וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "לא שיחקנו נגד קונוסים, הם חזרו כי הם טובים"

6.1.2014 / 22:28

מאמן מכבי תל אביב לא אהב את הטענות על החולשה במחצית השנייה: "לא נחלשנו". פרנקו מאוכזב: "יש לי מועקה גדולה"

מכבי תל אביב המשיכה הערב (שני) במגמת ההתאוששות שלה בליגת העל, לאחר שגברה על מכבי חיפה באולם רוממה, שם איבדה את האליפות בעונה שעברה, עם ניצחון 71:79. הצהובים רשמו מחצית ראשונה מצוינת וירדו להפסקה ביתרון 19, אך אז הורידו רגל מהגז ואיפשרו למכבי חיפה לבצע קאמבק. למזלם, חיפה לא הצליחה לאיים בצורה ממשית עליה בדקות הסיום. הצהובים יפנו את מירב תשומת הלב כעת למשחק היורוליג ביום חמישי מול לוקמוטיב קובאן, במסגרת שלב הטופ 16. הירוקים עדיין מתקשים ללא מורן רוט החסר, שאומנם חזר לסגל, אך לא שותף.

"למרות החצי הראשון המאוד דומיננטי שלנו, חיפה הראתה איזה קבוצה טובה היא, אחרי שמצאה את הקצב שלה בחצי השני", אמר דיוויד בלאט בסיום. "זה הקשה עלינו. התייצבנו ברבע האחרון וניצחנו אותו במעט, אבל זה הספיק כדי לנצח משחק קשה נגד קבוצה טובה ומיומנת בחוץ, ואנחנו שמחים. זה הניצחון העשירי שלנו ברציפות, אבל זה לא חשוב, חשוב רק אם משהו אחר קורה. זה ניצחון טוב מול קבוצה טובה. כדי לתת רבע שלישי לא טוב ולאפשר לכם לשאול למה אנחנו נותנים לקבוצות לחזור מפערים גדולים אנחנו צריכים לעשות משהו כדי לייצר את הפער הזה. לא שיחקנו היום נגד קונוסים, אלא נגד קבוצה והרבה פעמים הסיבה לחזרה של הקבוצה השנייה, היא לאו דווקא בגלל שאנחנו נחלשנו, אלא בגלל שהם התחזקו".

מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 71:79

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. אדריאן הרבשטיין
לא מתרגש מהחולשה ברבע השלישי. בלאט/אדריאן הרבשטיין

על אלכס טיוס, שממשיך למלא את מקומו של שון ג'יימס הפצוע בהצלחה, ורשם הערב 11 נקודות ו-9 ריבאונדים, אמר בלאט: "אני לא חושב שאלכס מחזיק את מכבי, הוא סוג אחר של שחקן פנים. סופו עשה נקודות במהלכים של שחקן פנים, אבל אין ספק שלאלכס יש חלק גדול בניצחון היום, ולאחרונה תרומה גדולה בהצלחות שלנו".

בלאט התייחס להחלטה להעניק לג'ייק כהן מקום בחמישייה הפותחת: "ג'ייק היה מצוין בהכנה לעונה ובדרך איבד את המקום שלו ברוטציה. אנחנו מתמודדים ומתקשים מאוד עם החוק הלא טוב שיש, וזה חוק לא טוב שבטח ובטח לא עוזר לקבוצות האירופיות, אין שום סיבה שכל סיבה תלביש שני שחקנים מתחת לגיל 22, זה לא נותן שום דבר. מי שטוב צריך לשחק. ג'ייק הוא מאלה שסובלים, כמו שסילבן סבל היום. אנחנו בונים קבוצה לשתי הליגות, אבל באחת מהן אנחנו לא יכולים לשחק עם ההרכב שלנו. הוא שחקן מצוין, ויהיה יותר טוב.
אני מניח ששון יהיה בסגל ביום חמישי, אבל לא חושב שהוא הולך לשחק. שחקן שיושב שישה שבועות בחוץ, לוקח לו לפחות חצי מהזמן כדי לחזור לכושר משחק. הוא יהיה איתנו, התחיל להתאמן והוא בסדר, אבל הוא לא איפה שהוא צריך להיות".

"אני מקבל הזדמנות לעזור לקבוצה לנצח, זה היה משחק טוב היום, שיחקנו טוב ואני ממש מתרגש בשבילנו", הודה אלכס טיוס. "יש לנו קבוצה טובה עם הרבה מאוד שחקנים טובים, בכל הקריירה שלי באתי מהספסל, אז בכל רגע שאני משחק אני צריך לבוא מוכן. שיחקנו טוב מאוד במיוחד במחצית הראשונה, השחקנים צריכים לבוא מוכנים לשחק 40 דקות. זה המפתח שלנו, אנחנו יודעים לחבר דקות טובות, אבל צריכים לדעת לחבר משחק שלם".

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו. אדריאן הרבשטיין
"יש לי מועקה גדולה עכשיו". פרנקו/אדריאן הרבשטיין

בצד המפסיד, מאמן מכבי חיפה דני פרנקו ניסה לספק הסברים "כשאנחנו לא מצליחים לנהל את המשחק, אנחנו נראים לא טוב. כשאתה לא מצליח להגיע לאן שאתה רוצה, ואתה לא מביא את הכדורים לאנשים במקומות הנכונים, אז אתה לא מגיע לזריקות שאתה רוצה וקשה לרדת להגנה, ונגד מכבי אתה מקבל את זה באור יותר בוהק. שילמנו על זה. כשאתה מתחיל ככה את המשחק, ולא מסודר ולא מאורגן, אז באופן טבעי זה יוצר בלבול, וגם דברים בסיסיים שאתה יודע לעשות, עולים לך בהססנות ועל זה משלמים. אז קיבלנו היום תרומה יפה מאלכס צ'וברביץ', שההתחיל יפה ונחלש, ואנחנו נרוויח מזה, גם שחקנים אחרים ילמדו מזה לשחק מול מכבי תל אביב.

"אנחנו מנסים בעור שינינו וציפורנינו להוציא את הכי טוב מהסגל שיש לנו, ומול מכבי תל אביב אנחנו צריכים להיות טובים ומרוכזים, אבל לצערי זה לא קרה בחצי הראשון" הוסיף פרנקו. "אנחנו תמיד חוזרים, גם מול הפועל תל אביב, גם באילת, וגם היום, אבל צריך עוד שני קלפים בחפיסה כדי שיהיה לך את הכוחות להפוך את המשחקים האלה כשאתה מתחיל ככה. יש לי מועקה גדולה בפנים מהמשחק הזה ומהיכולת שלנו בחצי הראשון.

פרנקו סיפר על ההחלטה שלא להתחזק בגארד נוסף, למרות הפציעה של מורן רוט: "ג'ף רואה את הקבוצה ומכיר אותה, והניהול והסגל של הקבוצה נעשה בתקשורת בין כל הגורמים. בנקודת הזמן הזאת ההחלטה הייתה להשאיר את הקבוצה כמו שהיא ולתת ביטחון לשחקנים שפה, והתפקיד שלי זה לעשות את זה ומאוד ננסה לעשות את זה. אני אעשה את זה, עד שיוחלט אחרת. אני לא בונה על מורן רוט שיחזור ויציל אותנו. יקח לו זמן, ורק כשהוא יהיה מוכן לחזור לשחק, הוא יחזור. זה יקח כמה זמן שזה יקח".

בריאן רנדל, שלט ברבע האחרון בו ביצעו החיפאים קאמבק, אמר בסיום: "היינו בתמונה ברבע הראשון אבל התקשינו ברבע השני, וחזרנו למשחק ברבע השלישי. אני לא יודע למה זה קרה, זה לא היה מכוון, אבל אנחנו יודעים איך לתקן את זה. אני מנסה לשחק, אני קרוב לכשירות, אבל לא איפה שאני רוצה להיות עדיין".

שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. מגד גוזני
חוזר לעניינים לאט לאט. רנדל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully