וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר נבחרת גרמניה לשעבר תומאס היצלספרגר יצא מהארון

הגרמני בן ה-31, ששיחק באסטון וילה, ווסטהאם ושטוטגרט הודה כי הוא הומוסקסואל: "בחיים לא התביישתי במה שאני"

שחקן נבחרת גרמניה לשעבר תומאס היצלספרגר יצא היום (רביעי) מהארון בראיון למגזין הגרמני "די צייט": "נוח לי לדבר עכשיו על ההומוסקסואליות שלי", אמר הקשר הגרמני בן ה-31, "אני מרגיש שאם אני אעלה את זה, זה יעזור לעוד ספורטאים מקצועניים לעשות את המהלך. התהליך של ההודאה בכך שאני הומו היה תהליך ארוך וקשה, ורק בשנים האחרונות התברר לי סופית שאני מעדיף לחיות עם גבר".

לטענתו של היצלספרגר לא מעט כדורגלנים פשוט מתעלמים מהיותם הומוסקסואלים: "בחיים לא התביישתי במה שאני", אמר הגרמני וביקש מספורטאים אחרים לא להתבייש: "דברים קורים. יושבים עשרים שחקנים צעירים בשולחן שותים וצוחקים. אני לא חושב שבמקרים כאלה צריך להתבייש למרות שאתה במיעוט, רוב הבדיחות שמספרים במקרים כאלו על הומוסקסואליים הן לא פוגעניות במיוחד".

תומאס היצלספרגר שחקן ווסטהאם. Scott Heavey, GettyImages
קורא לספורטאים נוספים לא להתבייש. תומאס היצלספרגר/GettyImages, Scott Heavey

היצלספרגר נולד במינכן ושיחק במחלקת הנוער של באיירן, אך לא הועלה לבוגרים ובגיל 19 עבר לאסטון וילה. אחרי ארבע שנים באנגליה, שב לגרמניה וחתם בשטוטגרט במדיה העביר את שנותיו היפות ביותר. בשנים האחרונות הקשר עבר העביר תקופות קצרות בקבוצות ובעיקר סבל מפציעות. הוא שיחק חצי שנה בלאציו, חזר לאנגליה לעונה אחת תחת אברהם גרנט בווסטהאם, שב לגרמניה לעונה בוולפסבורג ואשתקד רשם שבע הופעות במדי אברטון. בחודש ספטמבר הודיע הגרמני על פרישה מכדורגל בגיל 31 וטען שמאס בהעברות והפציעות. היצלספרגר רשם 52 הופעות במדי נבחרת גרמניה ושיחק איתה במונדיאל 2006 ויורו 2008.

טום דיילי קופץ למים בריטי. רויטרס
גם הוא חשף את זהותו המינית. טום דיילי/רויטרס

לאחרונה החל בשלל ענפים גל של ספורטאים שחשפו את זהותם המינית ההומוסקסואלית. מבין הכדורגלנים המפורסמים שעשו זאת היה כדורגלן נבחרת ארצות הברית רובי רוג'רס, שהספיק לפרוש מכדורגל לעת עתה. ג'ייסון קולינס הפך לשחקן ה-NBA הפעיל הראשון שעושה זאת, הקופץ למים הבריטי הצעיר טום דיילי עשה זאת, וכן המחליק האמריקאי האגדי בריאן בויטנו, המתאגרף אורלנדו קרוז והכדורסלנית סיימונה אוגוסטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully