וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הסופה: נדחו שני משחקים בליגת העל

ההתאחדות החליטה בעצה אחת עם המשטרה לבטל את המשחקים בין סכנין לבית"ר ירושלים ובין קרית שמונה לבני יהודה

מזג האוויר הסוער ברחבי ישראל הביא לביטולם של שני משחקי ליגת העל שהיו אמורים להיערך מחר (שבת) בצפון. המשחקים שמועדם נדחה למועד לא ידוע הם בין בני סכנין לבית"ר ירושלים ובין עירוני קרית שמונה לבין בני יהודה.

ההתאחדות לכדורגל מסרה: "בעקבות הנחיות חדשות עקב ההחרפה במזג האוויר בצפון, ובעצה אחת עם הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל, הוחלט כי המשימות המרובות שמוטלות על פיקוד הצפון של המשטרה - סיוע בפתיחת צירים, חילוץ, הכוונה ועוד - מצריכות את דחיית שני המשחקים בליגת העל שחייבו כוחות שיטור: קרית שמונה - בני יהודה, בני סכנין - בית"ר ירושלים. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות בין המשטרה לראשי ההתאחדות. מחר תתקיים התייעצות נוספת לגבי שאר המשחקים בליגת העל וייקבע מועד חדש למשחקים שנדחו בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים".

שלג במתחם האימונים של בית"ר ירושלים בית וגן. נועם מושקוביץ
"לא היה ערך ספורטיבי לקיום המשחק"/נועם מושקוביץ

במהלך היום הייתה חוסר בהירות באשר לקיום המשחק בדוחא בין סכנין לבית"ר ירושלים. בהתאחדות לכדורגל ערכו הערכת מצב בסביבות השעה 17:00 ובסיומה יצאה הודעה: "ההתאחדות עוקבת אחר כל התפתחות במזג האוויר ונמצאת בקשר שוטף עם ראשי בני סכנין ובית"ר ירושלים, כמו גם עם משטרת ישראל, ובשלב זה אין החלטה לדחות את המשחק". בשעות אחר הצהריים ההתאחדות הודיעה כי תקיים הערכת מצב לגבי קיום המשחק בשבת ב-12:00 אולם היה ספק באשר לקיומו עקב צורך המשטרה בכוחות רבים בגלל הסערה. בית"ר ירושלם הודיעה בשעות הערב המוקדמות כי לא תופיע למשחק משום שהוא מסכן את בריאות השחקנים וגם משום שהסופה מנעה מהקבוצה להתכונן כראוי למפגש. בהתאחדות לכדורגל ערכו הערכת מצב עם גורמי המשטרה, בסיומם הוחלט כי שני המשחקים יידחו למועד אחר.

בית"ר ירושלים הגיבה להודעת ההתאחדות: "אנחנו שמחים שההיגיון והשכל הישר ניצחו. לא היה ערך ספורטיבי לקיום המשחק בשבת".

בבני סכנין התאכזבו מאוד מהחלטת ההתאחדות לבטל את המשחק מול בית"ר. "בהתאחדות אומרים שזה בגלל שכוחות המשטרה צריכים להיות במוקדים אחרים אבל אותי זה לא משכנע", אמר יו"ר סכנין מוחמד אבו יונס. "להגיד אם זה בגלל בית"ר או לא זה פרשנות ואני לא פרשן, אבל מזג האוויר בוודאות יכול היה לאפשר את קיום המשחק. ברור שזה מאכזב אותנו אבל אם ביטלו את כל המשחקים בצפון, אז מה אנחנו כבר יכולים לעשות". גורם אחר בהנהלת המועדון נשמע חריף יותר: "שאף אחד לא יספר סיפורים, ההתאחדות נכנעה לבית?ר אז החליטו לבטל את שני המשחקים בצפון כדי לצאת מזה. זה מאכזב ומקומם מאוד".

אוהדי בני סכנין. ברני ארדוב
במקום הצגה בדוחא הם יתכרבלו ליד התנור. אוהדי בני סכנין/ברני ארדוב

שחקני בני יהודה ואנשי הצוות המקצועי, התבשרו הערב על דחיית המשחק נגד קרית שמונה, שהיה אמור להתקיים בשבת. נכון לעכשיו עדיין לא ידוע למתי נדחה המשחק ואם תתקבל הודעה שהוא נדחה ליום ראשון, תערוך הקבוצה אימון נוסף ביום שבת. אם בסופו של דבר יוחלט לקיים את המשחק ביום שלישי, תהנה הקבוצה מחופש בשבת.

המאמן הזמני יעקב אסייג אמר הערב לוואלה! ספורט: "כדורגל זו הצגה ובאופן אישי מאוד רציתי שנשחק, אבל אם קהל לא יכול להגיע לאיצטדיון, אז אין ברירה אלא לדחות. בכל זאת, לא בכל יום ולא בכל שנה נתקלים בכזה מזג אוויר וצריך לקחת הכול בחשבון. גם אם המשחק נדחה זה לא אסון. אני שוב מדגיש שמאוד רציתי שנשחק בשבת, אבל אנחנו מקבלים בהבנה כל החלטה של המשטרה וההתאחדות".

מנכ"ל עירוני קרית שמונה יוסי אדרי: "לדעתי זוהי החלטה נכונה. כדורגל זה משחק לקהל שצריך להגיע וליהנות?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully