וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ולנסיה - ריאל מדריד 3:2, חטאפה - ברצלונה 5:2

הבלאנקוס איבדו יתרון פעמיים, חסה כבש שער ניצחון אחרי כיבושים של די מריה ורונאלדו. שלושער ובישול לפדרו במדריד

המחזור ה-17 בליגה הספרדית נמשך הערב (ראשון) עם משחקיהן של שתי הגדולות. אחרי שאתלטיקו מדריד ניצחה אתמול ועלתה זמנית פסגה, חזרה ברצלונה למקום הראשון אחרי 2:5 גדול בחוץ על חטאפה במשחק בו הקטלאנים חזרו מפיגור 2:0 בזכות הצגת ענק של פדרו עם שלושער תוך שמונה דקות. ריאל מדריד סיימה את הערב המרתק עם 2:3 גדול בחוץ על ולנסיה כשחסה הצעיר כובש את שער הניצחון בדקה ה-82. במשחק שפתח את יום ראשון אספניול ניצחה את ריאל ויאדוליד 2:4. אתלטיק בילבאו ניצחה 1:2 את ראיו וייקאנו והתבססה במקום הרביעי. סלטה ויגו ואוסאסונה נפרדו ב-11.

פדרו השתווה למסי וגם: הסטטיסטיקה המעודדת מול חטאפה

שחקן ברצלונה, פדרו. רויטרס
השלושער הכי מהיר מאז 1999. פדרו/רויטרס

חטאפה - ברצלונה 5:2

רק אתמול בערב איבדה ברצלונה את המקום הראשון בליגה לאתלטיקו מדריד, שניצחה את לבנטה ופתחה פער של שלוש נקודות בפסגה. הערב הקטלאנים ידעו שהם חייבים ניצחון במדריד כדי לחזור לראשות הטבלה והם עשו זאת בגדול בזכות הצגה של איש אחד. פדרו רודריגס ניצל את ההיעדרות של ניימאר המושעה ומסי הפצוע וחילץ את קבוצתו מפיגור 2:0 מהיר עם שלושער בזק תוך שמונה דקות, אליו הוא הוסיף גם בישול לפברגאס וגרם לפנדל והשער החמישי של ססק. למרות הניצחון המשכנע, בברצלונה יהיו חייבים לשפר את משחק ההגנה שלהם בהמשך מול הקבוצות החזקות בליגה כשהמאבק על האליפות העונה צפוי להיות צמוד מתמיד.

בארסה הגיע למצב מצוין ממש בפתיחה אחרי מצב נייח. אלכסיס סאנצ'ס הרים כדור מצד ימין, סרג'י רוברטו הילד נגח לעברו של פיקה הבלם שנותר לבד מול מויה, אך שוער חטאפה הדף את הבעיטה שלו. עשר דקות בלבד חלפו וחטאפה עלתה ליתרון מפתיע מאוד אחרי מהלך נהדר. לאפיטה הקשר קיבל כדור במרכז, זיהה את אסקודרו המגן השמאלי ושלח לעברו כדור עם העקב. אסקודרו חדר לתוך הרחבה ומזוית קשה בעט חזק לרשת. פינטו יכל להדוף, אבל ספג. 0:1 לחטאפה.

ארבע דקות בלבד חלפו וזה כבר 0:2 לחטאפה (!) ושוב אחרי כדור נייח. המארחים הרימו כדור קרן מצד ימין, ליסנדרו לופס הבלם התרומם באין מפריע ונגח חזק לרשת. פתיחה מדהימה לחטאפה. בדקה ה-20 השיג פדרו שער מצמק לברצלונה, אבל השופט פסל אותו בטענה לנבדל שלא היה.

ליסנדרו לופס שחקן חטאפה חוגג. AP
הדהים את בארסה עם השער השני. לופס/AP

בדקה ה-35 חזרה ברצלונה לעניינים עם שער מצמק של פדרו. החלוץ הפעלתן קיבל כדור עומק נפלא מפברגאס, ניצל יציאה חפוזה של מויה השוער והקשית מעליו לרשת. 1:2 לחטאפה. ההצגה של פדרו נמשכה עם השני שלו ושל בארסה בדקה ה-41. הפעם אינייסטה היה זה ששלח לעברו כדור עומק. פדרו עשה הטעיה למגן שלו, חתך לימין והפציץ לחיבורים. 2:2.

שתי דקות בלבד חלפו וזה כבר 2:3 מדהים לברצלונה ומי כבש? נכון, פדרו. החלוץ שהפך למלך השערים של בארסה, השלים שלושער תוך שמונה דקות. שוב ססק פברגאס הכניס כדור עומק לג'ורדי אלבה, שיישר למרכז. הגנת חטאפה לא הצליחה להרחיק ופדרו הלוהט הפציץ פנימה. 2:3 במחצית.

* השלושער תוך שמונה דקות של פדרו היה הכי מהיר מאז השלושער שכבש דני בספטמבר 1999.

בדקה ה-68 כבשה בארסה את הרביעי וסידרה המון שקט לאוהדיה. פדרו הפעם עבר ממלאכת הכיבוש למלאכת הבישול כשמסר מצד ימין לפברגאס, שמול האין הגנה של חטאפה בעט מהאוויר פנימה. 2:4 לברצלונה. חטאפה המשיכה עם ההתפרקות שלה ואחרי ארבע דקות כבשה בארסה את החמישי שלה אחרי שפדרו ספק נדחף ברחבה. השופט פסק לפנדל אותו בעט פברגאס פנימה והשלים צמד כדי לקבוע 2:5 מוחץ לברצלונה.

אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד חוגג. AP
שער, בישול ועוד משחק מצוין. די מריה/AP

ולנסיה - ריאל מדריד 3:2

זה לא היה קל, זה היה דרמטי אבל הסיום היה מתוק: אחרי הניצחונות של אתלטיקו מדריד וברצלונה יריבותיה לצמרת, הצליחה גם ריאל להשיג ניצחון באצטדיון קשה מאוד. המארחים הציגו משחק הקרבה וחזרו פעמיים מפיגור אחרי שערים של אנחל די מריה וכריסטיאנו רונאלדו, אבל חסה הצעיר שנכנס כמחליף היה האיש עם המילה האחרונה וכבש את שער הניצחון בדקה ה-82. הבלאנקוס צימקו שוב את הפער משתי המוליכות לחמש נקודות בעקבות הניצחון הזה. ולנסיה מנגד נמצאת בצרות ורחוקה רק שש נקודות מהקו האדום.

המשחק נפתח עם גישושים בשני הצדדים ורק לאחר 17 דקות הגיעה ריאל למצב ראשון שנבע מחטיפה של בנזמה במרכז המגרש. הצרפתי שלח כדור שמאלה לעברו של כריסטיאנו רונאלדו שמצד שמאל בעט חזק ברגל שמאל אבל לא מדויק והחוצה.

בדקה ה-28 הגיע השער המיוחל של הבלאנקוס. אנחל די מריה, שהחליף את בייל המושעה בצד ימין של ההתקפה קיבל כדור באגף, חלף על פני שני שחקני הגנה ומקצה הרחבה בעט כדור אדיר ברגל שמאל לפינה הרחוקה ולרשת. 0:1 לריאל מדריד.

המארחים לא נבהלו מהפיגור המוקדם והשיגו את השוויון מהר מאוד בדקה ה-34. חואן ברנאט המגן פרץ באגף שמאל והרים כדור חד ומדויק שנחת על ראשו של פיאטי שנותר לא מכוסה ונגח מקרוב לרשת. 1:1 במסטאייה.

חמש דקות למחצית החזירה לעצמה ריאל את היתרון עם שער שנוי במחלוקת. אנחל די מריה כובש השער הראשון הרים כדור חופשי מצד ימין, כריסטיאנו רונאלדו היה לפני קו ההגנה אך השופט לא שרק לאופסייד והפורטוגלי נותר ללא שמירה ומקרוב נגח לרשת -1:2 לריאל.

ולנסיה עלתה נחושה למחצית השנייה במטרה להשיג את השוויון ובאה על שכרה בדקה ה-62 עם שער שוויון נוסף שהגיע מכדור קרן של דני פארחו שמצא את ז'רמי מאתייה בלתי מכוסה והקיצוני הצרפתי נגח מקרוב לרשת. 2:2 דרמטי במסטאייה.

ריאל תקפה בחמת זעם ובדקה ה-82 הצליחה לעלות ליתרון בפעם השלישית במשחק. לוקה מודריץ', השחקן המצטיין במשחק הזה קיבל כדור שחזר מהגנת ולנסיה ושלח פס מדויק תחת הלחץ לחסה המחליף שמזוית קשה בעט חזק לרשת. 2:3 לריאל מדריד.

חסה שחקן ריאל מדריד חוגג עם לוקה מודריץ' (השמאלי בתמונת ראש). AP
הרגיע את אוהדי ריאל עם שער ניצחון. חסה/AP

אספניול - ריאל ויאדוליד 2:4
לאספניול: סרחיו גרסיה (5, פנדל), כריסטיאן סטואני (37, 70), ויקטור סאנצ'ס (68). לריאל וידאוליד: חאבי גרה (75), ויקטור פרס (89).

אתלטיק בילבאו - ראיו וייקאנו 1:2
לבילבאו: סן חוסה (32), מיקל ריקו (66). לראיו: אלברטו בואנו (62)

סלטה ויגו - אוסאסונה 1:1
לסלטה: אוגוסטו פרננדס (34). לאוסאסונה: אמילאנו ארמנטרוס (17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully