וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייטב לוזון: "ציפיתי מאלרואי כהן להרבה יותר"

מאמן מכבי פ"ת אישר שהקשר צפוי להיחתך, התנצל על הבעיטה בשלט והתייחס להשוואות לגיא: "מצפה להוכיח את עצמי כמוהו"

ברני ארדוב

מכבי פתח תקוה חגגה אתמול (שבת) ניצחון בית ראשון העונה בליגה, 0:1 על הפועל רעננה, וגם עלתה מעל הקו האדום. המאמן הטרי ייטב לוזון הגיע לאולפן "תמונת מחזור" לדבר על התפקיד החדש, צירופו של קובי רפואה לצוות המקצועי והייחוס המשפחתי. הראיון המלא.

"מדהים. אין הרגשה יותר טובה מאשר הרגשת השמחה שאחרי ניצחון", פותח לוזון. "שום דבר לא בא קל בליגה. אחרי השבוע שעבר שעשינו תיקו, הייתה לי הרגשה טובה. ראיתי את החבר'ה והרגשתי שהניצחון צריך להגיע".

מרגיש התעוררות?

"כן ברור כי ברגע שאתה מתחיל דרך חדשה ומתחיל להביא נקודות, מתחילה אוטומטית אמונה בדרך ובשיטה בקרב השחקנים. אני מקווה שזה מה שידחוף אותנו קדימה".

למה צירפו את קובי רפואה?

"מלכתחיה רציתי שהוא יצטרף. קובי בהתחלה קצת נרתע, היה לו קשה והוא לא רצה לעזוב את הנוער, אבל השבוע הוא החליט להירתם ולבוא לעזור. הוא עובד בעיקר עם החלק הקדמי וגם עוסק בעניינים מנטאליים".

זה לא משדר שייטב לוזון לבד חשב שזה קשה לו?

"ממש לא. אם לא הייתי רוצה, לא הייתי מצרף אותו".

התייעצו איתך?

"קובי בא מיוזמתו ורצה לבוא לעזור. הוא הבין שהוא סתם חשש ובסופו של דבר החליט להצטרף".

מאמן מכבי פתח תקוה ייטב לוזון באולפן תמונת מחזור. ברני ארדוב
רפואה? אם לא הייתי רוצה, לא הייתי מצרף אותו. לוזון/ברני ארדוב

אתה כבר מתכנן שינויים בסגל ומבט לאחור, אילו טעויות עשיתם בבניית הקבוצה?

"אני לא רוצה לדבר על מה שהיה. זה לא יהיה נכון וראוי כרגע. אנחנו נחפש לעשות שינויים שיגרמו לצאת קדימה מהמשבר. ככל הנראה נצרף עוד בלם ועוד חלוץ".

אלרואי כהן ייחתך.

"הוא קצת פצוע ולא נחתך סופית. נשב ונדבר איתו ונראה לאן הרוח נושבת".

התאכזבתם מהיכולת שלו?

"כשהוא הגיע, ציפיתי ממנו להרבה יותר. לפעמים דברים לא מתחברים, אבל זה לא סוף הסיפור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלרואי כהן מכבי פתח תקוה מאור בוזגלו הפועל באר שבע. רוני לבנה
"לפעמים דברים לא מתחברים". כהן/רוני לבנה

סיפרו לנו שאתה בחור רגוע ושלו ואז בשבוע שעבר בעטת בשלט אחרי השער בתוספת הזמן.

"מחוץ לכדורגל אני בחור רגוע ושקט, אבל כשאני במגרש אני משתגע ומשתולל. אני לא בועט בדברים כי זה לא אופייני לי, אבל אמוציונלי על הקווים, מכוון, מעיר וצורח. אני חי את המשחק וכשאני במשחק, אני לא אותו בן אדם. אנשים שמכירים אותי אומרים: 'איך בחור נחמד כמוך מאמן כדורגל?' כשאני בכדורגל אני בן אדם אחר והקטע של השלט היה פורקן אחרי משחק שעומדים אוהדים, מקללים וזורקים הערות לא במקום. זו הייתה התפרצות ואני מתנצל עליה. היא לא תחזור יותר".

איך אתה מתמודד עם הקהל?

"זה ממניעים אישיים מבחינת המשפחה. זה מיעוט כי גם אתמול אחרי הניצחון הרבה אנשים קראו לי, חיבקו אותי וקיבלתי הרבה תמיכה. יש הרבה אוהדים במכבי פתח תקוה שתומכים במהלך ובעדו. אני מקווה מאוד שגם הקומץ הקטן שקצת עושה רעש יירגע כשהתוצאות יבואו ואני מאמין שזה יקרה".

בן הדוד שלך גיא לוזון עבר תהליך ארוך עד שקיבל לגיטמציה. אתה מכין את עצמך לתהליך ולהשוואות?

"ציפיתי שיהיו השוואות, אבל גיא זה גיא וייטב זה ייטב ולכל אחד יתרונות וחסרונות. אני בדרך שלי עובד, משקיע ועושה מה שצריך כדי שגם ידברו על ייטב כייטב".

הביקורות על שניכם הן בגלל שם המשפחה?

"כשקיבלנו את מכבי פתח תקוה באופן טבעי מייחסים את המהלך לשם המשפחה. גיא הוכיח את עצמו בצורה פנומנלית. הוא מאמן ראוי ואחד הטובים בארץ. גם אני מצפה לעשות את זה".

מרגיש שהרווחת ביושר את התפקיד של מאמן בוגרים בליגת העל?

"כן וגם התוצאות מתחילות לדבר בעד עצמן. אם לא הייתי חושב שאני מסוגל, אז לא הייתי לוקח את התפקיד הזה. יכולתי לקחת את התפקיד לפני שנתיים, אבל סירבתי כי לא הרגשתי מוכן. עכשיו, אחרי חמש שנים בקבוצת נוער, אני מחושל. במקביל גם עבדתי בבוגרים כעוזר ואני חושב שאין מחלוקת".

אבא אבי משפיע ביומיום? מדבר על מה צריך לעשות?

"מדבר, מייעץ, זורק מילה ותומך. מה שביני לבינו נשאר בינינו. הוא אומר לי להאמין בדרך שלי, להמשיך בדרך שלי ולעבוד קשה. אמרתי לו תמיד שבסוף התוצאות יגיעו".

ומה אתה אומר לו אחרי הקיץ הלא פשוט שעבר עליו?

"שיהיה חזק. בכדורגל ובכלל בארץ קשה לאנשים לפרגן לאנשים שמצליחים. אז נושכים שפתיים וממשיכים הלאהץ אני בטוח שאם הוא ירגיש שזה מעיק, הוא יעזוב את זה".

מאמן סטנדרד ליאז' גיא לוזון. EuroFootball, GettyImages
"הוכיח את עצמו בצורה פנומנלית. הוא מאמן ראוי ואחד הטובים בארץ". גיא לוזון/GettyImages, EuroFootball

בקיץ כתבת סטטוס בפייסבוק: 'אני חוזר לליגת העל. את האהבה הזאת אי אפשר להפסיק. עם חטיב סגרנו חשבון, עכשיו משולש הרשע: בית"ר-באר שבע-הפועל חיפה. תקבלו את מה שמגיע לכם.

"זה היה גם רגע של פורקן, התפרצות אחרי שעלינו ליגה. היה עליהום באותו זמן על הקבוצה, להחזיר את הנקודות, להוריד הנקודות. לא ירדנו על הדשא אלא על השולחן הירוק. בית"ר? בגלל שבמחזור האחרון הם לא בדיוק התאמצו מול באר שבע, אבל היה ונגמר. אין לי שום דבר נגדם".

בשבוע אתה פוגש את בית"ר ויכול לגרור אותה למאבקי התחתית. כמה המשחק קריטי וגורלי?

"הוא קריטי וגורלי כמו כל המשחק נגד רעננה והמשחק בשבוע לפני זה. כל משחק מבחינתנו קריטי על אחת כמה וכמה אחרי שניצחנו ואנחנו צריכים להמשיך ולחבר עוד ניצחון ולתת עוד דחיפה ולגרום לעוד קבוצות שמעלינו לחשוש".

אתה מאמין שאפשר להשאיר את הקבוצה בליגה?

"אין לי ספק, במיוחד אחרי שחזרנו להיות מעל הקו האדום. זה נותן ביטחון ואמונה. אני רוצה שנסתכל למעלה, על בית"ר שיש לה 15 נקודות, ולהכניס עוד קבוצה למאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully