וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי שכטר: "מכבי תל אביב מעל הליגה. מה שקרויף וסוזה עושים – כבוד לכדורגל"

אין להפועל תל אביב כוח הרתעה. קבוצות באות לנצח אותנו. גם עם 14 שחקנים היינו צריכים להיות עם יותר נקודות. התקשורת הגזימה איתי. במכבי תל אביב ומכבי חיפה יכולתי להרוויח יותר. הראיון המלא והמרתק של איתי שכטר בתכנית "תמונת מחזור"

ברני ארדוב

הפועל תל אביב היא ללא ספק אחת מאכזבות העונה עד כה. האדומים השלימו בשבת משחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון ובסיום המחזור ה-11 הם עלולים למצוא עצמם במרחק 10 נקודות מהפסגה. החלוץ איתי שכטר התארח באולפן "תמונת מחזור" לדבר מה חורק בקבוצה של רן בן שמעון, למה הקבוצה לא מצליחה לשמור על יציבות וגם על קשיי החזרה לישראל, התקשורת שלא מפרגנת והביקורת שפוגעת. הריאיון המלא.

"היה לנו שבוע לא קל. קיבלנו תבוסה ממכבי חיפה באצטדיון הביתי ואחר כך קיבלנו עוד מכה שאחד האוהדים המסורים, ואחד האמנים הגדולים אצלנו, הלך לעולמו. עשינו את המקסימום כדי להגיע מוכנים ולנצח. פתחנו טוב, המשחק הלך לכיוון שלנו ואז ספגנו שער שלא היינו צריכים לספוג בבעיטה חופשית. היינו יותר טובים מקרית שמונה והגענו ליותר מצבים, אבל כמו רוב העונה, אנחנו לא מנצלים את המצבים ומצד שני סופגים".

צפו בתכנית המלאה של תמונת מחזור

הפועל תל אביב שוקלת למכור את עומר דמארי

איתי שכטר באולפן תמונת מחזור. ברני ארדוב
"קבוצה כמו הפועל תל אביב שיש לה הרבה שחקנים טובים ומוכשרים צריכה להיראות חזקה גם בדקות פחות טובות". שכטר/ברני ארדוב

כמה ההפסד למכבי חיפה פגע בהכנות לקרית שמונה?

"להפסיד משחק כזה ולקבל ארבעה שערים בבית זה מאוד קשה. רן והצוות עבדו על הצד המנטאלי שנדע שתמיד יש את המשחק הבא. עבדנו קשה באימונים, הגברנו קצב וחוץ מכמה דקות היה לנו משחק טוב. היינו ניידים, לי היו שני מצבים ויכולתי להכריע את המשחק, אבל בכדורגל יש תקופות שדברים לא מתחברים ואני בטוח שאחזיר להפועל תל אביב הרבה נקודות העונה".

שלושה משחקים ללא ניצחון. חזרתם אחורה?

"נכון שאנחנו חסרי יציבות. גם במשחק עצמו יש דקות שהפועל תל אביב נראית מהקבוצות החזקות בליגה ומצד שני נראים כמו קבוצה שאפשר להביך אותה בקלות. לפעמים דברים לא מסתדרים לנו. יש לנו בעיה שכשאנחנו סופגים, אנחנו הולכים אחורה ואנחנו צריכים לעבוד על האופי בתור קבוצה. נראה אותנו חזקים יותר עם הזמן. עד עכשיו אנחנו לא מספקים את התוצאות הרצויות. אנחנו מראים כדורגל נכון ומבקיעים, אבל מצד שני משחק ההגנה הקבוצתי הרבה פעמים לא טוב והסגירות לא נכונות. עם הזמן, נהיה קבוצה חזקה וטובה שתשפיע בצמרת".

במחזורים האחרונים אתם סופגים יותר שערים. בשבת, ביצעת את העבירה שהובילה לשוויון.

"הייתי צריך להקדים את הקשר האחורי, אבל זה חלק מהמשחק. נגד מכבי חיפה קיבלנו שער מ-16 מטר מעבירה שלא היינו צריכים לעשות וגם אתמול ספגנו מ-25 מטר ממצב שאפשר לא לעשות עבירה. קיבלנו גולים מבעיטות חופשיות ופנדלים ואנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים. קבוצה כמו הפועל תל אביב שיש לה הרבה שחקנים טובים ומוכשרים צריכה להיראות חזקה גם בדקות פחות טובות. כשאנחנו מובילים 0:1 אנחנו צריכים לשמור על שער נקי ולהכפיל את התוצאה כי לפעמים אנחנו סופגים מהר מדי את השוויון. אם נעשה את ה-0:1, ניתן לזמן לעבור, קבוצות ייצאו קדימה ועם החלק הקדמי המסוכן שלנו נדע להביך הגנות. כרגע אנחנו מאכזבים את הקהל שלנו. מתחילת השנה אולי באר שבע זה משחק שהיינו צריכים להפסיד. ברוב המשחקים: בית"ר ירושלים, סכנין ורעננה היינו צריכים לנצח כי שלטנו והגענו למצבים, אבל בסופו של דבר זוכרים את התוצאה והנקודות. גם לי יש חלק ענק בחוסר ניצול המצבים. אני בטוח שהגולים ייכנסו כי אני רץ ומשקיע. בכדורגל מומנטום משתנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קשר עירוני קרית שמונה תמיר כחלון מבקיע פנדל לרשת הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
"אני שמח שאחרי ה-2:1 לא איבדנו את המשחק". כחלון כובש/אדריאן הרבשטיין

אתם מבקיעים, אבל המשחק עדיין לא שוטף.

"יש דקות שאנחנו מסוכנים, הקישור וההגנה דוחפים קדימה ואז כשאנחנו חוזרים לעמדות וקבוצה לוחצת אותנו אנחנו מאבדים את המשחק ולא נראים טוב. מועדון כמו הפועל תל אביב צריך להיות יותר עקבי ויציב. אני שמח שאחרי ה-2:1 לא איבדנו את המשחק, התמקדנו, חזרנו למשחק יפה עם מהלך מצוין של ישראל ואני שמח בשבילו שהוא חוזר לעניינים ונראה טוב. אני מאמין בקבוצה שלנו".

קבוצה כמו שלכם צריכה להתבסס רק מתפרצות?

"אנחנו צריכים לשלוט בקצב המשחק וברוב המשחקים עשינו את זה. אבל זה בסדר לחזור אחורה ולעשות הגנה חזקה כשמובילים 0:1 ולנסות להבקיע את השני".

דיברת על זגורי, אתם נראים טוב יותר איתו. למה הוא לא משחק יותר?

"הוא מתאמן טוב ועובד קשה, אבל יש משחקים שרן חושב שצריך אמצע יותר צפוף וזה עולה לישראל במקום בהרכב. זו עונה ראשונה שלו בקבוצה גדולה, הוא בא כהבטחה ואני בטוח שהוא יתרום הרבה. גם אותי אלי גוטמן הוציא מההרכב בעונה הראשונה שלי. עליתי וקיבלתי את הרעב מהספסל".

לפחות כרגע אתם מחוץ למאבק האליפות?

"בשלב זה אנחנו צריכים להסתכל איך אנחנו מנצחים ממשחק למשחק, נראים יותר טוב ועקבי. אנחנו צריכים להחזיר את כוח ההרתעה של הפועל תל אביב, שקבוצות יידעו שהן בבעיה נגדנו. היום קבוצות באות ואומרות שאפשר לנצח ולהוציא נגדנו נקודות. באר שבע ומכבי תל אביב אוספות נקודות גם במשחקים פחות טובים ואנחנו לא. זה ההבדל. מכבי תל אביב היא הקבוצה החזקה בארץ ובאר שבע עושה עונה מדהימה. הפועל תל אביב שווה לבאר שבע ומכבי חיפה שביום נתון יכולות להגיע למקום השני. מכבי תל אביב מעל הליגה בשלב זה".

אולי בכלל הציפיות לא ריאליות?

"זה סגל מחדש, תשעה שחקנים חדשים בהרכב וקשה לבנות קבוצה חדשה במיוחד כשיש לך שני בלמים זרים שלא מכירים את הליגה. לפעמים זה לוקח זמן, אבל אני יודע מה אני מרגיש ואני רואה את הקבוצה באימונים. נעבוד על היציבות והעקביות ונהיה קבוצה חזקה".

לא מוזר לך לדבר על חיבור במחזור 11?

"לא מתרץ. הפועל תל אביב גם עם 14 שחקנים חדשים צריכה להיות עם יותר נקודות ויותר גבוה בצמרת".

שחקני הפועל תל אביב, יורחן קולין, ברנקו איליץ', אוראל דגני, שון מלכה. ברני ארדוב
"היום קבוצות באות ואומרות שאפשר לנצח ולהוציא נגדנו נקודות". הפועל תל אביב מאוכזבת/ברני ארדוב

ספר על השיקולים לחזור לישראל ולהפועל תל אביב.

"בעונה שעברה באנגליה הרגשתי שאני לא משחק מספיק. רציתי לחזור לשחק כדורגל גם אחרי חצי עונה לא קלה בגרמניה. רציתי לשחק וליהנות מהמשחק. העובדה שלא שיחקתי רציף פגעה בי. חזרתי לישראל וידעתי שאם הפועל תל אביב, מועדון שהיה לי בו הכי טוב, תיתן לי הצעה שמתאימה לי, לא אחפש שדברים אחרים. ישבתי עם הבעלים ועם רן והחלטנו שזה המקום הכי טוב בשבילי. גם ברגעים קשים ובתקופות פחות טובות אני יודע שעשיתי את הבחירה הכי טובה בשבילי".

לא מצטער?

"לא מצטער. מכבי תל אביב ומכבי חיפה רצו אותי. כדורגל זה לא נקודתי, אתה לא אומר 'זהו' אחרי כמה משחקים לא טובים. במקומות אחרים יכולתי להרוויח יותר כסף, אבל אני שמח בבחירה שלי. אני בן 26.5 והחלום שלי לחזור לחו"ל. אני חושב שדרך הפועל תל אביב עם הביטחון שיגיע אוכל לעשות את זה".

הרבה שחקנים שחוזרים מאירופה מתקשים להתאקלם חזרה. האמנת שיהיה כל כך קשה?

"ידעתי שיהיה לי קשה גם מקצועית וגם תקשורתית. ידעתי ששחקן כמוני שחוזר, אם דברים לא יסתדרו, יקבל את הכותרות. אני שחקן שכל האש מופנית עליו ואני מקבל את הכותרות והביקורות וצריך להתמודד עם זה. אני עובד קשה באימונים ולא נותן לעבור לידי אלא דרכי. אני עושה את המקסימום כדי להיראות טוב ולהחזיר לקהל".

הקהל שילם כסף כדי להחזיר אותך. זו מעמסה?

"אני אתן דוגמה. עצרנו את האוטובוס וירדתי שפוף. באו לי אוהדים ואמרו: 'תרים את הראש, אנחנו מאמינים בך ונהיה איתך גם בתקופות קשות. הקהל של הפועל תל אביב לא מעודד רק שאתה מביא אליפות וגביע או כובש באירופה. יכול להיות שבמועדון אחר הייתי עם רגל וחוץ בשחיטה אחרי תקופה כזאת. אני שמח שיודעים להעריך אותי גם ברגעים פחות טובים".

איתי שכטר שחקן סוונסי. Jon Super, AP
"בעונה שעברה באנגליה הרגשתי שאני לא משחק מספיק". שכטר במדי סוונסי/AP, Jon Super

אתה נראה יותר איטי, פחות חד.

"מסכים. יש משחקים שהדריבל והיציאה מהמקום לא נראים כמו לפני שיצאתי לחו"ל. אני צריך להמשיך לעבוד ולהביא את היתרונות שלי לקבוצה. עם הזמן, הדברים שבאים כרגע כהברקות יגיעו חמש-שש פעמים במשחק. אני מגיע למצבים של דריבל, מוציא רוחב וזה סימן טוב. כשיש משחקים שאני אנמי, שאני לא במשחק, שם אני מרגיש שאני בבעיה. הרגל המסיימת לא נכנסה, אבל רואים שאני מגיע לצעד הראשון ומזיז את הכדור. יש בעיה של חוסר ריכוז בסיומת. לחלוץ יש תקופות שהכול נכנס ויש תקופות שפחות נכנס. לפני שהגעתי לארץ ידעתי שיהיו דברים לא טובים ואם הפועל תגמגם, רוב האש תגיע לשחקנים הבכירים ואני ביניהם".

ההרגשה שמסמנים אותך, ביקרו על הזימון לנבחרת.

"הרגשתי בנבחרת שהתקשורת הגזימה איתי. אלי גוטמן חשב בתחילת הקמפיין שאני מתאים לשחק בשפיץ ואז באנו לאזרבייג'אן ורוסיה, לא היה טוב וכמה חודשים הוא לא הזמין אותי. אנשים אומרים: 'למה גוטמן מאמין בו? יש שחקנים אחרים' וזה בסדר. פתחתי נגד אזרבייג'אן בארץ ושוב כל התקשורת הייתה עליי וזה לא קל לעלות ככה למשחק. התקשורת מאוד משפיעה גם על דעת הקהל בארץ. גוטמן עושה שיקולים מקצועיים כי הוא רוצה להצליח. כשאני משחק בנבחרת שואלים: 'למה הוא משחק?'".

זה פוגע בך?

"לפעמים זה פוגע כי אתה מכיר את היכולות שלך. שיחקתי אצל דרור קשטן ואצל לואיס פרננדז היו לי את המשחקים הכי טובים בנבחרת. אצל גוטמן מתי ששחקנים אחרים היו בכושר פחות טובות הוא נתן לי הזדמנות. באתי לפינלנד אחרי ששיחקתי נגד ניוקאסל וארסנל, התחממתי כל המשחק ואז אף אחד בתקשורת לא שאל למה שכטר לא שיחק. אף אחד לא הוציא מילה. מתי שיקראו לי לנבחרת, אבוא ואתן את הנשמה".

הזכרת את גוטמן, אפשר להשוות בין הפועל שלו לקבוצה הנוכחית?

"זה שונה לגמרי. הקבוצה שזכתה בדאבל היו לה עמודי תווך ואני לא רוצה להמעיט באף שחקן מהקבוצה של היום. אבל שחקנים כמו אניימה ודה סילבה אני היום מעריץ ומעריך כמה השפעה הייתה להם על הקבוצה. שחקנים כאלה הם נכס לכדורגל הישראלי והלוואי יבואו הרבה כמוהם. אניימה בעיניי הוא בטופ 10 שוערים בעולם".

שליש עונה עבר. תן ציון לאיתי שכטר?

"מבחינה סטטיסטית כבשתי חמישה שערים, בישלתי שלושה ואני מעורב בעוד ארבעה-חמישה שערים, אבל אני אתן לעצמי חמש ופרגנתי לעצמי".

איתי שכטר, יוסי בניון, שחקני נבחרת ישראל, אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
גוטמן עושה שיקולים מקצועיים כי הוא רוצה להצליח. כשאני משחק בנבחרת שואלים: 'למה הוא משחק?'"/ברני ארדוב

איך זה מרגיש להסתכל על מה שקורה במכבי תל אביב מהצד השני?

"מה שג'ורדי קרויף ופאולו סוזה עושים במכבי תל אביב זה כבוד לכדורגל. אנחנו צריכים להעריך דברים כאלה. בסופו של דבר, הראש זה מיטש גולדהאר. ברגע שיש לך את המשאבים, הכוח והכסף להביא את הדברים שמסביב ויש לך סגל עמוק וצוות רפואי של שישה-שבעה אנשים ומאמני כושר וארוחות וכל מה שצריך, בטוח שהדברים הללו עוזרים לשחקנים".

הדרבי זה משחק שיכול לשנות לכם את העונה?

"קודם כל אנחנו צריכים להסתכל על אשדוד שהיא קבוצה מאוד חזקה, אבל דרבי זה דרבי ויש לו חוקים משלו. אני בטוח שנבוא הכי מוכנים שיש. מכבי תל אביב בשלב זה קבוצה יותר חזקה מהפועל תל אביב, אבל גם שהייתי בהפועל בתקופה ההיא ידעתי שגם כשאנחנו חזקים, מי שלא בא מוכן לדרבי יכול להפסיד ואפילו להיות מובס. ראינו את זה בשנה שעברה. אני מאמין בקבוצה שלי ובדרך של המועדון".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
צריכים להעריך אותם. סוזה וקרויף/קובי אליהו
וינסנט אניימה שוער ליל. GettyImages
טופ 10 שוערים בעולם. אניימה/GettyImages
איתי שכטר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"מאמין בקבוצה שלי". שכטר/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • איתי שכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully