וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח השיפוט: "בירנבוים היה בהתקפת זעם, אחוז תזזית"

6.1.2014 / 12:15

שופטי המשחק במלחה התייחסו להתנהגות מאמן הרצליה: "נכנס למגרש בתנועה מאיימת וצעק 'בושה, מי אתה בכלל' והלהיט היצרים"

דו"ח השיפוט למשחק בין הפועל ירושלים לבני הרצליה מתאר את ההתנהגות של אפי בירנבוים כ"אחוזת תזזית", והשופטים טוענים כי מאמן הרצליה "נכנס למגרש בתנועה מאיימת", ובמהלך "התקפת הזעם" שלו דחף פיזית את השופט אסתרון.

כזכור, אתמול אפי בירנבוים הורחק במהלך ההפסד של הרצליה במלחב, לאחר שספג שתי עבירות טכניות. אחרי ההרחקה בירנבוים התלונן על ההחלטה בצורה מופגנת, ויו"ר הקבוצה אלדד אקוניס הגדיל ואמר ש"בני הרצליה שוקלת להגיש תלונה למשטרה על השופט עומר אסתרון, צריך לבדוק את המניעים שלו".

מאמן בני הרצליה אפי בירנבוים זועם על השיפוט. מגד גוזני
התמונה אומרת הכול. בירנבוים/מגד גוזני

על פי דו"ח השיפוט, "בירנבוים נופף בידיים בצורה פרובוקטיבית... והתבקש להירגע ולחזור לספסל ולהימנע מתנועות שגורמות להתלהטות יצרים כנגד השופטים... בכל הזדמנות שהשופטים חלפו ליד מאמן בני הרצליה, הוא הביע מחאה שלוותה בתנועות ידיים... בגין הפעולות הנ"ל השופט אסתרון ניגש למאמן הרצליה ואמר לו 'אני מבקש שתפסיק עם תנועות הידיים ותנועות הגוף המיותרות, כל מה שיש לך להגיד תגיד לי באוזן'.

"אחרי אחת השריקות ליווה המאמן את השופט על הקווים וצעקה 'אתה בושה'...לאחר מכן פרץ לשטח המגרש וכולו אחוז תזזית.. הוא המשיך לנופף ולהצביע בתנועות ידיים מאיימות אל עבר פניו של השופט ואומר לו, 'אתה חתיכת בושה, מי אתה בכלל, הרסת את המשחק'... הוא קירב את פניו מרחק סנטימטרים בודדים מהפרצוף של השופט... וכל זאת במקום לעזוב מיידית את המגרש כנדרש בחוקה".

מאמן בני הרצליה אפי בירנבוים זועם על השיפוט. מגד גוזני
הוא קירב את פניו מרחק סנטימטרים בודדים מהפרצוף של השופט... וכל זאת במקום לעזוב מיידית את המגרש כנדרש בחוקה"/מגד גוזני

בתוך כך, הוציאה מנהלת הליגה הודעה לעיתונות בה היא קוראת לבצע שידוד מערכות בנושא השיפוט. נושא השיפוט הועלה לראשונה העונה על ידי יושבי ראש קבוצות ליגת העל בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה ב-14 בנובמבר. בעקבות הדיון בדירקטוריון הליגה הוחלט על פגישה בין נציגי המנהלת לבין יו"ר האיגוד דני חלוץ, יושב ראש איגוד השופטים ראובן וירובניק ויו"ר הועדה המקצועית של איגוד השופטים שלמה רבינוביץ'.

בפגישה זו מנהלת הליגה דרשה בין היתר את הדרישות הבאות: ניהול השופטים בליגת העל יהיה באחריות המנהלת כמו בליגות רבות ברחבי העולם, קיום נוהל מסודר של הגשת תלונות על התנהלות שופטים במשחקי ליגת העל, עריכת ביקורת מקצועית מקיפה בנושא השיפוט והצגת ממצאים המסקנות, הפחתת אגרות השיפוט, ושיבוץ שופטים למשחקים על פי הגרלה.

"מאז אותה פגישה הוגשו חמש תלונות על ידי חמש קבוצות שונות מליגת העל אשר הועברו לאיגוד, אך לצערנו למרות כל דרישותינו ולמרות שסוכם כך בפגישה הנ"ל, לא הוצגו בפני המנהלת ממצאים הסברים או מסקנות לגבי המקרים הללו", נכתב בהודעת המנהלת, "המנהלת תיזום בקרוב מפגש בין יושבי ראש הקבוצות, המאמנים ושופטי הליגה בנוכחות יו"ר האיגוד דני חלוץ ויו"ר המנהלת שמואל פרנקל וזאת על מנת לנסות ולגשר בין הצדדים ולהבין יותר לעומק את המניעים והרצונות של כל הגורמים".

על התפרצותו של מאמן הרצליה, אפי בירנבוים הוסיפה המנהלת בהודעתה: "בעקבות מחלוקות השיפוט לאחרונה אנו עדים להתפרצויות של יושבי ראש ומאמנים. המנהלת סבורה כי התפרצויות אלה מיותרות ואינן מוסיפות כבוד לליגה. על אף סערת הרגשות, מנהלת הליגה קוראת למאמנים ולמנהלי הקבוצות להתנהג באיפוק ואת המחלוקות בנושא השיפוט לברר ולישב באמצעות מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל בפגישות סביב השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully