וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון להפועל תל אביב על מכבי חיפה, ירושלים ראשונה

החבורה של ארז אדלשטיין הפתיעה את האלופה עם 74:85 ביתי, בראון הצטיין. אליהו וחבריו השפילו את נתניה עם 70:97

משחקי המחזור ה-10 בליגת העל בכדורסל קצת התהפך השבוע. הערב (ראשון) שני משחקים וביום שני ארבעה. את המחזור פתח המפגש בין הפועל תל אביב למכבי חיפה, בו האדומים-לבנים השיגו ניצחון חשוב ויוקרתי 75:84. במשחק השני של הערב, הפועל ירושלים הביסה את ברק נתניה 70:97 ועלתה זמנית למקום הראשון בליגה.

הפועל תל אביב בכדורסל, טקס לזכרו של אריק איינשטיין. ברני ארדוב
פרידה אחרונה מהזמר האהוב. מוני מושונוב הערב בהדר יוסף/ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל טקס לזכרו של  אריק איינשטיין. ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל טקס לזכרו של אריק איינשטיין/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - מכבי חיפה 75:84

ניצחון מרשים מאוד של הפועל תל אביב, הפעם הראשונה העונה בה ארז אדלשטיין ושחקניו רושמים שני ניצחונות ברציפות. רבע ראשון נהדר של האדומים, שעלו בו ל-14:27 בזכות תצוגה התקפית יוצאת מן הכלל של ג'סטין הארפר ורביב לימונד, הראה את הדרך לניצחון וקרלון בראון שקלע את כל 12 הנקודות האחרונות של הפועל סגר עניין. מכבי חיפה אמנם הייתה קרובה לסגירת הפרש שכבר הגיע ל-23 נקודות, אבל פשוט לא הסתדרה בלי הברומטר שלה - מורן רוט שייעדר 4-6 שבועות - והיא עם הפסד ליגה שני ברציפות.

לפני המשחק נערך טקס לזכרו של הזמר ואוהד הקבוצה, אריק איינשטיין. עמותת האוהדים מכרה למעלה מ-1,000 חולצות לזכרו של איינשטיין וגם שחקני הקבוצה עלו לפרקט תלבושת עם דיוקנו.

הפועל תל אביב פתחה את המשחק היטב, כשג'סטין הארפר צולף מחוץ לקשת. בצד השני האקס בריאן רנדל קלע את 10 הנקודות הראשונות של הירוקים ב-5 מ-5 מהשדה, אבל אף אחד אחר לא תיפקד. במצב של 12:15 הפועל חיזקה את ההגנה, המשיכה לצלוף מכל טווח ורצה ל-14:30 בסוף הרבע, כשהארפר לבדו קולע 14 - כמו כל שחקני חיפה ביחד. המומנטום החיובי של האדומים נמשך גם ברבע השני והם ירדו למחצית ביתרון 32:50.

לימונד הפנטסטי המשיך להציג יכולת גבוהה והעלה את המקומיים ל-23 הבדל בתחילת המחצית השנייה (33:56), אבל לקראת סוף הרבע השלישי דונטה סמיץ' לקח על עצמו את הפעולות ההתקפיות של חיפה ועזר לאלופה לצמק ל-66:54. המגמה הזו נמשכה גם ברבע הרביעי, כשסמית' פשוט בלתי ניתן לעצירה ובמו ידיו מוריד ל-69:61. המומנטום היה ירוק לחלוטין והארפר יצא בחמש עבירות, אבל קרלון בראון נכנס לקצב, קלע את 12 הנקודות האחרונות של הפועל והבטיח ניצחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרלון בראון שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
קלע את 12 הנקודות האחרונות של הפועל. קרלון בראון/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: ג'סטין הארפר 26 (5 מ-6 ל-3), קרלון בראון 23, רביב לימונד 16 ו-7 אסיסטים, יונתן שולדברנד (7 ריבאונדים) ומתן נאור 6 כ"א, וינסנט קאונסיל 3, יותם שירן וג'וש אוואנס 2 כ"א.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 24 נקודות, 9 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-5 איבודים, בריאן רנדל 21, אייק אפוואביו 16 ו-8 ריבאונדים, בן רייס ודגן יבזורי 6 כ"א, דויד קוביאן 2.

ג'סטין הארפר שחקן הפועל תל אביב מול דונטה סמית' מכבי חיפה. ברני ארדוב
המשחק הכי טוב שלו מאז שהגיע לישראל. ג'סטין הארפר מול סמית'/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - ברק נתניה 70:97

האדומים ממשיכים להראות סימנים מעודדים וסופרים כבר ניצחון ליגה רביעי רצוף, שמעניק להם את המקום הראשון בטבלה לפחות באופן זמני. השבוע החל עם הניצחון הגדול על מכבי תל אביב, נמשך עם תצוגה נאה והפסד מול חימקי ביורוקאפ, והסתיים עם עוד משחק מרשים וניצחון קליל על נתניה החלשה. גם חסרונו של אלישי כדיר, ששוחרר השבוע להפועל אילת, לא הורגש ונראה שהרכש הטרי ליאור אליהו (15 נקודות) הולך ומתאקלם בבירה. יותם הלפרין, שרשם משחק ראשון כקפטן, ניהל את המשחק בתבונה וגילה מנהיגות. נתניה? היא ממשיכה בצניחה החופשית שלה, וספגה הפסד שלישי רצוף. ההגנה הרעועה מההפסד להפועל תל אביב שוב הופיעה וסף השבירה שוב היה נמוך במיוחד. נראה שבעיר היהלומים יצטרכו בקרוב מאוד להתרגל למאבקי התחתית. .

ליאור אליהו פתח את המשחק היטב עם 4 נקודות, אך פרימן ומילס העלו את נתניה ליתרון 8:12. ההגנה של ירושלים לא תפקדה ונתניה נותרה ללא החטאה בדקות הראשונות, אך ג'וש דאנקן השאיר את ירושלים בעניינים. סל של אדם אריאל העלה את ירושלים ליתרון, והאדומים ירדו בסיום הרבע ביתרון 21:26.

הלפרין פתח את הרבע השלישי עם שלשה, וגם מנקו הצטרף עם ג'אמפ מדויק. הלפרין פיטם את פרחוסקי באסיסט נאה, וירושלים עלתה ליתרון דו ספרתי, 24:35. החגיגה של ירושלים נמשכה וסל נוסף של ליאור אליהו הקפיץ אותה ל-26:41. דאנק אימתני של דופרי העלה ל-28:47. דוואן רובינסון קירב מעט את האורחים עם שלשה עם הקרש, שצימקה ל-47:33. עד המחצית חנן קולמן צלף שלשה וקיצ'ן הטביע במתפרצת. 35:52 לירושלים בהפסקה.

נתניה פתחה את הרבע השלישי עם ריצת 0:5, ואלירן גואטה המשיך לצבור נקודות, אך שלשה של הלפרין העלתה ל-42:56. הלפרין מסר עוד אסיסט לאליהו, אך רובינסון המשיך לשמור את נתניה במרחק סביר עם שלשה. נתניה סוף סוף ביצעה כמה עצירות וליי אפ של שולמן הוריד לפיגור חד ספרתי, 61:52. אך אז רונלד דופרי התעורר, קלע חמש רצופות והצית עוד בריחה של ירושלים, שעלתה ל-52:68. שלשה של אדם אריאל על הבאזר קבעה 53:72 לירושלים לקראת הרבע המכריע.

המגמה נמשכה גם בפתיחת הרבע האחרון, כשירושלים נהנתה מסלים של אליהו ומשלשה של אדם אריאל. רפי מנקו קבר שתיים מהקו, ואפילו יניב גרין עלה ממעמקי הספסל כדי לקלוע ארבע נקודות. נתניה רק המתיקה את הגלולה לקראת הסוף, ובסיום 70:97 לירושלים.

יותם הלפרין הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
מקום ראשון, לפחות זמנית. הלפרין/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן (8 מ-9 מהקו) 17, ליאור אליהו (7 מ-10 מהשדה, 1 מ-6 מהקו, 4 איבודים) 15, רונלד דופרי 14, יותם הלפרין (5 אסיסטים) ודרווין קיצ'ן (5 אסיסטים) 10 כל אחד, ארטיום פרחוסקי 9, אדם אריאל 8, רפי מנקו 7, יניב גרין 4, חנן קולמן 3.

קלעו לברק נתניה: דוואן רובינסון 26, ג'וליאן מילס וראשון פרימן 14 כל אחד, אלירן גואטה 8, אייל שולמן 7, בנט דייויס 1. כן שותפו יועד בית יוסף, דולב דראפית', עמית בן דהן ויהוא אורלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully