וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס: "אלוהים יצר את אדם וחווה, לא אדם ואדם"

בלם פ.ס.ז' יצא נגד ההומוסקסואליות ביום שבו תומאס היצלספרגר יצא מהארון, שאמר: "כולם אמרו לי: 'אל תעשה את זה'"

היציאה מהארון של שחקן נבחרת גרמניה לשעבר תומאס היצלספרגר ממשיכה להכות גלים ברחבי היבשת. כזכור, הגרמני בן ה-31 ששיחק באסטון וילה, ווסטהאם ושטוטגרט סיפר אתמול (רביעי) במגזין הגרמני "די צייט" על הנטיות המיניות שלו ובכך הפך לשחקן הכדורגל הגרמני שחושף את היותו הומוסקסואל, וכן לשחקן העבר הראשון בפרמיירליג שעושה זאת. ב"גארדיאן" קפצו על המציאה, וערכו עימו ראיון.

קשר נבחרת גרמניה לשעבר תומאס היצלספרגר יצא מהארון

תומאס היצלספרגר שחקן ווסטהאם. Scott Heavey, GettyImages
"קיבלתי תמיכה מלאה מהמשפחה". תומאס היצלספרגר/GettyImages, Scott Heavey

היצלספרגר סיפר שההחלטה הזו לצאת מהארון הייתה קשה מאוד עבורו ומגיעה שנה אחרי שהודיע על פרישה בגלל סדרת פציעות. תחילה הוא סיפר על כך לחבריו ולבני משפחתו. "הופתעתי ושמחתי שהם היו כולם בסדר עם זה. מהמקום שממנו הגעתי, הומוסקסואליות נחשבה למשהו לא נורמלי. ידעתי שיהיו תגובות שליליות מכאלה שאף פעם לא יבינו את זה, גם כלפי המשפחה שלי, אבל זה לא הטריד אותם. קיבלתי מהם תמיכה מלאה".

הגרמני סיפר כיצד גילה את נטיותיו המיניות אחרי שהיה מאורס ונפרד מחברתו לפני שש שנים זמן קצר לפני החתונה, והודה כי לא היה בטוח שהוא הומוסקסואל עד שהקריירה שלו הסתיימה: "בסופו של דבר גיליתי שאני מעדיף לחיות עם גבר". הוא עוד חשב לצאת מהארון כששיחק בוולפסבורג בעונת 2011/12, אבל אז מקורביו הזהירו אותו מהתוצאות השליליות של מהלך מהסוג הזה: "כולם אמרו: 'אל תעשה את זה. כולם ייכנסו בך', אבל בסופו של דבר הבנתי שאף אחד לא יודע".

טום דיילי קופץ למים בריטי. רויטרס
סיפק השראה. טום דיילי/רויטרס

היצלספרגר סיפר כי בצעירותו הוא בעצמו היה נגוע בהומופוביה: "גם אני השתמשתי במונחים כמו: 'איזו מסירה של הומו' בלי שחשבתי על זה". כמו כן, הוא סיפר שמאז הפרישה שלו בספטמבר, הוא קיבל השראה מספורטאים אחרים שהודיעו על נטייתם המינית: "זה עזר לי מאוד לראות את הספורטאים האחרים שמספרים על כך. קראתי על ג'ון אמאצ'י, גארת' תומאס וטום דיילי. הם לא היו כדורגלנים, אבל העובדה שהם יצאו לציבור אפשרו לי להרגיש שאני לא לבד. חשבתי על זה שאני יכול לעזור לכדורגלנים אחרים שייכנסו לנעליים האלה ושהם יראו שזה אפשרי".

ובינתיים מי שלא ממש מקבל את הגישה של היצלספרגר הוא בלמה של צ'לסי לשעבר וכיום של פריס סן ז'רמן אלכס. הבלם הברזילאי התראיין בערוץ תקשורת צרפתי, והביע את דעתו על הומוסקסואליים, כשאמר: "אלוהים יצר את אדם וחווה, ולא את אדם ואדם". בתגובה לדברים, ג'ואי בארטון, שחקנה של קווינס פארק ריינג'רס, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "להיות דתי קיצוני, לדעתי תחילה עליך להיות מטומטם. אלכס מפריס סן ז'רמן פשוט מאשר את התיאוריה שלי עם ההערות שלו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully