וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 71:79

הצהובים כבר עלו ליתרון 19 במחצית, הסתבכו ברבע האחרון אך רשמו בסיום ניצחון ליגה שישי רצוף. טיוס וסמית' הצטיינו

מכבי תל אביב מודל 2013-2014 חווה עונה מוזרה: ביורוליג היא נראית מצוין ומשייטת בדרך למאזן מצוין, אולם בליגת העל, בה התרגלה לשלוט ביד רמה לאורך השנים, היא מסתבכת פעם אחר פעם. הערב (שני) היא חזרה ללחם והחמאה שלה, ולמרות ששוב הסתבכה לקראת הסיום, סיפקה הצהרת כוונות היכן שאיבדה את האליפות אשתקד - אולם רוממה - עם ניצחון על מכבי חיפה. רגע לפני המשחק בחמישי ביד אליהו מול קובאן, הצהובים קיבלו סיבה נוספת לחייך, ומנגד גם סיבה נוספת לדאגה.

החבורה של בלאט הציגה מחצית ראשונה מעולה, שכללה מטווח שלשות והגנת ברזל, שסייעו לה לעלות ליתרון 19 נקודות. במחצית השנייה ההגנה דעכה ואפשרה לחיפה לחזור למשחק, אך התעלות נוספת לקראת הסיום השאירה את הניצחון אצלה. שון ג'יימס המשיך להיעדר, אך מנגד אלכס טיוס המשיך למלא את מקומו בהצלחה עם 11 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3 חסימות. דווין סמית' שוב היה במיטבו עם 14 נקודות ו-8 ריבאונדים, ואפילו טייריס רייס הפציע עם 11 נקודות משלו. וחיפה? היא ממשיכה לנסות להתרגל לחיים ללא מורן רוט, בינתיים לא ממש בהצלחה. דונטה סמית' אומנם הצטיין במחצית השנייה (22 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ובריאן רנדל (13 נקודות, 9 ריבאונדים) חבר אליו ברבע האחרון, אך זה לא הספיק עבורה.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן מכבי חיפה עידו קוז'יקרו. אדריאן הרבשטיין
עוד ניצחון ליגה. היקמן מול קוז'יקרו/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

בלאט בחר לפתוח בחמישייה באופן מפתיע משהו עם ג'ייק כהן, ודווין סמית' היה זה שעלה ראשון ללוח עם שלשה במעבר. חיפה זרקה שלשות חסרות אחריות, ומכבי תל אביב כבר עלתה ל-0:8 מהיר עם שלשה של ג'ייק כהן. שחורציאניטיס ספג עבירה שנייה, אך ההגנה של הצהובים המשיכה לעבוד היטב ולסגור את שחקני חיפה. דאנק של טיוס קבע 2:13 עם דאנק במתפרצת. חיפה החלה לצמצם וסל קשה של בן רייס קבע 10:16 בלבד לצהובים. הרבע הראשון הסתיים ב-10:18 לזכות מכבי תל אביב.

מכבי תל אביב המשיכה לצלוף מחוץ לקשת גם בפתיחת הרבע השני, וגיא פניני התכבד ברביעית של הצהובים והעלה אותם ל-10:21. בלו ואינגלס קלעו שלשות נוספות למכבי תל אביב, שברחה ל-17:32. ההגנה של הצהובים המשיכה לתפקד היטב, ושלשה נוספת של פניני קבעה יתרון שיא - 19:37. דונטה סמית' דייק פעמיים מהקו ושלשה של בן רייס צימקה ל-40:26 לצהובים, שלוש דקות להפסקה, אך אינגלס וסמית' חזרו חדים מפסק זמן וקבעו 26:46 עם סלים קלים במתפרצות. להפסקה ירדו הצהובים ביתרון מבטיח, 28:47.

בריאן רנדל פתח את הרבע השלישי עם ארבע רצופות, אך שחורציאניטיס השתלט על הצבע. שלשה של יבזורי הורידה ל-54:39, שש דקות לסיום הרבע. מכבי תל אביב ניסתה את מזלה שוב ושוב מחות לקשת, והתעוררות של דונטה סמית' סייעה לחיפה לצמק ל-56:43. צ'וברביץ' עם סל נאה במתפרצת הוריד לפיגור חד ספרתי, 56:47 למכבי תל אביב. סל נוסף של דונטה סמית' השלים ריצת 0:11 לחיפה, והצהובים הובילו 53:60 בלבד דקה לסיום הרבע. חיפה ירדה בסיום הרבע השלישי עם פיגור סביר, 64:57.

טייריס רייס שוב העלה ליתרון ספרתי עם פתיחת הרבע המכריע עם שלשה וחדירה יפה שקבעה 57:69. חיפה העיקשת שוב חזרה למשחק בזכות סל של סמית' ודאנק מרהיב של רנדל, שהוריד ל-71:65 חמש דקות לסיום. רנדל המשיך לחגוג מתחת לסלים, אך החטאת ליי אפ קל של בן רייס השאירה את התוצאה על 69:74 למכבי תל אביב, שלוש דקות לסיום. שלשה גדולה של דווין סמית' קירבה את מכבי תל אביב לניצחון, והעלתה אותה ליתרון 69:77, דקה וחצי לסיום. חיפה ניסתה להחיות את המשחק לקראת הסיום, אך החטיאה מהשדה ומכבי תל אביב חגגה בסיום עם ניצחון 71:79.

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. אדריאן הרבשטיין
קיבל קרדיט בחמישייה. ג'ייק כהן/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 14 (4 מ-6 לשתיים, 2 מ-5 לשלוש, 8 ריבאונדים), אלכס טיוס (3 מ-3 מהקו, 8 ריבאונדים, 3 חסימות) וטייריס רייס 11 כל אחד, ג'ו אינגלס 9 (5 אסיסטים), סופוקליס שחורציאניטיס 7 (9 דקות), גיא פניני ודיוויד בלו 6 כל אחד, ריקי היקמן (1 מ-5 מהשדה), ג'ייק כהן ויוגב אוחיון 5 כל אחד.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' (8 מ-14 משתיים, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים), בריאן רנדל 13 (9 ריבאונדים), דגן יבזורי 12 (7 ריבאונדים), בן רייס 8, אלכס צ'וברביץ' 6, אייק אוופיבו 4 ודויד קוביאן 4. כן שיחק עידו קוז'יקרו.

ג'ו אינגלס מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
הוריד חלודה. אינגלס/אדריאן הרבשטיין
שחקן מכבי חיפה דונטה סמית' מול שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. אדריאן הרבשטיין
התקשה בפתיחה, השתחרר בהמשך, אך זה לא הספיק. דונטה סמית' מול שחורציאנטיס/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully