וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האיתור פוזרה, גוטמן ימשיך כמאמן נבחרת ישראל

5.1.2014 / 17:20

ההתאחדות לכדורגל הודיעה: "אין צורך עוד בוועדת איתור. מודים לצבי רוזן ודרור קשטן". רוזן מודה: "ועדת האיתור כלל לא ישבה". גוטמן יעמוד על הקווים במוקדמות יורו 2016

אלי גוטמן ימשיך לאמן את נבחרת ישראל בכדורגל גם בקמפיין מוקדמות יורו 2016. ההתאחדות לכדורגל הודיעה הערב (ראשון) על פיזור ועדת האיתור ועל המלצה של יושב ראש ההתאחדות אבי לוזון וממלא מקומו, שטרן חולבה, על הארכת כהונתו של גוטמן. ההמלצה קיבלה את אישורו של היועץ המשפטי משה אביבי ובעקבותיה פוזרה ועדת האיתור שהייתה אמורה לקבוע מי יאמן את הנבחרת. כעת תועבר ההמלצה לאישור מזכירות ההתאחדות ולאחר מכן חוזהו יוארך.

מההתאחדות נמסר: "הוחלט כי לישיבת המזכירות הקרובה בשבוע הבא תובא המלצה להאריך את כהונתו של אלי גוטמן כמאמן נבחרת ישראל. ההמלצה האמורה זכתה לאישור היועץ המשפטי של ההתאחדות עורך דין משה אביבי, והיא עולה בקנה אחד עם המלצות ועדת דודי כהן, לשקול בחיוב קדנציה בת ארבע שנים למאמן הלאומי. בנסיבות אלה, ובהחלטה משותפת עם דרור קשטן וצביקה רוזן, הוחלט כי אין עוד צורך בוועדת האיתור".

במשרד הספורט בוחנים האם פיזור הוועדה חוקי

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון. יוסי ציפקיס
ממשיכים ביחד. לוזון וגוטמן/יוסי ציפקיס

כזכור, בשבועות האחרונים פרסמנו על הרוב המסתמן בוועדה למינוי של גוטמן. הוועדה הייתה אמורה לכלול גם את דרור קשטן, צביקה רוזן ורותם קמר. לצד אותו רוב, נרשמה גם הצעה שהועלתה למנות צוות אימון צעיר המורכב משניים מחמישה מועמדים: אבי נמני, אלי אוחנה, ניר קלינגר, ראובן עטר ואלון חזן.

גוטמן, כאמור, צפוי להוביל את הנבחרת במוקדמות יורו 2016. בטורניר שיתקיים בצרפת יתמודדו 24 נבחרות ולכן המקום השלישי בשלב המוקדמות יספיק לפחות להעפלה לפלייאוף. הגרלת שלב המוקדמות תתקיים ב-23 בפברואר.

גוטמן, 55, מונה לתפקיד מאמן הנבחרת בדצמבר 2011, כמה חודשים אחרי שסיים קדנציה בת ארבע שנים בהפועל תל אביב איתה זכה בדאבל ובגביע המדינה. תחת גוטמן סיימה ישראל במקום השלישי בבית ו' של מוקדמות מונדיאל 2014 עם 14 נקודות (ניצחון כפול על לוקסמבורג, ניצחון חוץ על צפון אירלנד, שתי תוצאות תיקו מול פורטוגל ואזרבייג'אן ושני הפסדים לרוסיה). בסך הכול עמד גוטמן על הקווים ב-18 משחקים בהם השיגה הנבחרת חמישה ניצחונות, שש תוצאות תיקו ושבעה הפסדים.

מאמן העבר צבי רוזן בהלוויה של עמנואל שפר. ברני ארדוב
"כולם היו אנשי כדורגל מהדרג הראשון, גם אוחנה ונימני, אבל גוטמן הוא הראוי ביותר". רוזן/ברני ארדוב

בעקבות המינוי הצפוי, שוחחנו הערב עם חבר וועדת האיתור, שלבסוף הוחלט שלא תתכנס, צביקה רוזן.

צביקה, לא ישבתם ולא פעם אחת.

"לא ישבנו, זה נכון. יש דברים שעושים בעמידה", ענה בציניות. "בזמנו כשבחרו מאמנים אחרים, היו הרבה אפשרויות. גם גוטמן היה קונצנזוס. כולם ראו בו את הטוב ביותר. בלאו הכי לכולם נתנו ארבע שנים הוא ראוי לזה גם. לא צריך לראות בזה שום הפתעה. זאת לא הפתעה".

בכל זאת, דיברו הרבה על הוועדה. נפגשת עם קשטן, אבל מעבר לזה לא עשיתם הרבה.

"היו שיחות. לא התכנסנו וכן התכנסנו. היו פגישות, שניים שלושה אנשים כל פעם. דיברנו המון, שוחחתי המון עם קשטן ושטרן. אני יכול לומר שההחלטה התקבלה פה אחד".

מהרגע הראשון תמכת בגוטמן, שהוא מינוי ראוי לכל הדעות. למה?

"שום אופציה אחרת לא נראתה לי. כולם קיבלו ארבע שנים, גם הוא. הניסיון של השנתיים האלה יהפוך את זה להרבה יותר טוב. קשטן הסכים איתי. התקשורת כתבה שהוא תומך באוחנה, ואני לא מזלזל באף אחד, אבל אף אחד מהשמות שהוזכרו לא היה הפתעה. כולם היו אנשי כדורגל מהדרג הראשון, גם אוחנה ונימני, אבל גוטמן הוא הראוי ביותר. לגוטמן יש הכי הרבה ניסיון".

מקום שלישי ומעלה בקמפיין הקרוב, זה בהישג יד?

"אם הייתי צריך להמר על זה, הייתי מהמר על זה. אני חושב שהלכנו עם רוב העם. ביקורות תמיד יהיו, אבל נקבל מקסימום תמיכה מאנשים, יותר מאשר ביבי קיבל בבחירות האחרונות. לא נתכנס יותר כי יש מאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully