וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: רוג'ר פדרר גבר על אנדי מארי, יפגוש את רפאל נדאל בחצי הגמר

רוג'ר פדרר הרשים בדרך לניצחון 3:6, 4:6, 7:6, 3:6 על אנדי מארי, רפאל נדאל חזר מפיגור וניצח את גריגור דימיטרוב 6:3, 6:7, 6:7, 2:6 במשחק ענק, השניים ייפגשו לעוד קלאסיקה במלבורן. הפתעה נוספת בטורניר הנשים: רדוואנסקה הדיחה את האלופה אזרנקה

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. Clive Brunskill, GettyImages
איזה קרב. פדרר/GettyImages, Clive Brunskill

חובבי הטניס, היכונו לקלאסיקה נוספת: רוג'ר פדרר ורפאל נדאל העפילו היום (רביעי) לחצי גמר אליפות אוסטרליה, וייפגשו לעוד קרב ישיר בין שניים מהטניסאים הגדולים בכל הזמנים. פדרר גבר על אנדי מארי בארבע מערכות מתישות, נדאל ניצח את גריגור דימיטרוב בקרב קשה ואחרי קאמבק נהדר, וכל שנותר לנו זה לחכות למשחק בין פדרר לנדאל בלילה שבין חמישי לשישי, על המגרש המרכזי. לאור היכולת של השניים היום, מצפה לנו קרב נהדר.

אצל הנשים נרשמה עוד הפתעה, כשעכשיו שלוש המדורגות ראשונות והפייבוריטיות הברורות כבר בחוץ: אחרי סרינה ושראפובה, הלילה גם ויקטוריה אזרנקה הודחה, כשהפסידה לאגניישקה רדוואנסקה ברבע הגמר. דומיניקה ציבולקובה ממשיכה לטפס, וגם היא בחצי הגמר אחרי שגברה על סימונה האלפ.

רפאל נדאל אחרי ניצחון: "אתם נהניתם? אני סבלתי"

הטניסאי הסקוטי אנדי מארי. Quinn Rooney, GettyImages
עדיין לא במיטבו. מארי/GettyImages, Quinn Rooney

בחצי הגמר גברים:

סטניסלס ואוורינקה (שוויץ, 8) - תומאס ברדיך (צ'כיה, 7)
רפאל נדאל (ספרד, 1) - רוג'ר פדרר (שוויץ, 6)

חצי גמר נשים:

יוג'ין בושאר (קנדה, 30) - נה לי (סין, 4)
דומיניקה ציבולקובה (סלובקיה, 20) - אגניישקה רדוואנסקה (פולין, 5)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רפאל נדאל, גריגור דימיטרוב, אליפות אוסטרליה. Mark Kolbe, GettyImages
נראה מוגבל, אבל נתן את כולו. נדאל/GettyImages, Mark Kolbe

רפאל נדאל (1) - גריגור דימיטרוב (22) 6:3, 6:7, 6:7, 2:6

ניצחון גדול לרפאל נדאל, בדרך לחצי הגמר. הספרדי ממשיך לסבול מפציעה בכף היד, ובמהלך המשחק נחבש וטופל בכף ידו, ולפרקים הוא אף נראה מעט מוגבל, וכמו במשחק מול נישיקורי, גם הפעם השור ממאיורקה נראה פגיע, ובכל זאת - שוב הוא מנצח, שוב הוא נלחם כמו אריה, שוב הוא לא מוותר, שוב הוא מתעלה על עצמו בכל משחקון מכריע. דימיטרוב שיחק נהדר, והבולגרי אף ניצח את המערכה הראשונה, ובשוויון 1:1 היו לו שלוש נקודות מערכה כדי לעלות ל-1:2, אבל הנחישות של נדאל, המלחמה שלו, ההתעקשות שלו על כל נקודה, גרמו לדימיטרוב לחשוש ולשגות. אחרי שנדאל ניצח בשני שוברי שוויון, במערכה הרביעית הבולגרי כבר נראה שבור וחסר אמונה אחרי שאיבד את ההזדמנויות שלו, ובסופו של דבר, נדאל משלים ניצחון מרשים. אז אולי הוא לא דומיננטי כבעבר, אבל בשורה התחתונה, הוא פשוט מנצח.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. Renee McKay, GettyImages
ווינר אמיתי. נדאל/GettyImages, Renee McKay
הטניסאי הבולגרי גיורגי דימיטרוב. Mark Kolbe, GettyImages
פספס את ההזדמנויות שלו. דימיטרוב/GettyImages, Mark Kolbe

מהלך המשחק:

מערכה 1
דימיטרוב פתח את המשחק בסערה, ושבר את מכות ההגשה של הספרדי כבר במשחקון הראשון. הבולגרי שיחק באגרסיביות מול נדאל, שנראה מעט מהוסס ומוגבל. דימטרוב, שגם הפגיז 8 אסים במערכה, השלים את הניצחון 3:6 תוך 32 דקות, עם 14 ווינרים עוצמתיים (מול 8 של נדאל).

מערכה 2
את המערכה השנייה נדאל היה זה שפתח באגרסיביות עם שבירה מוקדמת, אבל דמיטרוב לא ויתר והגיב בשבירה משלו. נדאל החל להתעורר, והדליק את הקהל עם חגיגות השמחה המופגנות והמוכרות שלו, וכשהמערכה נגררה לשובר שוויון, שם הספרדי חשף קור רוח וניסיון כדי להתעלות על יריבו ולהשלים ניצחון 6:7 במערכה תוך 66 דקות ולהשוות ל-1:1.

מערכה 3
בפתיחת המערכה השלישית נדאל המשיך במומנטום והשיג שבירה כדי ללעות ל-2:4, אבל שוב לא הצליח לשמור עליה, ושוב נשבר בחזרה, עם עוד שגיאה כפולה ומעידה לא אופיינית, כשדימיטרוב עולה ל-4:5 עם שלושה משחקונים רצופים. הבולגרי כבר השיג נקודת מערכה, אבל נדאל השווה ל-6:6 וכפה שובר שוויון. בשובר השוויון הבולגרי השיג עוד שתי נקודות מערכה, אחת מהן על ההגשה שלו, אבל פספס את שתי ההזדמנויות, לאחר מכן החטיא פורהנד מול מגרש פתוח לחלוטין, ואיפשר לנדאל לנצח 7:9 ולעלות ל-1:2 במערכות. איזו החמצה לדימיטרוב, שאיבד מומנטום. אחרי שעתיים ו-51 דקות, המשחק הולך למערכה רביעית.

מערכה 4
את המערכה הרביעית רפא פתח בצורה חדה, בעוד דימיטרוב לא מצליח להגן על ההגשה שלו ומאפשר לספרדי לעלות ל-0:3 מהיר. הבולגרי עשה ככל שביכולתו ושמר על ההגשה שלו, אבל הפעם נדאל שמר על ריכוז, וכמעט שלא שגה. בפיגור 5:2 הבולגרי הציל שלוש נקודות משחק, אבל לא עוד. בסיום, 2:6 במערכה הרביעית לנדאל, וניצחון 1:3. נדאל יכול להיות מודאג מ-7 שגיאות כפולות ומ-47 שגיאות לא מחויבות, אבל הספרדי השלים ניצחון אחרי שלוש ו-40 דקות.

הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר. Michael Dodge, GettyImages
מומנטום חיובי. פדרר/GettyImages, Michael Dodge

רוג'ר פדרר (6) - אנדי מארי (4) 3:6, 4:6, 7:6, 3:6

רוג'ר פדרר ממשיך בכושרו המצוין. השווייצרי, שמחזיק בשיא הניצחונות באליפות אוסטרליה, המשיך להיראות חד ואגרסיבי, כשגבר על יריבו הסקוטי. פדרר הגיש מצוין, עלה לרשת שוב ושוב, ועל אף שאיבד את קור הרוח פעמיים במערכה השלישית, ונדמה היה שהוא מאבד את המומנטום, הוא הצליח להשלים את המשימה בסופו של דבר.

פדרר, שצימק את המאזן שלו מול מארי ל-11:10, השלים את הניצחון תוך שלוש שעות ו-20 דקות, כשהוא מכה עשרה אייסים, ללא שגיאות כפולות, עם 78 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה. פדרר צריך להיות מודאג מאחוזי ניצול רעים מאוד של נקודות שבירה (רק 4 מ-17, 24 אחוז), אבל יתעודד מ-54 ווינרים, ומהעובדה שטניסאי כמו מארי משיג מולו במשחק שלם רק שתי נקודות שבירה. מנגד, מארי לא נראה בשיא כשירותו, אחרי שהחמיץ חודשים ארוכים בסוף העונה שעברה, והכה 46 שגיאות לא מחויבות.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. Brunskill, GettyImages
פתיחה מהוססת. מארי/GettyImages, Brunskill

מהלך המשחק:

מערכה 1
פדרר פתח את המשחק בביטחון רב, בהמשך ישיר למשחק מול צונגה, הגיש היטב, שיחק באגרסיביות ועלה ל-1:4 עם שבירה מהירה. ביתרון 3:5 פדרר השלים משחקון על האפס, כדי לעלות ל-3:6 די קל ויתרון 0:1 במערכות, כשהוא נראה פשוט מצוין, עם 89 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה.

מערכה 2
במשחקון החמישי של המערכה השנייה פדרר השיג שבירה נוספת ועלה ל-2:3. בעוד פדרר כבר בשלב הזה כבר עמד על 2 מ-2 בניצול אפשרויות השבירה שלו, מארי עדיין לא רשם נקודת שבירה על ההגשה של יריבו. פדרר המשיך להפגין דומיננטיות במשחקוני ההגשה שלו, עלה לרשת שוב ושוב בניסיון להמשיך את האגרסיביות, וביתרון 4:5 עמד בלחץ, השלים ניצחון 4:6 במערכה תוך 48 דקות, ועלה ל-0:2.

מערכה 3
בפתיחת המערכה השלישית מארי סוף סוף עמד בלחץ, לראשונה במשחק הצליח להציל שלוש נקודות שבירה, ועלה ל-0:1. פדרר היה קרוב שוב לשבירה, מארי הוכיח שהוא לא מוותר בקלות ועם מלחמה עיקשת עלה ל-1:2 ול-2:3, אבל פדרר הגיב פעמיים עם משחקוני הגשה קלילים. במצב של 4:4 הסקוטי שוב נראה אבוד, ועם מספר שגיאות איפשר לפדרר לעלות ל-4:5. השווייצרי הגיש לניצחון (!), אבל דווקא ברגע הזה רעדו לו הידיים, ואיבד לראשונה במשחק את ההגשה, כשמארי משווה ל-5:5. במצב של 6:6, המשחק הלך לשובר שוויון.

לצערו של פדרר, הוא שוב נכנע ללחץ בשובר השוויון. השווייצרי הוליך 4:6, עם שתי נקודות משחק (!), אבל מארי השיג ארבע נקודות רצופות, ופדרר המתוסכל ראה עוד הזדמנות הולכת לאיבוד. מארי ניצח 6:8 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה, וצימק ל-2:1 במערכות.

מערכה 4
פתיחת המערכה הרביעית סיפקה משחקון יוצא דופן, שנמשך למעלה מ-18 דקות, במהלכו פדרר הוליך 40:0, בהמשך לא ניצל עוד שלוש נקודות שבירה, ובסופו מארי הצליח לשמור על ההגשה ולהשוות ל-1:1. וואו. גם במשחקון השישי מארי התקשה לשמור על ההגשה שלו, אבל שוב פדרר לא ניצל את ההזדמנויות שלו, והסקוטי השווה ל-3:3. במשחקון השמיני זה סוף סוף קרה: בנקודת השבירה השלישית שלו, פדרר הצליח לקחת את המשחקון כדי לעלות ל-3:5, ושוב להגיש לניצחון. הפעם הוא לא מעד, הידיים לא רעדו, והמשימה הושלמה: ניצחון 3:6 במערכה, ו-1:3 בדרך לחצי הגמר.

סטפן אדברג, מאמנו של רוג'ר פדרר. Mark Kolbe, GettyImages
היה עוזר לפדרר קור הרוח של המאמן שלו. אדברג/GettyImages, Mark Kolbe
הטניסאית הפולנייה אגניישקה רדוואנסקה. Matt King, GettyImages
הפייבוריטית של הקהל. רדוואנסקה/GettyImages, Matt King

נשים:

אגניישקה רדוואנסקה (5) - ויקטוריה אזרנקה (2) 1:6, 7:5, 0:6

ייתכן שזה מה שסבב הנשים צריך - קצת ריענון. אחרי שויקטוריה אזרנקה זכתה בטורניר בשנתיים האחרונות, השנה תהיה זוכה חדשה. אחרי שגם שראפובה וסרינה וויליאמס הודחו, עכשיו גם הבלארוסית מפנה את מקומה. אגניישקה רדוואנסקה הפתיעה הבוקר את המדורגת שנייה, כשגברה עליה בשלוש מערכות, כולל בייגל במערכה המכריעה, כשהיא מנצלת יכולת רעה מאוד של המדורגת שנייה בעולם. אזרנקה נראתה עצבנית ולא מרוכזת, סיימה את המשחק עם 47 שגיאות לא מחויבות, ואפשרה ליריבתה לשייט. גם הקהל היה בעד הפולנייה, כשאזרנקה, שלא זוכה לפופולריות גדולה במלבורן, פשוט איבדה את קור הרוח.

עבור אזרנקה זה היה הפסד ראשון מול רדוואנסקה אחרי שבעה ניצחונות רצופים עליה (ו-12 מערכות רצופות מולה), והפסד ראשון במלבורן אחרי 18 ניצחונות רצופים. הפעם האחרונה שבה שני האלופים המכהנים הודחו כבר ברבע הגמר (רדוואנסקה ודג'וקוביץ') הייתה ב-1997 ברולאן גארוס, כשהאלופים דאז (מ-1996) ייבגני קפלניקוב וסטפי גראף הפסידו בשלב שמונת האחרונים.

סימונה האלפ (11) - דומיניקה ציבולקובה (20) 6:3, 6:0

60 דקות, זה מה שנדרש בסך הכול מציבולקובה כדי להעפיל לחצי הגמר במלבורן לראשונה. הסלובקית, ששיחקה ברבע הגמר בכל טורנירי הגרנד סלאם, ניצלה את הניסיון שלה מול הרומנייה כדי לנצח בקלות, כשהאלפ נראית נרגשת מהמעמד ולא מצליחה לספק את הטניס המרשים שלה מהניצחון בסיבוב הקודם על ילנה ינקוביץ'. ציבולקובה כבר הדהימה את שראפובה ושחזרה את הישג השיא שלה עד היום, חצי הגמר מהרולאן גארוס ב-2009, אבל היום היא פשוט דרסה את יריבתה הרומנייה, שהכתה 9 ווינרים בלבד בקרב.

הטניסאית הפולנייה אגניישקה רדוואנסקה גוברת על ויקטוריה אזרנקה. Clive Brunskill, GettyImages
ניצחון ראשון לרדוואנסקה אחרי שבעה הפסדים מול אזרנקה/GettyImages, Clive Brunskill
הטניסאית הסלובקית דומיניקה ציבולקובה. Quinn Rooney, GettyImages
לא מאמינה. ציבולקובה דוהרת/GettyImages, Quinn Rooney
הטניסאית הקנדית יוג'ין בושאר. Vince Caligiuri, GettyImages
זה הזמן ליהנות. בושאר/GettyImages, Vince Caligiuri
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. Michael Dodge, GettyImages
עדיין סובל מבעיה עם כף היד. נדאל/GettyImages, Michael Dodge

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully