וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודי הנודד: מדור המעקב השבועי על זאק רוזן

16.12.2013 / 9:30

הוא נמצא בכושר התקפי מצוין, אבל הקבוצה שלו לא מתרוממת. הוא ניהל את המשחק כמו גדול, ונעלם ברגעים החשובים. מדור המעקב השבועי עם זאק רוזן שנראה טוב יותר בתחנה השלישית

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור הארבעה עשר בחרנו להתמקד בזאק רוזן, הגארד המתאזרח של מכבי אשדוד, בעונתו השנייה בישראל. עקבנו אחריו במשחק ההפסד של אשדוד להפועל תל אביב 85:75 במסגרת המחזור האחד עשר בליגת העל.

זאק רוזן קלע 11 נקודות, מכבי אשדוד הפסידה להפועל ת"א

שחקן מכבי אשדוד זאק רוזן. ברני ארדוב
מצא את מקומו? רוזן/ברני ארדוב

איך הגיע למשחק?

רוזן הגיע הקיץ להפועל ירושלים אחרי עונת בכורה מאכזבת בכדורסל הישראלי במדי הפועל חולון, וציפה להשתלב טוב יותר תחת בראד גרינברג, אלא ששבעה משחקים תחת המאמן האמריקאי הובילו את רוזן מחוץ לירושלים ולמכבי אשדוד שהייתה חייבת חיזוק בעמדת הרכז. מאז שהגיע לעיר הנמל נראה הרכז, בוגר אוניברסיטת פנסילבניה, כמו השחקן שבארץ חלמו שיהיה כשסיים את המכללות, כשקלע 20.5 נקודות בממוצע בשני משחקיו בקבוצה, אך אשדוד הפסידה את שניהם. עד כה רושם העונה רוזן 6.9 נקודות, 2.7 אסיסטים ו-1.9 ריבאונדים בתשעה משחקים.

שחקן מכבי אשדוד זאק רוזן מול רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ניהל מצויין את ההתקפה של חולון. רוזן/ברני ארדוב

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 11 נקודות (1 מ-2 לשתיים, 3 מ-4 לשלוש), 7 אסיסטים, 3 ריבאונדים (1 בהתקפה), 3 איבודים וחטיפה ב-33 דקות. בסך הכל 16 נקודות מדד.

כשהיה על המגרש: 63:75 להפועל תל אביב
כשלא היה על המגרש: 10:12 למכבי אשדוד

שחקן מכבי אשדוד זאק רוזן מול רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
התעורר דווקא כשנאור שמר עליו. רוזן/ברני ארדוב

כמו בכל אחד ממשחקיו במכבי אשדוד, זכה רוזן לפתוח בחמישייה כשבהיעדרו של משה מזרחי הוא גם שימש כקפטן. הרבע הראשון היה די סולידי מבחינתו, הוא ניהל את המשחק ברוב ההתקפות של הקבוצה, ועשה זאת בצורה לא רעה, אבל לא איים על הסל. בשני מצבים שונים הוא השתמש בחסימה כדי לנסות למצוא שחקן פנוי. האיום הראשון שלו על הסל היה כשהכדור הגיע אליו בטעות כשעל שעון הזריקות נשארו 3 שניות. רוזן לקח שלשה קשה, וקלע.

השלשה הזאת קצת הכניסה אותו למשחק, ועד המנוחה הראשונה שלו הוא מצא פעמיים את קני הייז פעמיים לשלשות קלות. בהגנה הוא היה חלק מההגנה האיזורית הלא רעה של אשדוד, ולחץ בצורה טובה על רביב לימונד. בחלק האחרון של המחצית הראשונה הגיע אליו כדור טועה נוסף, וגם אותו הוא תרגם לשלשה גדולה.

הרבע השלישי היה הטוב יותר של הגארד היהודי, דווקא כשמתן נאור שמר עליו. זה החל כשהוא השתלט על ריבאונד התקפה וקלע זריקה יפה מחצי מרחק, והמשיך עם שלושה אסיסטים נהדרים - שניים לשלשות של סילאס וגווין, ואחד לדאנק של דאב. לאחר מכן נותר לבד מחוץ הקשת וקלע שלשה חשובה. בתחילת הרבע הרביעי ביצע עבירה רביעית, וירד למנוחה קצת יותר ממושכת, וכשחזר היה פחות חד. זה החל כשהחטיא שלשה חשובה מהפינה, והמשיך במסירה שלא הגיעה ליעדה. בשלוש הדקות האחרונות איבד רוזן את האקטיביות שאפיינה אותו ברבע השלישי, וההתקפות לא עברו דרכו, כשבהגנה היה לו חלק ברפיון של קבוצתו.

שחקן מכבי אשדוד זאק רוזן. ברני ארדוב
בסוף הוא קרס. רוזן/ברני ארדוב

מסקנות

את ההתרשמות הכללית מהמשחק של זאק רוזן אפשר לסכם בצורה חיובית מאוד. יחד עם קני הייז הוא היה מנקודות האור של אשדוד לאורך רוב שלבי המשחק, אבל גם זה לא הספיק לקבוצה כדי לנצח. אם היה אפשר לתת לו ציון, הוא היה מקבל טוב מאוד על שלושה רבעים ראשונים, ובלתי מספיק על הרבע האחרון. עם זאת, זה לא היה פחות ממה ששאר החברים שלו לקבוצה תרמו, כך שאי אפשר להצביע ולומר שבגלל הדקות האחרונות של המשחק שהציג המתאזרח של אשדוד היא הפסידה את המשחק.

הנתון המשמעותי ביותר לגבי זאק רוזן מאז שהגיע למכבי אשדוד הוא כמות הדקות. 37.3 דקות בממוצע משחק הגארד – 24 דקות יותר ממה ששיחק בירושלים ו-13 דקות יותר ממה ששיחק בחולון. המשמעות היא ברורה – רוזן צריך להפיק מעצמו יותר דקות טובות מהרגיל. כשאתה משחק יותר דקות, אתה מתעייף יותר, ואתה לא יכול להבריק לאורך כל המשחק. רוזן היה סביר בהתחלה, השתפר והיה נהדר ברוב הרבע השני וברבע השלישי, וברבע הרביעי נחלש ולא היה פקטור.

המבחן הגדול של אשדוד, אם או בלי המאמן נתי כהן שעשוי לשלם את המחיר, יהיה מה יקרה כשרוזן יקבל את הסיוע מגל איתן שחוזר בשבועות הקרובים. אין ספק שאם בוגר פנסילבניה ישחק 20 דקות כמו ברבע השני והשלישי, ויקבל תוספת מאיתן, המצב של הקבוצה הדרומית ישתפר פלאים. כעת, לפני חזרתו של איתן, חביאר סילאס שמנסה לנהל את המשחק רק מזיק, וגם קני הייז לא רכז. רוזן הוכיח שהוא מסוגל להיות גם מנהל משחק טוב, וגם שחקן שקולע ואי אפשר לעזוב אותו, מה שהוא התקשה מאוד לעשות בחולון.

אין ספק שהאכזבה שחווה רוזן בחולון ואיבוד המקום בירושלים פגעו בו. הוא בהחלט שחקן ראוי וטוב לליגת העל, הרבה יותר טוב מהשם שעשה לעצמו בשל העונה שעברה. כעת שנראה שהוא מתחיל להתאקלם ועתה יהיו לו שתי מטרות ברורות לקראת המשך העונה: להשאיר את הקבוצה בליגה, והשנייה הלא פחות חשובה - להיות אקטיבי ברגעים החשובים של המשחק. זה נחמד מאוד להיות טוב כשהכל הולך, אבל השחקנים הגדולים נמדדים כשהדברים לא מצליחים, ושם עדיין רוזן לא נמצא.

שחקן מכבי אשדוד זאק רוזן עם מאמנו, נתי כהן. ברני ארדוב
עם מאמנו, נתי כהן/ברני ארדוב

מה אמרו עליו

נתי כהן מאמן מכבי אשדוד על זאק רוזן: "זאק לא רגיל לשחק כל כך הרבה זמן. הוא לא קיבל הרבה דקות ואחריות, הוא אחלה שחקן ואחלה בן אדם ואנחנו מפילים עליו תיק מאוד גדול. הם לחצו אותו מהדקה הראשונה, ומתישהו הוא נגמר. ההחלטות שלו נופלות מהעייפות, אני לא יכול להעביר אליו אחריות ולהאשים אותו, הוא עושה מעל ומעבר. הבעיה היא בקבוצה, שאין לנו את האפשרות לתת לו את האפשרות לנשום. הוא לא מאיר טפירו שיכול לשחק 40 דקות. אי אפשר לצפות שזאק רוזן יהיה כל המשחק טוב כשהוא משחק 38 דקות".

ליגת העל בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • זאק רוזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully