וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הרעב: על ההבדל בין הפועל באר שבע למכבי חיפה

הרויאל שף האמיתי מאור בוזגלו בישל עוד מהפך, והפועל באר שבע טרפה את מכבי חיפה הרופסת. אורן יוסיפוביץ על המוסר הכי טוב בליגה, על ההבדל העצום בגישת שתי הקבוצות ועל סודות המצבים הנייחים של אלישע לוי

one

ועדת ביקורת

לרווחת הצופה: הו, וסרמיל. האצטדיון היחיד שלא תצליחו לצלם תמונה יפה ממנו לאינסטגרם או לפייסבוק, לא משנה כמה תנסו. מיטב המוחות מנסים עדיין ללכוד פריים אחד לא מכוער, ומיטב המוחות נכשלים. רק בווסרמיל, יציעים מלאים יכולים להרגיש כמו 350 איש בלחץ, אבל רק בווסרמיל (במיוחד אחרי גול ביתי), 8,000 אדומים נראים לפעמים כמו 80 אלף.

קופות: 40 נוער/חייל, 80 מבוגר

קהל הפועל באר שבע: "תראי אותי כמו מטורף שרק רוצה אלייך", נכתב בשלט ענק שהונף ביציע. מהשוויון ועד הרבה לאחר השריקה זו היתה חגיגה שאפילו אולד וסרמילה לא הצליח להעלים. גם גל מקסיקני היה שם, ובעיקר הרבה שמחה. ציון: 9

קהל מכבי חיפה: כמות נכבדת מאוד, והרשימה במיוחד ההתנהגות של הירוקים בסוף המשחק. הרבה עידוד ותמיכה, למרות התקופה הקשה. לא לוקחים כמובן מאליו. ציון: 8

בפינת האנקדוטה: שישה מהפכים מראים על אופי מברזל, אבל שימו לב לעוד נתון מלבב. במפגשים מול קבוצות הפלייאוף העליון, הפועל באר שבע הוציאה 16 נקודות מ-21 אפשריות (מכבי תל אביב, למשל, אגרה 15 מ-21). אבל לא, באר שבע לא מועמדת לאליפות. מה פתאום.


***

הפועל באר שבע ניצחה 1:3 את מכבי חיפה

בבאר שבע חוגגים, בחיפה מבקרים את ההגנה

שלום תקווה על השינוי במרכז ההגנה של באר שבע

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
"הפוטנציאל שלנו במצבים נייחים עצום, יש לנו המון תרגילים". אלישע לוי/יוסי ציפקיס

מעשה שהיה, כך היה

אריק בנאדו תמיד היה אחד שמנסה לשמור על פאסון. וכששני ילדים לבושים בירוק ביקשו להצטלם אחרי עוד הפסד עגום, מאמן מכבי חיפה בלע רוק ונענה ברצון. בנאדו האדיב שם יד סביב כל ילד, והגברת עם המצלמה היתה על סף הקלקה. אז בדיוק עבר אלישע לוי בדרך לעמדת הראיונות. בנאדו זרק "אלישע, משחק יפה מאוד, ובהצלחה", ואלישע – למרות שמדובר בסך הכול בתמונה חובבנית – התכופף מיד כדי לא להיכנס לפריים. זה לא ממש הצליח, וקצת ראש וקצת כתף של המאמן הישראלי הכי מוצלח כרגע השתרבבו למזכרת.

מעניין האם במכבי חיפה - במועדון, בהנהלה, ביציע - מבינים כיום מה היה להם ביד והאם חושבים שם שפספסו משהו? האם באמת שתי האליפויות של אלישע היו עניין כה פעוט ופשוט. בכל מקרה, חיפה תסיים העונה שנה שלישית ללא אליפות, ואלישע, אמש, ניצח את האקסית לראשונה. הוא טען שאין פה הרגשה מיוחדת ובטח שלא נקמה, אבל מי שראה את ה"יש" שלו בסיום המשחק, את הריצה מיציע ליציע, ראה שם משהו. קצת ניצוץ, קצת הוכחה. כי לא משנה כמה יתכופף, נראה שיעברו שנים עד שאלישע ייצא לגמרי מהפריים של מכבי חיפה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים שער. יוסי ציפקיס
זה רק התחיל ככה. מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

בדקה ה-70, עידן ורד וגל אראל נתקלו האחד בשני. כולם ציפו לשריקה לטובת הקשר הירוק, אבל מנשה משיח קבע עבירה לזכות באר שבע. הירוקים התלוננו, אבל אראל מיד נעמד על רגליו וניסה להוציא את הכדור מהר. ואת זה הוא עשה ביתרון 1:3. שתי דקות לאחר מכן, ליד הרחבה הירוקה, אליניב ברדה דפק גליץ' מהסרטים לעבר אדין צוצאליץ'. רעב, חברים, רעב זה שם המשחק. זה מה שלחיפה אין בגלל כרגע, ולבאר שבע יש בכמויות מסחריות. ראו את זה בכל גליץ', בכל מאבק אווירי. מכבי חיפה שיחקה אתמול טוב מאוד, גם בנאדו וגם אלישע לוי אמרו זאת. הנעת הכדור שטפה, המשחק זרם. אבל זה לא עזר. מול החבר'ה מהנגב, עם האופי העצום הזה, לא מספיק לשחק טוב. צריך לעלות עם רעל בעיניים וסכין בנחיריים. ולמכבי חיפה של היום אין לא את זה ולא את זה.

כי מצבים נייחים זו ססמה, וגם בנאדו יודע את זה. "אתה יכול להתאמן מהיום ועד מחר על המצבים האלה, אבל בסוף זה מצ'-אפים של אחד על אחד, ריכוז ויכולת אישית", אמר המאמן – בלם בעברו – על תצוגת הנפל של ההגנה החיפאית מול המצבים הנייחים של הפועל באר שבע. "הערב זה לא קרה, וגם מול מכבי תל אביב זה לא קרה", הוסיף ביגון, "ובגלל זה נענשנו והפסדנו. המצבים הנייחים הכריעו". "כל מצב נייח נגדנו זה כמו פנדל", סיכם גוסטבו בוקולי, ואכן צדק. להוציא את המספרת של ברק יצחקי, כל השערים האחרונים שנכבשו מול הירוקים היו מכדור עומד.

דובב גבאי הפועל באר שבע חוגג שער. יוסי ציפקיס
אפילו גבאי לא האמין/יוסי ציפקיס

ובאר שבע, מהצד השני, מוליכה את הליגה ובהפרש בתחום זה. "מעל ל-30% מהשערים", מפרט אלישע את התורה, ומתעקש לסרב ולחשוף סודות מדינה. "יש לנו פוטנציאל עצום בזה", הסכים להודות, "יש לנו המון תרגילים". אבל בבאר שבע לא סתם "עובדים על זה". הם עובדים על משהו מאוד ספציפי.

שימו לב לברדה, שפשוט חסם את צוצאליץ' בשער הראשון. כמו בכדורסל. ממבט קצר בתקציר המשחק, וממידע פנימי, בבאר שבע עובדים בדיוק על זה. טומיסלב פאיוביץ' (הכובש הראשון), גליינור פלט (הכובש השני), וויליאם סוארס. אלו שלוש המטרות העיקריות בכדורים אלו, ובשביל השחקנים האלו עובדים כל השאר. שימו לב לערבוביות ברחבה, בכל מצב נייח לטובת באר שבע, ותראו את הכאוס שמוביל לשחקנים חופשיים. בכדורגל, כשההגנה לא מוכנה או לא מחויבת, קל מאוד לחסום לשחקן ולהשאיר את החבר לבד. אמש, גם בגלל הרפיון הירוק, הנוגחים היו חופשיים ובודדים. רק פוט דה בול אין דה באסקט. "כל הגבהה זה חצי גול", ניתח אלישע בעונג.

וכשנגמרו הטריקים א-לה סטוקטון ומלון, האדומים הראו שיש עוד כמה טריקים, והוציאו עוד גמל מהכובע. השער השלישי הראה את הערמומיות והרצון של צד אחד, והנאיביות הרופסת של הצד האחר. אפילו דובב גבאי לא האמין כמה חופשי הוא היה. 1:3, זבנג וגמרנו.

בנאדו, שוב, נראה אובד עצות ומיואש. משדר ביטחון, אבל מבעד לאישונים שלו רואים את לוח הפרסומות שמאחוריו. המצב שלו לא קל, ובחיפה באמת הכול מריח אובדני לאחרונה, אבל חשוב לשים לב לטבלה ולעצור את הסוסים. למרות שכבר לא ידוע מה צריך יותר – חלוץ, בלם או מכשפה - מכבי חיפה רק שלוש נקודות מכרטיס לאירופה. אמנם לא המטרה שלכבודה התכנסנו בתחילת העונה, אבל עדיין מטרה. אין מה לבכות יותר מדי על הפסד להפועל באר שבע. נכון להיום, היא פשוט קבוצה טובה יותר. בכל רמה ובכל אספקט.

מאור בוזגלו הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
הילד נייח. בוזגלו/יוסי ציפקיס

"אם אכבוש או אבשל מחר מול מכבי חיפה, אחלק במתנה חולצה מקורית שלי לעוקב אחד שירטווט את הציוץ הזה!", הבטיח מאור בוזגלו בטוויטר יום לפני הקרב. בקצב הזה, למאור לא יישארו חולצות.

על החסימות ברחבה הסברנו, אבל עדיין, גם ראש חופשי צריך לקבל כדור. ובוזגלו הוא השחקן הכי טוב בליגה בלחבר בין כדור לראש. תשעה בישולים יש לילד כבר, ולא נראה שזה הולך לעצור בקרוב. התרומה שלו לבאר שבע פשוט עצומה. בכל עבירה שסמוכה לרחבת היריב, ההד נהיה עצום. "בוזגלו, בוזגלו", שואגים האוהדים, והמיתוס כבר מתדלק את עצמו. ההגנה מפוחדת, השוער רועד. באמת נראה שכל הגבהה של בוזגלו תסתיים ברשת. בארבע וחצי העונות האחרונות של בוזי בליגת העל, יש לו 45 בישולים. רויאל שף.

"ידענו מה אנחנו עושים כשאנחנו מביאים שחקן כזה", החמיא אלישע לוי. "הוא עושה מה שהוא רוצה עם הכדור, המספרים מדברים והוא מאוד מאוד אטרקטיבי". גליינור פלט, שנהנה אתמול מעוד פרי של בוזגלו, המשיך: "יש לו בעיטות חופשיות מצוינות, טכניקה ממש טובה. הוא תמיד מתאמן על זה באימונים, על הגבהות, ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים להיות מוכנים לכדורים שלו". ואם כבר צוטטנו אנשים שיודעים לדבר הולנדית, הנה ברדה: "בוזגלו הוא כוח אדיר מבחינתנו, ואני לא מסתכל רק על המצבים הנייחים. אתם רואים אותו במרכז המגרש, רץ, משקיע, נופל על התחת ויורד לגליצ'ים. אלו דברים שלא נכנסים לסטטיסטיקה שלו, אבל הם עדיין חשובים. הוא שחקן גדול".

טומיסלב פאיוביץ' הפועל באר שבע חוגג שער. יוסי ציפקיס
מקדיש את השער לבן. פאיוביץ'/יוסי ציפקיס

באמת שאפשר להחמיא לכל שחקן של הפועל באר שבע, אבל אחד שאסור לסיים בלעדיו הוא פאיוביץ', חלק מצמד הבלמים הכי טובים בליגה כיום. אתלטים, חזקים, נחושים, ששולטים בשני הצדדים של המצב הנייח. אמש פאיוביץ' הוסיף גם שער לרזומה, ובסיום המשחק הקדיש את הגול לבנו הקט. ואז, כמובן, שאלו אותו את השאלה ששואלים כל אדם בהפועל באר שבע. "עדיין מוקדם לדבר על אליפות", ענה בצנעה, והוכיח שהוא התאקלם נהדר בבירת הנגב.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"אתה יכול להתאמן מהיום ועד מחר על המצבים האלה, אבל בסוף זה מצ'-אפים של אחד על אחד, ריכוז ויכולת אישית". בנאדו/יוסי ציפקיס
אליניב ברדה הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
גוש חוסם. ברדה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully