וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר: "אני לא צריך ללטוש עיניים למועדונים אחרים, אני כבר במועדון גדול"

14.1.2014 / 21:08

"אצלנו במדינה אין סבלנות לכלום. אני הרבה שנים במערכת של קרית שמונה והאמנתי שהיכולת הטובה תגיע". "מבחינת תנאים וניהול אנחנו מועדון גדול ברמה של כל הקבוצות הגדולות". ברק בכר מסכם תקופה מצוינת בקרית שמונה

one

לפני כשבועיים התקיים פאנל ספורט בחיפה בו נכח הבעלים של עירוני קרית שמונה איזי שרצקי. כשנשאל על רן בן שמעון ענה שרצקי בנחרצות: "למה אתם שואלים על מאמן אחר? יש לי מאמן מצוין שעוד יישאר כאן הרבה שנים, וזה ברק בכר".

אתמול, בכר רשם את הניצחון הגדול בקריירה שלו כמאמן כשגבר על מכבי תל אביב 1:3 ולימד את פאולו סוזה כמה שיעורים בהכנה אופטימלית. בסיום הוא זכה לטלפון משרצקי, שבירך והבהיר שוב עד כמה הוא מרוצה ממנו. "אמרתי את זה לפני הניצחון, אני חושב שברק הוא מאמן נהדר ושהוא ימשיך איתנו עוד הרבה שנים", אמר היום שרצקי לוואלה! ספורט. "אז להגיד את זה לאחר הניצחון זה כבר פחות נחשב. אני שמח שניצחנו ונראינו טוב אבל עכשיו צריכה להיות המשכיות".

בדש כיכב, קרית שמונה הדהימה את מכבי תל אביב

בכר: "לנצח את מכבי תל אביב זה משהו גדול"

סגר את האמצע: שלום תקווה על הניצחון של קרית שמונה

איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה עם ברק בכר המאמן. אדריאן הרבשטיין
רוצה שבכר יישאר להרבה שנים. שרצקי/אדריאן הרבשטיין

בכר עצמו הוצף היום בטלפונים ללא סוף, מאז שהתעורר בבוקר, דרך האימון שחרור שאחרי ועד שעות הערב. המאמן הכי שמח בישראל לא הפסיק לקבל מחמאות, סופרלטיבים וגם טלפונים מסוכנים שרוצים לנצל את המומנטום ולהכניס שחקן שלהם לקאדר הכי מדובר ביממה האחרונה. בכר מצדו נשאר מפוקס, עם רגליים על הקרקע וממשיך לבחון באדיקות דיסקים של שחקנים כדי להחתים שחקן התקפה נוסף לקבוצה.

רגע לפני שזה קורה וכמעט 24 שעות אחרי הניצחון הענק על האלופה, בכר העניק ראיון מיוחד לוואלה! ספורט, בו דיבר על ההשוואות לבן שמעון, על השחקנים הצעירים שהוא מטפח, על הייבוש של ברק בדש ועל פילוסופיית הכדורגל שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן עירוני קרית שמונה ברק בכר. אדריאן הרבשטיין
"אין במדינה שלנו סבלנות לכלום. דיברו שאנחנו לא יציבים והיינו בתחתית אז אמרו שיש סכנת ירידה", ברק בכר יורה/אדריאן הרבשטיין

בוא נתחיל מהתחושות של היום שאחרי.

"התחושות הן טובות, אבל אחרי שהיום מסתיים, באמת שהתחלתי לעבוד על המשחק הבא. הכדורגל הוא כזה - אתה עושה ניצחון וכבר חושב על המשחק הבא כדי שתהיה המשכיות, וסכנין זה משחק קשה מאוד"

די אכזרי שאי אפשר ליהנות אפילו 24 שעות.

"זה נכון, אבל זה פועל גם הפוך. כשאתה מפסיד אתה מחכה כבר שיגיע המשחק הבא כדי לתקן".

בתור מאמן צעיר בטח דאגת כשלא הלך לכם בתחילת העונה.

"כשאתה בונה קבוצה ראשונה ואתה מאמן צעיר והדברים לא מסתדרים, ופתאום יש הרכבים שלא בנית עליהם, אז זה קצת מדאיג. אבל לשמחתי המערכת נתנה את כל התנאים ואת כל השקט וידענו שבסופו של דבר הדברים יתאזנו".

אז זה החוסר סבלנות הידוע בכדורגל הישראלי?

"זה לא רק בכדורגל, אין סבלנות במדינה שלנו לכלום. אמרו שאנחנו לא יציבים והיינו אפילו בתחתית אז אמרו שיש סכנת ירידה, אבל אני תמיד אמרתי שצריך לעבור לפחות סיבוב כדי להסיק מסקנות, ואני שמח שפתחנו את הסיבוב השני בצורה נהדרת עם שלושה ניצחונות חשובים מאוד מארבעה משחקים קשים במיוחד".

אז זו שוב התקשורת שממליכה וקוטלת מהר מדי?

"זה טבעי שהתקשורת תייצר דברים כי זה התפקיד שלה".

אופיר מזרחי שחקן עירוני קרית שמונה מחטיא מול אופיר מרציאנו שוער מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
אחד הצעירים שפרחו אצל ברק בכר. אופיר מזרחי/ברני ארדוב

אמרו בתחילת העונה שאולי בעונה הראשונה יצא לך במזל להצליח. זה גרם לך לפקפק בעצמך?

"אף פעם לא פקפקתי בעצמי אבל ללא ספק כשלא הולך אז יורד גם הביטחון. למזלי, אני כל כך הרבה שנים במערכת של קרית שמונה, שידעתי שהיא מערכת מצוינת והאמנתי שהיכולת הטובה תגיעה".

מה מייחד את הקבוצה שאתה בנית?

"מה שמייחד את קרית שמונה זו הקבוצתיות. אין אף אחד מעל הקבוצה, מתחילת השנה לא מצאתי את עצמי עם הרכב שזהה לזה של השבוע שעבר ועדיין, אנחנו מצליחים. יש כאן חבר'ה שצריכים להוכיח את עצמם והם עושים זאת בצורה טובה מאוד".

מאיפה האומץ לשים מפתחות בידיים של צעירים כמו אופיר מזרחי, יואל צ'חנוביץ', חן דילמוני, עדן שמיר ואחרים?

"הסיפוק האמיתי שלי זה לטפח את הצעירים, כי בתור מאמן אני צריך לדאוג גם לעתיד של המועדון והשחקנים הצעירים הללו - אם יצליחו - יקדמו את המועדון מאוד".

יצליחו ויעברו בסופו של דבר למכבי תל אביב או לחיפה.

"בסופו של דבר ההבדל בינינו לבין מועדונים אחרים הוא בכמות הקהל. מבחינת תנאים ומבחינת הניהול והכספים שאיזי נותן, אז אנחנו מועדון גדול באותה רמה של הקבוצות שנחשבות גדולות, אבל שחקנים רוצים ללכת לקבוצות עם קהל גדול וזה מובן".

גם אתה לוטש עיניים לאחד מהמועדונים הללו?

"אני לא צריך ללטוש עיניים למועדונים אחרים, אני נמצא כבר במועדון גדול. כל עוד ירצו אותי כאן אני אשאר".

המטרה שלכם היא כרטיס לאירופה?

"המטרה כרגע היא פלייאוף עליון. אנחנו רק ארבע נקודות מעל הפועל חיפה שבמקום השמיני, כך ששני משחקים פחות טובים ואתה כבר נאבק על המקום. ברגע שנגיע לפלייאוף העליון נוכל לכוון לאירופה".

אחד הדברים היותר מוזרים אצלכם העונה זה מכת הפציעות.

"הפציעות זה משהו שקשה להסביר. אני רואה שחקן נופל ואני כבר חושב ישר איזה חילוף אני עושה. לא נתקלתי בדבר כזה מעולם אבל זו הגדולה שלנו כמועדון\ שדווקא בתקופה הכי קשה ונגד כל הסיכויים הצלחנו להתעלות"

בין כל המחמאות, צריך להזכיר שגם נפלת עם דרקו טסבסקי ואחמד סבע.

"לפעמים מביאים שחקנים והם לא מתאימים. טסבסקי היה מצוין בעונה שעברה וגם העונה היו לו כמה משחקים טובים. ברגע שהגיעה הצעה ויכולנו למכור אותו תמורת סכום יפה אז שחררנו אותו. אחמד סבע לא התאקלם אצלנו וזה בסדר, אי אפשר תמיד לפגוע".

שחקני עירוני קרית שמונה וובה בראון, ברק בדש. אדריאן הרבשטיין
סימן את המפנה החיובי בקרית שמונה. ברק בדש/אדריאן הרבשטיין

עוד נפילה הייתה בספסול של ברק בדש.

"ברק בדש היה בכושר מצוין והיה בהרכב אבל נפצע פעמיים, בפעם השלישית כשהוא חזר היו שחקנים אחרים שהגיע להם לשחק. הוא היה מאוכזב מאוד וזה טבעי, אבל הגדולה שלו היא שהוא התאמן כמו שצריך והמשיך להיות מקצוען. אין ספק שהוא תוספת כוח רצינית עבור המועדון שלנו. הוא היום אחד החלוצים הכי טובים בליגה שלנו".

מסתמן שאתה מאמן שאוהב התקפה.

"אני בסך הכול שנה בתפקיד, אני לא מאמין בבונקרים, אני מאמין בכדורגל מהנה. אין ספק שלכל משחק אני עושה את ההתאמות שלו. שיחקנו בטדי עם חלוץ אחד וכבשנו רביעייה ואתמול שיחקנו עם ארבעה חלוצים. בכל משחק נעלה עם ההרכב והסגנון שמתאים לו".

לסיכום, כבר מתחילים להשוות אותך למאמן אחר שהיה בקרית שמונה, רן בן שמעון.

"אם משווים אותי לרן אז אני שמח. הוא מאמן נהדר וזה כבוד שמשווים אותי אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully