וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה שרף: "מקווה שאדביק את השחקנים באהבה לכדורסל"

24.12.2013 / 21:10

המאמן הוותיק הוצג במכבי ראשל"צ: "אני לא קוסם, אני איש עבודה". יצחק פרי: "בשבילי צביקה הוא המאמן מספר אחד"

מכבי ראשון לציון יוצאת הערב (שלישי) לעידן חדש, ומציגה לראווה את מאמנה החדש והנוצץ: צביקה שרף. מוקדם יותר הערב מונה מאמן נבחרת ישראל לשעבר כמחליפו של מתן חרוש, וכעת הוא מוצג במועדון בו עבד לראשונה לפני 23 שנה. הופעת הבכורה של שרף בתפקיד תהיה כבר ביום חמישי הקרוב, כשיפגוש את הפועל גלבוע/גליל עליון ברבע גמר גביע המדינה. לפני האימון היום ערך המאמן היוצא חרוש שיחה עם השחקנים, ולאחר מכן הגיע תורו של שרף לשוחח עימם. שיחה נפרדת ערך המאמן החדש עם הצוות המקצועי. הזר החדש דווין ווייט שהגיע היום לישראל לא התאמן, ובקבוצה עוסקים בסוגיית השחרור הבינלאומי שלו על מנת שיוכל לשחק ביום חמישי בגביע.

צביקה שרף מאמנה החדש של מכבי ראשון לציון. יוסי ציפקיס
טוב לראות אותו חוזר לפרקט. צביקה שרף/יוסי ציפקיס

"לא ידעתי שאסיים את הערב פה כשקמתי בבוקר", אמר צביקה שרף בפתח דבריו. "ראשון לציון קבוצה חשובה לכדורסל הישראלי. אני אוהב את הכדורסל בימים קשים וגם בימים יפים. האהבה והרצון שלי לאמן גוברים על הרבה דברים, באתי לעבוד. אין דבר שאני יותר אוהב מאשר לאמן, וברגע שעלתה האפשרות להגיע לכאן, לקחתי את זה. סיכמנו שיש לי אופציה להמשיך אם אני רוצה. תיגמר העונה, נשב ונחליט מה עושים. הקבוצה במצב קשה. אני לא קוסם, אני איש של עבודה קשה. אצטרך לנסות ולרתום את השחקנים למשימה שלי. בהנהלה של ראשון לציון יש לב וגאווה, אבל מי שצריך לתת הכל זה השחקנים".

"תוך כדי תנועה אלמד את הקבוצה", הוסיף המאמן החדש. "אני מודה שלא יצא לי לראות אף משחק של הקבוצה העונה, אבל הכינו לי כבר את הדיסקים עם כל המשחקים של ראשון, ואצפה בהם ביומיים הקרובים. המטרה היא להשאיר את הקבוצה בליגה. כולם מבינים את המצב של הקבוצה, אני יודע שאני מושך הרבה אש, אבל יש כאלה שמאוד סומכים עליי. נצטרך לעבוד כדי לחזור לתלם ולשפר דברים. אני חוזר לאמן בגלל שאני מאמין ביכולת שלי לרתום דברים ובאהבה שלי בכדורסל. אני מקווה שאצליח להדביק את השחקנים בתכונות הללו".

לגבי שון דאוסן ואור סולומון הצעירים, אמר שרף: "שני השחקנים האלה מוכשרים מאוד וזה לא חדש. האחריות היא גם עליהם, שניהם יקבלו את כל תשומת הלב, הגיבוי והאהבה ממני, אם צריך אז גם סטירה. אני רוצה בטובתם, אבל מה שיהיה טוב לקבוצה אז מה שיקרה. הם קיבלו צ'אנס שאף קבוצה לא לקחה. סולומון סומן אפילו לפני דאוסן, קיבל פחות דקות העונה, אבל הוא יקבל את כל הבמה כדי להוכיח לי שהוא יכול לקבל עוד דקות. אני הראשון שרוצה ששניהם יצליחו".

על כך שעבד בעבר תחת יצחק פרי, ובאותה קדנציה היחסים הללו נגמרו בפיצוץ, "אז נריב. נישואים שניים לפעמים עובדים טוב יותר. אני מקווה לטוב".

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף לצד היו"ר יצחק פרי. יוסי ציפקיס
שוב ביחד. שרף ופרי/יוסי ציפקיס

יו"ר המועדון יצחק פרי אמר: "עברנו 24 שעות מאוד סוערת, שהחלו בישיבה של הוועדה המקצועית, שבסיומה הוחלט להיפרד ממתן חרוש. דיברתי עם צביקה אתמול בפעם הראשונה, נפגשנו היום בבוקר ודיברנו על מכבי ראשון לציון. אני מודה לצביקה שהוא מגיע. מכבי ראשון לא במקום שהיא רוצה להיות בליגה. נקלענו למצבים לא בריאים העונה. כל מילה שאגיד על צביקה תהיה שולית. כל אחד מכיר את ההישגים שלו. אנחנו מאמינים בו. אנחנו מקווים שהדרך של מכבי ראשון לציון בצמרת הכדורסל תחזור".

"ניתן לשרף לנהל באופן בלעדי את כל מה שקורה בפן המקצועי", הוסיף היו"ר. "רוני בוסאני עזב והשאיר אותנו. הוא קיבל את ההחלטה בעצמו. מתן לא הצליח לקחת את הקבוצה למקומות שחשבנו. המשחק האחרון בעפולה היה הקש ששבר את גב הגמל. החלטנו להביא מאמן יותר מנוסה. ניבחן על זה בסוף העונה. אמרתי לצביקה שאני הולך אחורה, יש לי שם של מתערב, אבל לא בחרתי אף אחד מהזרים. צביקה מאמן של לקחת אליפות".

צביקה שרף מאמן מכבי ראשון לציון עם שחקניו באימון הבכורה. יוסי ציפקיס
כבר התחיל לעבוד. שרף באימון הבכורה/יוסי ציפקיס

שרף, 62, עבר כברת דרך ארוכה בכדורסל הישראלי, אך לא אימן בישראל מחוץ למכבי תל אביב זה עשור, אז עמד על הקווים של הפועל גליל עליון. שרף החל את קריירת האימון שלו בעונת 1978-1977 במכבי דרום תל אביב, ומשם עבר לא פחות משמונה קבוצות בישראל, ביניהן אף עונה אחת במכבי ראשון לציון בשנת 1990, שהסתיימה בכסוך מתוקשרם עם היו"ר יצחק פרי, שמשמש בתפקיד גם היום. לשרף יש ברזומה גם שנים רבות באירופה: הוא אימן את אריס סלוניקי, לימוז' הצרפתית, פאוק סלוניקי, ורצלאב הפולנית, מקדוניקוס היוונית, דינמו מוסקבה וספרטק סנט פטרסבורג הרוסיות.

שרף אימן גם את נבחרת ישראל על פני שתי קדנציות שונות, בין 1993-1997 ובין 2005-2009. שרף זכה לאורך קריירת האימון שלו ב-10 אליפויות ישראל, 6 גביעים, זכייה בגביע אירופה למחזיקות גביע עם אריס סלוניקי וזכייה בגביע הרוסי בעונת 2010-2011. לאחרונה אימן בישראל את מכבי תל אביב, אותה הצעיד לגמר היורוליג, אך גם איבד את האליפות להפועל חולון ובשל כך איבד את משרתו.

יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי. יוסי ציפקיס
אופטימי משיתוף הפעולה המסקרן. פרי/יוסי ציפקיס
דווין ווייט שחקנה החדש של מכבי ראשון לציון. יוסי ציפקיס
עדיין לא ברור האם ישחק מול גלבוע/גליל. ווייט/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully