וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן ללוזון: "שחקנים עם השפעה שלילית מצאו את עצמם מחוץ לסגל"

קטעים נבחרים מדו"ח סיכום הקמפיין שהגיש אלי גוטמן לאבי לוזון וההתאחדות נחשפים לראשונה. המאמן כתב: "הנבחרת הייתה מלאה במשחקי אגו וכבוד. ניטרלתי זאת", "לא עמדתי בציפיות המקצועיות שלי", "יציבות הייתה שווה לפחות עוד ארבע נקודות"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אלי גוטמן ימונה השבוע באופן רשמי לקדנציה נוספת כמאמן נבחרת ישראל. גוטמן יצטרך לבצע כמה פעולות בונות אמון כדי להחזיר לעצמו כח שאיבד במהלך הקמפיין ובמיוחד לאורך כל מחול השדים סביב מינוי המאמן בחודש האחרון, מחול שדים שלא הוסיף כבוד לאף גורם שקשור בכדורגל הישראלי. עוד בטרם התקבלה בהתאחדות לכדורגל ההחלטה על המשך דרכו, הגיש המאמן הלאומי ליו"ר אבי לוזון דו"ח סיכום קדנציה ובו תובנות מהקמפיין. בדו"ח מביע גוטמן תחושה שהוא יכול לייצר יותר ואף יותר מראוי לקדנציה נוספת, אך מנגד גם משדר בנקודות מסוימות מגננה שבמידה ולא ישכח ממנה ויביא את ה'אני מאמין שלו', היא עשויה לפגוע בו גם בקמפיין הבא. אנו חושפים כעת חלקים נבחרים מתוך הדו"ח אותו הגיש גוטמן לאבי לוזון, שטרן חלובה וההתאחדות לכדורגל.

אלי גוטמן ימשיך כמאמן נבחרת ישראל

אבי לוזון לאלי גוטמן: עוזריך ישתכרו לפי שעה

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון. יוסי ציפקיס
לוזון וגוטמן/יוסי ציפקיס

1. המאמן שם דגש על תאריכי המשחקים ודיבר על החשיבות הגדולה של סדר המשחקים. גוטמן מאמין שחודש ספטמבר הוא חודש רע לכדורגלן הישראלי וצריך להימנע כמה שיותר ממשחקים נגד הגדולות בשלב הזה (טראומת רוסיה עדיין כאן.....): ולכן המליץ בדו"ח כי האופטימלי מבחינתו יהיה שבחודש זה המשחק הראשון יהיה נגד נבחרת מדרג 5 בבית והמשחק השני נגד נבחרת מדרג 6 בחוץ. גם על המשך המשחקים גוטמן המליץ כדלהלן:

בחודש אוקטובר רוצה המאמן שהמשחק שלישי יהיה נגד דרג 4 בבית. משחק רביעי נגד דרג 2 בחוץ. לאחר מכן במרץ, אם יתאפשר, מעדיף המאמן משחק חמישי נגד דרג 1 בבית ומשחק שישי נגד דרג 4 בחוץ. בחודשיים של סיום הקמפיין - ספטמבר אוקטובר 2015 - מכוון המאמן שהמשחק שביעי יהיה נגד דרג 5 בחוץ, המשחק השמיני נגד דרג 2 בבית כאשר בסיום הקמפיין יהיו משחקים נגד דרג ראשון בחוץ ומשחק אחרון בבית נגד קבוצה מדרג 6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יוסי בניון שחקן נבחרת ישראל מאחורי דימיטרי קומבארוב שחקן נבחרת רוסיה. ברני ארדוב
הטראומה עדיין כאן. בניון מול רוסיה/ברני ארדוב

2. אם יש משהו שגוטמן חש איתו שלם יותר מהכל הוא התלכיד שיצר והיחסים בין השחקנים. גוטמן ציין בדו"ח: “הנבחרת הייתה מלאה במשחקי אגו וכבוד כאשר עקב בצד אגודל ניטרלתי זאת במהלך הקמפיין ובסיומו אני יכול לסמן וי וכי הנבחרת מתנהלת בדרך ממלכתית כאשר כל אחד שם את הנבחרת לפני האינטרס האישי”. גוטמן אף הוסיף ואמר: "לא היה מדובר רק (במתח) בין השחקנים עצמם אלא גם בין השחקנים לצוות המקצועי והניהולי. בתחילת הדרך היו שחקנים שהייתה להם השפעה שלילית ואלה מצאו עצמם מחוץ לסגל".

3. חשוב לומר שבניגוד לחלקים בדו"ח, כשהגיע גוטמן לנקודת הציפיות הוא לא בא כלל מעמדת מתגונן כפי שכולם חשו ואף ציין: "עמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו: לסיים במקום שלישי בבית קשה אשר בו גם דרג 4 וגם דרג 5 נגסו נקודות מדרג 1 ודרג 2" אך גם שידר את האכזבה מהציפיות שלו מעצמו כשאמר: "לא עמדתי בציפיות המקצועיות שלי עם חוסר היציבות כפי שצויין ובציפיות 'האני מאמין שלי' להעפיל לטורניר", ואף הוסיף: "זה בטבע שלי ולכן אמרתי לאורך כל הדרך שהחלום שלי הוא להביא את הנבחרת למונדיאל. גם כאשר במשחקים נגד אזרבייג'אן בבית ורוסיה בחוץ, בסיבוב השני, שישה שחקני הרכב היו פצועים, לא נתתי לאיש להרגיש שאני זז מדרך הניצחון ומהשגת המטרה".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"זה בטבע שלי ולכן אמרתי לאורך כל הדרך שהחלום שלי הוא להביא את הנבחרת למונדיאל". גוטמן/ברני ארדוב

4. גוטמן ניתח את המשחקים ברמת התחושות שלו ורשם:

על תחילת הקמפיין עם התיקו באזרבייג'אן וה-4:0 לרוסיה הסביר גוטמן: "אכזבו אותי ברמת המשחק, ברמת התוצאה וברמה האישית שלי כמאמן וכאחראי מקצועית על הנבחרת. שגיתי בשני המשחקים האלה, הפקתי את הלקחים ויישמתי את התובנות שלי, במהלך הקמפיין".

לאחר מכן גוטמן חש בשינוי ואת צמד הנצחונות על לוקסמבורג הגדיר כמשחקים ש"אופיינו בכדורגל טוב, שוטף ומנצח, תוך שינוי בשיטת המשחק, מ 4-4-2 ל-4-3-3 שזו השיטה שדבקתי בה עד לתום הקמפיין... התיקו הביתי מול פורטוגל והניצחון באירלנד היוו המשך ישיר לשיפור ביכולות הנבחרת ובחוזק חדר ההלבשה, שהחל נגד לוקסמבורג. פספוס גדול היה במשחק מול פורטוגל בבית לאחר שהובלנו 1:3. במשחק החוץ באירלנד הנבחרת גילתה בגרות ואחריות וחזרה עם ניצחון במגרש קשה".

ולאחר התחושות הטובות גוטמן שוב הביע את האכזבה מהמשחקים נגד אזרבייג'אן בבית (1:1) ורוסיה בחוץ (3:1) וציין: "הגענו עם כמות לא מבוטלת של שחקני מפתח פצועים. במשחק נגד האזרים שלטנו, אבל סבלנו מסיומת לקויה מול השער. ברוסיה לא העזנו מספיק ואני לוקח זאת על עצמי".

את שני משחקי התיקו בסיום הקמפיין נגד פורטוגל בחוץ וצפון אירלנד בבית המאמן סיים בהרגשה מעורבת והסביר: "המשחק בפורטוגל אופיין במשמעת טקטית גבוהה כאשר הנבחרת משחקת כדורגל טוב ונכון במחצית השניה – כך צריך לשאוף לראות את נבחרת ישראל משחקת כדורגל. המשחק האחרון בבית מול צפון אירלנד אפיין את נקודת התורפה בקמפיין והוא חוסר יציבות. לאחר מחצית שניה טובה בפורטוגל, שלושה ימים לאחר מכן הצגנו כדורגל אנמי וחסר השראה מול היריב. היו יותר מידי עליות וירידות בתוך המשחק וגם ממשחק למשחק. בקמפיין מסוג זה, יציבות כזו שווה לפחות עוד ארבע נקודות".

ליאור רפאלוב, נבחרת ישראל בכדורגל, מול דניאל לאפרטי, נבחרת צפון אירלנד. ברני ארדוב
"היו יותר מידי עליות וירידות בתוך המשחק וגם ממשחק למשחק". רפאלוב מול צפון אירלנד/ברני ארדוב

5 בסיום הדו"ח גוטמן המליץ על נקודות מחשבה לעתיד, שם דיבר על יחסי העבודה אל מול תקשורת הספורט, משהו שלא נתן למאמן שקט לאורך הקמפיין. מעבר לכך היה רוצה לכנס את שחקני הליגה אחת לחודש לשני אימונים מרוכזים ואף המליץ על קידום פרוייקט שוערים על מנת לגדל דור עתיד שכרגע לא נראה באופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully