וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני פארקר: "מתנצל על הפגיעה או אי ההבנה"

הגארד הצרפתי של סן אנטוניו שחרר הודעה לעיתונות בעקבות פרסום תמונתו מבצע את ה"קנל: "חשבתי שזה חלק ממופע קומי"

אחרי שאתמול (שני) פורסמו תמונה וקטע וידאו בהם רואים את הגארד הצרפתי של סן אנטוניו ספרס טוני פארקר מבצע את תנועת ה"קנל" השנויה במחלוקת, שעלתה לכותרות לאחר שביצע אותה ניקולא אנלקה ביום שבת במשחק של ווסט ברומיץ', הגיעה הלילה ההתנצלות של השחקן הצרפתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי התמונה, הגיעה ההתנצלות. טוני פארקר מבצע את ה"קנל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בזמן שהמחווה הזאת הייתה חלק מהתרבות הצרפתית לאורך שנים, רק לאחרונה למדתי את התוכן השלילי שמקושר לזה", אמר פארקר בהצהרה שהוציא לעיתונות, "כשצולמתי עושה את המחווה הזאת, לפני שלוש שנים, חשבתי שזה היה חלק ממופע קומי ולא ידעתי שיעשו בזה שימוש פוגעני. מהרגע שלמדתי את הדברים הרציניים שעומדים מאחורי המחווה הזאת, אני לא אחזור על כך לעולם ומתנצל על אי ההבנה או על פגיעה כלשהי שנפגעו מהמעשים שלי. אני מקווה שהמקרה הזה ילמד אחרים להיות יותר עירניים למעשים שנראים תמימים אבל שיש בהם היסטוריה של שנאה".

בתוך כך הודיעה הנהלת ה-NBA כי היא בוחנת את המקרה, ותפרסם בימים הקרובים החלטה האם תנקוט צעדים כנגד הגארד.

הקומיקאי והאקטיביסט הצרפתי דיאדונה. REMY DE LA MAUVINIERE, AP
הגה את התנועה ב-2009. דיאדונה/AP, REMY DE LA MAUVINIERE

אז מה היא בעצם ה"קנל"?

"קנל" זה כבר מזמן לא רק כינוי לקציצות במטבל, אותו מתאבן מהמטבח הצרפתי העילי. כשאומרים כיום "קנל" ברור לכל שמדובר בתנועת היד שמסעירה את העולם, למעשה מעין מועל יד הפוך, כשהיד נוגעת בהצלבה בכתף הנגדית, והיד השנייה ברוב המקרים מיושרת כלפי מטה. התנועה משלבת בין מועל היד הנאצי לבין תנועת יד צרפתית עממית שמשמעותה "קפוץ לי". ממציאה, הקומיקאי הצרפתי האקטיביסטי דיאדונה מ'בלה מ'בלה, השתמש בה כמחווה המבטאת אנטי ממסדיות וכמחאה מצדו כלפי הממשל בצרפת. אבל כנראה שהיו לו גם כוונות נוספות. "ב-2009 הגה דיאדונה את תנועת ה'קנל' כחלק מהקמפיין האנטי-ציוני שלו בבחירות לפרלמנט האירופי", נכתב ב"אינדיפנדנט" הבריטי, "התנועה הפכה לסימן ההיכר שלו". ביוטיוב אפשר למצוא אותה כחלק ממערכונים קומיים שלו שבהם הוא משתלח גם בישראל. "קנל" כבר מזמן לא מזוהה עם אנטי ממסדיות, בעיני רבים היא מבטאת את עוצמתם של האידיאולוגיות האפלות שרוחשות באירופה לאורך ההיסטוריה וגם בעת הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully