וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המראות ונחיתות: מדבר בעד עצמו

2.12.2013 / 15:17

גיא לוזון לא היה צריך לקרוא את הציטוטים שיוחסו לבן חיים נגדו כדי להבין באיזו בעיה נמצא הבלם. מספיק שייזכר מה אמר על גרנט בצ'לסי ומה קורה לקבוצה כשהבלם על המגרש. מדור השגרירים עם עוד כמה פרטים על הסערה. והאם זה משחק הבית האחרון של נאתכו בקאזאן?

ברני ארדוב

זו התקופה בשנה שמתחילים לדבר העברות. דצמבר הגיע, החלון ייפתח בסוף החודש וגם בגזרת השגרירים צפויות עסקאות. יוסי בניון עומד כמובן במוקד העניינים ובנוסף, הצפי הוא להמשך התנועה בכיוון ליגת העל ולא הפוך. אלא שהתזוזה החשובה ביותר תגיע מכיוון אחר. מכיוונו של השגריר הבכיר והמצליח של ישראל בשנים האחרונות. בסוף החודש יסתיים חוזהו של ביברס נאתכו ברובין קאזאן והמרדף אחריו בעיצומו. המדור "המראות ונחיתות" מסכם תקופה במבט לעתיד ובודק איך שוב הצליח טל בן חיים לתפוס כותרות שליליות.

המראות ונחיתות - כל הכתבות במדור

גיא לוזון עונה למבקרים: "הרוטציה נגמרה"

ליאור רפאלוב בישל בניצחון קלאב ברוז'

בירם כיאל ייעדר חודש וחצי מהמגרשים

ממריא: ביברס נאתכו (רובין קאזאן)

קשר רובין קאזאן ביברס נאתכו. EuroFootball, GettyImages
פגישה גורלית במוסקבה בסוף השבוע. נאתכו/GettyImages, EuroFootball

יש שחקנים שעבורם חלון ההעברות של ינואר הוא ברירת מחדל. מקצה שיפורים להחלטה לא טובה בקיץ או לסיטואציה מקצועית בעייתית. לפיכך, שחקנים גדולים לא אוהבים את ינואר. מדובר במעבר טריקי שמצריך התאקלמות מהירה תוך כדי תנועה בקבוצה מגובשת שכבר רצה. גם קבוצות גדולות לא אוהבות את ינואר ומי שפעילות בחלון החורפי הן בעיקר כאלה שזקוקות לשינוי. אלא שנאתכו לא נכנס להגדרות הללו. מצבו המקצועי מצוין, הוא מצליח ויש לו מוניטין של אחד הקשרים הטובים בליגה הרוסית, אבל מבחינתו, המהלך בחלון ההעברות קריטי ויגדיר את המשך הקריירה.

ב-31 בדצמבר 2013 יסתיים חוזהו של נאתכו בקאזאן, חוזה שנחתם אי שם במרץ 2010 אחרי שהקשר הרשים את אנשי הקבוצה הרוסית בתום צמד המפגשים מול הפועל תל אביב בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית. נאתכו עומד להפוך לשחקן חופשי ומבחינת כל הצדדים הגיע רגע האמת להחלטה. בסוף השבוע, אחרי משחק הליגה של קאזאן במוסקבה נגד לוקומוטיב, תתקיים פגישה גורלית בין נציגי השחקן לראשי המועדון. בקאזאן עוד חולמים למצוא את הנוסחה להארכת חוזה. בסביבת השחקן טוענים שאופציית המעבר ריאלית יותר.

בעוד בקאזאן נלחמים, מאחורי הקלעים ממתינים לא מעט מועדונים שהחוזה יפוג והקשר, ששוויו מוערך ב-8-10 מיליון יורו, יהיה פנוי ללא דמי העברה. ברוסיה מדברים על עניין רב מצד זניט וספרטק מוסקבה, בגרמניה הוזכרו שטוטגארט ושאלקה. "חצי רוסיה בעקבות נאתכו, יש עוד הצעות מגרמניה, אבל כרגע אין דברים קונקרטיים", חזרו לא אחת גורמים המעורים בפרטים. ההערכה היא שענייני המעבר יצברו תאוצה כשנאתכו יסיים סופית את דרכו בקאזאן. זה יקרה אחרי משחק הנעילה של שלב הבתים בליגה האירופית ב-12 בדצמבר בבלגיה מול זולטה וארחם.

למרות שנאתכו נמצא עם רגל וחצי מחוץ לקבוצתו, הוא ממשיך לשחק בקביעות, ללמדכם על מעמדו החזק. "החוזים של נאתכו וריאזנצב לא נלקחים בחשבון כשאני בוחר את ההרכב שלי", אמר המאמן קורבן ברדייב אחרי ה-1:1 נגד מאריבור בליגה האירופית ביום חמישי. במשחק הזה כבש נאתכו את שערו השלישי העונה, כולם במסגרת האירופית בה הוסיף גם ארבעה בישולים. למרות התיקו, קאזאן השיגה את המטרה והבטיחה את ראשות הבית. בליגה, מצבה שונה. היא רק במקום ה-11 וההתקפה שלה מקרטעת. נאתכו הסתפק עד כה בשני בישולים ב-17 משחקים. המספרים הנהדרים של השנתיים האחרונות נפגעו ואפילו ירידה קלה נרשמה בדקות המשחק, אבל השורה התחתונה לא משתנה. מדובר בברומטר של קאזאן. כשהוא טוב, הקבוצה טובה.

הערב (שני, 17:30) נאתכו עשוי לשחק בפעם האחרונה מול הקהל הביתי כשרובין תארח את אמקאר פרם, מחזור אחד לפני היציאה לפגרת החורף. 144 פעמים לבש נאתכו את החולצה של רובין בכל המסגרות, למעלה מ-12 אלף דקות על הדשא, הוא כבש 29 שערים, בישל 34, זכה לשמש כקפטן והניף את הגביע הרוסי. אין בכלל ספק שמדובר בשגריר הבכיר והמצליח של ישראל כיום. כשהוא יצא מהפועל תל אביב הוא היה כישרון רגע אחרי פריצה. היום הוא סופרסטאר בליגה של מיליארדרים. אז נכון, היכולת ברוסיה לא תמיד באה לידי ביטוי בנבחרת ונאתכו לא תמיד מקבל את הכבוד שמגיע לו בישראל, אבל הוא כרגע הדבר הכי גדול ומוצלח שיש לנו. ולהזכירכם, הוא רק בן 25.

אם נאתכו לא היה מסיים חוזה, ודאי היה שובר בשלב כזה או אחר את שיא ההעברות לשחקן ישראלי ששייך לבניון. צ'לסי שילמה לליברפול על הקשר שישה מיליון ליש"ט בקיץ 2010. מאז, הכדורגל הישראלי לא זכה למעבר גדול באמת של שחקן בתוך היבשת. נהפוך הוא, מעמד השגרירים דעך והתנועה הפכה בעיקר אל נתב"ג ולא החוצה והעונה אין לישראל נציג דומיננטי באחת הליגות הבכירות. נאתכו ישנה את התמונה. הוא מיצה עצמו בקאזאן וצריך להמשיך הלאה והאמת, זה לא כל כך משנה אם יבחר בקבוצת צמרת ברוסיה או קבוצה בינונית בגרמניה או ספרד. הוא מוכן למעבר ולשלב הבא.

נוחת: טל בן חיים (סטנדרד ליאז')

טל בן חיים שחקן סטנדרד ליאז' במשחק מול אסביירג. AP
הרוטציה נגמרה, איך זה ישפיע עליו? בן חיים/AP

אפריל 2008. טל בן חיים מצוטט ב"סאן": "ידעתי שאם (אברהם) גרנט מגיע לצ'לסי, שום דבר טוב לא ייצא מכך עבורי". גרנט זעם ודרש להוריד את הבלם לקבוצת הנוער, ג'ון טרי התנגד והמאמן התקפל והסתפק בקנס גבוה. בן חיים, שגם כך איבד את מקומו בסגל, לא חזר אליו ויחד עם גרנט סיים את תפקידו בצ'לסי בתום אותה עונה. מאוחר יותר השניים שבו לשתף פעולה בצורה טובה יותר בפורטסמות ובווסטהאם.

נובמבר 2013. טל בן חיים מצוטט בעיתון הבלגי: "Le Soir": "יש שחקנים שמקבלים את שיטת הרוטציה, ואחרים פחות. צריך להתיישר עם ההחלטות של המאמן במקרים כאלה, אבל אפילו בצ'לסי לא היו לי רוטציות כל כך אינטנסיביות. אם אגיד מה שאני חושב ומרגיש, זה לא ישמח את המאמן ולא את ההנהלה. עדיף שלא אמשיך לדבר". הציטוטים עוררו סערה בבלגיה ובן חיים מיהר להכחיש אותם, האשים את הכתב בחוסר שליטה באנגלית וטען שהוא מכבד את לוזון. עיתונאים המסקרים את סטנדרד אומרים בשיחות סגורות שהם מאמינים דווקא לכתב.

למרות הסערה, גיא לוזון הרכיב את בן חיים ב-11 שלו למשחק חסר החשיבות בדנמרק מול אסביירג בליגה האירופית. לצד הבלם הישראלי, פחתו 10 מחליפים שכן סטנדרד כבר איבדה סיכוי לעלות שלב. בדקה ה-87, במצב של 1:1, כדור תועה ברחבה פגע ברגלו של בן חיים והפך לשער הניצחון שכבש שחקן דני מול שער חשוף. אתמול (ראשון) במשחק הליגה, בן חיים נותר על הספסל למרות שהבלם הבכיר בסגל, קאנו, הושעה על ידי לוזון בשל עבירת משמעת. המאמן הישראלי בחר לפתוח עם דינו ארסלנגיק בן ה-20 בהופעה שנייה העונה בליגה. סטנדרד ניצחה 0:5.

מבט על המספרים של בן חיים העונה מספר את הסיפור העגום משהו. הבלם שיחק 381 דקות ליגה בלבד (שבע הופעות, ארבע בהרכב), אך בדקות שהוא על המגרש, סטנדרד ספגה חמישה מתשעת שערי החובה שלה. בליגה האירופית, הוא היה שותף לארבעה מחמשת משחקי הנפל של הבלגים בשלב הבתים ואם לוקחים בחשבון גם את המוקדמות, הרי שבן חיים שיחק השנה באירופה יותר מבליגה. היכן סטנדרד מצליחה יותר? התשובה ברורה.

למעשה, בן חיים נפגע מהרוטציה של לוזון וגם מדעת הקהל. קאנו הברזילאי (עונה רביעית במועדון) ולורן סימאן הבלגי שיחקו יחד ברוב משחקי הליגה והם גם זוכים לתמיכת התקשורת והקהל. הרוטציה התקבלה בברכה כל עוד התוצאות היו חיוביות. כשסטנדרד החלה לקרטע, התקשורת הבלגית עטה על הטרף וחיפשה להוציא את הממורמרים מהחורים עד שבשבועות האחרונים נראה שחדר ההלבשה תוסס מבפנים. לוזון לא יודה בזה, אבל הוא מושפע מדעת הקהל וכדי להנמיך את האש המופנית כלפיו, לא אחת קל לו ללכת עם השחקנים שהקהל רוצה. בן חיים לא אחד מהם.

אמר או לא אמר את המיוחס לו, בן חיים נקלע לסיטואציה שבה הוא שוב נפגע ממאמן ישראלי. במועדון כמו פורטסמות, אף אחד לא מרים גבה ששחקן ברמתו ובמשכורתו של בן חיים משחק. כשיש עוד אופציות בכירות וטובות, גרנט וכנראה גם לוזון אולי חששו שההרכבה שלו לא יכולה לעבור בשקט בלי שתצטייר ככזו שבאה משיקולים לא מקצועיים. עכשיו מעניין יהיה לראות אם ומתי יחזור בן חיים לקבל מלוזון, שכבר הודיע שהרוטציה נגמרה, דקות משמעותיות גם בקרבות הצמרת בליגה.

השבוע שהיה

ניר ביטון עם שחקני סלטיק. רויטרס
היה שותף לחגיגה. ביטון/רויטרס

המאזן הכולל: אפס שערים ובישול אחד (ליאור רפאלוב). מתי תומר חמד חוזר למגרשים?

מוכנים לקמפיין הבא: יובל שפונגין וניר ביטון הם שחקני סגל הנבחרת המורחב היחידים ששיחקו 90 דקות. ליאור רפאלוב (87 דקות) פתח בהרכב, מאור מליקסון (31), עדן בן בסט (21) ואלירן עטר (14) עלו מהספסל.

מתאוששים: שפונגין השיג ניצחון ראשון עם מונס, חנן ממן רשם הופעה שנייה העונה בבוורן וניר ביטון היה שותף לחגיגה של סלטיק בגביע הסקוטי.

צל"ש השבוע: גיא לוזון שעומד תחת מכבש לחצים מהתקשורת וחלקים בקהל שלו מגדיל את הפער בפסגה לארבע נקודות. אחרי מה שעובר עליו העונה, הוא יהיה מוכן לאמן גם את הנבחרת הבוגרת.

ביזאר השבוע: טל בן חיים נבחר לאחד מ-10 הפלופים הגדולים של צ'לסי.

שימו לב ש: שבר בכף הרגל יגרום לבירם כיאל להיעדר חודש וחצי מהמגרשים במה שמהווה המשך ישיר לחוסר מזל המשווע של הקשר בסלטיק בכל הקשור לפציעות. ניר ביטון יהיה "המרוויח"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully