וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן השנה: רונאלדו או ריברי יקטעו את הרצף של מסי?

המספרים וסוכנויות ההימורים מצביעים על רונאלדו (גם ריאל מדריד כבר בטוחה ופרדיננד בשבועה מוזרה), התארים אומרים ריברי, הפופולריות דורשת מסי. הערב יינתן הפרס היוקרתי, קבלו צפי, סטטיסטיקה ולוח זמנים מלא

כריסטיאנו רונאלדו נחשב למועמד המועדף לזכות הערב (שני) בתואר כדורגלן השנה של פיפ"א, לפחות על פי סוכנויות ההימורים. על פי הסוכנויות Sky Bet ,William Hill ,betfair ו-Paddy Power, לכוכב ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל יש את הסיכויים הגבוהים לזכות בתואר היוקרתי של פיפ"א, שהזוכה בו יוכתר הערב בטקס הגאלה בציריך (19:30, שידור חי בערוץ הספורט, ספורט1 ויורוספורט).

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער. AP
יכול לזכות בתואר, בשנה בה לא זכה בשום תואר? רונאלדו/AP

כידוע, רונאלדו, ליאונל מסי ופרנק ריברי הם שלושת המועמדים האחרונים לפרס מתוך 23 מועמדים ראשוניים. אין זו הפתעה, לאור העובדה שב-52 מתוך 57 השנים בהן פרס כדור הזהב הוענק, הוא ניתן לשחקני התקפה, מסורת שהחלה בסר סטנלי מתיוז ב-1956. פרס כדור הזהב של המגזין "פרנס פוטבול" מעניק את הפרס החל מ-1956 כתואר כבוד לכדורגלן האירופאי המצטיין, אבל הוא אוחד עם פרס שחקן השנה של פיפ"א בשנת 2007.

רונאלדו, 28, הפך לפייבוריט המובהק אחרי ההצגה המרשימה שלו במדי נבחרת פורטוגל, כשכבש ארבעה שערים מול שבדיה במסגרת הפלייאוף והוליך את נבחרתו לגביע העולמי. ההחלטה השנויה במחלוקת של פיפ"א להאריך את מועד ההצבעה עוררה לא מעט התנגדות, כשנשיא פיפ"א "התלוצץ" ואמר שהיא "נועדה כדי לספק את רונאלדו", אחרי המתיחות בינו לבין בלאטר, וגם ריברי הצהיר ש"חבל שדבר כזה קורה בשנה שבה אני מועמד". רונאלדו, שהתלבט תחילה האם להגיע לטקס לאחר ארבעה הפסדים רצופים, בטוח שהוא עומד לזכות. בעיתוני מדריד רואים את העניין כסגור ומצביעים על כך שהפורטוגלי לקח לטקס השנה את כל משפחתו, את בת הזוג אירינה שייק ואת הנציגים שלו, מתוך כוונה לחגוג עמם. בריאל מדריד כבר הכינו עבורו את קבלת הפנים המיוחדת לרגע בו יציג את הפרס.

אגב, גם קולגות לשעבר של רונאלדו מתייצבים לצידו. ריו פרדיננד, ששיתף עמו פעולה במנצ'סטר יונייטד צייץ ש"אם רונאלדו לא זוכה בפרס, ארוץ ברחוב בישבן חשוף, וזה לא יהיה מראה מלבב. קדימה CR7". אנחנו בהחלט נעקוב אחרי העניין הזה.

ליאונל מסי מקבל את נעל הזהב. Manu Fernandez, AP
שנה חמישית ברציפות? מסי/AP, Manu Fernandez

פרנק ריברי, 30, היה המועמד הבכיר על פי הסוכנויות, לאור העובדה שהוליך את קבוצתו באיירן מינכן לטירפל מרשים, כולל זכייה באליפות אירופה, אבל לאורך השנים הפרס ניתן לשחקנים בעלי יכולת אישית יוצאת דופן, ולאו דווקא על פי הישגים קבוצתיים.

ליאו מסי, 26, זכה בארבע השנים האחרונות בתואר, אבל התחושה היא שלמרות הפופולריות שלו בכל רחבי העולם (הפרס נקבע על ידי הצבעה של עיתונאי, מאמן נבחרת וקפטן נבחרת מכל מדינה בעולם), ולמרות הקונצנזוס שהוא הכדורגלן הטוב בעולם, השנה הרצף שלו ייעצר.

אגב, ביממה האחרונה שני ברזילאים הביעו את דעתם בסוגיה. רונאלדו הברזילאי טוען ש"רונאלדו היה מדהים השנה, אבל הוא היה ככה כבר חמש שנים. מסי לעומת זאת ספקטקולרי יותר, והייתי מצביע עבורו אם הייתי יכול". פלה, מנגד, טוען ש"הפרס יילך לכריסטיאנו רונאלדו, וחשף שיקבל פרס של כבוד על קריירה מופלאה: "כשאני שיחקתי לא היה כדור הזהב, אז פיפ"א החליטה להוקיר את השחקן היחיד שזכה בשלושה גביעי עולם".

שחקן באיירן מינכן, פרנק ריברי. רויטרס
מספרים מרשימים, טריפל היסטורי. ריברי/רויטרס

מעט סטטיסטיקה ב-2013 (על פי אתר BBC):

רונאלדו - 66 גולים ו-15 בישולים ב-56 משחקים, ליאו מסי - 42 גולים ו-15 בישולים ב-45 הופעות, פרנק ריברי - 22 גולים ו-18 בישולים ב-52 משחקים.

בעיטות למסגרת/מחוץ למסגרת: רונאלדו 126/160, מסי 59/87, ריברי 36/56. יצירת מצבים: רונאלדו 95, מסי 70, ריברי 149. סך הכל מסירות - רונאלדו 1,901, מסי 2,136, ריברי 2,903. יצירת מצבים: רונאלדו 94, מסי 70, ריברי 149.

לוח הזמנים של האירוע:

19:30 - פתיחת הטקס
19:35 - הכתרת 11 המצטיינים של העונה
19:47 - הענקת הפרס הנשיאותי של פיפ"א
20:03 - בחירת מאמן השנה בכדורגל נשים
20:08 - בחירת מאמן השנה בכדורגל גברים
20:24 - פרס השחקן ההוגן
20:29 - פרס פושקאש לשער השנה
20:35 - הפרס המיוחד
20:44 - בחירת כדורגלנית השנה
20:52 - בחירת כדורגלן השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך בונים אולם אירועים לכבוד כדור הזהב? הכול תוך דקה וחצי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully