וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהראן ראדי: "חשוב לבנות כוח הרתעה גם באירופה"

13.12.2013 / 7:30

מכבי תל אביב חגגה, קרויף הבהיר: "נרצה להתחזק בלי קשר לעלייה, הרי לא נגיע לגמר הליגה האירופית". אלברמן הצהיר: "המועדון לקח על עצמו להיות שונה מהכדורגל הישראלי ולנסות ולרוץ חזק בשתי המסגרות", והתחיל להתכונן לדרבי: "בניגוד למה שחושבים, הפועל ת"א טובה"

צילום: אבי כהן

גם העונה מכבי תל אביב ממשיכה לספק לאוהדיה רגעי קסם בבלומפילד, ואמש (חמישי) גברו הצהובים 0:1 על בורדו במחזור האחרון של שלב הבתים בליגה האירופית, והבטיחו לעצמם העפלה היסטורית לשלב 32 הגדולות במפעל, כאשר סיימו במקום השני בבית ו' עם מאזן נפלא של 11 נקודות.

השחקנים ואנשי הצוות המקצועי נותרו על כר הדשא במשך דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום וחגגו עם אלפי האוהדים, שנתנו להם דחיפה עצומה מהיציעים למרות מזג האוויר הסוער. בסיום נכנס המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף לחדר ההלבשה והחמיא להם על הניצחון וההעפלה לשלב הנוקאאוט. "מגיע לכם כל הכבוד על המשחק ועל הניצחון, הראיתם המון אופי ומוטיבציה במשחק", אמר קרויף לשחקנים. "עבדתם קשה ואתם ראויים ליהנות ממהישג הזה. כל הכבוד לכל השחקנים ולצוות המקצועי".

לידיעת המשחק: מכבי תל אביב עלתה עם 0:1 על בורדו

קרויף בסיום: "אין שום סיבה שלא אשאר גם בעונה הבאה"

נאפולי, פיורנטינה או שוב באזל? מה מחכה להם כעת

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
חגגו בגשם עם האוהדים. שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

כעת מופנות העיניים לעבר יום שני הקרוב, בו תיערך הגרלת השלב הבא ב-13:00 במשרדי אופ"א בניון, וכמה שעות לאחר מכן מצפה לקבוצה הדרבי נגד הפועל תל אביב במשחק שיינעל את הסיבוב הראשון בליגת העל. בהגרלה ישובצו הצהובים מול אחת מ-15 קבוצות אפשריות, ביניהן כמה גדולות במיוחד כמו נאפולי, בנפיקה ליסבון, שחטאר דונייצק ובאזל שנשרו מליגת האלופות, ובנוסף מועדוני פאר דוגמת טוטנהאם, ליון, ולנסיה, סביליה ופיורטינה. בקרית שלום יקוו לקבל את גנק הבלגית, אלקמאר ההולנדית או לודוגורץ הבולגרית, הנחשבת ליריבה העדיפה ביותר לשלב הבא. אופציות נוספות הן רד בול זלצבורג, קאזאן של ביברס נאתכו וטרבזונספור. המשחק הראשון, אותו תארח מכבי תל אביב, יתקיים ב-20 בפברואר והגומלין ישוחק כעבור שבוע.

הקמפיין האירופי המוצלח של המועדון העונה כבר הכניס עד כה סכום משוער של כ-22 מיליון שקל, שמורכב ממכירת כרטיסים, מענקים מאופ"א וכספים ממכירת זכויות שידור. לא פחות חשוב בכך, ההצלחות במפעל הוסיפו נקודות דירוג רבות לקבוצה, לקראת הדירוג של משחקי המוקדמות לעונה הבאה, כאשר כבר עתה קרובה הקבוצה ל-16 נקודות דירוג, ומקום 111 בדירוג הקבוצות של אופ"א, עוד לפני שלב הנוקאאוט.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
איתן טיבי מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
נקודות דירוג חשובות לקראת העונה הבאה. איתן טיבי/ברני ארדוב

"זה בהחלט חלום שמתגשם עבורנו, עבור כל מי שנמצא במועדון", אמר ג'ורדי קרויף בסיום המשחק. "ההעפלה לשלב הבא היא בהחלט פרס חשוב מאוד עבור השחקנים וצוות האימון וגם עבור הצוות של העונה שעברה וכמובן עבור האוהדים שתמכו בנו לאורך העונה ובמיוחד במשחק הערב. הם כנראה ממש אוהבים את הקבוצה, אם הם הגיעו במזג אוויר כזה ועודדו ללא הרף. אני רוצה להודות להם באופן אישי ואני גאה מאוד בכולם".

קרויף התייחס לעובדה שקבוצתו מצליחה לשלב העונה הצלחות במפעל האירופי, לצד ההצלחה בליגת העל ואמר: "עד עכשיו זה בהחלט מצליח. אני חושב שהרבה אנשים לא ממש מבינים, עד כמה קשה לקבוצות ממדינה כמו ישראל לשחק שלושה משחקים בשבעה ימים, וזה בכלל לא משנה מה גובה התקציב שלך. מדובר במאמץ גדול מאוד מבחינה מנטלית ופיזית, והסטטיסטיקה תמיד אומרת שגם הקבוצות הגדולות מתקשות לשלב בין המפעלים באירופה והליגה המקומית. העונה שעברה היתה הוכחה נפלאה, כי בישראל שתי הקבוצות שהתחרו על האליפות היו אלה שלא שיחקו באירופה. מגיע אקסטרה קרדיט לשחקנים ולצוות שמצליחים לעשות זאת ביחד העונה".

על עתידו אמר קרויף: "זה עדיין מוקדם לדבר על העונה הבאה ואני בכלל לא העניין כאן. יש לי חוזה לעוד עונה והבעלים יודע בדיוק מה אני רוצה. הוא יודע שאני אמביציוזי וכל עוד נמשיך באותו כיוון ודרך, אני יותר מאשמח להישאר כאן. אבל בכדורגל אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל אני שוב מדגיש, אני לא העניין כאן. כמובן שיש לי את החלק שלי, אבל בסוף אלה השחקנים והצוות המקצועי שעושים את זה לאפשרי".

קרויף התייחס לחלון ההעברות הקרוב ולעובדה שעוד כמה מיליונים ייכנסו לקופת המועדון בעקבות הקמפיין האירופי: "עבורנו, הקמפיין האירופי מעולם לא השפיע על תוכניות החיזוק והרכש שלנו. אנחנו הרי לא חושבים שנגיע לגמר הליגה האירופית, כי לא נגיע. אם תראו איך עבדנו בשנה וחצי האחרונות, אפשר לנחש שבוודאות יהיו שינויים בסגל וזה נורמלי, כי אנחנו רוצים תחרות בריאה בסגל ורוצים להשתפר בכל יום. כל מה שתיכננו לעשות לפני חודש, נעשה עכשיו, בלי קשר להעפלה באירופה".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב עם פאולו סוזה. ברני ארדוב
"אני לא העניין כאן". ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

השחקנים עצמם נראו תשושים מאוד בסיום המשחק, בעיקר בשל המאמץ הרב שהשקיעו בתנאי מזג אוויר לא קלים, עם גשם סוחף מלווה ברוחות. עבור הצהובים זה היה משחק שני בתוך חמישה ימים, אחרי ההתמודדות בטדי מול בית"ר ירושלים בתחילת השבוע, אחרי פאולו סוזה ערך ארבעה שינויים בהרכב, כולם בקישור ובהתקפה. "אני שמח מאוד שסיימנו את שלב הבתים בצורה מכובדת ועלינו לשלב הבא", אמר מהראן ראדי. "אני עדיין לא חושב על היריבה הבאה ואני אברך על כל קבוצה שנקבל. אין לי בעיה עם אף קבוצה".

ראדי נשאל האם האמין בתחילת שלב הבתים שקבוצתו מסוגלת לצבור 11 נקודות והשיב: "רואים שיש כאן שחקנים שרוצים להשתפר כל הזמן, ושיש כאן צוות מקצועי רציני והנהלה ושזה מועדון גדול. אם היינו חושבים על בינוניות אז גם התוצאות היו בהתאם. ראיתם שברוב המשחקים עלינו על היריבות שלנו ואני חושב שזה הכוח שיש לנו, עם רוח ההתלהבות והניצחון בכל משחק. אני שמח שהשכלנו לעשות את התוצאות כמו שצריך".

"עצם ההעפלה לשלב הבא מראה על התקדמות", הוסיף הקשר. "מכבי של השנים האחרונות לא כל כך הצליחה באירופה ואפילו לא בליגה הישראלית. זה חשוב מאוד לבנות כוח הרתעה גם באירופה ולהמשיך כמובן גם בליגה שלנו. המעבר מאירופה לליגה הוא לא קל, ואני חושב שבתקופה הקרובה כשנשחק פעם בשבוע זה יעזור לנו מאוד. תודה לאל שעברנו את התקופה הזו כמו שצריך ושאנחנו עדיין במקום הראשון בליגה. עכשיו נצטרך לעבוד קשה בשביל להשיג ניצחונות בצורה עוד יותר משכנעת".

כמו שאר חבריו ניסה ראדי להתחמק מלדבר על הדרבי ואמר: "תן לי לשמוח הלילה ומחר על הניצחון הזה. אני מאוד שמח וגם שאר השחקנים שמחים, כשנגיע לדרבי, נדבר עליו, הלילה אנחנו רק רוצים לשמוח".

ערן זהבי מכבי תל אביב חוגג עם מונס דאבור מהראן ראדי. ברני ארדוב
"תודה לאל שעברנו את התקופה הזו כמו שצריך ושאנחנו עדיין במקום הראשון". מהראן ראדי/ברני ארדוב

גם גל אלברמן היה מאושר מהעלייה: "כל אחד מאיתנו מרגיש מאוד גאה להיות שייך למכבי תל אביב. אני חייב להיות אמיתי ולהגיד שברגע הראשון כשראינו את ההגרלה, הסתכלנו עליה די בחשש. גם היינו בקבוצת הדירוג הרביעית וגם ראינו שעל הנייר אנחנו נתקלים ביריבות מאוד חזקות. אני חושב שאיך שפתחנו את הקמפיין, עם ארבע נקודות משני המשחקים הראשונים, בעיקר אחרי ניצחון החוץ בבורדו, התחלנו להאמין שהדברים יכולים להיות תלויים בנו ואני שמח שעשינו את זה. המשימות היו קשות, משוכה אחרי משוכה, ואני ממש שמח שהצלחנו לעשות את זה בצורה מעוררת כבוד".

אלברמן שהיה שותף לקמפיין הכושל הקודם של הצהובים בליגה האירופית לפני שלוש שנים, הוסיף: "אני חושב שזה משהו שהמועדון לקח על עצמו, ורצה לבוא ולהיות שונה מהכדורגל הישראלי בדרך כלל ולנסות ולרוץ חזק בשתי המסגרות. אני מאוד שמח ומאוד גאה על כך שאנחנו מצליחים לעשות את זה וזה מאוד מאוד לא קל. עד השלב הבא יש לנו פרק זמן רציני ועד אז נתרכז בליגה. בשלב הבא באירופה אני רוצה קבוצה שנוכל לעבור, כי זה מבחינתי הדבר הכי חשוב".

הקשר נשאל האם כעת, כשלא יהיו משחקים באירופה, תוכל הקבוצה להציג יכולת טובה יותר בליגה והשיב: "אני תמיד חושב שיש מקום לשיפור. ובקשר לליגה, אנשים חושבים שהמשחקים קלים ושהכל בא בקלות, אבל אני באמת חושב שיש הרבה משחקים לא פשוטים, קבוצות באות מולנו ומתכוננות היטב למשחקים ואני לא חושב שהליגה היא קלה עבורנו. בניגוד למה שחושבים אנחנו לא לוקחים את הליגה בהליכה".

על הדרבי הקרוב הוסיף אלברמן: "אין ספק שהדרבי באופן קבוע, הוא משחק שיש לו הרבה דברים מעבר לכדורגל. בניגוד למה שחושבים, אז הפועל תל אביב היא קבוצה טובה מאוד, עם המון כישרון, אבל מעבר לזה אני באמת לא מעוניין להרחיב על המשחק הזה. עברנו הערב משחק מאוד משמעותי ומגיע לנו ליהנות מהרגע הזה. הוכחנו לעצמנו שאנחנו יכולים לעשות הפרדה בין הליגה האירופית לליגה שלנו ואני בטוח שנעשה את זה גם הפעם".

גל אלברמן מכבי תל אביב מול בורדו. ברני ארדוב
"אנחנו לא לוקחים את הליגה בהליכה". גל אלברמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully