וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: יונייטד במשבר, צ'לסי הפסידה, סוארס לוהט

מויס בצרות אחרי הפסד ביתי 1:0 לניוקאסל, מוריניו הופתע עם 3:2 דרמטי בסטוק. צמד לסוארס ב-1:4 של ליברפול על ווסטהאם, תיקו לסיטי

אחרי מחזור אמצע השבוע הנפלא חזרה הפרמיירליג עם שורת משחקים מרתקים שפתחו היום (שבת) את המחזור ה-15 והביאו בשורות נפלאות למוליכה ארסנל. מנצ'סטר יונייטד החבוטה קיוותה להתאושש מול ניוקאסל, אבל ספגה הפסד ביתי שני אחרי שנכנעה למגפייז 1:0 וקבוצתו של אלן פארדיו חגגה ניצחון ראשון באולד טראפורד זה 41 שנה. גם צ'לסי הופתעה עם הפסד דרמטי 3:2 במגרשה של סטוק סיטי, מנצ'סטר סיטי הסתפקה ב-1:1 מול סאות'המפון ורק ליברפול חגגה עם צמד של לואיס סוארס ב-1:4 על ווסטהאם ועלתה למקום השני. טוטנהאם עשתה את העבודה בחוץ עם 1:2 על סנדרלנד, כשהמוליכה, ארסנל תשחק רק ביום ראשון כשתארח את אברטון.

דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד. AP
41 שנה חיכתה ניוקאסל לניצחון באולד טראפורד, עד שהוא הגיע. דייויד מויס/AP

מנצ'סטר יונייטד - ניוקאסל 1:0

הסיוט של דייויד מויס נמשך. ארבעה ימים אחרי ההפסד הביתי לאברטון, מאמן מנצ'סטר יונייטד קיווה שהמפגש מול המגפייז יעניק לו קצת אוויר ויחזיר את קבוצתו למסלול הניצחונות, אבל השדים האדומים בתחילתו של משבר ואין דרך ליפות זאת. אמנם המארחת חסרה את ויין רוני המוצהב ופתחה עם רובין ואן פרסי לצד חבייר הרננדס, אבל זה עדיין לא מנע ממנה להיכנע לניוקאסל בבית לראשונה זה 41 שנה ולרשום הפסד ביתי שני ברציפות, דבר שלא קרה לה מאז מאי 2002. דקות ספורות לפני שריקת הסיום החלו אוהדי יונייטד לנטוש את היציעים, והתמונה הזאת אומרת הכול.

לפני פתיחת המשחק אלפי הצופים באולד טראפורד מחאו כפיים במשך דקה לזכרו של נלסון מנדלה. כצפוי, יונייטד שלטה במשחק למן הפתיחה והחזיקה יותר בכדור, אבל היעדרו של רוני הורגש והשדים האחרונים חסרו מחץ בהתקפה ולא הצליחו להעמיד את טים קרול במבחן. מי שכן סיפק הצלה מצוינת הוא דה חאה, שהדף לפני הירידה למחצית כדור של מתיו דבושי ושמר את יונייטד עם רשת נקייה. במחצית הראשונה בעטה יונייטד רק בעיטה אחת לעבר שער ניוקאסל.

יונייטד פתח את המחצית השנייה בסערה ואיימה על שערה המגפייז, ובדקה ה-52 קרול הדף כדור חזק של צ'יצ'ריטו מקצה תיבת החמש. בדקה ה-54 הקורה הצילה את ניוקאסל לאחר נגיחה של אברה. אבל בניגוד למהלך המשחק הייתה זו ניוקאסל שעלתה ל-0:1 בדקה ה-61, כשמתפרצת שלה הסתיימה בבעיטה שטוחה של יוהאן קאבי פנימה. בדקה ה-68 מויס הכניס את ווילפריד זאהה בתקווה לחזק את ההתקפה. בדקה ה-72 ואן פרסי השווה בנגיחה, אבל מעמדת נבדל, ותסכול האוהדים באולד טראפורד גבר. יונייטד המשיכה להתקשות מול ההגנה של ניוקאסל, ובדקה ה-87 אוהדים החלו לנטוש את היציעים ולצאת החוצה, מראה נדיר שמסמל את חוסר האמון והאכזבה כלפי מויס ושחקניו. בסיום ניוקאסל חגגה ניצחון שמקרב אותה לשיפולי הצמרת, ואילו יונייטד יצאה עם הפסד שפותח שבוע לחוץ מבחינתה.


אוהדי אברטון הספידו את מויס: "יפטרו אותך מחר"

שחקן ניוקאסל יוהאן קבאי חוגג שער. רויטרס
השתיק את אולד טראפורד. קבאי/רויטרס

ליברפול - ווסטהאם 1:4

אחרי הרביעייה הנדירה של לואיס סוארס והעובדה שהוא יהיה אחד היריבים של אנגליה במונדיאל, אוהדי ליברפול קיבלו ערב רגוע של החלוץ האורוגוואי. ורגוע במונחים של סוארס זה אומר "רק" שני שערים בחגיגה הביתית מול ווסטהאם. המארחת שלטה ובדקה ה-42 עלתה ליתרון, כשהשוער יוסי יאסקליינן הדף בעיטה של סוארס לעבר גי דמל שלצערו כבש שער עצמי. ממאדו סאקו הסיט כדור חופשי של סטיבן ג'רארד כדי לחגוג את השני בדקה ה-47, לפני שהקפטן הוותיק נפצע והוחלף. שער עצמי נוסף, הפעם של מרטין שקרטל מליברפול, אפשר לפטישים לצמק בדקה ה-66, לפני שסוארס נגח פנימה בדקה ה-80. הסקורר רצה עוד שערים והיתל במגן כדי לבעוט מרחוק ולהיעזר בהסטה כדי לחגוג את ה-15 שלו העונה בדקה ה-84, רגע אחרי הרחקתו של קווין נולאן האורח. סוארס לא עוצר, ליברפול במקום השני ורק ארבע נקודות מהפסגה.

שחקן ליברפול סטיבן ג'רארד מול שחקן ווסטהאם מארק נובל. רויטרס
בישל, נפצע וראה את סוארס שוב מרשים. סטיבן ג'רארד/רויטרס

סאות'המפטון - מנצ'סטר סיטי 1:1

הניצחון במגרשה של ווסט ברומיץ' נתן למנואל פלגריני תקווה שקללת משחקי החוץ של קבוצתו הוסרה. מסתבר שלא במלואה. מנצ'סטר סיטי כבר הוליכה 0:1 משער מצוין של סרחיו אגוארו (12 שערים העונה) כבר בדקה ה-10 אחרי כדור רוחב של אלכסנדר קולארוב, אבל הסיינטס ידעו להגיב למרות ההיעדרויות הרבות של שחקני ההרכב. פאבלו אוסבלדו, חלוץ נבחרת איטליה והרכש היקר ביותר של סאות'המפון, שיגע את וינסנט קומפני ולאחר מכן סובב באומנות לחיבורים. שער מרהיב בדקה ה-42, שהעניק למארחים נקודה אחרי שלושה הפסדים רצופים. סיטי נעצרה אחרי שלושה ניצחונות ליגה רצופים והיא רחוקה חמש נקודות מארסנל הראשונה.

פאבלו אוסבלדו שחקן סאות'המפטון כובש מול מנצ'סטר סיטי. GettyImages
ביצוע מהסרטים. פאבלו אוסבלדו כובש מול מנצ'סטר סיטי/GettyImages

סטוק סיטי - צ'לסי 2:3

ניצחון ביתי היסטורי לפוטרס על צ'לסי, שסובלת מבעיות קשות בחלק האחורי. פטר צ'ך שמר על רשת נקייה רק פעם אחת ב-10 המשחקים האחרונים, והפעם גם אנדרה שורלה לא הצליח להציל נקודה עבור ז'וזה מוריניו שסופר כבר שלושה הפסדי ליגה העונה. הרכש מלברקוזן כבש בדקה התשיעית, אבל פיטר קראוץ' ניצל ערבוביה ברחבה על מנת להשוות בדקה ה-42 ושמונה דקות לאחר מכן סטיבן איירלנד סובב נהדר והשלים מהפך. בדקה ה-53 שורלה כבש בבעיטה מחוץ לרחבה והעלה את מאזנו בליגה לשלושה שערים, אך בתוספת הזמן היה זה המחליף אוסמה אסאידי שהדהים עם מבצע אישי ובעיטה מחוץ לרחבה וקבע ניצחון דרמטי בזכות שער הבכורה שלו בליגה. התוצאה הזו משמחת מאוד את ארסנל, שתוכל ליצור יתרון של שבע נקודות בפסגה מחר.

פיטר קראוץ' שחקן סטוק סיטי חוגג שער. GettyImages
השתיק את מוריניו. פיטר קראוץ'/GettyImages

סנדרלנד - טוטנהאם 2:1

המארחים עלו ליתרון בדקה ה-37 אחרי יציאה גרועה של הוגו לוריס. שוערה של טוטנהאם יצא רע לכדור גובה שהוגבה לרחבה והדף אותו היישר לאדם ג'ונסון שירה פנימה והקפיץ את הקהל המקומי אל רגליו. אלא שהיתרון של סנדרלנד החזיק מעמד בדיוק שש דקות, ובדקה ה-43 קיבלו התרנגולים שער בכורה מפאוליניו. כדור חופשי של הלונדונים הגיע אל צ'אדלי שנגח היטב ופאוליניו דחק מקרוב והוריד את שתי הקבוצות צמודות זו לזו אל המחצית. ג'ונסון עוד ניסה להחזיר את היתרון לסנדרלנד בפתיחת המחצית השנייה, אבל דווקא טוטנהאם מצאה את הרשת. בדקה ה-51 פרץ דמבלה באגף השמאלי וניסה לשלוח כדור רוחב, אבל המסירה שלו פגעה בג'ון אושיי ששלח את הכדור לשערו הוא. המארחים החלו ללחוץ את שערם של האורחים אבל לא הצליחו לייצר מצבים מספקים, וטוטנהאם השלימה ניצחון שני רצוף וחזרה אל המקום השישי.

פאוליניו שחקן טוטנהאם חוגג עם נאסר צ'אדלי. GettyImages
יש סיבה לחגיגה. פאוליניו עם שער בכורה בטוטנהאם/GettyImages

משחקים נוספים

קריסטל פאלאס - קרדיף 0:2
לפאלאס: קמרון ג'רום (6), מרואן שמאק (58)

ווסט ברומיץ' - נוריץ' 2:0
לנוריץ': גארי הופר (13), לירוי פר (89)

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully