וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: רוט ייעדר בין 4 ל-6 שבועות, נעימי על הכוונת

8.12.2013 / 7:55

הרכז סובל מקרע במיניסקוס ויחמיץ את הפועל תל אביב (א', 18:45, ערוץ 1), שחקן מכבי תל אביב הוצע. הפ' ירושלים-נתניה

המחזור העשירי בליגת העל ייצא לדרך מחר (ראשון) עם שני משחקים בלבד. במשחק המרכזי של המחזור תארח הפועל תל אביב, שמתאפיינת בחוסר היציבות שלה מתחילת העונה, את האלופה מכבי חיפה, שעלתה השבוע לסיבוב השני ביורוקאפ. הפועל ירושלים, שנמצאת במומנטום מצוין בליגה, תארח בביתה את ברק נתניה שנראה כי החלה בצלילה לעבר תחתית הטבלה. שאר ארבעת משחקי המחזור ייערכו ביום שני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפועל תל אביב תמכור חולצות לזכרו של אריק איינשטיין לפני המשחק מול מכבי חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפועל תל אביב - מכבי חיפה (18:45, ערוץ 1)

העונה ההפכפכה של האדומים מתל אביב המשיכה בשבוע שעבר עם ניצחון משכנע על ברק נתניה בחוץ. הקבוצה של ארז אדלשטיין לא הצליחה לרשום שני ניצחונות רצופים מתחילת העונה, ותקווה לעשות זאת לראשונה מול האלופה, בדחיפת הקהל הביתי בהדר יוסף. בקבוצה ממשיכים לעקוב אחר שוק השחקנים בתקווה למצוא רכז זר איכותי במקומו של וינסנט קאונסיל, למרות שבינתיים מרוצים מההתקדמות שעשה הרוקי הצעיר. לפני המשחק תחלוק הפועל כבוד לאריק איינשטיין המנוח בטקס, במהלכו ישירו האוהדים את אחד משיריו.

מכבי חיפה הבטיחה לעצמה ביום רביעי את המשך העונה האירופית לפחות עד לחודש מרץ. הירוקים ניצחו את VEF ריגה בבית, ויודעים שמה שנותר להם כעת להלחם עליו זה המקום השני ביורוקאפ, שיוביל להגרלה טובה יותר, ואת זה הם יוכלו לעשות כבר במשחק החוץ ברביעי בבנביט. הקבוצה של דני פרנקו איבדה את המקום הראשון בליגה במחזור הקודם, מקום בו החזיקה למשך מספר ימים בלבד, לאחר שהפסידה במשחק ביתי מול גלבוע/גליל.

מי שלא ישחק עם הקבוצה הוא מורן רוט, שנפצע בברכו במשחק מול ריגה. בחיפה ערכו לשחקן במהלך סוף השבוע בדיקת MRI בה התברר כי הוא סובל מקרע במיניסקוס בברך ימין וייעדר בין ארבעה לשישה שבועות. לקבוצה הוצע יובל נעימי במקומו של רוט, אך בצוות המקצועי ובהנהלה עדיין לא התקבלה החלטה האם לצרף שחקן ישראלי כדי לחזק את הסגל או גארד זר.

"זה הולך להיות משחק מאוד קשה עבורינו נגד אחת מהקבוצות הפיזיות ביותר בליגה", אמר בריאן רנדל, ששיחק בעונה שעברה בהפועל תל אביב, "הם משחקים חזק מאוד וכשמשלבים את זה יחד עם האווירה והאינטנסיביות של הקהל, זה אומר שחייבים להגיע מפוקסים. אנחנו באים אחרי ניצחון היסטורי ברביעי ונצטרך לבוא מוכנים למשחק קשה יותר ביום ראשון".

המספר הנוסף

16.1 - נקודות פחות קולעת מכבי חיפה בהפסדיה לעומת הניצחונות (72.7 לעומת 88.8)

25 - אחוזים מהזריקות של הפועל תל אביב לוקח קרלון בראון.

79 - מפגשים בעונה הסדירה לשתי הקבוצות. המאזן: 16:63 להפועל תל אביב.

יעמוד למבחן: וינסנט קאונסיל. הרכז של הפועל תל אביב נראה טוב יותר בשבועות האחרונים, וייתכן כי בניגוד לתחזיות המוקדמות יוכל לסיים את העונה במדים האדומים. במשחק מול חיפה הוא יצטרך להמשיך לעלות מהספסל ולתת תרומה משמעותית.

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
בעיה גדולה לירוקים. רוט/מגד גוזני

הפועל ירושלים - ברק נתניה (20:50, ספורט 5)

שבוע דרמטי עבר על הפועל ירושלים. הוא החל בניצחון השנוי במחלוקת על מכבי תל אביב בליגה, שהעלה אותם מעל הצהובים בטבלה והצמיד אותם למקום הראשון. ביום רביעי הפסידו האדומים לחימקי מוסקבה ביורוקאפ, הפסד שמעמיד את העלייה לשלב הבא בסכנה, וביום חמישי שחררו את הקפטן אלישי כדיר להפועל אילת. ירושלים מינתה אמש, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, את יותם הלפרין לקפטן במקומו של כדיר, ותקווה לעבור את המשחק מול היריבה היחסית נוחה שממול, בשלום.

שני הפסדי ליגה רצופים עצרו את המומנטום שברק נתניה הייתה בו. בצוות המקצועי היו מאוד לא מרוצים מהיכולת בתבוסה הביתית להפועל תל אביב, בעיקר בפן ההגנתי, שם אפשרו השחקנים של רובי בלינקו לאדומים לקלוע 92 נקודות. בנתניה יודעים שבמידה ולא ירימו את משחק ההגנה שלהם במשחק בבירה, הם יתקשו מאוד להפתיע, ויחלו בכניסה לעבר מאבקי התחתית, המקום שבו הפרשנים ציפו לראות אותם מתחילת העונה.

המספר הנוסף

2 - נקודות כלליות בלבד קלע יהוא אורלנד בשני מחזורי הליגה האחרונים.

5 - החטאות מהעונשין בלבד העונה לג'וש דאנקן ב-52 זריקות.

8 - פעמים הקבוצות נפגשו בעונה שעברה - המאזן: 4:4.

יעמוד למבחן: יהוא אורלנד. הקפטן של ברק נתניה הוא אחד השחקנים המשמעותיים בקבוצה, והוא היה רחוק מיכולתו הרגילה בשני המשחקים האחרונים. אם נתניה חולמת על סנסציה, היא צריכה את אורלנד ביכולת שיא.

יותם הלפרין הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
משחק ראשון כקפטן הפועל ירושלים. יותם הלפרין/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully