וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה לא מכוונת: מעקב עונתי על שלומי הרוש מהפועל חולון

1.12.2013 / 8:00

ההחלטה להביא את סקוטי ריינולדס עשויה להיות נקודת מפנה שלילית בעונה של שלומי הרוש. מדור המעקב השבועי של אור שקדי התאכזב מהפועל חולון, אבל עוד יותר מהשילוב שצפוי להזיק לקפטן של הסגולים

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור האחד עשר בחרנו את שלומי הרוש, הגארד של הפועל חולון, שהפך בעונתו השלישית לאחד השחקנים המובילים בליגת העל. עקבנו אחריו במשחק ההפסד של חולון לבני הרצליה 81:61 במסגרת המחזור התשיעי.

שלומי הרוש שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
ההגעה של סקוטי ריינולדס תפגע לו בדקות. שלומי הרוש/ברני ארדוב

איך הגיע למשחק?

אחרי שנתיים בהם היה לשחקן הבכיר מבין השחקנים המשלימים של הפועל חולון, נראה כי הרוש הפך העונה לאחד השחקנים המובילים בליגת העל, לפחות מבין הישראלים. הוא פתח את העונה וראה את גוני יזרעאלי מצטיין בניצחון על מכבי תל אביב, אלא שאז יזרעאלי נפצע בהתנגשות ראשים עמו ומאז הוא בשיאו. הגארד שפרח בכפר סבא מהלאומית הספיק העונה לקלוע 20 נגד נס ציונה, ולשבור את האף באותו המשחק, ו-10 במחזור האחרון נגד אשדוד, כשמלבד משחק החוץ נגד מכבי חיפה, הוא מציג מספרים מצוינים. עד כה רשם 10.9 נקודות, 3.6 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים בממוצע למשחק.

שלומי הרוש שחקן הפועל חולון מדליק נרות חנוכה, לצידו דן גרונפלד שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
לפחות הוא יציב בחמישייה. הרוש מדליק נרות/ברני ארדוב

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 5 נקודות (1 מ-2 ל-2 נקודות, 0 מ-2 ל-3 נקודות, 3 מ-4 מהעונשין), 2 ריבאונדים, אסיסט, 3 חטיפות ו-3 איבודי כדור ב-24:45 דקות. מדד כללי – 7 נקודות.

כשהיה על המגרש: 40:49 לבני הרצליה
כשלא היה על המגרש: 21:32 לבני הרצליה.

כמו כמעט בכל משחקי הליגה, גם הפעם שלומי הרוש פתח בחמישייה של חולון. כבר במהלך הראשון הוא הראה את האנרגיות שהוא מנסה להביא לקבוצה כשהצליח לגנוב את כדור הפתיחה מידי הרצליה. הפתיחה שלו הייתה מהוססת מעט, כשהכדור לא הגיע אליו יותר מדי בהתקפה, וכשהוא כן הגיע הוא זרק שלשה קשה והחטיא. בהגנה הוא לחץ טוב על אבי בן שימול ומייקל אומה, אבל נראה שהמשחק שלו, כמו של כל הסגולים, פשוט לא זרם. את הביטחון הגדול שלו היה ניתן לראות בחדירה חזקה שביצע והוציא ממנה זריקות עונשין. הוא יצא למנוחה קלה, וכשחזר היה טוב בהגנה, אבל בהתקפה אחרי שהחטיא לייאפ לא קיבל את הכדור למשך מספר דקות. בשלב מסוים לקח את הכדור בכוח וסחט עבירה נוספת שהובילה לזריקות עונשין.

הקהל של חולון דחף את הרוש בתחילת המחצית השנייה, ועם האנרגיות הטבעיות שלו היה נראה כי הוא בא נחוש יותר. הוא פתח עם לחץ חזק על אבי בן שימול, ופעמיים אחרי שלקח ריבאונד הגנה יצא למתפרצת. פעם אחת מסר כדור נהדר לסקוטי ריינולדס שאיבד, ובפעם השנייה איבד בעצמו. לאחר שהמשחק של חולון נתקע, הרוש ניסה פעם אחת לנהל אותו, שיחק תרגיל של הכנסת כדור והוצאה עם לורנס בווארס, כשבסיומו עמד לבד על הקשת והחטיא שלשה. בהגנה הוא המשיך בשלו, כשסחט עבירת תוקף מעוז בלייזר, אבל אחרי שחדר ומסר דווקא לבן שימול הוצא מהמגרש וחזר רק בגארבג' טיים, שם הוסיף עוד שתי נקודות במתפרצת.

שלומי הרוש שחקן הפועל חולון (במרכז). ברני ארדוב
לא אשם בהפסד. הרוש/ברני ארדוב

מסקנות

כשהקבוצה שלך מפסידה 20 הפרש, קשה לך להיות טוב גם אם קלעת 30 נקודות. זאת נקודת המוצא שממנה הניתוח על שלומי הרוש נכתב. אז נכון שהרוש היה רחוק ממשחק טוב גם באופן אישי, אבל כשהפועל חולון משחקת כמו שהיא שיחקה, אי אפשר לבוא אליו בטרוניות על ההפסד. הוא לא היה יותר רע מאף שחקן אחר ששיחק במדים הסגולים באולם היובל, ויש לו חלק כמו כל אחד בהפסד.

למרות שקשה לבחון שחקן במשחק כזה, וגם את הקבוצה שלו, אפשר לנסות ולהסתכל על קבלת ההחלטות של הפועל חולון כמועדון וליאור ליובין כמאמן בנוגע להרוש. בתחילת העונה מונה הגארד הצעיר לקפטן של אחד המועדונים הגדולים בישראל, והיה נראה כי בצוות המקצועי מתכוונים לתת לו את המפתחות ואת הביטחון להיות הישראלי המוביל בעמדה 2-1. החיבור בין הרוש, גארד שמסוגל לרכז בצורה טובה, לאנתוני גודס, קלע איכותי שלא התחבר לחולון, לא היה מוצלח, אבל גם לא פגע בישראלי. גודס לא מחזיק את הכדור יותר מדי בהתקפה, מה שהופך את הרוש לרכז בחמישייה בה יחזקאל סקוורר או גוני יזרעאלי לא על המגרש.

בחולון החליטו שגודס לא מספיק טוב והביאו את סקוטי ריינולדס, שיושב בדיוק על העמדה של הרוש. מה שקרה לפחות במשחק בהרצליה הוא שבדקות שסקוורר ריכז את המשחק, הרוש קיבל מעט מאוד כדורים כי רוב המסירות הלכו פנימה לזרים. בדקות שריינולדס שיחק יחד איתו, הוא לא קיבל בכלל כדורים. כדי לבוא לידי ביטוי בהתקפה הוא לקח את הכדור וניסה לייצר לעצמו. העובדה שזה לא צלח לא הפתיעה מאחר וחולון כולה הייתה ביום חלש.

ייתכן מאוד ששלומי הרוש וסקוטי ריינולדס יהפכו לשילוב מוצלח בליגת העל. הרוש הוא שחקן שיכול לשחק טוב כסקנד גארד ליד רכז איכותי, כפי שעשה לפני שנתיים עם מורן רוט, ובשנה שעברה עם דומיניק ווטרס ולצידו של ג'רום דייסון. אלא שהפריחה של הרוש תהיה רק במידה והמפתחות של הפועל חולון יהיו בידיים שלו, אם יבואו ויתנו לו את התחושה שהוא השחקן המרכזי של הקבוצה, לפחות בפן הישראלי. הוא שחקן שיודע לעשות הכל, גם לקלוע, גם למסור, גם לחדור וגם לנהל את המשחק. המהירות שלו היא מצוינת, וגם רמת ההגנה שלו, כולל במשחק הנפל בהרצליה, היא טובה. יש לו באמת את כל התכונות להפוך לשחקן מוביל בכדורסל הישראלי. קשה להאמין שיעשה זאת בסיטואציה הנוכחית שנוצרה בחולון, כך שחובת ההוכחה עליו ועל הקבוצה שלו.

ליאור ליובין מאמן הפועל חולון. ברני ארדוב
הוא מאמין שהשילוב בינו לבין ריינולדס יעבוד. ליובין/ברני ארדוב

מה אמרו עליו

ליאור ליובין: "שלומי היה מצוין במשחק הקודם עם סקוטי, החילוף שביצענו בסגל היה מצורך מקצועי אחר, רצינו שחקן שמייצר יותר לאחרים, אני לא רואה שום סיבה שזה יפריע לשלומי. שלומי מאוד חשוב עבורינו, כמו כל אחד אחר, ואולי קצת יותר, יש לו תפקיד מרכזי מאוד השנה, הוא שמח על הסיטואציה הזאת. שחקן רוצה להגיע לסיטואציה כזאת, הוא יודע את זה והוא חשוב עבורינו, אני לא תולה בו את המשחק הזה, הוא חלק מהזהות שלנו, וזה דבר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully