וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים הודיעה: "לא נופיע למשחק בסכנין"

הקבוצה הגיעה לנתניה ברכבת וערכה אימון מאולתר. טביב: "לא מבין את אדישות אנשי סכנין. עם שותפים כאלה, ודאי שלא נופיע"

one
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום ארוך בדרכים. שחקני בית"ר ברכבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום סוער, תרתי משמע, עובר על מדינת ישראל היום (שישי) והדברים נכונים גם לגבי ליגת העל בכדורגל. בני סכנין אמורה לארח בשבת (19:30, ספורט 1 ו-HD) את בית"ר ירושלים למשחק שגם כך הוא טעון במיוחד, אולם כרגע כלל לא ברור אם המפגש יתקיים.

הכול החל בשעות הבוקר, כאשר בבית"ר ניסו להיחלץ מהבירה הנצורה תחת השלג במטרה להתכונן למשחק בשבת. בסופו של דבר, אומנם נמצא פתרון, אבל ההכנות נפגעו משמעותית. כבר בשעות הבוקר פנו בבית"ר להתאחדות במטרה לדחות את המשחק, בעוד שחקני הקבוצה יצאו ברכבת מירושלים בשעה 10:00 ואחרי שהחליפו שתי רכבות ואוטובוס, הגיעו ב-17:00 למגרש האימונים בנתניה וערכו אימון מאולתר. הציוד שאמור לשמש את הקבוצה באימון לא הגיע מהבירה וכך גם הקשר ברק משה, שלא הצליח לעלות על הרכבת בזמן.

בשלב זה, החלה חלופת ההודעות. בהתאחדות לכדורגל ערכו הערכת מצב בסביבות השעה 17:00 ובסיומה יצאה הודעה: "ההתאחדות עוקבת אחר כל התפתחות במזג האוויר ונמצאת בקשר שוטף עם ראשי בני סכנין ובית"ר ירושלים, כמו גם עם משטרת ישראל, ובשלב זה אין החלטה לדחות את המשחק. שחקני בית"ר כבר הגיעו למרכז הארץ ואיגוד השופטים יקיים מחר לאורך כל היום מספר בחינות לגבי מצב המגרש ורק לאחר מכן יוחלט אם לקיים או לדחות את המשחק. הדבר הראשון בחשיבותו הוא בריאות השחקנים והאוהדים ואנו מבטיחים כי ההודעת הסופית תצא במועד שיאפשר לכולם להיערך בהתאם". יש לציין כי המשטרה שוקלת לבטל את המשחק עקב צורך בתגבור כוחות בצפון בגלל אירועי הסערה.

שלג במתחם האימונים של בית"ר ירושלים בית וגן. נועם מושקוביץ
מאיר הרוש נצור. בית וגן/נועם מושקוביץ

בבית"ר קיבלו את ההודעה ודקות ספורות לאחר מכן פרסמו תגובה נזעמת: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הודיעה כי הקבוצה לא תופיע למשחק מחר מול בני סכנין ב-19:30. לא ייתכן כי ברק משה, שאמור ליטול חלק במשחק, נשאר בירושלים עקב פגעי מזג האוויר הקשים ולא יכול לצאת מביתו. בנוסף, איש המשק של המועדון, מאיר הרוש, נצור במתחם האימונים של הקבוצה בבית וגן למעלה מ-18 שעות, עם הציוד של הקבוצה, ללא יכולת של כלי רכב להגיע ולסייע בשינוע הציוד והרוש נאלץ להעביר את הלילה הסוער בבית וגן. לא ברורה לנו אטימותה של ההתאחדות לכדורגל, שלא נעתרה לבקשת המועדון על מנת לאפשר קיום משחק ספורטיבי, ראוי ושוויוני. קרוב ל-24 שעות לפני קיום המשחק ובהתאחדות לכדורגל מגלים סמנים נחרצים של ריפיון בהחלטה ואוזלת יד. כך לא אמור לנהוג הגוף האחראי על הכדורגל בישראל. כל המדינה ערה למצב הלא נורמלי השורר בירושלים ורק בהתאחדות מעדיפים לשבת מנגד ולהתעלם".

הבעלים אלי טביב הוסיף: "איני יכול להבין את אדישות הנהלת בני סכנין, הם לא רואים או מבינים את פגעי מזג האוויר בירושלים, על גבול אסון טבע, הם מאמינים שאפשר לקיים משחק ספורטיבי וגם לשמור על בריאות השחקנים במצב שכזה? בסכנין מנצלים באופן לא ראוי את ההכנות הלא אופטימליות שערכה הקבוצה שלא באשמתה, יומיים ששחקנים מטלטלים עצמם בדרכים רק כדי למצוא מקום להתאמן בו, אתמול שחקנים אחרו לאימון וזאת רק בגלל הסופה הקשה שפוקדת את המדינה. עם שותפים כאלו למשחק, וודאי שלא אסכים שנופיע למגרש".

מיד לאחר מכן, הגיעה תגובת ההתאחדות וגורם בכיר בה מסר: "במידה והמגרש יהיה כשיר, יתקיים משחק. קבוצה לא יכולה לעשות דין לעצמה. בבית"ר ידעו מבעוד מועד על השלג בירושלים ואפילו העבירו אימון אתמול לאזור המרכז והיו צריכים להיערך בהתאם. אם הם היו מבקשים, הם היו מקבלים סיוע מההתאחדות".

יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס שוחח הערב עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון וביקש ממנו הבהרות לגבי הודעת בית"ר ירושלים כי לא תגיע למשחק בדוחא. לטענת אבו יונס, לוזון הודיע לו שמבחינת ההתאחדות אין בשלב זה שינוי וביום שבת בשעה 12:00 בצהריים יגיע שופט המשחק מנשה משיח לאצטדיון ויערוך הערכת מצב לגבי קיום המשחק. "כל התנאים לקיום המשחק קיימים, ואנחנו לא מבינים מאיפה מגיעים הדיבורים החדשים", אמר אבו יונס לוואלה! ספורט. "אם המגרש יהיה במצב שהוא יכול לארח משחק אנחנו לא רואים שוב סיבה שבעולם לדחות אותו". חבר ההנהלה חאלד דוכי אמר: "דיברנו עם ההתאחדות ולטענתם בית"ר אפילו לא הגישה פנייה עם הודעה שאינם מגיעים. לא מבין את הקשקושים האלה". גם במשטרת משגב שאחראית על אבטחת המשחק צפויים לקיים שיחות בשעות הקרובות עם ההתאחדות לכדורגל.

אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
אלי טביב הבהיר את עמדתו/יוסי ציפקיס

אמש הועבר האימון של בית"ר לנס ציונה ושבעה שחקנים נעדרו ממנו (חמשת הזרים, אוהד סיידוף וצחי אליחן ערכו אימון בנפרד לאחר מכן). לאחר האימון, שקלו בבית"ר להשאיר את השחקנים במרכז, אך לבסוף החליטו להחזירם לבירה בשאיפה לצאת היום לבית מלון בנתניה, מה שהתברר כמסובך במיוחד הבוקר.

אם וכאשר יתקיים משחק, בית"ר צפויה לעלות בדוחא עם שלושה שחקנים בקישור האחורי, כאשר בנוסף לאופיר קריאף ושי חדד נראה כי ניסו קפילוטו יוסט לקישור וטל כחילה יפתח במקומו כבלם. בחלק הקדמי נראה כי מקומם של אבירם ברוכיאן ואיציק כהן מובטח, כשאליהם יצטרף בריאן ז'ונס או סינטיאהו סלליך. המאמן רוני לוי הזמין לאימון מחר 20 שחקנים ולאחריו יבחר את ה-18 שיוזמנו למשחק.

בריאן ז'ונס שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
הוא או סלליך בדוחא? ז'ונס/יוסי ציפקיס
שלג במתחם האימונים של בית"ר ירושלים בית וגן. נועם מושקוביץ
שלג במתחם האימונים של בית"ר ירושלים בית וגן/נועם מושקוביץ
שלג במתחם האימונים של בית"ר ירושלים בית וגן. נועם מושקוביץ
שלג במתחם האימונים של בית"ר ירושלים בית וגן/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully