וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הנעה, אין הנאה: שלום תקווה על הניצחון של מכבי תל אביב

18.1.2014 / 20:55

בניגוד לתחילת העונה, מכבי תל אביב לא מניעה את הכדור בסבלנות, מה שפוגע במשחק שלה. לשמחתה, מ.ס. אשדוד עשתה עבורה לא מעט מהעבודה וסידרה לה ניצחון. שלום תקווה מסכם עוד שלוש נקודות צהובות ומסביר איך ראדה פריצה משפר את האלופה

one

לאחר ההפסד 3:1 בחוץ מול עירוני קרית שמונה ביום שני, לא הייתה יכולה מכבי תל אביב לבקש תגובה טובה יותר. הערב (שבת) היא פגשה יריבה שפשוט עשתה עבורה את המלאכה. במחצית הראשונה בבלומפילד, אשדוד הייתה טובה יותר מהאלופה, החזיקה בכדור בצורה יעילה יותר והגיעה למצבים מצוינים להבקעת שערים, אבל לא ידעה לתרגם את כל היתרון הזה ולעלות על לוח התוצאות. בדיוק ההיפך קרה למעשה. היא ידעה להחמיץ עבור מכבי, וגם לכבוש עבורה, עם נגיחה לשער הלא נכון מצד יא יא פטי, כבר בדקה השלישית. למרות 45 דקות לא מרשימות מצד מכבי תל אביב, אשדוד שלחה את הצהובים להפסקה עם יתרון בתוצאה ועם ביטחון לקראת המחצית השנייה.

ואכן, עדיין לא ביכולת גבוהה במיוחד, אבל בהחלט טובה יותר, מכבי תל אביב השתלטה במהרה על מרכז השדה אחרי החזרה מחדרי ההלבשה. היא בלמה את הקישור של אשדוד ודרך כנף שמאל, בעזרת יכולתו של טל בן חיים, הצליחה להביך את הגנת האורחים ולהגיע סוף כל סוף למצבים. פאולו סוזה ביצע התאמות ומלבד החילוף התמוה של בן חיים, שהיה אחראי להתקפות הטובות של מכבי במחצית השנייה, המאמן גם ערך מספר שינויים טקטיים בתוך הקבוצה שהייתה על כר הדשא ואלה העבירו את השליטה במשחק לצד של מכבי.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים ניצחון. קובי אליהו
עשו עבורם את העבודה. שחקני מכבי חוגגים עוד שלוש נקודות/קובי אליהו

אני בהחלט חושב שמכבי תל אביב נראית טוב יותר כאשר ראדה פריצה נמצא על המגרש. הקבוצה זקוקה לשחקן פיבוט בדמותו של פריצה, כזה שיודע, בנגיעות קטנות, להוציא את הקו השני, את חוליית הקישור, קדימה להתקפות מתפרצות. מכבי הייתה חסרה את השחקן הזה כאשר מונס דאבור שיחק בתפקיד החלוץ. הוא מאוד התקשה מול צמד הבלמים החזקים והחסונים של אשדוד, פטי ומיכאל סירושטן. ניתן היה לראות את השינוי הבולט בעניין זה מהרגע בו פריצה נכנס, בדקה ה-77. החילופים הפנימיים בקבוצה השפיעו לטובה על המשחק של מכבי תל אביב ואפשרו לה לכבוש את השני, כאשר הצהובים היו יכולים אף להשיג שערים נוספים עד לסיום.

האלופה השיגה אומנם את המטרה, שהייתה לחזור לנצח ולהגדיל, לפחות עד יום שני, את היתרון בפסגה לשש נקודות. אבל מכבי רחוקה מלהרשים וקיימים לא מעט דברים שבולטים בקבוצה לרעה. חוליית ההגנה מאוד נלחצת בהנעת הכדור והמשחק הקבוצתי פחות מדויק. מכבי ידעה עד עתה להניע את הכדור בסבלנות, עד אשר היא הייתה מוצאת את הפרצה ויוצאת קדימה. כעת, היא ממהרת יותר מדי והדבר פוגע במשחק שלה. למכבי היה סדר בהנעת הכדור, מהשוער, דרך החלק האחורי שלה וקדימה. אנחנו פחות ופחות רואים את זה במשחקים האחרונים ולפי דעתי, זה משפיע על כל מהלכי המשחק של הצהובים.

לסיום הייתי רוצה לציין שחקן אחד במכבי תל אביב. למרות היכולת הלא טובה של הקבוצה וגם כשהוא לא בשיא כושרו, ערן זהבי הוא עדיין שחקן חכם, אחד שיודע לכוון את תנועותיו בצורה מושלמת אל תוך הרחבה. הוא יודע להגיע נכון למקומות המסוכנים, חושב תמיד איך לאיים על שער היריבה וסוחף את חבריו קדימה. השער שלו היום היה סך כל הדברים האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully