וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלה יותר מאשר לקחה: שלום תקווה מנתח את הדרבי

16.12.2013 / 23:50

גם ביכולת לא טובה מכבי תל אביב ידעה לנצל את ההחמצות של הפועל תל אביב בדרך לעוד דרבי צהוב. שלום תקווה מנתח את המאבק בין המאמנים ומזהה את החוליה הכי חזקה של האלופה

כל השבוע דיברו על כמה מכבי תל אביב פייבוריטית ועל היתרונות שיש לה מול הפועל תל אביב, אבל בפתיחת המשחק יכולנו לראות את האדומים עומדים ומגיבים בצורה מרשימה מול האלופה. זה בהחלט מדרבן שחקנים וקבוצה לבוא כאנדרדוג, והפועל עצרה בהצלחה את המחץ שמכבי אוהבת להפעיל בתחילת המשחק.

היא יצאה בצורה מסודרת קדימה ואף הצליחה להביך את ההגנה הצהובה, ניצלה את הבלבול בחוליה האחורית של פאולו סוזה, במיוחד בכנף ימין בכיוונו של בן הרוש, ואם הייתה קצת יותר חדה ומרוכזת הייתה יכולה לתרגם את אותן התקפות לשערים. כל זאת למרות הפתיחה הלא שגרתית (השווה בדיקה), בה ברבע שעה איבדה הקבוצה של רן בן שמעון שני שחקנים חשובים שבהחלט משפיעים על המערך הטקטי, אבל הפועל ידעה לעמוד ולהתמודד מול הפציעות.

שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי מול שחקן מכבי תל אביב עומרי בן הרוש. ברני ארדוב
ניצלו את חולשת האגף השמאלי של הצהובים בפתיחה. עומר דמארי/ברני ארדוב

סוזה, שראה את השליטה של יריבתו העירונית ואת הקלות שבה האדומים מגיעים להזדמנויות, לא אהב את תפקודו של בן הרוש, שינה את המערך כדי לעצור את חלוצי הפועל וקרא לקפטן שלו לעשות סדר. מאותו חילוף טקטי מכבי נהייתה חשופה פחות ליכולת ההתקפית של הפועל, ואף הצליחה לנצל מתנה מהחלטה שגויה, ולעלות ברגע המתאים ליתרון, שנתן לסוזה שקט בחדר ההלבשה כדי לארגן את הקבוצה למחצית השנייה.

הפועל תל אביב המשיכה לשלוט במשחק גם במחצית השנייה. סוזה ידע שהיא תעשה הכל כדי לחזור למשחק, ומספר דקות לאחר ההפסקה ביצע עוד מהלך טקטי הגנתי כשהכניס את יואב זיו כדי למנוע כל אפשרות תגובה מיריבתו. המהלך הזה בהחלט ביטל את האדומים בחלק ההתקפי שלהם, צופף את חלק המגרש של האלופה, וביסס את משחקה על התקפות מתפרצות שעם קצת מזל וריכוז הייתה יכולה להגדיל בהן את התוצאה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
חולייה אחורית מושלמת/ברני ארדוב

אפשר לומר שבדרבי הזה מכבי תל אביב קיבלה יותר מאשר לקחה. גם כשהיא ביכולת לא כל כך טובה בתקופה האחרונה, כאשר המשחק שלה פחות שוטף ומדויק בהנעת הכדור, עדיין יש לה את הכלים לנצח משחקים. קשה מאוד לנצח את הקבוצה הזאת, ויכולנו לראות היום עד כמה חלוצי הפועל תל אביב מתקשים מול חוליית ההגנה של סוזה, הן במהירות והן במאבקים הפיזיים.

הפועל לא הצליחה להגיע להזדמנות אחת טובה בכל מהלך המחצית השנייה, ולדעתי החלק החזק שמארגן ומשרה את הביטחון על כל הקבוצה הוא השילוב בין טיבי, גרסיה וייני. החוליה הזו נותנת המון ביטחון למערך הקדמי שלה, היא עושה זאת בצורה מושלמת בכדורגל הישראלי, וראינו שהיא יודעת להתמודד גם בזירה האירופית, וגם כשהיא מתקשה לכבוש, מאוד קשה לנצח אותה.

למרות שהמשחק הערב בבלומפילד לא היה ברמה גבוהה, קיבלנו חווית דרבי שכללה גם איצטדיון מלא באוהדים שנתנו לנו את הצבע, ומלבד היוקרה שבניצחון בדרבי, זה היה גם ניצחון חשוב מאוד עבור מכבי תל אביב מבחינת מאבק האליפות, כשהדולקות אחריה בצמרת איבדו נקודות במחזור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully