בדרך לגמר, אבל ציבולקובה לא התכוונה לתת להזדמנות הזו לחמוק מידיה. המדורגת 20 סיפקה משחק כמעט מושלם, השאירה את הפולניה ההמומה על 12 ווינרים לעומת 24 שגיאות לא מחויבות, וכשהיה נדמה שרדוואנסקה מתעוררת לקראת סיום המערכה השנייה, ציבולקובה הנהדרת שברה אותה על האפס כדי להבטיח את מקומה בגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה בגיל 24.

אגניישקה רדוואנסקה טניסאית פולניה. AP
התפרקות מוחלטת. אגניישקה רדוואנסקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully