וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב מולד: דירוג מצטייני סוף השבוע באירופה

23.12.2013 / 9:00

המחזור שלפני חג המולד הציג שוב את סוארס בגדולתו, גילה מחדש כישרונות נשכחים והגשים חלום לילד בן 18. כולם בדירוג המצטיינים האחרון של שנת 2013, יחד עם השותף של אלירן עטר. אבל מי במקום הראשון?

10. מריוס גרסבק - הרטה ברלין

ילד בן 18, הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת, לעיני יותר מ-80 צופים באצטדיון הגועש של דורטמונד. תוסיפו לזה גם יציאה מיותרת שעלתה בשער חובה, ותנסו להבין את הסיטואציה אליה נקלע מריוס גרסבק אחרי שבע דקות של משחק. דווקא מהנקודה המבהילה הזו, השוער השלישי של הרטה ברלין התרומם והפך לגיבור המשחק. סמי אלאגי אמנם כבש ובישל ב-1:2 של הרטה, אבל מי שמנע מדורטמונד להשוות ולהיחלץ מהפסד ביתי שלישי ברציפות היה גרסבק. בהיעדרו של השוער תומאס קראפט ומחליפו סשה בורכרט, הרטה שמה מבטחה בגרסבק, אוהד שרוף שהגשים חלום וירד מיציע האולטראס לשער הקבוצה אותה הוא אוהב. כמה דקות אחרי שספג ממרקו רויס בפתיחה, גרסבק כבר תיקן עם הצלה מול רוברט לבנדובסקי. הוא הוסיף עוד שתי עצירות טובות, הגיע לשיא עם הדיפת הבעיטה האדירה של יונאס הופמן בדקה ה-66 ובתוספת הזמן הקדים את לבנדובסקי והבטיח ניצחון. "מריוס אפילו לא מודע למה שקרה לו היום", סיכם המאמן המנצח יוס לוהוקאי, בזמן שהשוער הצעיר שוב שר על הגדר יחד עם האולטראס. רק הפעם, לראשונה, מהצד של המגרש.

9. עמנואל אדבאיור - טוטנהאם

אנדרה וילאש בואש שלח אותו להתאמן עם קבוצת המילואים והצטרף לשורת מאמנים שהתעמתו איתו במהלך הקריירה, אבל גם בתקופת הגלות עמנואל אדבאיור לא שכח לשחק כדורגל. למרות שהופיע ב-45 דקות בלבד העונה (המחצית השנייה ב-6:0 המשפיל מול מנצ'סטר סיטי) טים שרווד האמין בחלוץ הטוגולזי וקיבל ממנו שער בהפסד לווסטהאם בגביע הליגה באמצע השבוע. גם בליגה תפס אדבאיור את המקום בהרכב, והחזיר בגדול כשהוביל את התרנגולים לניצחון 2:3 על סאות'המפטון עם 90 דקות של מאמץ בלתי פוסק, שהניב גם שני שערים. נכון, הגישה שלו מחורבנת, אבל כשמתחשק לו והוא מרגיש אהוב, אדבאיור ממצא את הפוטנציאל שלו ושווה בשקט 15 שערי ליגה. טוטנהאם כבר הרוויחה משחק ליגה ראשון העונה בו כבשה יותר משני שערים. עם הכוונה נכונה ומאמן שסומך עליו, אדבאיור יכול לתת לה עוד הרבה יותר.

2:3 דרמטי לריאל בוולנסיה, פדרו ניצח על המהפך של ברצלונה

אדבאיור, זוכרים? ניצחון חוץ לטוטנהאם, אברטון קרובה לפסגה

מילאנו כחולה: העקב של פלאסיו בעט את אלגרי הביתה?

וינסנט אניימה טעה, פריס סן ז'רמן השוותה ל-2:2 מול ליל

מריוס גרסבק שוער הרטה ברלין עם האוהדים. GettyImages
שוב על הגדרות עם האולטראס של הרטה, רק הפעם מכיוון המגרש. מריוס גרסבק/GettyImages

8. קרלוס ולה - ריאל סוסיאדד

אחת הקבוצות המהנות באירופה שוב שולחת נציג לדירוג המצטיינים. רובן פארדו היה כאן פעמיים, גם אנטואן גריזמן ביקר ועכשיו קרלוס ולה חוזר לעוד סיבוב. החלוץ המקסיקני שבת מהבקעה מאז אותה רביעייה זכורה לרשת סלטה ויגו, חזר לכבוש בגביע בשבוע שעבר והשאיר טעם של עוד. בהופעה ה-100 שלו במדי ריאל סוסיאדד, הוא חזר לככב וסידר לקבוצתו ניצחון 1:3 במגרשה של גרנאדה. ולה הבקיע את הראשון תוך שהוא שורד ניסיון התנקשות מצד השוער רוברטו, לאחר מכן היה מעורב בשער של גריזמן, כמעט היה חתום על בישול העונה עם הורדה בחזה לאימנול אגירצ'ה שהחמיץ ולבסוף סגר עניין בעצמו עם כדור לחיבורים. במקסיקו יש תמימות דעים לגבי העובדה שבכושרו הנוכחי, ולה הוא השחקן הטוב ביותר שיש להם. "הוא שחקן גדול ואני מקווה שיהיה איתנו במונדיאל", אמר הקפטן הלאומי רפא מארקס. אחרי כמעט שלוש שנים של סירובים חוזרים, היעלבויות והחרמות הדדיות, האם ולה ישוב ללבוש את מדי הנבחרת?

7. מהדי בנעטיה - רומא

35 שערי ליגה יש לרומא, אבל אף שחקן לא כבש יותר מארבעה. אל ז'רביניו, קווין סטרוטמן ואלסנדרו פלורנצי, מצטרף ברשימת "הסקוררים" מהדי בנעטיה. בלם נבחרת מרוקו נרכש בקיץ תמורת 13.5 מיליון יורו מאודינזה ומיד הפך לעוגן ההגנתי של הג'אלורוסי. הוא זכה לשבחים על חלקו בהפיכת רומא להגנה הטובה בליגה, ובמקביל מפגין חדות מול שער היריבה. מול קטאניה, בנעטיה דאג שרומא תשמור על שער נקי בפעם ה-11 העונה והראשונה אחרי שלושה משחקים בהם ספגה, וגם סיים שני מצבים נייחים עם נגיחות לרשת ב-0:4 הנינוח. "איל בומבר", כינו העיתונים בבירה את הבלם שחוגג ויורה (עוד לפני ערן זהבי). במשחק הראשון של השנה החדשה, המפציץ ההגנתי של רומא יידרש לפעול בכל החזיתות. יובנטוס מחכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן רומא, מהדי בנעטיה. AP
חוגג ויורה, יורה וחוגג. מהדי בנעטיה/AP

6. לוקה טוני - ורונה

הוא היה כאן בדירוג המצטיינים הראשון של העונה וחוזר להופעה נוספת בדירוג האחרון לשנת 2013. קבלו את לוקה טוני. בארבעת החודשים שחלפו מאז הצמד המהמם שלו במחזור הפתיחה מול מילאן, החלוץ בן ה-36 כבש עוד שלוש פעמים (רק בניצחונות) והיה חלק מהריצה המפתיעה של ורונה ההתקפית, כשהוא נותן לצעירים כמו ז'ורז'יניו וחואן איטורבה ליהנות מאור הזרקורים. ביום ראשון לאציו קפצה לביקור עם סקורר ותיק משלה בשם מירוסלב קלוזה. המפגש עם החבר מבאיירן מינכן הדליק את טוני, שניצח בנוקאאוט את קרב המאסטרס הזה. חלוצה של ורונה ריתק את הגנת לאציו האומללה, כבש שני שערים וגם הכין לרומולו את הגול הקל בקריירה על מגש של כסף. הקשתה שחלפה מעל המשקוף מנעה ממנו לקחת גם את כדור המשחק, אבל ה-1:4 המרשים של ורונה על לאציו רשום בעיקר על שמו של טוני.

5. ניקולא פנטו - ולנסיין

זה אמור היה להיות היום של רדאמל פלקאו. הקולומביאני חזר אחרי היעדרות בת כחודש בעקבות פציעת ירך מסתורית ורצה להכחיש את השמועות על נתק עם קלאודיו ראניירי בדרך הטובה מכולן - באמצעות שערים. לאצטדיון הקומפקטי במונאקו הגיעה יריבה נוחה בדמות ולנסיין, אבל גם פלקאו שקם מהספסל במחצית השנייה לא הצליח למנוע מקבוצת התחתית לחולל את אחת ההפתעות הגדולות של העונה (1:2). מונאקו ספגה את הפסד הבית הראשון שלה העונה, בעיקר מפני שכשלה פעם אחר פעם מול ניקולא פנטו. השוער בן ה-32 ספג ביקורות רבות מאז פתיחת העונה השמינית שלו בשערה של ולנסיין, ונחשב לאחד השוערים הפחות טובים בליגה הצרפתית. ביום שישי הוא סתם פיות בזכות הופעה נהדרת בין הקורות. פנטו הדף טיל של מוניר עובאדי, עצר פעמיים את חאמס רודריגס, הצטיין במשחק הגובה מול ההגבהות החוזרות של המארחים וסיים את המשחק עם שמונה עצירות , כולל הדיפת הפנדל של פלקאו בדקה ה-82. דידייה דשאן יכול לישון בנחת: שיא המועדון שלו מ-2003 (43 נקודות בסיבוב הראשון) נשמר.

לייבין קורזאבה שחקן מונאקו מול ניקולא פנטו שוער ולנסיין. רויטרס
פנדל אחד, שמונה עצירות והרבה פיות שנסתמו. ניקולא פנטו בפעולה מול מונאקו/רויטרס

4. גאטן שרבונייה - ריימס

רק לפני שבועיים, במשחק הבית הקודם של ריימס, ספג גאטן שרבונייה בוז מאוהדי קבוצתו. הקהל לא אהב את הישארותו של החלוץ התמיר על המגרש בכל 90 הדקות אחרי שחזר מפציעה, אבל בתוספת הזמן הוא ענה עם שער בכורה שהיה שווה שלוש נקודות. המאמן הובר פורנייה, שזכה להארכת חוזה בעקבות העונה המצוינת של ריימס, המשיך לתת לשרבונייה את חולצת ההרכב ובשבת קיבל ממנו צמד ובישול. שבועיים אחרי שריקות הבוז, שרבונייה כבר זכה לשיר משלו. ככה זה אצל אוהדי כדורגל. "זה נחמד, אני מקווה שהם ימשיכו לשיר", אמר החלוץ שהגיע לתחנה השנייה שלו בליג 1 אחרי העונה המאכזבת במונפלייה, הפגין טכניקה מרשימה (בטח ביחס לחלוץ גמלוני מסוגו) עם שני שערים שהובקעו בבעיטות מן האוויר וגם הוסיף בישול מצוין לאלירן עטר, שחגג את שער הליגה השני שלו העונה ב-1:4 הביתי על אז'קסיו. ריימס רק שתי נקודות מהמקום הרביעי.

3. לואיס סוארס - ליברפול

ביום שישי הודיעה ליברפול חגיגית על החוזה החדש עליו חתם לואיס סוארס. בשבת הוא כבר ציין את המאורע עם מחצית ראשונה פנטסטית שכללה (עוד) צמד וגם בישול מפרגן לראחים סטרלינג. החלוץ האורוגוואי כבש 10 שערים בארבעת מחזורי הליגה האחרונים והפך לראשון בתולדות הפרמיירליג שמגיע לעשירייה בחודש אחד. רק לשם השוואה, קריסטל פאלאס תגיע לחג המולד עם 11 שערי ליגה, סנדרלנד עם 12 וקרדיף סיטי, הקורבן האחרון של סוארס, עם 13. סוארס, לו כבר 19 שערים ב-12 מחזורים בלבד, כבש יותר מ-11 קבוצות ליגה ונראה בלתי ניתן לעצירה. השחקן החם בכדורגל האירופי נכון לסיום שנת 2013. הוא עושה הכול על המגרש, חתום על מהלכים נפלאים ובקצב הזה הוא יופיע במדור עוד פעמים רבות העונה. מאמנו ברנדן רוג'רס טען כי "סוארס נולד כדי לכבוש" ובירך על חתימתו על החוזה עד 2018. את סעיף היציאה המיוחד הס מלהזכיר, לפחות עד שריאל מדריד תנסה לאתגר אותו.

לואיס סוארס ג'ורדן הנדרסון ליברפול. רויטרס
מסיים את 2013 כשחקן הכי חם באירופה. לואיס סוארס/רויטרס

2. שינג'י אוקזאקי - מיינץ

בתואר אכזבת חצי העונה בבונדסליגה זוכה - ללא תחרות ממשית - המבורג. גם חילופי המאמנים לא שינו את המנטליות של הקבוצה השברירית הזו, שמציגה את אחת משתי ההגנות הגרועות בליגה הגרמנית ונחלה עוד הפסד ביתי בשבת. הפעם מיינץ נהנתה מההפקרות בהגנת המבורג עם 2:3 דרמטי, בניצוחו של היפני שינג'י אוקזאקי. החלוץ הכריע את המשחק בתוספת הזמן והשלים את הצמד השלישי שלו העונה, אבל הוא בעיקר יזכור את האסיסט לניקולאי מולר שהשלים מהפך בדקה ה-50. היה זה הבישול הראשון של אוקזאקי, בהופעה ה-79 שלו בבונדסליגה. אחרי שלוש שנים בהן התנדנד בין הספסל להרכב בשטוטגרט, המעבר למיינץ עשה טוב לחלוץ נבחרת יפן, שאחרי סיבוב אחד יכול כבר להתגאות בעונת השיא שלו בבונדסליגה. שמונה שערים ("אם היו אומרים לי שאכבוש חמישה בסיבוב, הייתי קונה", הודה) ועכשיו גם בישול ראשון. מציאה אמיתית מבחינת מיינץ, ב-1.5 מיליון יורו בלבד.

1. פדרו - ברצלונה

בלי מסי, בלי ניימאר, בלי צ'אבי. ברצלונה נזקקה למישהו שיוציא אותה מהבוץ בפיגור 2:0 מול חטאפה, והאיש הזה היה פדרו. עד העונה הזו לא היה לו שלושער במדי ברצלונה, כעת יש לו כבר שניים. אחרי שעשה זאת מול ראיו וייקאנו לפני שלושה חודשים, פדרו הבריק עם שלישייה לרשת חטאפה (שוב מול קבוצה מאזור מדריד) תוך שמונה דקות. בדקה ה-35 ברצלונה עוד הייתה עמוק בצרות, אבל שחקן נבחרת ספרד נתן אחד בהקפצה, שלח בדקה ה-41 כדור מדויק לחיבורים ואחרי עוד שתי דקות דאג להוריד את ברצלונה ביתרון להפסקה. השלושער המהיר ביותר של שחקן במדי הבלאוגרנה, מאז השלישייה של דני תוך שבע דקות ב-1999. במחצית השנייה הוא גם הוסיף בישול לססק פברגאס וסידר לו גם פנדל, לפני שהוחלף וסחט מחמאות מטאטה מרטינו. "הסוד שלו שהוא אף פעם לא מרים ידיים", אמר מאמן ברצלונה. "בגלל זה כל מאמן אוהב אותו. היה לו משחק פנטסטי". כמו בעונה שעברה, ברצלונה מגיעה לחג המולד כאלופת החורף. השנה, זה קורה בזכות מלך שערים אחר. שחקן השבוע.

שחקן ברצלונה, פדרו. GettyImages
אפילו מסי לא כבש שלושער תוך שמונה דקות. פדרו חוגג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully