וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה 71:88 את ברק נתניה בחוץ

האלופה המשיכה להרשים כשעצרה את הקבוצה החמה של רובי בלינקו, אחרי שכמעט שמטה יתרון של 18 נקודות בהפסקה

מכבי חיפה גברה היום (שישי) 71:88 על ברק נתניה בחוץ, במשחקה השני מתוך ארבעה שייערכו בתוך שמונה ימים. זו הפעם השנייה בה הירוקים עורכים רצף כזה העונה, ואחרי שהפעם הקודמת הסתיימה במאזן 0:4 יש לדני פרנקו סיבות לאופטימיות, למרות היכולת חסרת היציבות במשחק הצהריים היום, שהיה למעשה משחק השלמה מהמחזור הראשון, שנדחה בשל מסעה של האלופה לארצות הברית בתחילת העונה.

נתניה, שהגיעה למשחק עם שלושה ניצחונוות בארבעה משחקים, סבלה מנפילה חדה ביכולת של יהוא אורלנד, שסיים ללא נקודות, ונקלעה לפיגור של 18 הפרש ברבע השני, לפני שחזרה ברבע השלישי וכפתה משחק צמוד. אבל יכולת טובה של דויד קוביאן ודונטה סמית' שנכנס לתפקיד מנהל המשחק לא איפשרה לנתניה להתקרב מעבר לפיגור של שש נקודות, ופרנקו יצא מעיר היהלומים עם עוד ניצחון.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
הצגה של פליימייקר. דונטה סמית'/מגד גוזני

מהלך המשחק

אפוואיבו שעלה בחמישייה במקום בריאן רנדל, פתח את המשחק בשלשה, וגם מורן רוט נכנס למשחק במהירות וקבע 2:6 לחיפה במתפרצת. רובינסון ופרימן שמרו את המקומיים בתמונה עד ששולמן התעורר עם שתי צליפות רצופות שקירבו את נתניה עד פיגור של 17:15. אלא שאפוואיבו המשיך לשלוט מתחת לסל, ואלכס צ'וברביץ' קם מהספסל וקבע 18:23 בסיום הרבע הראשון.

הירוקים כבר עלו ל-20:28 משלשה של דונטה סמית', ומנגד ללא היד החמה של יהוא אורלנד לנתניה לא נותרו כלים התקפיים פרט לפרימן, וכשרנדל נשלף מהספסל וקבע 25:35 בסיום מהלך התקפי נאה, רובי בלינקו הזעיק פסק זמן. אלא שהמומנטום נותר ירוק, וקוביאן סגר ריצת 0:12 של האורחים שקבעה הפרש שיא של 25:43, לפני שהקבוצות ירדו להפסקה בתוצאה 27:45 למכבי חיפה.

אלירן גואטה שחקן ברק נתניה. מגד גוזני
התעורר ברבע השלישי. אלירן גואטה/מגד גוזני

ההפסקה העירה את שחקניו של בלינקו, ושתי שלשות מומנטום של אלירן גואטה צימקו ל-47:39 בלבד וגרמו לדני פרנקו לקחת פסק זמן מהיר. האלופה עצרה את הסחף, אבל דוואן רובינסון נכנס לעניינים מהעבר השני, והמקומיים נשארו במרחק סביר של 51:45 שתי דקות לסיום הרבע, וחיפה סגרה את הרבע כולו עם תשע נקודות בלבד, ובסיומו עמדה התוצאה על 47:54.

דונטה סמית' ניהל את המשחק של חיפה עם שורת אסיסטים נהדרת בדקות הראשונות של הרבע האחרון, בו חזרה ההתקפה של הירוקים לתפקד, אבל רובינסון לא נתן להם לברוח. אבל אז סמית' החל גם לקלוע, ויחד עם קוביאן המצוין הזרים של הירוקים לא הותירו לנתנייתים סיכוי, והדקות האחרונות כבר היו גארבג' טיים עד שהמשחק הסתיים ב-71:88 לחיפה.

דויד קוביאן שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
נהנה מהפרגון של סמית'. דויד קוביאן/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דויד קוביאן 18 (4 מ-8 לשלוש), דונטה סמית' 17 (6 מ-9 מהשדה, 11 אסיסטים, 7 ריבאונדים), אייק אפוואיבו 14, בן רייס ועידו קוז'יקרו (8 ריבאונדים) 9 כל אחד, בריאן רנדל 8 (19 דקות), מורן רוט 6, אורי קוריה ואלכס צ'וברביץ' 2 כל אחד, תומר בר אבן 1, דגן יבזורי שיחק ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: דוואן רובינסון 24 (8 מ-19 מהשדה), ראשון פרימן 19 (10 ריבאונדים), ג'וליאן מילס 12 (7 ריבאונדים), אלירן גואטה 8, אייל שולמן 5, בנט דייויס 2, ניר כהן 1, יהוא אורלנד (0 מ-4 מהשדה), עמית בן דהן, יועד בית יוסף ודולב דראפיץ' שיחקו ולא קלעו.

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. מגד גוזני
"מצטער על זה שדונטה שיחק כל כך הרבה דקות". דני פרנקו/מגד גוזני

דני פרנקו אמר בסיום: "באנו לפה והשחקנים היו די בטירוף על זה שאנחנו משחקים היום, והחלטנו שמההתחלה צריך להראות מי רוצה את המשחק הזה יותר, מי מוכן לזנק פה על הרצפה ביום שישי בצהריים. הם הם רצו לתפוס אותנו עייפים, אבל החלטנו שנמצא זמן אחר לנוח. אני מצטער על זה שדונטה שיחק כל כך הרבה דקות, בגלל שלא היינו מרוכזים ברבע השלישי, ואני מקווה שלא נצטער על זה בהמשך".

רובי בלינקו אמר: "הקאמבק שלנו נעצר ברמה של דברים קטנים, קבלת החלטות, ריבאונד התקפה, וחיפה היא לא קבוצה שאפשר לתת לה כל כך הרבה הזדמנויות שניות. מה שגרם להפסד היה הבור הגדול שעשינו לעצמנו במחצית הראשונה. נתנו להם יותר מדי נקודות קלות, ומול חיפה לחזור מ-18 הפרש זה מאוד מאוד קשה, למרות שהיינו מאוד מאוד קרובים לזה".

רובי בלינקו מאמן ברק נתניה. מגד גוזני
"הקאמבק שלנו נעצר ברמה של דברים קטנים". רובי בלינקו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully