וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה: דרור קשטן עוזב את הקבוצה

1.12.2013 / 11:40

הקבוצה הודיעה לפני האימון שהמאמן הוותיק התפטר בעקבות ההפסד לרמת השרון והצלילה למקום האחרון. המועמדים להחליפו: רוני לוי, פרדי דוד ומשה סיני. דמאיו: "יום עצוב לבני יהודה, נחשוב בכובד ראש מי יחליפו". שחקנים: "נילחם על חיינו, נצטרך להוציא את הקבוצה מהבוץ"

צילום ועריכה: קובי אליהו

דרור קשטן סיים הבוקר (ראשון) את דרכו בבני יהודה. בעקבות רצף הכישלונות שהגיע אתמול לשיא עם ההפסד 1:0 לרמת השרון והידרדרות למקום האחרון בטבלה, החליט המאמן הוותיק להודיע על התפטרותו. כזכור, אתמול לא התכוון קשטן לעזוב מיוזמתו, אבל אחרי ששקל במהלך הלילה והבוקר את המצב החליט להתפטר במפתיע. אתמול העריכו במועדון שהמועמדים להחליפו הם משה סיני, רוני לוי, פרדי דוד וראובן עטר. המועמדים המובילים הם לוי ודוד.

משה דמאיו אמר בהודעה לתקשורת: "זה יום עצוב מאוד לבני יהודה. קשטן החליט לסיים את תפקידו. זו לא הפעם הראשונה במהלך העונה הזו שהוא בא ומבקש לעזוב. ניסינו לשכנע אותו להישאר, אבל הוא היה נחוש בהחלטתו לעזוב. כולם יודעים ומכירים את מערכת היחסים שיש לי עם דרור, אבל הוא התעקש. יעקב אסייג ודרור שמשון יעבירו בינתיים את האימונים עד שימונה מאמן. אני לא יודע מתי זה יקרה. אנחנו נשב ונחשוב בכובד ראש מי יחליפו. כרגע אין לנו שום מועמדים כי לא חשבנו שהוא ילך. בעבר הצלחנו לשכנע אותו להישאר, אך הפעם הוא היה נחוש. אנחנו מכבדים אותו ונמשיך קדימה".

לפני אימון הקבוצה ביקש קשטן לדבר עם השחקנים ונפרד מהם: "אני אוהב מאוד את בני יהודה. המועדון הזה יקר לי. אני מאחל לכם המון הצלחה בהמשך העונה".

חמי אוזן קורא לקשטן לא לוותר ולהודיע על פרישה מכדורגל

דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר. קובי אליהו
סוף הדרך. קשטן/קובי אליהו
דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר. קובי אליהו
דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר/קובי אליהו
דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר. קובי אליהו
דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר/קובי אליהו

"אין לי מילים, אני פשוט לא יודע מה להגיד", אמר שחקן בקבוצה בכאב רב, לוואלה! ספורט בסיום המשחק. "אין ספק שהמצב רע, רע מאוד. יותר גרוע מזה לא יכול להיות ואי אפשר לרדת יותר נמוך מזה. אף אחד כאן לא מתכוון להרים ידיים".

שחקן נוסף אמר: "אין לנו ברירה אלא להילחם על חיינו עד הסוף. נכנסנו לסחרור ואנחנו נצטרך לצאת ממנו. האחריות היא קודם כל עלינו השחקנים ואנחנו גם אלה שנצטרך להוציא את העגלה מהבוץ. בחלומות הכי שחורים שלי, לא חשבתי שנהיה במקום האחרון בשלב כזה של העונה".

קשטן סיפר בסיום משחק ההפסד ברמת השרון, כי כבר בשבוע שעבר הציע את התפטרותו אולם נענה בשלילה. גורמים במועדון הזכירו אמש את שמותיהם של רוני לוי, פרדי דוד ומשה סיני כמועמדים לתפקיד המאמן וגם שמו של ראובן עטר עלה, אולם בשלב זה מחכים כולם למוצא פיו של הבעלים.

כזכור, הזהובים רשמו אמש משחק עשירי ברציפות ללא ניצחון ועד כה רשמה הקבוצה מאזן עלוב של חמש נקודות בלבד, מתוך 33 אפשריות. אוהדי הקבוצה איבדו אמש את סבלנותם והתפרעו עם שובה של הקבוצה לאצטדיון בשכונת התקווה. כ-100 אוהדים שהמתינו זועמים, שרפו פחים, השליכו אבנים על האוטובוס וקיללו את השחקנים, קשטן והבעלים משה דמאיו. אנשי הקבוצה הצליחו להיחלץ רק בסיוע כוחות משטרה שהגיעו למקום.

קשטן מסיים את הקדנציה השנייה שלו כמאמן בני יהודה לאחר שבעונת 2010/11 הוביל את הזהובים למקום הרביעי. כזכור לאחר מכן עזב וחזר להפועל תל אביב, אך פוטר על ידי אלי טביב בינואר 2012. המאמן המעוטר שב בראשית העונה שעברה לבני יהודה ושוב סיים איתה במקום הרביעי. אלא שפתיחת העונה האיומה שכללה חמש נקודות מ-11 משחקים וירידה למקום האחרון לראשונה מאז נובמבר 2008, הובילה להתפטרותו של קשטן. מדובר במאמן השלישי בליגת העל שמסיים את תפקידו מתחילת העונה וקדמו לו רפי כהן (רמת השרון) ומשה סיני (מכבי פתח תקוה).

שחקני בני יהודה אמיר עגייב, גל כהן מאוכזבים. מגד גוזני
חמש נקודות מתוך 33 אפשריות/מגד גוזני

מוקדם יותר קשטן העמיד דרישה חסרת פשרות לבצע שינויים מרחיקי לכת בסגל לקראת חלון ההעברות בחודש ינואר. דמאיו מבין היטב שיצטרך להכניס את היד עמוק לכיס ולהקצות תקציב להבאת רכש, כאשר הכוונה היא להביא בין שלושה לחמישה שחקנים חדשים לקבוצה ולשחרר כמות דומה מהסגל. בשבועות האחרונים צפו אנשי הצוות המקצועי במספר דיסקים של שחקני חיזוק זרים, מה שמוכיח שהכוונות לבצע שינויים אכן רציניות. בקבוצה ינסו להתחזק בשני חלוצים ובקשר במרכז המגרש, כאשר נעשים גם ניסיונות למצוא גם בלם. בין השמות הישראלים שהוזכרו נמצאים הקשרים שי אבוטבול, משה לוגסי וגם רועי קהת, שחקנה של הנבחרת הצעירה, שמחזיק בסעיף שחרור בינואר, מקבוצתו הנוכחית מכבי יבנה מהלאומית. לוואלה! ספורט אף נודע שבני יהודה צפויה לפנות לרן יצחק, חלוצה של הפועל תל אביב. במועדון ימתינו למינוי המאמן הבא לפני שיחליטו כיצד לחזק את הקבוצה.

כפי שכבר פורסם בוואלה! ספורט, שני השחקנים שצפויים להיחתך כמעט בוודאות הם צמד הזרים, הקשר יורו לאמין והחלוץ אדם הרפקה שנראים רע מאוד ולא תורמים כלל לקבוצה. הרפקה מבוקש על ידי הפועל רמת גן מהליגה הלאומית וייתכן וימצא את עצמו בליגה השנייה במהלך חלון ההעברות.

משה דמאיו, יו"ר בני יהודה. ברני ארדוב
מה הצעד הבא? דמאיו/ברני ארדוב

קשטן, 69, אימן בקריירה שלו 12 קבוצות שונות וכן את נבחרת הנוער (1984-1985) ואת הנבחרת הבוגרת (2006-2010). הוא זכה בשש אליפויות (שלוש עם בית"ר ירושלים ואחת עם הפועל כפר סבא, מכבי תל אביב והפועל תל אביב) ושישה גביעי מדינה (שניים עם בית"ר ירושלים והפועל תל אביב ואחד עם הפועל לוד ומכבי תל אביב) וכן פעמיים בגביע הטוטו (הפועל תל אביב והפועל פתח תקוה).

זו בסך הכול הפעם השלישית בקריירה שקשטן מסיים את תפקידו באמצע העונה. במהלך עונת 1994/5 פוטר על ידי בעלי הפועל חיפה דאז רובי שפירא ז"ל לאחר שרשרת תוצאות לא טובות. על פי אתר דריבליסט, אותה עונה הייתה האחרונה בה מצא עצמו קשטן במקום האחרון בטבלה. הפעם השנייה הייתה כאמור בינואר 2012 כאשר פוטר על ידי אלי טביב מאימון הפועל תל אביב. כעת מעניין יהיה לראות האם אחד השועלים הוותיקים בכדורגל הישראלי יפרוש מאימון או יחפש אחרי אתגר חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully