וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה את מכבי ראשל"צ 69:79

ירושלים עם 9 ניצחונות רצופים, 6 נק' לרייט בבכורה. חיפה ניצחה את הרצליה, איבי הורחק. נס ציונה הדהימה בגלבוע/גליל

המחזור ה-15 בליגת העל נפתח הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים, שכולם היו צמודים ומותחים מאוד. במוקד עמדה הפועל ירושלים, שהאריכה את הרצף ההיסטורי שלה כשניצחה הערב 69:79 את צביקה שרף ומכבי ראשון לציון ורשמה את ניצחונה התשיעי ברציפות בליגה. האלופה, מכבי חיפה גברה על בני הרצליה 84:89 במשחק סוער, בו הורחק אנדודי איבי לאחר ששלח אגרוף בכיוונו של אייק אופייבו. ההפתעה של הערב הגיעה מכיוונה של עירוני נס ציונה, שאחרי חמישה הפסדים רצופים ועם לא מעט פציעות גברה בחוץ על גלבוע/גליל, 68:73. הפועל אילת הנחילה ליניב בורגר וברק נתניה הפסד ביתי 84:78.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. מגד גוזני
סופרים כבר תשעה ניצחונות רצופים. קיצ'ן, אליהו וירושלים/מגד גוזני

הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון 69:79

לא ייאמן מה שעובר על הפועל ירושלים בתקופה האחרונה. הקבוצה של בראד גרינברג המשיכה בדהירה המדהימה שלה כשרשמה הערב את ניצחונה התשיעי ברציפות בליגה ושמרה בבטחה על ראשות הטבלה. גרינברג זכה לקבל הופעת בכורה מברייסי רייט שהראה לא מעט ניצוצות וקלע נקודות ראשונות, אבל בעיקר חגג את חזרתו לכושר של ארטיום פרחוסקי שפשוט היה בלתי ניתן לעצירה בצבע. ראשון של צביקה שרף כבר עם הפסד שני ברציפות, אם כי חייבים לתת לשחקניה, ובעיקר לשון דאוסן (16 נקודות) לא מעט מחמאות על הלחימה שהיא הציגה באולם כל כך קשה כמו מלחה, ועוד מול קבוצה כה לוהטת כמו ירושלים.

הקבוצה של שרף תפסה פיקוד ברבע הראשון, כשטזמין מיטשל ושון דאוסן מענישים את ההגנה של האדומים. פרחוסקי החזיק את ירושלים קרובים, דאוסן הגדיל את היתרון ל-5 לפני ששלשה של מנקו צימקה ל-22:20 בסיום הרבע הראשון. ברייסי רייט קיבל דקות ראשונות אך החטיא את ניסיון השלשה הראשון שלו, מה שלא הפריע לירושלים לפתוח טוב את הרבע השני עם 6:12 כשדופרי קובע מהפך ויתרון 26:32. רייט הראה ניצוצות עם צמד מהלכים נאים והעלה את יתרון המארחים ל-10, ורק ארבע נקודות של ווייט שמרו את ראשון קרוב, 34:42 לירושלים במחצית.

צביקה שרף מאמן מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
הפסד שני רצוף. שרף/מגד גוזני

ראשון שוב לא הצליחה להתמודד עם פרחוסקי בצבע, ואליהו כבר העלה ל-39:50. הלפרין הוסיף שלשה, אך האורחים הצליחו להישאר קרוב בזכות סולומון, נסטרנקו ודאוסן שהביאו את הכתומים לרבע האחרון בפיגור 59:52 בלבד. שתי הקבוצות התקשו למצוא את הטבעת ברבע האחרון, אך דופרי ודאנקן התעוררו ראשונים והעלו את ירושלים ל-59:69, חמש דקות לסיום. דאוסן בערב מצויין שוב העניש ועם ג'אמפ גדול הוריד ל-4 בלבד. דווקא אז לקח דאוסן שלשה לא מחוייבת המציאות ובהתקפה הבאה איבד, ירושלים הלכה אל הקו ושש נקודות רצופות של דרווין קיצ'ן ניצחו את המשחק וקבעו 69:79 לירושלים בסיום.

קלעו להפועל ירושלים: ארטיום פרחוסקי (6 מ-7 מהשדה) ודרווין קיצ'ן (10 ריבאונדים) 15 נקודות כל אחד, ג'וש דאנקן 14 ו-7 ריבאונדים, רונלד דופרי 13 ו-9 ריבאונדים, יותם הלפרין 7 (1 מ-5 לשלוש), ליאור אליהו (3 מ-9 מהשדה) וברייסי רייט (3 מ-4 לשתיים, 0 מ-2 לשלוש) 6 כל אחד, רפי מנקו 3, יניב גרין שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: שון דאוסן (5 מ-8 לשתיים, 1 מ-6 לשלוש) וטזמין מיטשל 16 כל אחד, בריאן הופקינס 12 (2 מ-8 לשלוש), דווין ווייט 9 (1 מ-7 לשלוש), איגור נסטרנקו 6, אור סולומון וג'יימס תומאס (11 ריבאונדים), עמית בן דוד 2, דניאל איידן וגל כוהנר שיחקו ולא קלעו.

ברייסי רייט שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
נקודות בכורה כבר יש לו. רייט/מגד גוזני

מכבי חיפה - בני הרצליה 84:89

האלופה השיגה ניצחון שממשיך את ההתאוששות שלה, ואף קיבלה את המנהיג שלה, מורן רוט בחזרה, אבל אין דרך לדבר על המשחק הזה, מבלי להזכיר את האירוע שהתרחש ברבע השלישי, שהשפיע ללא היכר על התוצאה הסופית. עד לאותו רגע היה סנטר בני הרצליה, אנדודי איבי בדרך לאחת ההופעות הגדולות של העונה כשקלע 28 נקודות באחוזים כמעט מושלמים. אלא שאז נשרף לו הפיוז, והוא שלח אגרוף בכיוונו של אייק אופייבו, מה שגרם להרחקתו (עוד על הדם הרע בין השניים, כאן). הרצליה לא ויתרה, וגם ללא הכוכב שלה היתה קרובה להשיג ניצחון חוץ, אך החלטת שיפוט מעוררת מחלוקת וערב ענק של בן רייס (25 נקודות) מנעו ממנה זאת.

הירוקים פתחו בטירוף את המשחק עם דקות מצויינות של בן רייס ועידו קוז'יקרו שהטיסו את האלופה ליתרון 8:22 מהדהד. איבי ניסה להעיר את חבריו עם שבע נקודות רצופות ובן שימול הוסיף שלשה כדי לצמק ל-30:18 בסיום הרבע הראשון. הקהל הירוק קיבל בתשואות את מורן רוט שחזר לפרקט אחרי תקופה ממשוכת ממנה נעדר, אך דווקא כשהיה נדמה שהרצליה שוב תובס, חזרו שחקניו של בירנבוים לעניינים. איבי המשיך להיות פעיל בצבע של האורחים והיה בלתי ניתן לעצירה, סיים מחצית משוגעת לחלוטין עם 22 נקודות (9 מ-9 מהשדה, 6 ריבאונדים) ובמו ידיו הריץ את הרצליה ל-15:26 ופיגור מינימלי במחצית, 44:45.

איבי רשם את ההחטאה הראשונה שלו בפתיחת הרבע, אבל האירוע האמיתי הגיע באמצע הרבע, כשהסנטר של הרצליה, שקלע עד לאותו רגע 28 נקודות נדהימות, שלח אגרוף בכיוונו אופייבו, והורחק. חיפה ניצלה זאת עד תום, ועם אופייבו ורנדל ירדה ביתרון 60:69 לפני הרבע האחרון. ללא איבי, תפס ברויילס פיקוד, ויחד עם רצף מהלכים מצויינים של אבירם זליקוביץ' ושלשה גדולה לא פחות שלו, קבע 82:82 מדהים, דקה לסיום. רנדל קלע רק אחת מהקו, אך אופייבו רשם גג גדול בצד השני על אומה. אנשי הרצליה דרשו לאשר את הסל (ובצדק) אך השופטים לא קיבלו את הטענות, ויבזורי קבר שתיים מהקו. דונאלדסון החזיר לפיגור נקודה אך סמית' ורייס עשו את העבודה גם הם מהקו, וחיפה ניצחה 84:89.

קלעו למכבי חיפה: בן רייס 25 נקודות (6 מ-8 לשתיים, 7 מ-8 מהקו), דונטה סמית' 18 (7אסיסטים ו-6 ריבאונדים), אייק אופייבו 15, עידו קוז'יקרו 10, דויד קוביאן 6, דגן יבזורי 5, מורן רוט ובריאן רנדל 3 כל אחד, אורי קוקיה ואלכס צ'וברביץ' 2 כל אחד, לירז אריאלי שיחק ולא קלע.

קלעו לבני הרצליה: אנדודי איבי 28 (11 מ-11 לשתיים, 6 ריבאונדים), דווין ברויילס 19, ג'אקים דונלדסון 13 (10 ריבאונדים), אבי בן שימול 12 (5 אסיסטים), אבירם זליקוביץ' 6, מייקל אומה, עידן זלמנסון ודן גרונפלד 2 כל אחד, עוז בלייזר וגיא לביא שיחקו ולא קלעו.

שחקן בני הרצליה אנדודי איבי מול שחקן מכבי חיפה אייק אופייבו. ניב אהרונסון
דווקא במשחק ענק שלו, הוא שוב מאבד את העשתונות. איבי מול אופייבו/ניב אהרונסון

הפועל גלבוע/גליל - עירוני נס ציונה 73:68

מה עובר על גלבוע/גליל? הקבוצה של שרון דרוקר, שסיימה את שני משחקיה האחרונים ב-15 ו-17 הפרש, פגשה את הקבוצה שנמצאת במומנטום הגרוע ביותר בליגה, ודווקא אצלה בגן נר היא התפרקה לגורמים, לפחות במשך שלושה רבעים. נס ציונה הגיעה ללא טיילר האניקט הפצוע וגם ללא טל דן המשמעותי אך סוף סוף חזרה להציג את הכדורסל הנפלא שלה מתחילת העונה וכבר הוליכה ב-26 הפרש עם הצגה של מיטשל וואט. גם הפעם היא לא היתה יכולה בלי החלקה קטנה, שאיפשרה לשחקניו של דרוקר לצמק בסיום, אך השורה התחתונה היא זהה: אחרי חמישה הפסדים רצופים, לנס ציונה יש סוף סוף ניצחון.

הפתיחה היתה כולה של דשון סימס שהעלה את המארחים ליתרון מוקדם, אך שלשות של דוגס ונואלס הובילו את נס ציונה למהפך ויתרון 11:14. נס ציונה המשיכה במומנטום וטסה ל-0:12 עם דקות טובות של וואט, שהוריד אותה ביתרון 13:26 בסיום הרבע הראשון. הטירוף של האורחים נמשך גם ברבע השני, אז הם דהרו ל-6:18 כשנואלס פשוט בלתי ניתן לעצירה, ושלשה של טפירו קבעה 19:43 מדהים. הקבוצה של דרוקר המשיכה להחטיא מחוץ לקשת, גודס כבר העלה את ההפרש ל-26 לפני שדגלאס הוריד ל-48:25 מדהים בהפסקה.

המארחים הראו סימני התאוששות עם ריצת 0:8 בפתיחת הרבע השלישי כשסימס ויאנגר הורידו ל-15 בלבד. גודס צלף שלשה גדולה שקטעה את נסיונות החזרה של גלבוע, טפירו הוסיף עוד סל חשוב ובסיום הרבע זה 44:60 לנס ציונה. הקבוצה של דרוקר לא אמרה נואש, ועם ריצת 11:22 בראשות שמחון ומי אם לא, סימס, כבר הצליחה לצמק ל-5 בלבד, חצי דקה לסיום, אך המארחים לא הצליחו לנצל החטאות של נס ציונה כדי להשלים את הקאמבק העצום הזה, ונכנעו 73:68.

קלעו לגלבוע/גליל: דשון סימס 16 נקודות, קני בוינטון 15, ג'ראלד רובינסון 9, , סטו דגלאס, טוני יאנגר וריק ג'קסון (12 ריבאונדים) 8 כל אחד, עמית שמחון 4, נמרוד טישמן (6 אסיסטים), אנטון קזרנובסקי וחואקין שוכמן שיחקו ולא קלעו.

קלעו לעירוני נס ציונה: מיטשל וואט 19 (10 ריבאונדים, 7 מ-17 מהשדה), אנתוני גודס 15, פרסטון נואלס 14, מאיר טפירו 13, דיימון סימפסון 8, רז זהביאן 4, רובי בוסטיין, גיל אמיתי וקורי קאר שיחקו ולא קלעו.

מאיר טפירו עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
טוב שחזרתם. טפירו ונס ציונה, שוב מנצחים/ניב אהרונסון

ברק נתניה - הפועל אילת 84:78

אחרי שני הפסדים רצופים וצלילה ביכולת, הצליחה הערב הקבוצה של עודד קטש לחזור לתלם עם ניצחון חוץ, אבל גם הפעם זה לא היה קל. קטש קיבל לא פחות משישה שחקנים בדאבל פיגרס, אותם הוליך כריסטיאן ווטפורד עם 17 נקודות, ועם הצגה קבוצתית שכזו, גם משחק מצויין של ג'וליאן מילס ודוואן רובינסון (21 נקודות כל אחד) לא הספיק. אחרי שני ניצחונות בשני משחקיו הראשונים מאחורי הקווים, גם יניב בורגר זוכה לחוש את תחושת ההפסד.

קווין פאלמר להט בפתיחה והריץ את האורחים ליתרון 6, אך מילס ורובינסון מנעו מאילת לברוח רחוק מדי, כשמילס מוריד ל-21:17 בלבד בסיום הרבע הראשון. מילס המצויין הריץ את המארחים ל-1:14 בפתיחת הרבע השני בכדי להעלות את נתניה ליתרון 5, אלא שאז נתקעה קבוצתו של בורגר, פאלמר ורודריק ניצלו זאת ואילת הצליחה לרדת למחצית ביתרון 38:40.

ווטפורד נעץ שלשה גדולה בפתיחת הרבע השלישי, ונקודות של חנוכי שוב נתנו מקדמה לאילת, אך רובינסון לא הרים ידיים ויחד עם מילס המשיך את נדנדת היתרון. שולמן תקף גם הוא את הטבעת אך ניסים הוריד את אילת ביתרון 59:63 בסיום הרבע השלישי. רודריק וגייטס העלו את אילת ל-64:77 כשנותרו פחות מארבע דקות לסיום. המארחת הגיבה בריצת 0:11 עם שלשה של גואטה וסל של רובינסון, שצימק ל-77:75 בלבד בדקת הסיום, אך ארבע נקודות רצופות של אפיק ניסים הבטיחו את הניצחון של אילת עם 78:84.

קלעו להפועל אילת: כריסטיאן ווטפורד 17, אלישי כדיר 14, קווין פאלמר ויינסי גייטס 12 כל אחד, ניצן חנוכי וטרנס רודריק (11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 11 כל אחד, אפיק ניסים 7, אוריה מזרחי ואליאב מושיאשווילי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: דוואן רובינסון (8 מ-21 מהשדה, 6 אסיסטים) וג'וליאן מילס (8 ריבאונדים) 21 נקודות כל אחד, אנטואן רייט 14, ראשון פרימן 9, אלירן גואטה 7, אייל שולמן 6, יהוא אורלנד, דולב דראפיץ' ניר כהן ויועד בית יוסף שיחקו ולא קלעו.

מאמן הפועל אילת עודד קטש. מגד גוזני
סוף סוף יכול לשמוח. עודד קטש/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully