וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימאונה: "יש פער קטן של 400 מיליון יורו בינינו"

מאמן אתלטיקו הכניס לפרופורציות את התיקו המאופס במשחק העונה מול ברצלונה. צ'אבי: "אתלטיקו אחת הקבוצות הטובות באירופה, שתיאבק עד הסוף על האליפות". גבי: "היה מפגש בין שתי הקבוצות הטובות בליגה". פרשני ספרד: "עם מסי, ברצלונה הרבה יותר מפחידה"

המאבק על אליפות החורף הגיע אמש (שבת) לרגע קריטי, כשברצלונה התארחה אצל אתלטיקו מדריד לקרב בין שתי המוליכות. הקטלאנים ניסו להשיג ניצחון ליגה שביעי ברציפות מול הקולצ'ונרוס, שמצידם ניסו לשמור על המאזן המושלם שלהם בבית, אבל שתי הקבוצות נכשלו במשימה שלהן ונפרדו ב-0:0 מאכזב בוויסנטה קלדרון. כמו בכל משחקיה העונה, הקבוצה של דייגו סימאונה הציגה משחק הגנה נטול פשרות והגבילה את ברצלונה למינימום מצבים ואם לוקחים בחשבון גם את צמד המפגשים בין השתיים בסופר קאפ בתחילת העונה, זה היה התיקו השלישי הרצוף בין הקבוצות. בארסה, שנהנית מהפרש שערים עדיף במעט, סיימה את הסיבוב הראשון כאלופת החורף ושתי הקבוצות הללו ייאבקו כנראה על תואר האליפות עד סוף העונה יחד עם ריאל מדריד.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. AP
מחצית לא הספיקה לו הפעם. מסי/AP

מספרים:

* ברצלונה כבשה רק פעם אחת בשלושה משחקים מול אתלטיקו העונה.

* ברצלונה ניצחה 23 מתוך 30 המשחקים שלה העונה. מבין השבעה אותם היא לא ניצחה, שלושה היו מול אתלטיקו.

* ברצלונה סיימה עם 703 מסירות, אתלטיקו רק עם 297.

* זו העונה השנייה ברציפות והשמינית בעשר השנים האחרונות בה ברצלונה מובילה את הטבלה באמצע העונה.

צ'אבי שחקן ברצלונה מול אתלטיקו מדריד (צריך את העליון בתמונת ראש). Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
החמיא לאתלטיקו. צ'אבי/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

צ'אבי, קפטן ברצלונה ששיחק 90 דקות, סיכם את המשחק והחמיא ליריבה: "אתלטיקו היא קבוצה מאוד מאורגנת ומאומנת, היא אחת הטובות באירופה והיא מאוד פיזית. הסגנון של אתלטיקו מאוד שונה, אבל היא מבצעת אותו מאוד טוב. הם לא משאירים רווחים בהגנה ובגלל זה לא הגענו להזדמנויות".

צ'אבי הוסיף: "שלטנו במשחק, אבל היינו צריכים לייצר יותר מצבים. בדרך כלל אנחנו טובים ב-15-20 הדקות האחרונות ושם יכולנו לכבוש. אתלטיקו תילחם על התואר עד הסוף, גם ריאל תמיד נמצאת שם. זה יוכרע בין שלושת הקבוצות האלה".

טאטה מרטינו היה מרוצה: "התיקו נראה לי בסדר, אנחנו מסיימים את המשחק הזה מרוצים. שיחקנו בצורה ממושמעת, בעיקר מבחינה הגנתית. אולי הייתה חסרה לנו קצת דינמיות בהתקפה. אני לא מייחס שום חשיבות לאליפות החורף, חשוב לי שנהיה אלופים בקיץ. אבל רואים שהשתפרנו מאז ההפסדים לאייאקס ולבילבאו".

על השארתם של מסי וניימאר על הספסל בפתיחה אמר מרטינו: "זה יכול היה להיגמר טוב או רע ונגמר באמצע. כל מאמן היה נוהג כמוני, אני צריך לקבל החלטות וחשבתי שזה הדבר הנכון לעשות. אנחנו מרוצים כי הגענו לשלב הזה עם 50 נקודות. התוצאות המצוינות שלנו לא הגיעו תמיד בזכות כדורגל מצוין, אבל לפעמים צריך לסבול קצת כדי ליהנות מהדברים בסיום, והמשחק הזה יהפוך אותנו לחזקים יותר".

ססק פברגאס אמר: "הליגה תוכרע רק בהמשך, יש עוד הרבה משחקים. המשחק שלנו היה לא רע בכלל וידענו שלא יהיה פשוט באצטדיון הזה. אנחנו שמחים, יש לנו קבוצה תחרותית, לא משנה מי משחק. אני תמיד רוצה להיות על המגרש, אני בכושר טוב ורוצה שזה יימשך".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מול דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הפעם שניהם לא כבשו. מסי מול קוסטה/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

גם בצד השני באתלטיקו בהחלט יכולים להיות מרוצים מעוד מפגש מול בארסה ללא הפסד. דייגו סימאונה סיכם את המשחק: "יש לנו הרבה כבוד לברצלונה, יש הבדל קטן של 400 מיליון יורו בינינו אז זה טוב שנתנו להם פייט. עם חבורת השחקנים הזו שנותנים את החיים שלהם בכל משחק יש לנו תמיד סיכוי לרגעים מרגשים. זה היה משחק שחמט, מסוג המשחקים שמסתיימים ב-0:0 אבל מספקים מבחינה טקטית".

"אנחנו יודעים שהאוהדים רצו לראות שער, אבל ניסינו לשחק חכם", הוא הוסיף. "בארסה הבקיעה הרבה שערים במשחקים האחרונים, ואם נותנים להם הזדמנויות אז נפגעים. לנו היו את המצבים שלנו שלא הפכו לשערים, אבל אני מרוצה מהעבודה של הקבוצה".

גבי, קשר הקבוצה אמר בסיום: "זה היה משחק בין שתי הקבוצות הכי טובות בליגה נכון לרגע זה, התכוננו לברצלונה כמו שצריך. המשחק התנהל בהתאם לציפיות של כולם ואנחנו יוצאים מכאן מאוד מרוצים. שיחקנו כמו שהיינו צריכים לשחק, קשה לרדוף אחרי הכדור ולהשיג אותו מול ברצלונה".

גבי הוסיף: "זה מה שיפה בכדורגל, כל קבוצה משחקת בהתאם למה שיש לה, אנחנו יותר הגנתיים וקשוחים והם משחקים יותר עם נגיעה בכדור. אנחנו ממשיכים בדרך שלנו, משחק אחרי משחק. הסיבוב הראשון שלנו היה יוצא מן הכלל ויהיה קשה לשחזר את זה בסיבוב השני, אבל ננסה לעשות זאת".

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. Denis Doyle, GettyImages
"אם נותנים להם הזדמנויות אז נפגעים". דייגו סימאונה/GettyImages, Denis Doyle

ומה אומרים הפרשנים בספרד?

פרשן "אס" הספרדי, אלפרדו רלאניו, טוען כי כל אחד משלוש הגדולות - ברצלונה, אתלטיקו וריאל מדריד - יכולות להיות מרוצות בעקבות תוצאת המשחק אמש. ""כולן שמחות", הוא כותב בטורו היום. "אתלטיקו הוכיחה שעדיין אין אף אחת שטובה ממנה, והיא מראה שהיא טובה מאי פעם. מצד שני, גם לברצלונה יש סיבה לאופטימיות - היא אלופת החורף, היא השיגה 50 נקודות עד כה, וכמובן, עכשיו היא גם מקבלת את מסי בחזרה. קל לדמיין איך היא תיראה יחד איתו. התיקו משחק גם לטובתה של ריאל מדריד, שאף אחת מבין יריבותיה העיקריות לא התרחקו ממנה יותר מדי".

בטור דעה ב"אל מונדו דפורטיבו" טען סנטי נולה כי אף שלא כבש, הדקות בהן מסי היה על המגרש הוכיחו את המשמעות העצומה שלו לברצלונה, משמעות שוברת שוויון, לדעתו. "היה משחק שקול, בדיוק כמו במשחק הקודם בין השתיים, אבל כשמסי נכנס, היה אפשר לראות עד כמה ברצלונה חדה ומסוכנת יותר. אפשר לראות את זה בפרטים הכי קטנים. עם מסי על המגרש, ברצלונה נראית הרבה יותר מפחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully